-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #20462 üzenetére
Dehogy dolgoznak ott amatőrök, csak a HBCC és az NVLINK két külön problémára kifejlesztett technológia. A HBCC-re is megvan a Voltában és a Turingban a megfelelő alternatíva, de kizárólag akkor működnek, ha a host CPU IBM Power9. Az NVLINK akkor is működik, ha nem, de alapvetően az igazi erejét a lapalapú menedzsment adná. Az AMD alternatívája az NVLINK-re a GMI. És itt is ugyanaz a helyzet áll elő, hogy a GMI és a HBCC például IBM Power9 proci mellett nem száz százalékos technika, mert az AMD megoldása akkor működik teljes értékűen, ha a host CPU x86/AMD64-es.
A HBCC igazából annyival több az NVIDIA saját vezérlőjénél, hogy nem csak blokk-, hanem bájtszintű elérést is támogat, ergo be tud olvasni adatot közvetlenül a NAND-ról is, vagy akár a hálózati adattárolóról, de ennek nincs sok köze ahhoz, hogy a multiprocesszor címfordítói milyen host CPU-hoz igazodnak. Az egészhez van egy SSG API, amivel az alkalmazásban megoldható az adattároló közvetlen elérése. Ilyet az NVIDIA is tud csinálni, csak a bájtszintű adatelérést kell megoldani a hardver oldalán, és kell az API hozzá. Nem egy nagy tudomány, ami emögött van, főleg úgy, hogy már Volta és a Turing is támogat hardveres, lapalapú menedzsmentet. Innen a bájtszintű elérés csak egy lépcsőfokra van.
Nem mellesleg a játékosoknak a bájtszintű elérés ne hasznos most, mert ahhoz külön API kell, így a HBCC csak a rendszermemóriáig működik. Függetlenül a memória kijelölésének módjától.Ezeknek az NVLINK-eknek és GMI-knek akkor lesz igazán sok haszna, ha a CPU-hoz ezeken keresztül lesz bekötve a GPU. Addig igazából a játékosoknak nem sokat érnek, mert csak annyit tudnak elérni velük, hogy két GPU egymás memóriáját gyorsabban tudja elérni. De ettől még a programok oldalán ugyanúgy biztosítani kell a több GPU-val való kompatibilitást, tehát újra kellene írni egy rakás kódot azért, hogy ugyanúgy ne skálázódjon normálisan az SLI, ahogy ma, mert alig van program, ami támogatja a driverből kényszerített AFR-t. Ha lenne ennek szoftveroldali háttére, akkor megcsinálnák, de nincs igazán mire. Explicit API mellett pedig nincs semmilyen proprietary link definiálva. Ha van a hardveren valamilyen csati, ha nincs, akkor is a PCI Express sávokon közlekednek majd az adatok a DMA motorokon át. Emiatt van az, hogy DX12-vel működik két GeForce úgy, hogy nem is kell hozzá SLI-t támogató alaplap. És mivel a Microsoft ezt előnyként jegyzi, így nem igazán érdeklődnek aziránt, hogy a gyártók behozzák az API-ba a proprietary megoldásaikat. Szóval emiatt igazából hiába lesz az új GPU-kban NVLINK vagy GMI, a játékosok ezeknek a hasznát egy VGA-n nem fogják érezni. Professzionális szinten, illetve a szerverekben már van értelme.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Videós, mozgóképes topik
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Robot fűnyírók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Formula-1
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest