Új hozzászólás Aktív témák
-
Dißnäëß
nagyúr
Amúgy most nem védeni akarom a balesetezőket, de a mai közúti közlekedési szabályrendszert is a balesetek "triggerelték" és indukálták, nem úgy jött, hogy hát vannak a lovas szekerek, meg vannak ezek a gőzös szekerek, aztán akkor KRESZ, nesze, hanem szépen évről évre alakult.
Ha már San Francisco [link]
Az önvezetéssel is ez lesz. Kritika hegyek, dobálják, köpködik, lesznek balesetek, igen, lesznek hibák, igen, de átmegy ezen a csecsemőkori időszakon - mint minden technológia amíg ki nem forr - utána pedig itt lesz velünk, drasztikusan hatékonyabban segítve mindennapjainkat, mint mi magunk csináljuk most.
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
stellaz
addikt
Én írtam az anekdotákat és pont azt vezettem elő, hogy aki pl soha nem balesetezett, azt hogyan lehetne beleültetni egy olyan önvezető autóba, aki csak az átlagot ugorja meg, tehát rosszabb?
Illetve mivel új autókról van szó, ezért nem sem a törvényszegők, sem a régi autók nem képezhetik a baleseti statisztikák alapját. Az összevetést nyilván az új, legmodernebb elérhető vezetéstámogató funkcióval felszerelt autóval kell összehasonlítani, azonos látási, forgalmi, stb viszonyok között.
Ezért röhej általános baleseti statisztikákra hivatkozni.
Kedvencem, mikor valaki kimegy valami ázsiai országba és látja, hogy mennek tökön paszulyon keresztül, motoron se sisak, se semmi és mivel az alatt az 1 hét alatt nem látott balesetet, levonja a következtetést, hogy sokkal biztonságosabb, mint az európai közlekedés.
Közben meg:
-
stellaz
addikt
"Egy forma 1-es pilóta ha odafigyel akkor simán mehetne 70-el városban, ahol az átlag embernek átlag vezetői tudással és reflexekkel az már veszélyes lenne. "
Ez pont az ellenkezője az én példámnak."Éves statisztikáknál a napszak-időjárás kiegyenlíti egymást."
Kivéve, ha az önvezető rendszer korlátozva bizonyos időjárási, forgalmi viszonyokra, vagy adott útszakaszra.Ez ugyanaz a kocsmai anekdota.
Apám baleseti statisztikája nem anekdota, hanem tény. Az is tény, hogy vannak olyan emberek, akik közlekedésre alkalmatlan módon vesznek részt a forgalomban, az összes ilyen ember annak tekinthető, akinek nincs jogosítványa vagy részeg, vagy az autó van rossz műszaki állapotban, erre vannak számok is. De ezt nem az önvezető rendszernek kellene megoldania, hanem ahogy te is írod a rendszernek kell jól működnie minden téren. -
félisten
"A szabályokat mindig az átlag emberre hozzák."
Nem igazán. A szabályokat ahhoz a minimumhoz igazítják, akikre még vonatkozik. A közlekedési szabályok esetén tehát ahhoz a legbénább vezetőhöz (minusz biztonsági tartomány), aki még átmehet a vizsgán."Egy forma 1-es pilóta ha odafigyel akkor simán mehetne 70-el városban, ahol az átlag embernek átlag vezetői tudással és reflexekkel az már veszélyes lenne. Ettől még nem mehet."
Meglepő, de nem így van. Személyes és közvetlen/közvetett szakmai tapasztalatom és tudásom alapján sincs közvetlen korreláció az egyes járművek technikai vezetési képessége és a forgalomban részvételre alkalmasság között.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
forumpista
aktív tag
Nincsenek hiheto baleseti statisztikak.
Ez jelenleg ugy mukodik hogyha megy az fsd, el akar utni egy gyereket az utcasarkon de te beavatkozol (fekezel, elhuzod a kormanyt stb) akkor beirodik az fsd-nek egy ujabb balesetmentes ut…
a valosag meg az hogy a vezetestamogato rendszerek + ember egyutt jobban mint vezet mint csak az ember.
Ebben semmi ujdonsag nincs, ez igaz a sima ABS-re is.de ez nagyon nem ugyanaz hogy az fsd jobban vezet mint az ember.
-
félisten
Ezzel maximálisan egyetértek.
Sőt, azt a szakmai véleményt is osztom, hogy a jogosítányok kb. egyharmada vezetésre különböző okok miatt alkalmatlan személyek zsebében van -- sajnos rendszeresen találkozom is velük. (Munkaköri sajátosság...)
És egyébként éppen ezzel javulnának komolyan a (hazai) statisztikák az emberi vezetők közúti biztonságossága vonatkozásában.
Érdekesség: ismertem olyan élvonalbeli magyar autóversenyzőt, aki saját bevallása szerint is alkalmatlan volt a budapesti vezetésre. Viszont rákényszerült. Ezért aztán rendkívül óvatosan vezetett, amivel a legrosszabb mazsolák dinamikájával haladt, és még így is rendszeresen okozott kisebb koccanásokat.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó egy ASUS VG279Q1A 1080p 165hz IPS gaming monitor!
- GAMER PC: RYZEN 9 5900X (12mag/24szál) 1TB-4TB SSD -RTX 3060 12GB GDDR6 -16/32GB DDR4- GAR/SZÁMLA!!!
- DJI AVATA Pro-View Combo - ÚJ - drón (DJI goggles 2) +Motion Controller 2 - 1 év garancia (AV1)
- Xiaomi Poco F2 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP OMEN Gaming 16-wf0003nl - ÚJ 16" QHD GAMER notebook - i9-13900HX, 32GB, 1TB SSD, RTX 4070(8GB)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen