Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Viszlát #54297 üzenetére
Az értő kötözködő szövegértésed, az.
"Az első bekezdést 4x olvastam el, de nem tudok rájönni, hogy ezzel mit akartál mondani. Mert remélem nem azt, hogy nem számít, ha ott jó az út, mert tavalyelőtt még rossz volt."Nem csak tavalyelőtt volt rossz, hanem éveken át hagyták annyira lerohadni, hogy nem lehetett szabályosan, a jobb oldali sávban balesetmentesen / vagy az autónak okozott károsodás nélkül autózni, mert annyi kátyú volt. Az, hogy megcsinálták, az nem érdem, hanem normalitás, bravó, ezt kellett volna, 5 évvel ezelőtt.
"Ez szimplán nem igaz, csak divat fikázni, illetve úgy tűnik, hogy vannak akik szeretik a negatívumokat felnagyítani, a pozitívumokat meg szinte észre sem venni."
Igen, ilyenek vagyunk. De ttől függetlenül nekem - és nagyon sok barátomnak is, akik itt élünk - az a benyomásunk így általánosságban, hogy sosem voltak még ilyen rosszak a magyar utak az elmúlt évtizedekben. Ez a benyomás azon alapszik, hogy itt élünk, az év 12 hónapjában, és közlekedünk.
"közben a racionalitás az, hogy az autópályák 95%-a kifogástalan vagy nagyon jó állapotú,"
Menj végig rajtuk, oda-vissza, rendszeresen, ahogy én is szoktam, havonta többször, és nyugodtan vedd észre, hogy már az autópályáink is toldozottak-foltozottak. Kátyúznak rajtuk pár négyzetméteres részeket, és úgy hagyják. Nem marják fel, és csinálják újra kilométer hosszan, mint régen, hanem úgy hagyják. Ilyen az M5-ös, és az M3-as is, és mint mondtam, az M7-esen is van olyan, nagyjából 20 km hosszú szakasz, ami szinte nem alkalmas a közlekedésre. És ezek fizetős utak, azon a pár millió Ft-on, amit évente becsengetek az államkasszába, fizetek még 43 ezer Ft-ot a matricáért, hogy közlekedjek rajtuk.
És az van, hogyha netán véletlenül letérsz az autópályáról, mondjuk a régi 5-ös útra, azt fogod látni, hogy az még rosszabb, kátyús, nyomvájús, stb, és nem is fogják felújítani.
Szóval, az állításom, amit nem olvastál el / értettél meg, az az, hogy sok-sok éve nem tartják karban az utakat normálisan, oké válság volt, tényleg, de közben eltelt 8 év! SZóval először a főúthálózat romlott le, de most már ott tartunk, hogy az autópályáink IS kezdenek lerohadni.
amúgy még a kormány saját statisztikája szerint is az utak negyede szinte járhatatlan.
[link]"Az OKA adatai szerint ugyanis 2014 végén az állami úthálózat 51,7 százalékán, nagyjából 16 ezer kilométernyi közúton „rossz”, azaz a bukással egyenértékű osztályzatot érdemelt a burkolatok állapota. A „nem megfelelő” minősítést 3687 kilométer, a teljes hálózat 11,9 százaléka kapta meg. A „tűrhető” osztályzatot 6376 kilométer, azaz az állami hálózat ötöde érdemelte ki. A „megfelelő” osztályzatú útburkolatból 1991 kilométert, alig 6,4 százaléknyit jegyeztek fel, vitán felül „jó” jegy pedig 2859 kilométernek, a nemzeti hálózat 9,2 százalékának járt."
[link]persze most előírányoztak rá 400 milliárd ft-ot, hurrá. szerintem 6 év alatt összesen nem költötték ennek a töredékét se, de majd egyszer kiguglizom azt is.
-------------------------------------
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
Más téma: drága amcsi ügyfél, akinek hetek óta dolgozunk, beszervezett egy konf call-t este 20:20-ra. Majd halasztották, stb, 10-kor küldték az üzenetet, hogy bocsi, ma már nem tudjuk megtartani. Az egész estém ezzel ment el, kb. 12 ember várt rá, Bécsben, Prágában, Varsóban és Frankfurtban. Imádom az ilyen embereket, de tényleg.
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
Viszlát
addikt
válasz fokukac #54301 üzenetére
Nem kötözködtem én, csak őszintén bevallom, hogy nem akartam elhinni, hogy tényleg ennyire megkeseredett és beszűkült lennél. Sosem tudtam mit kezdeni azokkal akik képtelenek észrevenni/értékelni a jót maguk körül és csak a picsogás megy ha esik ha süt...
Kátyúznak rajtuk pár négyzetméteres részeket, és úgy hagyják. Nem marják fel, és csinálják újra kilométer hosszan, mint régen, hanem úgy hagyják.
Hja, valami ökör kitalálta, hogy ne rendezzék már oda minden kátyúhoz a komplett hóbelevancot sokmillióért, hanem legyen már meghatározva egy minimum felületi meghibásodás per kilométer. Az idiótája...
Felmerül az emberben a kérdés, hogy végülis mi lenne neked a normális karbantartás. Rossz utak vannak, ez tény, de nem is ezzel vitáztam, hanem azzal, hogy nálunk különösen rossz lenne a helyzet. Uniós szinten az átlag felett vagyunk, ami nem azt jelenti, hogy minden tökéletes. Varázsütésre nem megy, de valszeg még ha menne is, akkor se lenne jó, mert hát évekkel ezelőtt kellett volna hadonászni azzal a fránya pálcával...
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
EQMontoya
veterán
En tegnap vegigjottem az m3-on, abban hol a baj?
Lehet, LC-vel nem érzed, de több helyen kátyús, keresztbordás, illetve jelenleg kb. 20km hosszan fel van túrva Gödöllőnél.
Szerintem egyébként nem vagyunk átlag felett, legalábbis a 2013-2014-es szezonban talán 2 gumimat verte szét kátyú, mindkettőt itthon, nagyobb kátyúra pedig külhonban csak Romániában és Szlovákia 1-2 zergeb@szta hegyi mellékútján emlékszem.
Viszont ezeken a helyeken indokoltabb is, mint nálunk, mert 4-5 hónapban hó fedi őket, kicsit komolyabb eróziónak vannak kitéve, mint a mi útjaink.A pofátlanság a dologban pedig az, hogy az üzemanyagból, súlyadóból és autópályadíjból befolyó pénznek az ötödét kellene kb. elkölteni, hogy tükörsima utakon járjunk, de még annyit sem osztanak vissza oda, ahonnan a bevétel folyik.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
nagyúr
válasz Viszlát #54304 üzenetére
"Nem kötözködtem én, csak őszintén bevallom, hogy nem akartam elhinni, hogy tényleg ennyire megkeseredett és beszűkült lennél. Sosem tudtam mit kezdeni azokkal akik képtelenek észrevenni/értékelni a jót maguk körül és csak a picsogás megy ha esik ha süt..."
Dehogynem, mást sem csinálsz Igen, beszűkült vagyok, mert itt élek, minden nap szembesülök azzal, hogy mi megy itt. Én nem dobbantottam egy másik országba, mert ez a hazám, és szeretném, ha fejlődne, de nem feltétlenül a jó irányba teszi. De pont, mivel itt élek, talán nagyobb rálátásom van arra, hogy milyenek itt a viszonyok. És igen, mi itt úgy élünk, hogy az is szempont abban, hogy merre tervezem az utat hazafelé, hogy merre nem kapok tengelytörést. Lehet, hogy Te ezt ott a messzi távolban nem érted, de attól ez itt még így van.
Persze vannak jó dolgok is, pl. nálunk terem a térkő és a stadion, de úgy alapvetően az állam elég szelktíven látja el a funkcióit, különösen az infrastruktúra, oktatás és egészségügy tekintetében."Hja, valami ökör kitalálta, hogy ne rendezzék már oda minden kátyúhoz a komplett hóbelevancot sokmillióért, hanem legyen már meghatározva egy minimum felületi meghibásodás per kilométer. Az idiótája...Felmerül az emberben a kérdés, hogy végülis mi lenne neked a normális karbantartás."
Nézd, nem vagyok _szakember_, mint Te, csak egy laikus. De mint laikus, úgy képzelem, hogy ahhoz, hogy hosszú távon jó karban maradjon egy úthálózat, ahhoz évente az X százalékát teljesen fel kell újítani. Fel kell marni, teljes széltében, és újrarakni a kopóréteget. Ha pedig megsüllyedt, akkor az alapozással kéne kezdeni valamit, mert újra meg fog süllyedni, ha nem csinálják meg rendesen.
És igen, a kérdésedre válaszolva, régen ez úgy ment, hogy minden autópályánkon évente felújítottak egy-két 10-20 km-es szakaszt, ami persze rossz volt, mert a felújítás alatt torlódás volt, de mégis ez biztosította azt, hogy összességében ne romoljon az állaga.
Na, most ez nincs. Toldozás van, ami, ha így megy tovább, akkor úgy fog kinézni az egész, mint mondjuk a Dráva utca, kátyú-kátyú hátán, és az egész olyan huplis, mint egy földút. Ami azért vérlázító, mert ezek olyan utak, amikért külön fizetünk.
És mondom, még egyszer, az elmúlt években ezek a nagy felújítások erősen elmaradtak, továbbá a 2003-2008 között épített autópályáink is kezdenek belefutni abba a korba, hogy már költeni kéne rájuk, ezért most már halmozottan látszik, hogy ez így nem egészen kóser.És hát igen, évekkel ezelőtt kellett volna hadonászni. De tudod, az elmúltnyócév. Ami már 14 éve tart...
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz EQMontoya #54305 üzenetére
"Lehet, LC-vel nem érzed, de több helyen kátyús, keresztbordás, illetve jelenleg kb. 20km hosszan fel van túrva Gödöllőnél."
Igen, én a Jazz-zel eléggé érzem ezeket.
Amúgy ezzel a gödöllői munkálattal nem is az a gond, hogy felújítás, hanem az, hogy az aszfalthoz nem nyúlnak. Le van zárva a belső sáv, és az elválasztó sávon dolgoznak - eltüntették a sövényt, alá-alapoznak, majd betontömböket raknak oda EU-pénzből. Állítólag ettől biztonságosabb lesz, (mondjuk én Integra balesete óta nem feltétlenül hiszek a betontömbökben)
Tavaly augusztus és december között ezt csinálták minden Pestre bevezető autópálya-szakaszon (M1-M7, M5, M3), természetesen egyszerre, hogy mindenhol dugó legyen. Az M3-ason pedig úgy tűnik, maradt egy szakasz, ahol kimaradt, viszont így már Aszódig szuper betontömbös lesz a pálya, nem tudom, lehet, hogy később az ukrán határig mennek.De mondom, nem nyúlnak az aszfalthoz, söt, a középen mozgó munkagépek még jobban leamortizálják a belső sávot - közben pedig ki van terelve a forgalom a leálló-sávba, ami persze időnként elég gáz minőségű, és 60-as és 80-as táblák váltogatják egymást, abszolút nem konzekvensen, hogy lehessen büntetni a szupertraffipax-szal.
És ha sokszor jársz arra, az a legszembetűnőbb, hogy alig haladnak, és alig dolgoznak, viszont hónapokon át le van zárva. Mert az EU adott pénzt. Mondjuk, legalább nem térkőre költig, ez legalább jó benne.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
EQMontoya
veterán
válasz fokukac #54308 üzenetére
És ha sokszor jársz arra, az a legszembetűnőbb, hogy alig haladnak, és alig dolgoznak, viszont hónapokon át le van zárva
Igen, ez engem is elgondolkodtatott: vajon nincs a munkának optimálisabb ütemezése annál, hogy egyszerre lezárunk 20km-t fél évre?
Same rules apply!
-
Viszlát
addikt
válasz fokukac #54307 üzenetére
Biztosan én mozgok rossz körökben, de hálisten ott nem jellemző ez a hozzáállás, pedig ők is ugyanott élnek ahol te. Mindegy, igazából neked rossz ez meg annak akinek ezt napi szinten el kell viselni.
A politikai részéről továbbra sem szeretnék állást foglalni, biztosan találsz valakit aki hajlandó elvinni ebbe az irányba a beszélgetést. A laikus képzelgésedet meg még Németország sem tudja megengedni magának, nemhogy mi.
Én nem dobbantottam egy másik országba, mert ez a hazám
Nyilván aki elment az azért tette, mert nem a hazája. Van baj...
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
bobsys
addikt
válasz EQMontoya #54309 üzenetére
Errefele ez ugy megy, hogy este 10 oratol reggel 5ig van lezarva a 6 savbol mondjuk 4 amig dolgoznak. Minden ejszaka amig nem vegeznek, nappal meg mehet a forgalom. Ezzel a modszerrel szelesitettek ki es adtak egy uj savot a meglevokhoz az elmult egy evben.
Eszembe is jutott mikor most nyaron a M7 autopalyan sor volt, majd elmentunk egy lezart szakasza mellett ahol nem volt sem felmarva semmi, de legalabb egy darab ember/munkas sem volt ott hetkoznap delelott.Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
nagyúr
-
EQMontoya
veterán
Urak, keep calm, aztán igyatok meg egy csatosbambit!
Same rules apply!
-
nagyúr
Azt mondja már meg valaki, hogy miért teker egy teljes processzort (thread-et) az svchost.exe a Windows 7-en?
Szokott ilyet csinálni a vindózápdét miatt, pár havonta, és fél óra-egy óra után abba szokta hagyni, de most már vasárnap óta csinálja, és egyszerűen nem hagyja abba.
Ja, és persze, ha elindítom a windowsupdate-et manuálban, akkor sem történik semmi (nem halad a számláló), csak teker, mint állat, de nem telepít semmit. Tegnap este elindítottam mielőtt lefeküdtem, és nem csinált semmit...Apám gépén is ezt csinálta hétvégén, amikor távgyógyítottam...
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz EQMontoya #54318 üzenetére
megtörtént párszor...
de hagytam neki esélyt, eddig mindig magától abbahagyta.
a windows topicban is téma volt, az ott ajánlottak alapján felraktam manuálisan az új update klienst, az megoldotta a tekerést, viszont a frissítéseket megtalálja, de nem települnek, nem mozog a számláló.
Mindegy, legalább már nem teker. Idegesített, hogy hallottam a venti hangját.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
gaborbol
őstag
válasz bobsys #54311 üzenetére
Nagyon durvan csinaljak az biztos. Reggel jossz az uton es fel van marva vagy 20 km hosszan. Masnap reggel mesz, friss aszfalt, harmadik nap meg le van festve... kesz. Ami meg meglep, hogy ugy tudjak osszemarni a szinteket hogy nincs szinte semekkora docceno a regi aszfalt meg a kimart resz kozt. MO-on amig ott eltem ez sosem jott ossze. Mindig esett kelt az auto pedig semmibe nem kerul csak egy kis extra meloba.
A varosba ahol nagy forgalmu ut van es ejjel/nappal tomeg van ott azert tudnak alkotni gyorsjavitas cimen.
[link]
Katyu fole siman dobnak egy 3-4 centis vaslapot azt csa, de lattam olyat is ahol ketto-harom lap is volt egymast felett, mintha jardara ugrattal volna fel. Kirakjak, hogy bump de mellette lehet menni 70-nnel, csak neztem.[ Szerkesztve ]
-
bobsys
addikt
válasz gaborbol #54320 üzenetére
Rengeteg ilyen vaslapot lattam mig Chicagoba jartam. Nem rossz csak akkor van gaz ha szelet kapod el, a sarkok eleg elesek.
Ma reggel lementem, hogy szerelem az autot, nekiallok 2 perc mulva elkezd esni. Sebaj feljottem megvartam mig elall, rahuztam 10 percet es lementem, hogy akkor kezdjunk neki. Megint elkezdett esni, ugyhogy vegulis fel tiz utan tudtam nekikezdeni. Eso utan termeszetesen 80% paratartalom, egy ora mulva mar a sapkambol is csavarni lehetett a nedvesseget. Delre vegeztem az elso korrel, gyorsan bevagtam a cuccaimat a szaritoba majd ebed utan immar szaraz ruhaban folytattamEnterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
-
BlacKSouL
addikt
Na.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Na jól van aszittem csak én dolgozom, mindenki más nyaral
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
ToBeY
nagyúr
Két napja nincs meleg víz (egy napra volt kiírva a karbantartás) és ez egy kicsit bosszant.
-
BlacKSouL
addikt
Pesten mi robbant fel? [kép]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Pttypang #54336 üzenetére
Én júli első hetében körbegurultam a Balatont, és fogadkoztam, hogy ha hazajövök, itthon is minden nap tekerek. Hazajöttem, de mentem is el 2 hétre szabira, nyaralni, és mióta onnan hazajöttem meg egyfolytában zuhog az eső. Mondjuk direkt eső miatt raktam rá sárvédőt, na de amikor az autóknak is mindenhol tengelyig ér a víz, és a villámok minden utcába belátogatnak, ráadásul özönvízszerű eső, és kiáradt patakok jellemzik a délutánokat itt felénk, akkor annyira nem kívánok benne tekerni.
Tudom, csak kifogás, de mittudomén. Majd ha csak simán esik Hogy nem esik arra nem is tervezek márÚgyhogy nekem még nagyon nem kopik a gumi.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Winner_hun
félisten
Tej, sör, sárgadinnye. Ebben a sorrendben, ~fél óra alatt.
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
ToBeY
nagyúr
válasz Winner_hun #54340 üzenetére
Lehet, izgalmas lesz az éjszaka
-
EQMontoya
veterán
-
e=mc²
őstag
válasz Winner_hun #54340 üzenetére
Nekem sor, sargabarack, gorogdinnye volt a tegnap esti program. Nem aludtam kipihenten...
Ambulimax Provider
-
tildy
nagyúr
Blackie nem panaszkodhatsz, iszonyat meleg van.... Ennek oromere egy hét szabadság nekünk , kicsit kiszakadunka napi rutinból.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
BlacKSouL
addikt
2 hét nyaralás után nem panaszkodom többször láttam napot, mint tavaly. Bár a meleg mellett tény, hogy most itt minden nap 1 heti eső leesik 2-3 óra alatt, szóval a páratartalom kezd elmászni a kontinentálisból, és az egész környéknek van már valami ellenállhatatlan, áporodott, dohos, ázott mocsárszaga. Lehet, hogy azért, mert 4 nap alatt 4x öntött ki a patak, és ugyanennyiszer tört föl vastag sugárban a levezető csatornákból a víz...
De talán a szombatot tényleg nyári napnak tekinthetjük, legalábbis az előrejelzések 5 napja zavartalan napsütést mutattak ezidáig...
Azért az iszonyat meleg fogalom nálad általában +23°C -t jelent, nálam +35°C -t Itt most épp borult és 21 fok.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
tildy
nagyúr
Kiskunfélegyháza - Jászalsószentgyörgy?! Ment egész nap a klíma.
Amelyik szobaban meg nincs, ott meg nyitott ablaknál aludtunk.
[ Szerkesztve ]
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
tildy
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care