Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    válasz LouiS22 #50036 üzenetére

    A (jó) tankönyv (vö. tutorial) SZERINTEM nem dokumentáció. A tankönyv célja, hogy olyanok számára mutassa meg az adott területet, akik abban még nem járatosak, ezért a tankönyv elvben felépíti a tudásanyagot.
    A dokumentáció viszont már ismeretekkel rendelkezők számára az adott terület belső logikája szerint tartalmaz mindent, a navigálást a felhasználóra bízza.

    Erre egy extra réteg pedig a tanítás, illetve a kérdezz-felelek. Az elmúlt 48 évemből talán kettő telt el úgy, hogy ne jártam volna valamilyen iskolába, illetve lassan harminc éve tanítok egyetemen. Ezek során az a nagyon határozott kép alakult ki bennem, hogy egy jól felépített, nem részletekbe menő előadás, interaktív óra megnyitja a kulcsot a szakanyagok olvasásához. Diákként és tanárként is rendszeresen találkozom azzal, hogy egy két perces szóbeli előadás tíz-száz oldalas szakirodalmi anyagokat tud "helyre tenni".

    Az ember agya ugyanis nem számítógép. Van, akinek egy tömény szakcikk vagy műszaki leírás egyből használható ismereteket generál az agyában, de ez a kisebbség. A többség számára az információ elhelyezése, rendezése, és nem mellékesen a saját tapasztalataihoz igazítása külső segítséggel nélkülözhetetlen ahhoz, hogy az információból használható tudás legyen.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

Új hozzászólás Aktív témák