Új hozzászólás Aktív témák

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz bobsys #54795 üzenetére

    "a korforgalomhoz erve leallt ha epp meg kellett allnom de nem lehetett becsusszanni ha meg jott valaki, mert mire beindult mar keso volt."

    Ez szerencsére nem automata, csak akkor áll le, ha üresbe teszed az autót, és felengeded a kuplungot. Azért a forgalmi szituációk jelentős részében kiszámítható, hogy mikor érsz a lámpához (ismert környéken eleve kifigyelhető, hogy melyik irány után melyik másik jön, de amúgy is van egy logikája - kis íven ha a gyalogos zöldet kap, szinte biztos, hogy pár sec múlva nekem is zöldre vált, meg ilyenek). A gond inkább a dugóban araszolással van, de a Miniben is ott a gomb a sebváltó előtt, amivel kikapcsolható a rendszer, ugye egy furgon mögött kevés rálátásod van a forgalomra, teljesen kiszámíthatatlan, hogy mikor indulsz el, vagy állsz meg.

    A kuplung nyomva tartásából meg nem szoktam gondot csinálni, előbb-utóbb úgyis el fog kopni, a Miniben most van valami 79k km, abból én 16k-t tettem bele, szóval szerintem még elmegy pár évet, mielőtt cserés lesz, akkor meg cseréljük, nagy ügy. Hasonló okokból a féket is szoktam nyomni, ha lassítanom kell, és a kerekeket is pörgetem, ha haladni akarok (gumit is cserélek rajta legkésőbb 4-5 évente, vagy előbb, ha elkopnak), sőt az ablaktörlőt is használom, ha vizes az ablak. Az autó már csak ilyen, tele van kopó- és fogyóalkatrészekkel, amiket eszetlenül lehet persze gyilkolni, de a normális vezetési stílus és az extrém spórolós között egy minimális élettartamhosszabbításért cserébe akkora szakadék van kényelemben, illetve figyelem- és időráfordításban, hogy ki van zárva, hogy én ilyennel foglalkozzak.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

Új hozzászólás Aktív témák