Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
Sziasztok
itt is megy a 4/3 buhera Nagyon helyes!
-
sebgutkopf
őstag
válasz adnoctum18 #192 üzenetére
Valóban elég nehéz eladni a régebbi vázakat. Az újabb típusok még elmennek, de az öregebbek már nem vagy nagyon nyomott áron.
Ár/érték arányban meg nevetséges, hogy mondjuk egy E500 egy olcsóbb kompakt áráért adható csak el, amivel azért... na!Mondjuk mostanra elérte a digifotó penetráció azt a telítettséget, hogy más gyártóknál is az aktuálisnál 2-3 generációval régebbi modelleket nagyon nehéz eladni és akkor is iszonyú nyomott áron.
-
sebgutkopf
őstag
válasz levy1983 #473 üzenetére
A por és cseppállóság nagyjából annak felel meg, hogy monszun szerű esőben és vágható porfelhőben is használtam már ezeket a pro obikat és ilyen mostoha körülmények között is teszik a dolgukat.
TC-m nincs, abban max más véleményét tudom tolmácsolni. Természetesen ez is ront a képminőségen, de TC létükre jók. -
sebgutkopf
őstag
válasz supercow #510 üzenetére
A zár működéseknél azért arra kíváncsi vagyok, hogy ebben az ellőtt képek száma tartozik csak bele, vagy amikor az LV-t használja az ember és miatta nyílik/zár az is?
Csak azért mert LV-vel ha mondjuk a normál fázis alapú AF van használatban, akkor ugye párszor mászkál a tükör és a zár is mire egy kép elkészül. Vajon ezt is számolja? -
sebgutkopf
őstag
Már elég rég várjuk az e5-öt, de a mostani trendek és piaci események alapján mint oly tulaj is egyre kisebb esélyt adok a megjelenésére. Legalábbis a klasszikus értelembe vett dslr bejelentésnek. Lényegében a 620 óta nem jött új FT gép és még fejlesztésre utaló jelek sincsenek, az oly meg nem olyan nagy cég, hogy párhuzamosan tudná fejleszteni az FT és mFT cuccait.
-
sebgutkopf
őstag
válasz supercow #536 üzenetére
Egyébként ebben a nyilatkozatban lényegében elkottyantja, hogy jön a 14MP-es szenzor. Eddig azt mondák, hogy elég a 12MP, nem növelik tovább, most hirtelen ezt a 14MP-re mondják.
Várjuk a folytatást, milyen infó jön és hogyan oldják meg a tükör nélküli gépek kompatibilitását (AF)a már létező obikkal. -
sebgutkopf
őstag
válasz supercow #539 üzenetére
Neked legyen igazad! Mert akkor én örülhetek az obijaimmal, amiket tovább tudok majd használni a jövő gépein is és élvezhetem az 20 kép/sec-es sorozatot nagy örömömre.
Viszont hangot adtam félelmemnek. Azt ugye tudjuk, hogy kontraszt AF-et csak néhány FT obi tud (oly részről 14-42, 40-150 új, 9-18, 25 pancake és a 14-54 II). A többi esetében nem működik a kontraszt AF az FT vázakon, illetve mFT adapter használata esetén mFT vázakon se, ahol csak kontraszt AF létezik. Korábban volt egy nyilatkozat valami japó részéről, hogy persze nagyon dolgoznak rajta, hogyan tudnák ezt megoldani, hogy menjen a többi obin is. Ezután a nyilatkozat után pár hónappal jelentették be a 14-54 II-t, ami lényegében válasz volt a kérdésre: sehogy. Új chip kellett az obiba.
Szóval ha eddig nem tudták megcsinálni, akkor 24 hónapon belül hogyan fogják hirtelen megoldani az összes obi esetén?A legszebb a másik fórumon ötletként felhozott ötlet lenne, ha a szenzorba épített fázis eltéréses AF rendszer lenne, amivel simán megy. De mi van, ha most nem lesz az Oly ennyire innovatív?
Nem hinném, hogy repesnének az örömtől mondjuk a 90-250, vagy 35-100 tulajok, ha mondjuk cserélni kéne újabbra az obikat, vagy akár egy saját költségen chippeltetni kéne, de szerintem a 12-60 és 50-200 swd tulajok se vágynak egy-egy ilyen herce-hurcára. -
sebgutkopf
őstag
Persze, hogy külön csapat van, viszont én arra akarok kilyukadni, hogy ennek a csapatnak a létszámát nem fogják megduplázni azért, hogy kétféle rendszert tudjanak egyszerre gyorsan fejleszteni. Tehát továbbra is félek az egy seggel két lovat dologtól.
Az amerikai olys emberke elszólásának is inkább az lett volna a lényege, hogy a két formát valahogy próbálják közösebb alapokra helyezni, hogy a fejlesztések lehetőleg mindkét rendszer esetében hasznosak legyenek. -
sebgutkopf
őstag
válasz asthring #572 üzenetére
Nem egészen értem, hogy most az a bajod, hogy működik az auto gradiation, vagy az, hogy nem?
A funkció nem változtat az iso beállításokon, sőt nagyobb erősítést se használ a gép, egyszerűen a kép gradiációs görbéjét úgy módosítja a gép, hogy a sötét részek gradiációját növeli, esetleg a csúcsfényekből meg visszavesz. Ezzel növeli a kép dinamikáját.Ha a gradiation normál, az azt jelenti, hogy nem nyúl bele a görbébe a gép, tehát egy normális (ha így jobban tetszik lineáris) gradiációs görbét kapsz, így a sötét részeken nem látsz zajt se.
A low és high gradiation talán egyértelmű hogyan módosítja a a görbét.A gépednek PASM módban meg kell jegyeznie a normal vagy auto értéket, ha auto, vagy témamódban használod a gépet, akkor valószínűleg ki/bekapcs illetve más módba való kapcsolásból visszatérés esetén a témamódhoz tartozó alap érték fog megjelenni és az utolsó beállításod elvész, míg PASM módokban mindig a te beállításaid maradnak meg.
Ha van olyan a menüben, hogy kikapcsoláskor resetelje a gépet azt kapcsold ki. Valamint ha van néhány általad preferált menü és gép beállítás, akkor azok beállítása után célszerű a custom reset settings közé elmenteni, így ha sok mindent elállítottál a gépen és időt akarsz spórolni nincs más dolgod csak kérni egy custom resetet, amivel az elmentett állásodat visszakapod. Ilyenből elvileg 2 független memória is van a gépedben.
-
sebgutkopf
őstag
válasz asthring #586 üzenetére
Ha a kép elkészült, akkor annak adati már a fájlban feljegyzésre kerültek. Tehát a kép auto gradiation beállítással készült. Viszont mivel raw-ban dolgoztál, ezért ennek csak abban van jelentősége, hogy megnyitáskor ezt az alapértéket hozza fel.
A már egyszer feldolgozott raw fájlok kezelése programonként eltér. pl: az ACR a feldolgozott raw mellé elmenti a te beállításaidat egy xml fájlban, így ha újra megnyitod az raw fájlt, akkor ott a már utolsó beállítás jön be és azon tudsz tovább dolgozni és új jpg-et előhívni belőle.A sötét részek azért zajosodnak az auto gradiation esetén, mert ott felhúzásra kerül a kép, ilyen esetben akár 3-4 FÉ többlet fényt is rárakhat a gép.
Próbáld ki, hogy van egy helyesen exponált képed, amin vannak sötét részletek (lehet az akár iso 100, vagy 200-al készült is) és ha felhúzod 4 FÉ-el akkor bizony a kivilágosított sötét részeken ott lesz a zaj. Persze ez a felhúzás az egész képet elrontja főleg a világos részeket, ezért az auto gradiation jóval kifinomultabb megoldás. Legjobban talán a shadows/highlight PS funkcióra tudom hasonlítani, csak ott finoman állítható, hogy mennyire akarod felhúzni a sötétebb részeket, vagy visszatolni a csúcsfényeket. Ilyen utólagos algoritmusok miatt célszerűbb normal gradiation használata. Raw esetében pedig ott van a fill light és a recovery, ami szintén finoman állítható az ízlésed szerint.A custom reset settings mellett azért nézd meg, hogy nincs-e valami gép kikapcsolásakor automatikus reset funkció engedélyezve, mert az is alaphelyzetbe rakhatja a gradiation-t.
-
sebgutkopf
őstag
Egy kicsit talán viccesen fogalmaznám meg az anomáliát:
Aki MF- el akar dolgozni, annak olyan nagy keresővel ellátott drága gépet kell venni, hogy ha már arra van pénze, akkor nem fog régi MF obikat venni, hanem megveszi a gyors ultrahang motoros AF obikat.
Teljesen biztos eredményt MF-ben a mai gépeket szerintem csak LV használatával lehet megvalósítani. Egyszerűen tudomásul kell venni, hogy a mai keresők nem MF használatra vannak optimalizálva. Ha valaki belenéz egy egy OM1 + 50/1.4-be akkor rögtön megérti mi mire való. Ez nem visszafejlődés, egyszerűen más a cél és a funkció.
Viszont egy LV + 5-10x belenagyítással elképesztő pontossággal és finoman lehet az élességet állítani. Ebben ráadásul az Oly obik virtuális MF gyűrűje még jó is, mert egy ujjal tekerhető ezzel nem rázod be az állványra tett gépet.
-
sebgutkopf
őstag
válasz SpongyaBob #657 üzenetére
Mi úgy általánosságban haragszunk az Olyra ezen obi miatt.
1. Egy fix obitól nem ilyen fényerőt várunk el.
2. Fix obitól jobb képminőséget várunk el (nem rossz, de ennyit egy jó zoom is tud)
3. 2,8-as fényerőt és ilyen képminőséget, ilyen egyszerű felépítéssel nem ilyen áron kéne.Mondhatni változatlan paraméterekkel fele áron, vagy ugyanennyiért 1,8-as fényerővel lenne értelme.
Így a mérete az egyedüli poén benne.
Ott van vele azonos áron a 35mm-es macro. Műanyag az is 2/3 FÉ-vel sötétebb, de egyrészt macro, ráadásul képminőségben agyonveri. -
sebgutkopf
őstag
Oly jpg ügynen én inkább a raw-al voltam sokáig bajban. Vagy jpg-et vagy raw+jpg-et lövök, és nagyon sokszor előfordul, hogy ami kiesik a gépből jobban tetszik mint amit rawból jön elő, pedig ACR-el lehet bőven állítgatni. Persze, ha nagyon nehéz fényviszonyok között készül a kép ott már egyértelmű a raw előnye és ott azt favorizálom.
Szóval egyetértünk az Oly jpg-eket alap raw feldolgozási ismerettel nem lehet csak úgy felülmúlni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz supercow #729 üzenetére
A mostani Olykon még az 1600-as iso-tól se kell félni. Nekem van nem 1, de jó néhány 20x30-as méretben előhívatott papírképem, amit 1600-on lőttem az e3-al, mostoha körülmények között és a képet nézne mindenki csak a témát látja nem a zajt. A mostani új igaz még csak mFT-ben lévő szenzorok pedig még jobbak.
Nem is ez a lényeg, hanem menjünk fotózni itt a tavasz!
-
sebgutkopf
őstag
válasz supercow #727 üzenetére
Hasznos barát lehet, de azért nem mindenható. Sajnos a nagyítás miatt jobban bele kell dugni a szemet a keresőbe, mert különben az egész képet nem lehet egyben látni csak mozgolódva a kereső előtt, vagy épp a státusz sort nem látni a teljes átnézeti képpel együtt.
Szerintem E620 és fölfelé nem érdemes használni, inkább alatta. -
sebgutkopf
őstag
Szia!
Nem akarlak pont most újabb dilemmába tolni, amikor már kezd kialakulni a kép, de azért néhány gondolatot hozzáfűznék a dologhoz, ha nem bánod.Azt látom, hogy a fotózással most ismerkedsz mélyebben, valamint látványosan érdekel a rendezvényfotózás.
Egy kezdő fotósnak egy 520 dupla kit valóban jó választás, egyrészt könnyen és jól kezelhető, másrészt a jó jpg motor miatt a végeredmény nem sok utómunkát igényel.A rendezvény viszont egy más terület, egyrészt elég nagy kihívás egy kezdőnek a gyakorlat hiánya miatt (nincs idő a gép hossza állítgatására, tudni kell mikor hol mit lehet fényképezni), másrészt a felszerelés igény is jóval erősebb mint egy kezdő kit.
Ha mindenképpen egy dupla alap dupla kittel indítasz, akkor is minimálisan egy külső vakut be kell szerezned, hozzá pedig valamilyen fényterelőt, diffúzort stb... Ha Olyban gondolkozol és kicsi a költségvetésed, akkor vedd valamely Metz villanót, mert azok mind 4 akksival mennek, míg a kis oly fl36r 2 akksival, ami lassabban tölt fel, ami miatt az eseményen fontos pillanatokról maradhatsz le. Szóval ha nincs pénzed fl50-re, akkor vegyél Metz (mondjuk a 48-as) vakut. Ha süt a nap deríteni kell, ha zárt térben vagy, akkor pedig egy leheletnyit szintén ráderítve (plafon, fal) jobb fényt ad a beltérnek és élesíti a körvonalakat, így a gép is élesebb és színekkel teltebb lesz.Ha úgy érzed később komolyabban is érdekel a dolog, akkor hamar el kezded majd csorgatni a nyálad a pro kategóriás zd obikra. Fényerő, képminőség és sebesség miatt, ezek nem olcsók, de egy profi obi sehol se az. Még egy használt 14-54-et lőni idővel egy óriási minőségi ugrás a 14-42-höz képest és akkor nem beszéltünk a 12-60 és az 50-200-ak képességeiről, amik a rendezvényeken igazán otthon érzik magukat.
Szóval, amikor a rendszered tervezed ne csak a jelenre gondolj, hanem nézd meg merre vezetne a jövőd milyen obikra vágynál később (a gép mindegy az obi a lényeg). Ennek tükrében azért érdemes lenne megnézned a többi rendszert is. Nem akarok az oly ellen beszélni, hisz én is ebben a táborban vagyok, de ha egy teljesebb képből választasz, akkor jobbak az esélyeid, hogy nem bánod meg a döntésedet.
-
sebgutkopf
őstag
válasz SpongyaBob #1152 üzenetére
Amikor a saját 14-54-el készült képeid nézed, akkor tudni fogod mi a különbség a kettő között. A színek is mások, a képélesség beli különbséget nehezebb észrevenni, de a tónusok és a kép hangulata, a bokeh minőségének különbsége...
Amúgy remélhetőleg nekem hamarosan esedékes lehet egy 12-60 és akkor lesz egy eladó 14-54 a piacon.
Egy kis kedvcsináló hozzá:
minta -
sebgutkopf
őstag
Ha célszerszámnak veszi a gépet és obit és valóban a tárgyfotózás a fő cél, akkor szerintem sokkal jobban jár a 35mm-es macro obival. Mivel tárgyfotó ezért beállított kép, ahol a fix obi használata se macerás, cserébe sokkal jobb képminőséget kap, meg a 35mm-es perspektívája is kellemes a tárgyfotóhoz.
A kérdés az, hogy mennyire igényes a hozzáállása és milyen minőségű képeket akar. Tárgyfotóhoz a gép/obi mellé én beszereznék egy fotósátrat a lágy fények biztosításához, meg 2 vakut. Ha nincsenek ilyen igények, akkor lehet olcsóbb megvilágításban gondolkozni.
Ékszereknél probléma szokott lenni a visszavert fény, csillogás, azt tudni kell kezelni, ezért nem mindegy a fény. -
sebgutkopf
őstag
válasz Stanley-B. #1223 üzenetére
Te írtad jól, nem ugrott be hirtelen a fénysátor szó, de az a neve
Ilyen tárgyfotókhoz ez a legfontosabb kellék és a 2 vaku, ami RC-vel, rádiósan, vagy slave módban el tud villanni egy másik (akár a beépített vakutól.A macro obinál azért vedd figyelembe, hogy mivel tárgyfotóra valóban ez a legalkalmasabb, eleve az egész inkább a közelebbi témák fotózására van optimalizálva, tehát nem tájkép és végtelen fókuszon adja a legjobb képminőséget, hanem tárgy, makró illetve portré esetén jeleskedik. Tehát célszerszám, általános használatra jobb egy alap zoom.
Innen neked kell döntened.
-
sebgutkopf
őstag
Pontosítva nem a vaku tud 1/180-at, hanem a váz zárszerkezete nem tud ennél nagyobb sebességre szinkronizálni. Ez lényegében a zár lefutási idejétől függ, mert 1/180 záridőnél garantált, hogy egyszerre az egész érzékelőt szabadon hagyja annyi időre a redőnyzár, hogy a maximális vaku teljesítmény esetén az egész képet legyen ideje bevilágítani, mielőtt a zár kitakarná a kép tetejét.
Tehát az 1/180 a gép korlátja, a jobb gépek pl E3 szinkronideje 1/250. Ennél gyorsabban a vaku csak trükközéssel tud (FP, HS gyártófüggő név), ahol lényegében számunkra nem látható módon a vaku a zárnak megfelelően sokszor villog, nem egy folyamatos villanást produkál.Ha már fotózási szokások: zárt térben vakuzásnál én az M módot szeretem, a többit a vaku megoldja.
-
sebgutkopf
őstag
A felvetésed szerintem teljesen jogos. Sokkal egzaktabb lenne mindenféle mm-ek egy kevesek által használt formátumra való átszámolgatása helyett egységes összehasonlítható egységben meghatározni. Mivel úgyis a látószög a lényeg a legkézenfekvőbb az lenne, ha magát a látószöget adnák meg fokban, az teljesen egyértelmű és mondjuk a 70°-os fov az mindig ugyanaz a látószög akármekkora a szenzor és a gyujtótáv.
-
sebgutkopf
őstag
válasz asthring #1566 üzenetére
Hogy szép legyen a csillag forma az obin is múlik. Egyrészt egy több lamellás blende esetén már más az eredmény, valamint nem mindegy a lamellák formája se. A lencséken pedig az múlik, hogy a csillagok szélén lesz-e CA vagy sem, tehát nem mindegy hogyan teljesít az obi ellenfényben. Ilyet amúgy nyugodtan lehet F16-os is próbálni.
-
sebgutkopf
őstag
Én ennek a háromszögelő verzióját ismerem. A kamerához rögzítés akár így is lehet, viszont nem rálépni kell, hanem terpeszbe állva a háromszöget képzel a két lábaddal a hurokkal. Az két irányból támaszt, ezzel nagyobb stabilitást ad, valamint a terpeszed méretével a kamera magasságát is tudod szabályozni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz SpongyaBob #1619 üzenetére
Jó FF képez először is vagy színesben készítsd a képet, vagy raw a kiindulási állapot. jpg esetén PS-ben van a black and white (images/adjustments-en belül), ahol színcsatornánként lehet állítani a FF képben mennyire legyen sötét illetve világos. Ha raw a kiindulás, akkor ott ugyanez az eszköz megvan a raw feldolgozás közben.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Messer22 #1618 üzenetére
Ha kevés a környezeti fény, akkor tök mindegy mennyi a szinkron idő, maga a vaku villanása eleve jóval rövidebb ideig tart (1/20000-1/1000 másodpercig), ami önmagában garantálja a téma megfagyását. Ha persze nem a vaku a főfény, akkor kell a rövidebb zár, hogy a környező fény ne zavarjon be.
Az fp mód igazából annak kell, aki napfényben derítve portrézik és a szép bokeh érdekében tág rekeszen akar fotózni, amihez rövid záridő fog kijönni. Ekkor vagy vaku fp mód, vagy ennek hiányában nd szűrő a megoldás.Nesa: ha használtan is, de szerintem érdemes olyan vakut venni, aminek van rövid záridős szinkronja. Kényelmes és jó dolog, ha szükség van rá derítésnél. Egy jó vaku szerintem fontosabb fotós kellék mint az állvány.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Obi átfedés luxusa miatt eladóvá vált az Olympus ZD 14-54 (2,8-3,5) obim. Ha érdekel valakit keressen privátban.
üdv
Új hozzászólás Aktív témák
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Politika
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Futás, futópályák
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Tőzsde és gazdaság
- További aktív témák...