-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
haddent
addikt
Szép a Mazda 6 és biztosan nagyon jó autó de ez valahogy szebb
Lehet, hogy ezzel itt (is) egyedül vagyok, de valahogy az Opel formái kicsit másabbak a többinél. Kevésbé szokásos? De mégsem ilyen feltünési viszketegséges. Persze nyilván elfogultság..Egyébként mi a jó ég ez az olajszűrő leszedő? Nézem a képeket, ilyen láncos valami, gondolom hogy lehet.. De most vagy vak vagyok vagy az enyémen egy sima hatlapfejűben végződik az olajszűrő sapka. Szerelő is racsnival szedte le
[ Szerkesztve ]
-
-
trassher
addikt
válasz haddent #39701 üzenetére
H astrád van ugye? Csak mert ahhoz ilyen szűrő kell és ha jól tudom ez egy olajszűrő házban foglal helyet.
Más autókon mint pl az enyémen is nincs olajszűrő ház ezért a szűrőt fémházba teszik.
Ezt kézzel is simán lehet szépen fel és leszedni de van kitalálva hozzá szerszám is. A láncossal nekem nincs jó tapasztalatom lévén hogy első percben az összes fogat letörtem. A legjobb ez a fajta, legalábbis szerintem.
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
diablo1984
veterán
válasz zolikaDB #39707 üzenetére
ja, de vannak olyan elcseszett autók, ahol merevítés mögött van az olajszűrő, a passatban mikor a motor asztalon volt, a szerelő felszorította és úgy rakta be a blokkot, majdnem leszoptam magam mikor egy fél év múlva le akartam venni, volt csiszoló vászon, láncos leszedő(ami széttépte a szűrőt), majd csavarhúzó, végül a menetes csonkot szinte ki kellett vésni a blokkból! egyik sem tuti ha egyszer valamit felszorítanak.....
-
trassher
addikt
válasz zolikaDB #39707 üzenetére
Kinek mi. Ugye nagyban függ attól hogy férsz hozzá.
diablo1984: Sosem értettem minek húzzák rá sokan túlságosan. Én kézzel ráhúzom amennyire lehet de nem feszülök neki hogy beleszakítsam. Ha felmelegszik az olaj le se tud esni hisz a hőtől annyit tágul az anyag is. Egy olajszűrőt elég nehéz amúgy is elhagyni. Ahhoz már tényleg hozzá nem értés kell.
haddent: G astrákon is van ilyen kialakítással. Twinportosok ilyenek ha jól emlékszem.
Redmi Note 7
-
Markizmark
addikt
Ma végre meghajtottam pályán az új gumikat és az új olajat. Ezzel az eneos 5w40-el még nem pörgött tartósan 4000-et a motor. Szépen ment, remélem ki is párolgott belőle a víz amit a rövid távokon összeszedett.
Az új pacskerok elég jól mentek, semmi plusz zaj vagy rázás nem volt 140-el sem. Odafelé szárazon, tornádó szélben, hazafelé szakadó esőben is jól ment. Jó bolt volt ez a 4db hankook k425.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
D4rkm4n
őstag
Hidegen magasabb a fordulatszám, ilyenkor halk a motor. Nagyjából egy perc után esik vissza a fordulatszám, de még ilyenkor sem hangos. Ha eléri a víz a kb. 80-85 °C-ot, akkor lesz hangos a motor.
"If you only do what you can do, you will never be more than you are now."
-
Skizz
addikt
válasz AMD Power #39703 üzenetére
Pláne. Egyedül a futóműve olyan az Insigniának, hogy visszasírom, a többi szemfényvesztés. Majd a következő gen. állítom, hogy jó lesz. Ha összekapják magukat a srácok, belekezdenek a súlycsökkentésbe, csinálnak új dízeleket, esetleg addigra leboltolják a ZF-féle 8 gangosokat is (asszem folyamatban van) + a sallang. Jó irány az első Insignia, de túl sok mindent kellett belelapátolni hirtelen, le voltak maradva, kicsit kusza lett. A facelifttel jött még egy vödör króm autóként, meg még több csillicsáré, de a 'fontosabb' dolgokon megint el vannak csúszva - pl.: infotainment szar, automata váltó szar, motorpaletta jelentékeny része elavult/zabál (cdti/turbós benyások), súlycsökkentésben az utolsó helyen kullognak...
Nagyot robbant ez az autó, de annak már akkor is 6-7 éve ( ), azóta megint sokat fordult a világ. Igaza volt a cikkírónak, ha nem vesszük figyelembe az emblémákat, csak objektíve vizsgáljuk, akkor már megint ott tartunk, hogy a mazdától a fordig mindenki többet/jobban tud, ha nem is olyan vészesen. De én drukkolok, egyék csak az opelok még soká az olajat. -
#81556480
törölt tag
válasz 7Sony7 #39695 üzenetére
Egy "trükk" :
Ha külső házas olajszűrőd van és nem jön le,és fogód sincs, verj rajta keresztül egy csavarhúzót, mindjárt lesz rajta fogás
egyébként alig kell meghúzni ezeket a szűrőket. beolajozod, és könnyen felmegy, majd kiszorítja az olajat és úgy összetapad a guminál hogy 10x olyan nehéz leszedni mint feltenni.
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
Na alamentem megbeztem menni fog ez egyedul.
Milyen olajat ajanlotok? Jo a Mannol amim volt mo is?
Olcsobb jobb valami? Teljes szintetikust akarok -
mephi666
nagyúr
válasz #81556480 #39715 üzenetére
mi is mindig ezzel az olajozós módszerrel rakjuk fel eddig az elmúlt 2 olajcserekor valami lengyel szűrőt használtunk, de most cromaxnál valami 700ft-ért volt opel... megnézem, milyen... (már csak meguin 10w40-et kell szereznem, bevált ez az olaj nagyon)
tegnapelőtt kicserélték a 2 első toronyszilentet, csapágyastól 4000ft munkadíjért... tegnap meg a váltónál valami szimeringet, ne engedje az olajat meg váltókulisszát is cseréltek, mert meg volt repedve (akadt kicsit 1-2 fokozat közt, de viselhető volt azért... most szokatlanul pontos a szerkezet) ...ez anyag+munkadíjjal 7100huf volt... asszem mostantól a cég melletti szervizbe fogom csak hordani a gépet, ha valami baj van és magamtól nem tudom megoldani
#39719: meguin? szóba került már korábban, kevésbé ismert márka, de van múltja és asszem a vw/merci gyárilag is ilyet tölt a gépekbe
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz Markizmark #39727 üzenetére
pedig mi így szoktuk nézni: ha olajcserekor még felhasználható salátára, akkor nagyon jó az olaj, ha krumplisütéshez jó még éppen, akkor határeset...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Skizz
addikt
válasz Markizmark #39727 üzenetére
És mi a helyzet akkor, ha egyszerűen nincs annyi gedva az olajkörben, hogy fekete legyen tőle az olaj?
-
nagyúr
válasz Markizmark #39711 üzenetére
Jo olaj az eneos, nem tudom neked melyik van belole, a sustinat kicsit csipegetik a motorok (mivel a specije alapjan inkabb 0w20 mintsem 5w40 amit rairnak), ugyhogy azert neha kukkants ra Nekem 10k km alatt kb 3-5dl fogy belole.
-
Markizmark
addikt
válasz mephi666 #39728 üzenetére
Ha ellenőrzéskor nem koszos az olaj, akkor valószínűleg nem lebegteti és így leül a teknő aljára ahonnan a szivattyú szipkázza.
(#39729) Skizz Nem tudom, van-e olyan, hogy nem koszolódik el. Dízelnél erősen fekete szokott lenni a koromtól. Benzinnél is kell valamennyire koszolódnia, mert olyan szerintem nincs, hogy 10k km-en keresztül olyan marad, mint ahogy belekerült.
(#39730) tboy93 Eneos Premium Hyper 5W-40 van benne. Talán valamennyivel szebben jár tőle a motor, de még mindig kicsit zajos. Dugattyú lehet kopott és valószínűleg kicsit oldalra billeg amíg hideg. Viszont se hidegen, se melegen nincs kartergáz, illetve nagyon kevés. Láttam már olyat, hogy sok volt, szóval tudom mennyi a kevés.
Q8 10w40-ből max 3 deci fogyott 5000km alatt folyamatos rövidtávokon a télen. Eneosból eddig nem fogyott semennyi, igaz még 1000-t sem ment.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
AMD Power
titán
válasz Markizmark #39731 üzenetére
Azért az szép lenne ha 1000km alatt már fogyott volna belőle az olaj.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #39732 üzenetére
1liter/1000km-ig még akkor sem reklamálhatnék ha új lenne az autó. Ha 1-2 deci fogyott volna 1000-en akkor se lenne semmi bajom, mert ez eleve 5-ös olaj, de ha nem az lenne akkor sem lenne sok ez a fogyás, tekintve, hogy 6-10 km távokat megyek. 1-2/1000km az kb 1 liter lenne a periódus alatt. Kb max-ról min-re esne. Szerintem bőven belefér.
Egyik ismerősöm Vito-ja pályán hazafelé elkezdett annyit fogyasztani olajból, mint gázolajból. Nem viccelek. Lehet, hogy leragadt neki több gyűrűje is, de amikor tankolt, kellett olajat is venni pár litert.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
nagyúr
válasz Markizmark #39731 üzenetére
Jo lesz az az 5w40
-
gzbotii
nagyúr
Amikor felmelegedik a fékem akkor éles csikorgó hangot ad ki. Mitől lehet? Elől a fékpofák februárban voltak cserélve
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
SPF
senior tag
Elment a muszerfal vilagitasom. Biztositek kiment, vagy mi lehet a baj? Csak mert a kocsi konyveben nem talaltam, hogy melyik biztositek lehet...
-
haddent
addikt
De tudok neki örülni, hogy szombaton 1 -ig volt minden nyitva, vasárnap meg egyáltalán nincs
Még csak 9500 km körül járok, de jobb szerettem volna itthon tudni mindent ami kell majd.. nem romlik az meg 1 hónap alatt
Még mindig nem döntöttem, majd "ami lesz". ACEA C2/C3 -at tudja, 5W30 és szintetikus legyen aztán a többi nekem mindegy. Csak ne Castrolt mert úgy hallottam hamisítják nem kicsit.. Azért érdekes, hogy elvileg ugyanolyan tanúsítványos és minőségű olaj van 8 ért mert 15 ért (5 liter) -
AMD Power
titán
Valami ilyesmit kéne majd vennem az F után.
-
mephi666
nagyúr
válasz AMD Power #39738 üzenetére
...nem tudom, de nekem a g nem jön be, mert nincs belőle igazi ferdehátú előbb néztem utána, mert azt hittem, hogy 2006ban már kb az utolsó szériát nyomták belőle, de opel név alatt 2009ig, chevrolet alatt meg 2011ig gyártották
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz AMD Power #39742 üzenetére
de jó választás lenne egy 5évvel fiatalabb autóra cserélni a mostanit? az is már lassan 10éves, ott is előjöhet minden... mi mondjuk egy 23éves gépre költünk, kasztni a "normális" rohadást leszámítva egyben van, nem volt durván törve, küszöbcserénél minden irányból le lett mérve: nem kapott korábban se olyan sérülést, ami megcsavargatta volna, motor is még perfekt... nem is tervezzük, hogy lecseréljük... ráköltjük, amit megérdemel, hogy továbbra is jó állapotban maradjon és remélhetőleg kiszolgál minket még jópár évig... nem nagy autó, de 5 személlyel is még kényelmes (egy swifthez képest abszolút) ...jó autó ez... ajánlgatják sokan a régi swifteket is, hogy motorilag mennyit bírnak: az lehet, de szerintem az f astra több szinttel fölötte áll... swift olyan, mint egy gokart... kemény a rugózása, mintha a földön ülnél, szűk, meg benne ülve nem érzem annyira biztonságban magam, mint az astra-ban (holott az sem egy tank)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz tboy93 #39744 üzenetére
ja igen, az állapot... ott dől el végülis minden szerintem a mienk a 23 éve ellenére is jó állapotban van (nem akarom elkiabálni), de ki lehetne fogni olyan alig 10évest is "jóáron" amire utána rá kell még egyszer költeni az árát, hogy tényleg jó állapotban legyen... mondják is körülöttem sokan, hogy "állapotot" veszünk, nem km-t meg életkort... félreérthető voltam, lehet... csak arra akartam célozni, hogy lecserélni egy kocsit egy alig 5évvel fiatalabbra, lehet hogy nem mindig a legjobb, ha az öregebb már biztosan rendben van és az új meg zsákbamacska
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
trassher
addikt
1.4-es g astrába mekkora akku kell gyári előírás szerint?
Redmi Note 7
Új hozzászólás Aktív témák
- Hankook téli és nyári gumi szett - 1 szezonosak - 235/45 R 17
- 2 szezonos - Hankook K135 Ventus Prime4 XL 235/45 R 17 97 Y XL nyári gumi
- 1 szezont futott - HANKOOK Winter i cept evo3 W330 235/45 R 17 97 H XL
- Philips AVENT Premium elektromos cumisüveg melegítő (SCF358/00)
- Újszerű Philips kézi gőzölőkészülék GC360/30 valamennyi tartozékkal, dobozában
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest