Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz fokukac #45714 üzenetére

    De pont ez a lényeg, hogy annyira egy árban van a mezőny, hogy talán 2k EUR a teljes spektrum szélessége, amiben mozognak (és ide nyugodtan beleértheted azokat a modelleket is, amiket meg sem néztem, látatlanban lefogadom, hogy azonos az árképzés). Szóval nyilván a személyes benyomás lesz az egyik legfontosabb tényező, ha minden másban (felszereltség, finanszírozás, motorerő, helykínálat) csak marginális az eltérés. Összességében egyébként akár stimmelhetne is az általad megadott keret, sőt, nagyon fapad (nincs klíma, nincs BC, hátul tekerős ablak, elérhető legkisebb motor) kisautók akciósan már 10k + forgalomba helyezés körül is vannak (utóbbi olyan 800 EUR), és ez nem az Aygo - VW UP - Kia Picanto kategória, hanem már a rendes kisautók. Persze menettulajdonságban, kényelemben már ezek is hozzák egy 3-4k-s használt kiasutó szintjét, de azért annyiért használtból is eléggé az alja lesz elérhető, ha normálisat keresel és az is kevés extrával, minimum hat-hétévesen. A kicsit újabb, jól felszerelt használttal meg amit nyersz az áron, azt elbukod a kamatokon - az akkor jó buli, ha le tudod tenni érte a 10-15k EUR-t készpénzben. Az utóbbi időben viszont olyan rohamosan szivárognak be a kiskategóriába a prémium extrák, hogy páréves kisautóban szinte semmit nem találsz meg abból, amit az újakban már egy közepes felszereltségi csomagban adnak. Ma voltam a Mazdánál egyébként kereket cserélni, ebben a kirendeltségebn épp nem volt kettes, viszont árlistát meg bemutatófüzetet kaptam, hááát, lehet bele kérni mindent a szartól a repülőig, ahogy egy nagyra becsült fórumtársunk mondaná (heads-up display, parkolóasszisztens kitolatásnál oldalra, holttérfigyelő, sávelhagyásfigyelő, adaptív fényszóró), de olcsóbb ez sem lesz a többinél.

    Az utolsó bekezdésedre vonatkozóan meg kételkedem azért az összegben, amit megadtál, szerintem ennyit nemigen lehetne belőled egy autóért kiszedni egy összegben. Már az is nagy szó, hogy lecserélted szegény Gézát. ;] :P :DDD

    Az új-használt témába meg kár belemenni, de, ha tényleg így működnének a dolgok, akkor kb csak a levetett flottás autók közül lehetne választani a használtautó-piacon. A hitel meg megint más kérdés, de amíg a törlesztőrészlet nem éri el a család havi nettó bevételeinek a bőven egyjegyű százalékát, az összes felvett hitelünkkel együtt pedig hasonló mutatóban még mindig közelebb van a tízhez, mint a húszhoz, addig különösebben nem fogom magam ezen izgatni, különösen, mert szarrá vannak biztosítva a hitelek mindenféle olyan dologra, ami közbejöhet, a kamatok meg a béka segge alatt vannak (új autó hitel évi 2%, lakáshitelek már 1% alatt is, ha van valamennyi kezdő befizetésed).

    Az autót meg amúgy én fogom használni, minden nap, pont azért kell, hogy ne a nagy, családi autóval kelljen folyamatosan a városban bohóckodni, meg egy emberrel közlekedni, az marad a többszemélyes, meg a hosszabb utakra (egy magyar kanyar csak magában 2k+ km), illetve akkor lesz befogva, amikor egyszerre kell a kettő.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

Új hozzászólás Aktív témák