Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    válasz Rigger #721 üzenetére

    Szevasz

    Pontosan erről van szó !

    Ezeknél az akkuknál a legtöbb kapcsolás az elvi kimerült feszültségig engedi a feszültséget esni terhelés közben, utána persze visszaugrik az üresjárási fszültség, minél magasabb a kisütő áram, annál magasabbra.
    Ezeknél igazából a lényeg, hogy semmilyen körülmények között ne engedje az elektronika a kritikus érték alá a feszültséget !

    Az ólom akkukról nem is beszéltem, az más tészta, pláne az indító akkuk, ahol kicsit nagyobb áramok folynak és konkrétan az indítás folyamata abszolút nem tekinthető ideális kisütésnek, de rendszerint rövid ideig tart, és szükség van rá, így kényszerűségből el kell szenvedjék ezt az akkuk !
    Tehát ez kivétel, de minden normál (folyamatos) terhelés esetén csak a kritikus értékig szabad meriteni az akkut, ami nagyobb terhelésnél hamarab következik be (mivel nagyobb a fesz esés.), kisebb terheléseknél később, tehát persze hogy nem egyforma a fszültség a külömböző kisütéseknél, de ezt írtam is !
    De ettől még a kritikus minimum érték ugyanaz marad !

    Remélem, sikerült érthetőbben kifejeznem magam ! :)

    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák