Új hozzászólás Aktív témák
-
ThufirHawat
senior tag
-
ThufirHawat
senior tag
Hát az lehet hogy nem sportszerű, sőt, talán nem is igazságos, de a vevők olyan oktondiak, az "ott és akkort" nézik. Bár én úgy tudom (lehet rosszul), hogy a 40D és a D300 még nem több évesek.
Az 5D pedig más súlycsoport, csupán az árszint végett említettem.Egyébként érdekes, hogy annak ellenére is versenyképes ára tud lenni, hogy anno egy új piacot nyitott, nem kellett mással foglalkoznia, szabadon árazhatták be a marketingesek. Arra kellett csupán vigyázniuk, hogy nehogy felfalja az 1Ds2 és az 1D2 piacát, de ezt meg a mérnökök oldották meg rövid úton.
Egyébként pont a rendszer árával van igazán bajom. Láttad mondjuk a 150/2 árát? Hogy is van ez? Ez egy 150mm-es fókuszhosszú optika, aminek csupán 4/3"-t kell kirajzolnia!!! És akkor tedd mellé a Canon 200/2.8L-t, ami kb. úgy viselkedik egy 40D-n, mint az Oly150 az E3-on. És nem mellesleg kirajzolja a 35mm-es formátumot.
Én továbbra is azt gondolom, hogy roppant érdekes dolgokat csinálnak, de nagyon drágán. Bár, az Olympus mindigis a különlegességek gyártója volt, sosem a tömegeket akarta kiszolgálni.
Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
ThufirHawat
senior tag
Tudtam hogy beleugrasz ebbe a gödörbe...
Az Olympus 150/2-vel olyan képed lesz, mintha FF-en fotóznál egy 300/4-el.
A Canon 200/2.8L-el olyan képed lesz (APS-C-n), mintha FF-en fotóznál egy 320/4.5-el.
Ez nincs még 1/3 rekesznyi difi sem DOF dolgában.A fényerő abszolutértelemben tényleg nagyobb, magyarán kevesebb fény is elég ugyanakkora záridőhöz, azonos DOF-hoz, de ez nem újság. Minél nagyobb a formátum, annál nagyobb a záridő. Ezért kell kiskompaktot venni, körmömnyi szenzorral, mivel az 1/200sec. alatt elintézi azt a DOF-ot, amire egy 4x5"-osnak mondjuk (tipp) 1/2sec. kell.
Szóval akkor:
E3 + 150/2 vagy 40D + 200/2.8 vagy 5D + 300/4 az kb. egál (látószögben, DOF-ban).[ Szerkesztve ]
Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
ThufirHawat
senior tag
Tehát akkor a kis szenzor előny? Csak mert rövidebb expo időket eredményez?
És súlyban hogyan is aránylanak ezek egymáshoz?
És minőségben? És árban?De most komolyan... Szerinted reális ár a 150/2-é? A kirajzolt képkör átmérője jóval kisebb, mint amekkora a 35mm-es formátumban szükséges. Nincs benne optikai képstabilizátor, se semmi extra... Ez egy sima 150mm-es nagyfényerejű optika pici szenzorra. Ott a Canon EF 135/2L. Fullframe, majd' akkora fókuszhossz... És jóval olcsóbb. Vagy az benne a logika, hogy azért drágább, mert kisebb?
Mégegyszer: semmi bajom a rendszerrel, csak és kizárólag az árát nem értem.
Mindegy, kár ezen vitázni. Az idő majd megadja a választ.
Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
ThufirHawat
senior tag
Nem a szenzor okozza a rövidebb expot, hanem a nagyobb fényerő.
Ha ugyanolyan képet akarsz (szenzor/film mérettől függetlenül), akkor kisebb szenzorhoz/filmhez azonos DOF mellett (mert ugye ugyanolyat akarsz) tágabb rekesz adódik, tehát rövidebb záridő. Magyarán a kész kép szempontjából a szenzor/film mérete számít, ebből adódik a nagyobb fényerő, abból pedig a gyorsaság. Így van a logikai sorrend.
Ez a kis szenzor egyik előnye.Hátránya viszont, hogy nem igazán csinálhatsz igazán kis DOF-ot. Csak pár adat FF és 4/3 között:
135/2 az 67,5/1 lenne
300/2.8 az 150/1.4 lenne
85/1.2 az 42.5/0.6 lenne
50/1.4 az 25/0.7 lenne
24/1.4 az 12/0.7 lenneEzek az optikák kicsinyített másai lennének a nagyoknak, csupán kevesebb anyagból épülnének fel, könnyebbek és olcsóbbak lennének. Ez lenne a második előnye a kis szenzornak. Csakhát ilyeneket senki nem gyárt... Az f/2-vel a 4/3" (és az APS-C) csupán a fullframe-es középkategória lehetőségeit karcolgatja.
S5 jó cuccnak tűnik, és van is hozzá "néhány" optika.
Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
ThufirHawat
senior tag
válasz Szten Márs #38 üzenetére
Nekem igazolja.
1Ds és E330-ra néztem meg, most, hogy belinkelted.
DOF = 2 x p^2 x N x CoC / f^2
N: a beállított rekesz.Ehun egy egész cikk (én csak ferdítettem, nem én írtam):
[EKV.]Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
Új hozzászólás Aktív témák
- Gopro hero 9 black
- Softbox és diffuzorok - Fotós derítők, reflektorok és hátterek
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú