Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz 8th #156 üzenetére

    Igen régóta beszélsz róla és csak azokat a híreket és adatokat vagy hajlandó figyelembe venni, ami alátámasztja a mondandódat, miközben ignorálsz mindent, ami nem. Most előhoztál egy cikket, ami egy havi - ráadásul januári - eladási adatokat közöl és maga is megjegyzi hogy:

    "Összességében tehát a közlekedés minden formája drágább lett valamivel Norvégiában, és ez egy vásárlási rohamot hozott 2022 végére. Így természetes jelenség a nagy esés januárban, az érdekes kérdés inkább az lesz, milyen számokat láthatunk majd 3-6 hónap múlva."

    Ergo ezekből az adatokból eleve nem lehetett volna olyan sommás következtetést levonni, hogy: "Az ok minden esetben ugyanaz, az állami támogatások csökkentése, illetve kivezetése."

    Az ilyen érvelési hibát hívják mazsolázgatásnak, amibe azért nincs értelme belemenni, mert pro és kontra el lehet játszani.
    Pl. ugyanebben az időszakban a Tesla Model 3-ból adtak el legtöbbet Kaliforniában (az USA legnagyobb autó piaca). Nem csak EV-ből, hanem bármilyen személyautóból. Mit árul el ez az adat így önmagában az EV-k hosszú távú terjedéséről? Az égvilágon semmit, de ha egy újságírónak pro-EV beégése van, akkor ennek kapcsán ugyanúgy tök jól leírhatja valami clickbait cím alá, hogy "És igazam volt. Megint."

    Ami az állami támogatásokat illet, ezt már többször leírtuk:
    A tradicionális autóiparnak olyan elképesztő versenyelőnye van bármi mással szemben, hogy az már önmagában ellehetetlenítene bármilyen technológiai paradigmaváltást, így az állami támogatások nem hozzák versenyelőnybe az EV-ket, hanem a versenyhátrányukat kompenzálják némileg.
    Kb. mintha úgy kellene a futóversenybe benevezni, hogy a többiek már a fél távnál tartanak és azon menne a vita, hogy unfair támogatásnak számít-e, ha egy új versenyző egyáltalán elindulhat.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák