- Facebook és Messenger
- OpenWRT topic
- DIGI kábel TV
- Windows 11
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Sweet.tv - internetes TV
- YouTube
- AliExpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Adguard Premium (Android, PC és egyéb rendszerekre, valamint böngészőkhöz)
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz fokukac #85447 üzenetére
ja, a slusszpoént kihagytam!
délután 2-kor csörög a telefon, hív a technikus, hogy itt van a ház előtt.
Mondtam neki, hogy nem vagyunk otthon, és most van net. Jöjjön akkor, amikor nincs&Tobey: főként azért, mert lusta vagyok. 3 vezetékes opciónk volt, az egyik a telekom, nem optika, hanem egy régi hálózat, a másik a digi optika, amit a cég nem volt hajlandó behúzni a társasházba, merthogy ők családi házakra mennek a környéken, és a upc.
a mobilnetet meg eddig nem vettem igazán komolyan.
nyilván az otthon levő 3 mobiltelefon előfizetéshez járnak ilyen 4-8-12 gigabájtok, de az rohadt gyorsan elfogy ám, ha nincs vezetékes... és nem is váltja ki az infrastruktúrát (nem router, hanem csak mobilnet hotspot, zene, streaming, okos-eszközök, stb.
mindegy, most jutottam el a breaking point-hoz.
holnap jön a yetteles technikus, meglátjuk, mennyire akar majd fúrni meg kültérizni..Pleased to meet you - hope you guess my name
-
ToBeY
nagyúr
válasz fokukac #85452 üzenetére
Nekem általában jó és gyors a digi,de mégis tartok 10GB mobilnetet,ha beütne a sz@r ne legyek meglőve.
Egyébként nálunk most az áramszünet a 'menő".Random elmegy 2-3naponta ilyen 1 órára.
Nem értem,mivel soha nem volt ilyen gond nálunk,de elég bosszantó mindenesetre.[ Szerkesztve ]
-
erdey_a
addikt
és bumm, tető. negyvenmillió megy a levesbe. "Még a Wunderbaum is elszakadt..."
[link]a jobbról előző puhapöcsnek nem adta ki a hétvégén...
mennem kell majd gyónni, mert nem nagyon sajnálomVérboci
-
-
parandroid
félisten
válasz bitpork #85456 üzenetére
Valszeg a sofőr is így volt vele. Gondolom vagy apuci vette, vagy cég nevén van, vagy lízing (vannak még ötleteim, ha valaki úgy érzi, hogy esetleg a fenti csoportok jó hírének védelme nem elég fontos társadalmi feladat).
A cikk szerint amúgy elütött egy gyalogost. Neki mielőbbi felépülést.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz parandroid #85457 üzenetére
Értem különben a társadalmi előítéletet az ilyen árfekvésű autók kapcsán. Mondjuk nekem öreg és kevésbé sportos a tehén, de még így is jobban gyorsul mint pl egy GTi golf. Bár soha nem próbáltam, de láttam papíron leírva meg kapom az értetlen tekinteteket amiért pályán pl 110-120 között megyek és városban is tartom az 50-55km/h sebességet. No meg , lehet előbbi miatt , feszt a manager skodák, suzukik meg daciak előznek akár jobbról is.
MOD
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
parandroid
félisten
válasz bitpork #85458 üzenetére
Ja, nem zavar, ha valaki drága autóval jár. Az enyém is drága, meg lízingelt is, csak ugye ezt én fizetem. Bérből és fizetésből. Az autót is, meg a biztosítását is. De még ez sem számítana, de emellett volt gyerekszobám is, meg anyukám mindig azt tanította, hogy nem előzünk jobbról, illetve nem szoktam gyorshajtani. *
* Nagy mókamester amúgy az élet, mert 3 gyorshajtós bírságom van az elmúlt pár évből, mind figyelmetlenségből adódóan. A legdurvább 70 helyett 100, nem láttam a táblát, csak a feloldót a végén, a másik kettő 80 helyett 90, meg 100 helyett 110, mindkét esetben túl lassan lassultam le a lekorlátozott sebességre.
Azt amúgy el tudom képzelni, hogy hasonló szigor sokat javítana már középtávon a magyar közlekedési morálon is, de ezzel a véleményemmel magyar nyelvterületen nem szoktam túl népszerű lenni. Autós topikot pl azóta nem látogatom, amióta kiderült, hogy takarodnom kéne a picsába az utakról, ha 70-es táblánál 70-nel közlekedek, mert feltartom a forgalmat, és miattam vannak a dugók, meg a balesetek. Gyanítom amúgy, hogy itt is a jobbról előzött provokálta ki a balesetet, azzal, hogy lakott területen 50-nel ment, lelassított egy zebra előtt, esetleg megállt a sárgánál, vagy valami hasonló balfaszkodással.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz parandroid #85459 üzenetére
Simán. Ezért jó a nagy sötét autó meg a tarkómra felfutó zsír. Itthon nem nagyon bszogatnak
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
EQMontoya
veterán
válasz parandroid #85459 üzenetére
Két élű a dolog, sajnos ez kicsit ilyen tyúk vagy tojás esete, hogy a közútkezelő is tudja, hogy mindenki 20-szal gyorsabban megy, mint ami ki van írva, és ezért annyi indokolatlan tábla van az utjainkon, hogy öröm nézni. Aztán persze ha valamelyik tényleg indokolt, ott meg megy a fejvalarás, mikor nem adja ki.
Egyébként érdekes, hogy a Hungárián nem lehet óra szerint 70-nel menni (az veszélyes!) a 70-es táblánál, de autópályán 140-nél tol az Ignis 1.3 ideges a belsőben. Hogy nem tudja elolvasni az “MPS” feliratot, vagy csak nem érti, az örökre rejtély marad.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
válasz szőröscica #85462 üzenetére
Ha betartom a nekem kényelmeset feszt a seggembe követnek és tényleg mindenki megpróbál otthagyni És olyan fejekkel néznek át közben, hogy komolyan szégyenlem néha magam. Mondjuk amikor a 700nm elszabadul akkor meg rémült fejek vannak mindenfelé
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Utka
aktív tag
válasz EQMontoya #85461 üzenetére
Nem érti.
Ha értené, nem biztos, hogy ignisben ülne. De az biztos, hogy nem tolná ...
szöröscica: Ezért - is! - szeretem a Triómat (iOn). Arcoskodik a s.ggemben, megunom, előregurulok - város. max 55-ig - megvárom amíg utolér .Víg napot polgártárs! Nem értek a lovakhoz.
-
parandroid
félisten
válasz szőröscica #85462 üzenetére
Emiatt kár nagy autót venni. Mindig lesz nagyobb. Meg főleg egy nagyobb seggfej. Félve említem, hogy bár a jelenség nyilván mindenhol létezik, földrajzilag nem egyenletes az eloszlás. Szóval ha minimalizálni szeretnéd az előfordulást, célszerű lakhelyváltoztatásban gondolkodni. Addig is kamera elöl-hátul.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Immy
őstag
Sziasztok,
Kicsit off:
Manuálisan összecsukható esernyőt akarok venni, amit betennék a táskám oldalába és többet nem kellene kínai vackokat vennem (egy ideig).Az esernyő topic sajnos eléggé halott 5éve:
https://prohardver.hu/tema/nagy_esernyos_topic/friss.htmlKezdetben kinéztem a samsonite márkát, de amazonon az értékeléseknél azt írták, hogy nagyon-nagyon gyenge és nem hű a márkához...
https://www.samsonite.co.uk/karissa-umbrellas-3-sect.-ultra-mini-flat--black/108958-1041.htmlVan bármi ötletetek, milyen irányba kutatkodjak?
Apró: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/immy/index.html
-
szőröscica
addikt
válasz parandroid #85465 üzenetére
Kamera mindenképp jönni fog. Igazából csak simán le kéne tojni, de engem rettentően frusztrál és feszélyez ez a jelenség, nem is szívesen ülök autóba emiatt.
-
lenox
veterán
Megjegyzem ez a jobbrol elozes nagyon benne van a koztudatban, de ez lakott teruleten kivul tilos, lakott teruleten belul parhuzamos kozlekedesre alkalmas uton jobbrol es balrol is el lehet haladni a masik savban lassabban kozlekedo jarmu mellett, a forgalmi savokat kis tavolsagon belul valtoztatni akkor is tilos, ha ez a lassaban halado jarmutol balra van. Tehat ilyen ertelemben, hogy kivagsz, gyors lehagyas es visszatersz, mint 'elozes' ez jobbrol es balrol is tilos.
-
válasz szőröscica #85468 üzenetére
Ma voltam Szeged- Szombathely-Szeged vonalon. Néha 130-145 de jellemzően 115-125 tempomattal. A nagy (értsd nálunk nagyobb kaszni és vagy motor) autók többségében előzékenyek türelmesek voltak. Octi, mondeno, fabia, duster, kisteherautók és néhány cla és kis bimmer meg már 100 méterekről villog és mászik a bal oldali korlátra kb 1 méterre a seggemben.
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
válasz szőröscica #85472 üzenetére
Nagyon remélem, hogy soha nem jutok el odáig
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
nagyúr
válasz bitpork #85471 üzenetére
Namost én nagyon megértő és türelmes vagyok.
De ha már bemész a belső sávba, akkor legyél olyan kedves legalább 130-ra gyorsulni...
115-tel ne bohóckodj a belső sávban, ha jönnek mások is.
Szerintem ez nem olyan nagy kérés.
Kösz.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
parandroid
félisten
válasz fokukac #85474 üzenetére
Ok, én alapból 130-ra tett tempomattal autópályázok Mo-n (tudom, feltartom a forgalmat), de ha utolérek valakit, aki éppen 100-110-zel kamionsort előz, akkor ez nekem nem szokott különösebb lelki törést okozni. A mögöttem érkezőknek általában igen. Kedvencem, amikor kamion előz kamiont, utána 2-3 személyautó, majd én, nagy fékkel beesik mögém a jól felkészült gyorshajtóaspiráns, nagy nehezen egy méterrel mögöttem beáll, és villog ész nélkül a korlátra húzódva, hogy hagyjam menni. WTF? Menjél, bazmeg, inkább előttem legyél, mint mögöttem, szórakoztasd a többieket (meg a kedves édesanyádat, aki nem vert beléd jómodort). Persze ha a kamionsor tömött, akkor nem tudok hova kimenni előle (tudnék, de ezzel fékezésre kényszeríteném a kamiont, ami elé bevágok, az meg 40 tonna). Volt már, hogy megoldotta a leállósávban, a kamionoktól jobbra, majd visszajött elém, és kaptam egy büntetőféket. Akármennyire siet, erre mindig kell legyen idő. M3, valahol Gödöllő magasságában. Egy 320D szedán BMW volt, ha valaki általánosítgatni szeretne, meg nem mondom melyik típus, de viszonylag új. Szerencsére elég ritkán vezetek magyar autópályán, ráadásul az az érzésem, hogy az M7 (különösen Siófoktól lejjebb) viszonylag nyugodt hely.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
szőröscica
addikt
válasz parandroid #85476 üzenetére
A buntetofeket en se ertem. Egyreszt, ha annyira siet, hogy par masodpercet sem tud varni, akkor minek fekezget meg pluszban, masreszt meg milyen jo lesz neki, ha valaki belemegy hatulrol? Akkor aztan siethet.
-
félisten
válasz szőröscica #85477 üzenetére
Mert valojaban nem siet. A gyorshajtok egy szazaleka az, aki valoban siet, a tobbiek csak gyorsan akarnak menni / dominanciat akarnak sugarozni. A nyari balatonra meno forgalomban villogok nem sietnek, mert egyreszt 3 percet nyernek, masreszt este ugyis bebaszas lesz csak strandon. Egyszeruen faszok, van ez igy.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz parandroid #85476 üzenetére
Magyar autópályán csak éjszaka lehet tempomatozni sajnos.
Bennem minden alkalommal törést okoz, ha oktalanul fékeznem kell, aztán meg gyorsítanom, de nem lenne azzal sem baj, ha nézné a delikvens, hogy jönnek-e és alkalmazkodna legalább valamelyest. De amikor jövök 130-cal, és a román látja, de mégis kivág elém százzal, akkor kurva zabos vagyok. És ez minden úton tízszer előfordul...Amúgy alapból használhatatlan az egész autópálya rendszerünk, a különböző sebességek miatt. hogy a szélsőben a kamionok 90-nel, a belsőben meg az őrültek.
Aztán megy a cikázás, és ezért van mindig a torlódás / baleset, elképesztő, hogy mi megy egy átlagos péntek / vasárnap este az M7-esen, M3-ason...Hollandiában volt olyan, hogy 100-as tábla volt végig, és midnenki 100-zal ment, és végül szerintem úgy gyorsabban odaér midnenki, mint ezzel a cikázással...
MEg amúgy az is tarthatatlan, hogy mennyi kamion van már. Azért 20 éve tizedenyi volt....
Mindegy, én annyit kérek csak a közlekedőktől, így malacunktól is, hogy ha valaki bemegy a belső sávba, legalább próbálkozzon elérni az autópálya-tempót, ha van rá lehetősége. Aztán pedig tartson jobbra. UFF.
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
gaborbol
őstag
válasz fokukac #85474 üzenetére
Te, meg tesom nagy haverok lennetek
Harom megyeben internet szerelo es az osszes ceges kocsi amit vezet , Clio- Kangoo 110-re van limitalva.Nagyon sokat kell menni es sokat jar autopalyan is, azt mondja, ha a kamion 108-al megy akkor meg kell eloznie, mert nem er oda az aznapi 8-10 hibajegyere, viszont nem csak a mogotte jovo autosoknak dobja le az agya az ekszijat hanem neki is, hogy aki ezt kitalalta az vezessen napi atlag 4-5 orakat. Amikor megall valahol 15 percre tankolni, vagy pisalni, akkor mar jon a telefon, hogy lattak, hogy megallt mivan-mivan?
-
erdey_a
addikt
Lehetőleg a belső sávban a megengedett legnagyobb sebességgel menjen aki ott megy, kevesebbel csak indokolt esetben, és figyeljen a többi résztvevőre.
Győrtől Pestig telített belső sávban vonatozik az ember 110-zel szinte minden nap. Egyszerűen ennyi a tempó. És mégis van aki furakszik, letol, megöl.
Én már ott tartok, hogy családdal csak az 1-es úton megyünk a fővárosba, mert nem kell az idegbaj.
Én kikúrnám a 110-es táblát, meg kamerát 100 méterenként, mint pl. a 2-esen Hannover-Braunschweig között, aztán rend lenne.Vérboci
-
parandroid
félisten
válasz fokukac #85479 üzenetére
Na jó, de németeknél pl nincs tempólimit, mégse akar senki letolni/megölni/felgyújtani/agyonbüntetőfékezni, nem villognak, nem nyomulnak, kivárja, amíg a 110-zel menő befejezi az előzést, aztán kövér gázt ad, és 240-nel elhúz. Na, ez miért működik?
Amúgy én az osztrákoknál sem szeretek vezetni, ott is sok a bunkó (nem magyar viszonylatban, hanem pl a németekhez képest). Hollandia/Belgium nagy királyság, a 120-as autópályatempóval, amit rengeteg helyen levesz 100-ra, 6 liter alatti fogyim volt a teljes tankolásra.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz fokukac #85474 üzenetére
Előbb volt a kocsin fék mint rendszám
Különben ha én külsőben teszem azt 120-szal megyek és utolérek egy kamiont - mert ott vannak mindenhol persze- akkor nekem a belsőben nálam 10-zel többel menő miatt kellene 30-t lassítanom? Ha a külső sávban haladó felé elvárás a figyelmesség akkor a belső sávban közlekedőnél már kötelező - az én olvasatomban.Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
nagyúr
válasz bitpork #85486 üzenetére
"akkor nekem a belsőben nálam 10-zel többel menő miatt kellene 30-t lassítanom?"
Nem. Neked 10-et kéne gyorsítanod, ami egy gázadás. Aztán mikor megelőzted visszalassulsz. Többek között ezért sem szeretem a tempomatosokat nem sokban különböznek az egymást előző kamionoktól... Ha előzni akarsz, nyomd a gázd...!
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
parandroid
félisten
válasz fokukac #85487 üzenetére
Ezért teszem általában a megengedett legnagyobb sebességre a tempomatot. Aki annál gyorsabban akar menni, az bekaphatja. Vagy előzzön meg, amikor tud (igen, természetesen jobbra tartok, amikor lehet).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
addikt
"A nyari balatonra meno forgalomban villogok nem sietnek, mert egyreszt 3 percet nyernek"
Ezek a feliratok még táblákon is szerepelnek és van egy söröm rá, hogy olyanok írták akik nem sűrűn közlekednek hosszabb távon az utakon. Azért mikor kilométereken át 90-110-zel lehet csak menni akkor nagyon sok percet lehet nyerni ha kicsit nehezebb az ember lába a gázon amikor engedi az út. Azok a feliratok akkor lennének igazak, ha valóban a 130-cal végig lehetne menni az autópályán. De mivel minden autópályán legalább 2 útfelbontás van, meg a belső sávban 90-100 poroszkálnak egyesek így az elmélet már nem is igaz. Nem 3 percet hanem akár 30-45 percet is lehet nyerni (mondjuk egy Budapest-Debrecen, vagy Budapest-Pécs távolságon), ha az ember meglódul amikor olyanok a közlekedési viszonyok.
Nekem 150 környéki tempó ami kényelmes autópályán, de nem villogok és nem erőszakoskodok. Ki szoktam használni a nálam erőszakosabbakat. Szépen felzárkózok hozzá, de nem túl közel nehogy baj legyen, és ő szépen csinálja nekem is az utat.
[ Szerkesztve ]
Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
-
addikt
150, az kb 135-140 lehet, ami már szabálytalan.
Mondjuk ezt engedjük is el, mert van bőven aki többel megy, pl az M4-en 140-150-el, mikor autóút.Nyilván hosszú ideig ne menjen senki lassan a belsőben, de ha szívatná a gyorsan jövőt, nincs joga fenntartani a szabálytalanul haladót, egyszerűbb minél előbb elengedni, hagy menjen a parasztja... (Ezt nem rád értem!)
Ui:
GPS szerint 150?
Az már azért sok, miért mész annyival?[ Szerkesztve ]
-
-
lenox
veterán
De amugy ez benne van a KRESZ-ben:
36/2:
Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy – lakott területen – távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
-
nagyúr
válasz bitpork #85490 üzenetére
igazából az egésznek egy rugalmas rendszernek kellene lennie, ahol a szereplők figyelnek egymásra, és alkalmazkodnak egymáshoz. A tempomatos pedig pont ezt nem teszi meg...
Pl. ha megyek a szélsőben, és közeledek egy nálam lassabbhoz, és látom, hogy közben jönnek többen a belsőben is, akkor simán visszaveszem kicsit a gázt, pár km/h-vel lassulok, hogy elmehessenek mellettem. A tempomatos az nem ezt teszi, hanem megy egyenletesen, és ott már tényleg csak az a választása marad, hogy ráfékez egy kurva nagyot, hogy lassuljon 20-30 km-/h-t, vagy kirántja a másik elé a járművét... ahelyett, hogy lassult volna pár kilomérnyit, hogy 5-10 másodperccel később érje utol a másik járművet...és ilyenkor fékezésre késztet másokat, amivel energia veszik el, plusz idegességet termel.
Mindent meg lehet oldani, ha figyelünk egymásra.
Amúgy én sem száguldozom mostanában (pláne, mióta suv-om van), de ettől függetlenül nem tartok fel másokat, és pláne nem veszélyeztetek másokat (nem kényszerítek fékezésre senkit).
remélem, nem találkozunk a 'zúton
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz parandroid #85488 üzenetére
ez azért nem így van. Egyrészt minden autóban mást mutat a kilométer-óra (vannak típusok, ahol sokkal kevesebbet), másrészt akkor sem tarthatsz fel másokat, ha Te úgy gondolod, hogy maximumon mész.... de ez már a kresz, és sintén kultúra, ahogy Lenox is idézi eggyel lejjebb.
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
-
-
parandroid
félisten
válasz fokukac #85494 üzenetére
Amit te írsz, az egy teljesen másik sport. Ha valaki jön a belső sávban, akkor nem fogok elé kivágni, ez nemcsak bunkóság, de szabálytalan is. Sőt, konkrétan veszélyes. És itt teljesen független a dolog attól, hogy a gyorsabban haladó gyorshajtó-e vagy sem. Ezt nyilván sosem fogom megtenni, mert előzés/sávváltás előtt meg kell bizonyosodnom arról, hogy ezzel senkit nem tartok fel, vagy veszélyeztetek. Én arról beszélek, amikor folyamatban lévő előzést csinálok megengedett legnagyobb sebességgel (de akármennyivel, ez tökmindegy), és ezt nem fogom megszakítani csak azért, mert valaki gyorsabban szeretne közlekedni. A megengedett legnagyobb sebesség fölé meg nem fogok azért gyorsítani, hogy valami idióta zavartalanul tudjon gyorshajtani. És ezzel sehol nem szegtem szabályt (lásd a lenox által idézett részletet).
A tempomat meg amúgy olyan, hogy egy gombnyomással pauzolható, majd rögtön visszakapcsolható az addigi értékre. A Mazdában meg konkrétan adaptív, radaros, szóval beáll az előttem menő mögé, és felveszi a tempóját. Manapság új autókban már eleg gyakori extra, egyébként szeretem is nagyon, lassan haladó kocsisorban igen kényelmes tud lenni. Meg én bírom a sávtartót, meg a holttérfigyelőt is, különösen, hogy összedolgoznak: a sávtartó nem enged sávot váltani, ha nem indexelek, ha meg kiteszem az indexet, azonnal visít a holttérfigyelő, ha van valaki mögöttem a becélzott sávban. Nyilván nem 100%-os a rendszer, de sokat tud segíteni, és ad egy biztonságot.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest