Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    válasz FollowTheORI #45738 üzenetére

    1: Alapvetően működőképes a HDR10 mindenféle metadata / roll-off nélkül, hard-clip módban. Végső soron ízlés kérdése is, hogy valaki melyiket preferálja.

    2: Ez az egész fordítva volt. A játékok tudták előbb, amit kellett, mint a TV-k.

    Én csak pár PC-s játékos ismerek, ami HDR10-es, de az mind HGIG-vel működik jól.
    A tone-mapping régóta szerves része a játékoknak, mert rég HDR-ben dolgoztak, és csak SDR-ba konvertáltak. Most egyszerűen HDR10-be konvertálnak, és ennyi. Ehhez pedig van egy szál új paraméterük, hogy mi a csúcsfény a kijelzőn, amit általában egy kis tesztképen lehet beállítani a menüben. A nagy EA és Ubisoft játékok azóta kínálják ezt a csúcsfény állítási opciót, hogy elkezdték támogatni a HDR10-et PC-n (2017 körül). Pont az volt a baj, hogy TV-ken, a studio monitorral ellentétben nem működött a játékok ezen funkciója, ezért kaptunk a TV-k menüjébe HGIG-t, hogy monitorként tudjanak viselkedni és jól működjön a játékok ezen része.

    Lehet, hogy van egy tervezett szabvány arra, hogy később a játékmenüs csúszkázás se kelljen, és az lesz majd később. De már a 2017-es PC játékok is úgymond a HGIG-re készültek. Vagyis nem, mert monitorra, de a TV-kre ezért kellett ez...

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák