Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tlac

    nagyúr

    válasz VinoRosso #264 üzenetére

    Csak hipotetikusan:
    Az nvidia ősszel piacra dob egy dx11es VGA-t, ami legalább ugyanolyan jó lesz árban és teljesítményben, mint a konkurrens temék.
    ...

    tartok tőle, hogy ha az nv jó kártyát is csinál dx11-ben, nem fogják sokkal többen venni, mint most
    egyrészt most az van a fejekben, hogy az ati jobb, másrészt ha igaz lesz, hogy dx11-ben a 4830/50-es kártyák is elfogadhatóan fognak menni a dx10.1 miatt, akkor ezek a tulajdonosok (akikből rengeteg van) nem fognak ugrani dx11-es nv-t venni

    [ Szerkesztve ]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz VinoRosso #264 üzenetére

    De a DX10.1-es kártya kvázi ugyanazt a teljesítményt és képminőséget hozza a DX11-ben, mint egy natív DX11-es. Ezzel szemben a DX10-es kártya lassabb lesz és gyengébb képminőséget állít elő.
    Ráadásul a Tesselation SDK-vel az első játékok alatt egyetlen HD Radeon nem szenved hátrányt, mert a legelső DX11-es címek a tesszellátor használatára törekednek. Márpedig a tesszellált felületnek az xBox 360-on is kell működni, így az eljárás megfelelő lesz az összes tesszellátorral rendelkező kártya számára.

    Tévedés a gyártók nem vesznek játékokat. Kapcsolatokat teremtenek, de a játékért még soha senki nem fizetett. Olyan eset volt, amikor az NV némi anyagi juttatás fejében megkérte a fejlesztőt, hogy küldjék el az AMD csapatát, ha bejelentkeznek (Hellgate: London) ... de ennyi volt. A PhysX támogatását viszont meg kell venni. A Mirror's Edgebe is 5 milláért rakták bele. Világos, hogy megkérik az árát a fejlesztők, mert kvázi kizárják az elterjedtebb rendszer felhasználóit a max. grafikából (ugye teljesen világos, hogy a PhysX az nem fizikaként, hanem grafikaként van jelen - de ez lényegtelen). Az NV-nek konkrétan venni kell mostantól a játékokat, ha eladást akar generálni, mert ezek nélkül nincs az az ember, aki drágábban vesz GeForce-ot a gyorsabb Radeon mellett (fanokra ugye nem lehet építeni ... általában az emberek nagy többsége a saját érdekét nézi).

    A Crytek TWIMTBP szerződése már a múlt évben lejárt és nem újították meg. Ellenben beálltak az AMD-hez, mivel a CryEngine 3 főleg az Xbox 360-hoz készül, és a Xenos az AMD fejlesztés. Nyilván nem kérdés, hogy az AMD ismeri a legjobban a rendszert. A Crytek a saját érdekét nézi, az NV-t kb. leszarja. Jelenleg az AMD tud nekik segíteni.
    A fizikáról a GDC-n nyilatkozott Yerli, amikor megkérdezték, hogy vesznek-e PhysX-et/Havok-ot ... arra rögtön rávágta, hogy nem ... válasz röviden: teljesítményben sokkal jobban járnak egy saját rendszerrel, mert azt a motor igényei szerint fejlesztik. Bár azt megjegyezte, hogy a Havok bemutató nagyon tetszett neki, de nem lát benne olyan dolgot, amit a jelenlegi saját fejlesztésű rendszerük ne tudna megcsinálni.

    Az őszi GT300 starthoz mondom, hogy kvázi hibátlan type out kell. Ilyen a történelemben sohasem fordult elő. Nem mondom, hogy nem lehetséges, de a realitás talaján maradva 40 nm-en a január a reális időpont. Persze ettől most vonatkoztassunk el. Jön a GT300 és kész. Mit fog adni a DX11 az elején. Tesszellátor támogatást ... a többi újításhoz idő kell, mint a DX10 esetében. Persze nem sok, de minimum egy év. Eleve a fejlesztők a gyártók dokumentumai alapján dolgoznak, jelenleg a Techland és a DICE aki hozzáfogott a DX11 portolásba, de messze nem viszik túlzásba. Mellesleg ez a két stúdió DX10 motort csinált, tehát AMD partnerek. Ugye csak az AMD-nek vannak fejlett DX10 dokumentációi, így a stúdiók azoktól a cégektől kérnek segítséget, akik segíthetnek nekik. DX10-ben pedig az AMD a top, így máshoz nem tudnak menni. Az NV a CUDA-val volt elfoglalva, így az ő rendszerprogramozói nem annyira képzettek, mint az AMD-sek.
    A userek tömkelege nem fog venni DX11-es karit. Pláne nem méregdrága NV-t, mert a GT300 nem az olcsóbb szegmensbe nevez (gazdasági válság stb.). A középkategóriás DX11 chip pedig az NV-től nem az év végén jön. Persze konkrét infót megint nem mondhatok, de általában 3-4 hónap szokott lenni az átfutás. Talán most sem lesz több. :N
    Mellesleg ott egy kellemetlenség is, az RV870 személyében, ami várhatóan előbb jön a GT300-nál. Elméletben az AMD a GT300 startra időzítheti az X2 verziót. Mi a garancia arra, hogy a GT300-at választják. A PhysX annyira nem érdekli az embereket, nézd meg a felméréseket. Mindenki a teljesítményre hajt elenyésző tömeg választ a DX10.1+tesszellátor miatt kártyát, és még elenyészőbb a PhysX miatt. A vásárlók többsége szerintem azt sem tudja mi az a DirectX, de hallotta, hogy valami jó dolog, és nézi a minél nagyobb számot. A PhysX-ről meg kb. fogalma sincs ... azt sem tudja, hogy létezik. :)

    A G80 az eleve az Ati csődjére ment. Csak azért nem mentek a vörösök a csődbe, mert az AMD-nek elég tartaléka volt. Ha a felvásárlás nem történik meg, akkor már rég az NVIDIA az egyeduralkodó a CUDA-jával. :K

    És a DX az melyik grafikus processzorgyártóhoz kapcsolható? Azt az MS fejlesztette, ahogy leírod, aki nem gyárt grafikus processzort ... ergo a cég totálisan gyártófüggetlen (bár durván AMD puszipajtás, de ezt most hagyjuk ;] ) a PC-s játékpiac életben tartása a célja.

    tlac: A HD Radeon tesszellátort a Tesselation SDK-n keresztül lehet támogatni. Ha van a játéknak Xbox 360 verziója, akkor copy-paste, ha nincs, akkor meg kell írni a kódot. Nyilván DX11 hiányában mindenki a Tesselation SDK-n nyomul, így a jelenleg fejlesztett projektek tesselation kódja meg lesz írva a Radeonokra, és a DX11 kód lesz az extra meló. De ez a DICE szerint 3 óra pluszmunka (konkrét tapasztalat birtokának hiányában én elhiszem nekik :) )
    A DX11 tesszellátor egyébként maximum 64x-es tesszellálásra képes, míg a Xenos 15x-ös.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák