Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • csiga8

    senior tag

    válasz Kornel #166 üzenetére

    Értem, vitatkozni nem szeretnék, a "megégettel" viszont nem értek egyet.

    Versenysportban ( technikai) nem vagyok járatos, de a nagy(obb) fordulat és a nagy(obb) mindennemű terhelés miatt általában a "lazább" illesztések szoktak lenni, emiatt a nagyobb viszkozitású és a magasabb HTHS értékű olajokkal üzemeltetik. ( F1-re pont nem igaz, de ott az élettartam sem sok)

    Nem vagyok Sustina barát, 5W30-as olajakat sem részesítem előnyben, számomra túl "vékony" ( csak használt autóink vannak).

    Az alapolaja az adatlapja szeirnt azért jobb lehet, a viszk. indexe alapján:

    Eneos Sustina 5W30 ( ILSAC-GF-5)

    Liqui Moly 5w30

    Azért a 100 C fokon mért kin. viszkozitáson látszik, hogy az Eneos "vékonyabb", ezért többet is ehet is belőle.

    Mivel az alapolaja - adatlap szerint - némileg jobb, szerintem nem megégett, egyszerűen csak túl vékony volt hozzá. Ugye motorkárosodásról nem szóltál.

    Részemről - ilyen terhelésnél - inkább a Sustina 5W40-et használnám. Tartós, nagy terhelésű, spiccen járásnál meg jóval a gyári előírás előtti cserével. A márka ízlés és szimpátia kérdése a jobb olajok közül.

    A M16A motor - tudtommal- nem túl finnyás olaj terén.

    Nem vitatkozni szeretnék, biztosan úgy történt, ahogy azt leírtad, csak a "megégett"-re reagáltam saját elgondolásom szerint.

    Mindamellett az LM olajai kitűnőek, szóval rosszabbat biztos nem tettél bele.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák