- Microsoft Excel topic
- AliExpress tapasztalatok
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Rendszergazda topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
- Hollandia nem engedi el Kínát
- Windows 10
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Synology NAS
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeathAdder
veterán
Jujj de jó hogy nyílt ez a topik
Igazából minden tavasszal (amikor eljő nálam olajcsere) felteszem magamnak a kérdést, hogy jól teszem-e hogy a dupla észteres 300v motult tankolom?
Igazából kevésbé a magas ára zavar, inkább az hogy lévén versenyolaj, nem-e nyíródnak el idejekorán a szénláncok, gyengülnek el az adalékok, romlik el a viszkozitás etc..egy év alatt? Évi 5-7 ezer km megy bele, ezért évente csak egyszer van csere.
Nem versenyautó, de egy magas fordulatú 200 lóerős 2 literes szívó motor [link], amit leginkább élményautózásra használok nem ritkán magas fordulaton
Régóta gondolkodom már a kommerszebb 8100 X-max 0W40-en.
Ilyen viszkozitást használok 300v -ből, csak kicsit fúrja az oldalamat hogy 1 éves távlatokig vajon megmarad-e minden jó tulajdonsága?Vélemények?
-
DeathAdder
veterán
Hali Első dízel járgányomba kellene valami jó lötty, itt kérnék segítséget viszkozitás, esetleg gyártó ügyben.
Egy 2005-ös évjáratú chrysler voyager 2.8 crd-ről lenne szó. 250ezer km, nem tudom milyen olaj van benne, hétvégén vettem az autót, de mindenképp lecserélném. Ha segít valamit, nagyon megkímélt állapotú kívül belül és motorilag is, szépen jár a motor, csendes, nem füstöl..
Nem is tudom hol nézzek utána.. Castrol oldalán az olajajánlót ismerem, ott 6 liter 10W-40 magnatecet ajánl, de egyébként nem tudom mi lehet a gyári ajánlás.
-
DeathAdder
veterán
Üdv
Motul 300v 0W40-re ráönthetek néhány deci Motul 300v 5W40-et?
Megmaradt és nem akarom kidobni, ha nem muszáj, és gondoltam míg nyár van nem lehet gond ha rátöltöm, aztán ősszel úgyis kapja a friss 0W40-et
-
DeathAdder
veterán
-
DeathAdder
veterán
Sziasztok.
2014-es mustang 5.0-ba kellene valami olaj, próbáltam keresni, a motul, liqui moly, castrol oldalon az ajánlásokat, de motorolajra semmit nem dob ki egyik sem ¯\_(ツ)_/¯
Betöltőkupakon 5w20-at ír, adja magát a kérdés hogy akkor mit agyalok... azt hogy 0w20?
Nyilván nem hidegen fogyasztja az olajat a motor, a meleg oldani viszkozitás meg ugyanúgy 20 lenne, csak hidegen a jobban szivattyúzható nullás mégjobb kenést biztosítana. Vélemények?
Ja, és Motul 8100 mehet?
-
DeathAdder
veterán
Én a motul.com-on kerestem rá, és mindenre adott ajánlatot, csak motorolajra nem
Semmi extrém felhasználási mód nem lesz
Ekkor ez most jó kérdés, hogy milyen legyen. A 2012-2014 évjáratra azt hozza be amit linkeltél, ám a 2013-2014 Track Pack-ra, ami az enyém már a Sport 5W50-et hozza be, a beöntősapkán viszont 5W20-at ír.
-
DeathAdder
veterán
5W20-at ír, track pack 5W50, pedig ugyanaz a motor, ugyanaz a ló.
Azért van egy kis szakadék a két melegoldali viszkozitás között, nem?
API/ACEA besorolást sajnos nem találok sehol a manualban.
troll81 - lehet, de úgy gondolom nincs szükségem 5W50-re, pályára úgy sem viszem, közúton meg bármikor körbeautóz egy 90 lóerős céges Skoda, ha nagyon akar
Az meg talán nem árt meg egy 5W20-nak, ha egyszer-egyszer elrúgom neki.
[ Szerkesztve ]
-
DeathAdder
veterán
Még egy dolog, félig talán off: fékfolyadék
A ford a DOT 4-et ajánlja (Genuine Ford Brake Fluid Dot 4: WSS-M6C65-A2), motul a DOT 5.1-et és a DOT 4 LV-t hozza be.
Nekem itthon van jó pár doboz RBF 660, ami ami szintén dot4, vajon kaphatja azt is?
-
DeathAdder
veterán
Tehát akkor mégsem biztos hogy jó az RBF660, hanem DOT 4 LV vagy DOT 5.1 kell?
És DOT 4 LV > DOT 5.1 , mert előbbi class 6, alacsonyabb viszkozitással?
-
DeathAdder
veterán
Nem, persze, LV lesz ebből.
Igazából csak az csesz fel, hogy néhány napja ep3-on újíttattam fel az első nyergeket, meg tettem akkor már bele sárga EBC-ket, erre a szerelőm csak pótolta a folyadékveszteséget, és felöntötte a régit... pedig kértem szépen hogy cserélje le, mert utoljára 2 éve volt, nem ártott volna. Annyira nem tudom megérteni az ilyet.
Most van egy felbontott RBF660, amiből alig hiányzik valami, és semmire nem tudom használni, mert mostmár esélyes hogy egy cserére sem maradt elég belőle, de legalább fel is van bontva...
Annyira fel tud cseszni az ilyen pazarlás, hogy még mindig emészt
-
DeathAdder
veterán
Üdv ismét
Gyári (ford) Motorcraft MECRON LV automata váltóolaj beszerzéséhez, valami ötlet, hogy kikhez fordulhatok?
Webshopok nem listázzák, de valahol biztosan beszerezhető
[ Szerkesztve ]
-
DeathAdder
veterán
Ez lesz szerintem, fel is ajánlotta egy német ismerős, hogy elhozza ha jön, és cserébe majd autózunk egyet
molnarpeter - én is így gondolom, már majdnem megrendeltem a Motul ATF 6-ot, de a szerelőm mondta, hogy ő ezt a melót nem vállalja, és átirányított egy kimondottan automata váltó szervizelésével foglalkozó műhelyhez, elmentem, nagyon képben volt a tulaj, azonnál vágta már telefonon évjárat alapján hogy milyen váltó, de a melót csak akkor vállalja ha a gyári mercont kapja...
A hely bizalomgerjesztő, mert épp egy bentley meg egy x7-es állt a műhelyben
mondjuk azt nem nagyon értettem miért nekem kell akkor beszerezni, meg a váltóolajszűrőt, valószínűleg tudta hogy ez usa ford, ahhoz meg nagyon nem egyszerűOlvastam usa fórumokat is, ott is többen írták hogy a gyárit ajánlják csakis, meg a hondánál is azt mondták nekem, hogy csak a gyárit semmi mást..
-
DeathAdder
veterán
válasz grizlisandor #7808 üzenetére
amúgy pont ez a videó ültette a bogarat a fülembe hogy le kéne cserélni az automatában az olajat, bár még nincs benne 150e
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen