Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz FLATRONW #60461 üzenetére

    Per shader alapon. Van a friss DX verziókban olyan specifikált funkció, hogy minimum shader precizitás. A megírt shadereknél jelezni kell a szabványosan kezelt precizitások közül azt, amire minimum megoldható a futtatás. Ezt a fejlesztő választja ki. Tehát, ha egy shader esetében ez FP32, akkor a shader minden hardveren ezzel a precizitással fut. Ez ma a jellemző. Sok esetben azonban nincs szükség erre a precizitásra, mert nem lesz látható előnye az eredményben. Éppen ezért megadható minimum szinten az FP10 vagy az FP16 is. Ha FP16 a minimum, akkor az erre alkalmas hardverek ezen számolnak, és packed math támogatás esetén ezt kétszer gyorsabban teszik. A többi hardver FP32-vel számol. Ha FP10 a minimum, akkor FP32-höz képest, akár háromszor is gyorsabb lehet a számítás, de ilyen hardver nincs még. Talán nem is lesz, mert hardveres szinten ezeknek a képességeknek a kezelése azért nem olyan egyszerű.
    A játékokban azért elég sok shader van, és jó részük igazából egy korábban megírt kód, amihez nem biztos, hogy megéri hozzányúlni, tehát a packed math lehetőségét az új shadereknél érdemes megfontolni. Leginkább az lesz a jellemző, hogy a nagy számításigényű effektek fognak packed mathot kapni, míg a régebbről hozott shadereknél marad az FP32. Nem beszélve arról, hogy a packed math csak akkor ajánlott használni, ha a kisebb precizitásnak nem lesz látható hátránya. Sok shadernél lenne, tehát ott már a minőség miatt is az FP32 a jó választás.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák