-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
c_chris
csendes tag
Sziasztok!
Egy hónapja vettem egy 2004-es Megane 1.4 16V kombit, becsületemre legyen mondva, végigolvastam a topicot, már úgy ismerlek benneteket mint egy teleregény szereplőit. (Úgy is olvastam a fórumhozzászólásokat. Együtt izgultam rob-bal az autócserénél és alig várom, hogy giigz végre lecserélje a vezérlést... )
Szeretnék csatlakozni hozzátok, mint Renault tulaj. (Mondjuk sokra nem mentek velem, mert életemben nem cseréltem ki egy kereket sem, de lelkes vagyok, a Renaultnál is már második próbálkozásra sikerült kinyitnom a motorháztetőt.) -
c_chris
csendes tag
+1 szavazat Serifre.
Köszönöm a fogadtatást mindenkinek!
Igazából tényleg nem tudom mit írjak a paripáról, nagyon nem vagyok otthon a témában. Kb annyit tudok róla, hogy kék színű kombi... Egy 2005-ös Swift-ből szálltam át róla, kb szőrén. (papíron 850.000 HUF értékben). Muszáj volt cserélnem,mert a Suzukit kinőttem (többnyire munkára használom az autót illetve 2 éves a kisfiam és így a család is kényelmesebben elfér). Ár-érték arányban a francia autókat találtam a legjobbnak és ennek a kombinak a formája kifejezetten tetszik is.
-
c_chris
csendes tag
Nem emlékszem pontosan, de voltak itt valakik, akiknek dadogott az alapjárat. Jutottatok valamire? Nálam is dadogós, főleg lejtőn. Extrém lejtőn le is fullad az alapjáratom. Mivel lehet ez összefüggésben? Üzemanyagrendszer?
-
c_chris
csendes tag
Megane II kombi, 2004-es, K4J730-as motorkód. A diag motoros pillangószelep jeladó és hátsó lambdaszonda hibát irt. A fojtó mondjuk beleszól az alapjáratba, nade lejtőn???
A trafókat kiszedtem, mert gyertyákat cseréltem, hátha... Érdekes módon két trafó fészkében rovartetemeket találtam besülve, nem is értem, hogyan kerültek oda. Igen, két trafónál valóban hiányzik a gumigyűrű, de viz nincs benne, elpárolgott...
-
c_chris
csendes tag
Hátsókerék csapágyas lett az MII-m.
Azt írja a fáma, hogy féktárcsával együtt lehet csak cserélni. A szerelőm LPR márkát javasolt, az autósbolt Brembo tárcsát. A Brembo olcsóbb is cirka 2000 Ft-al. Plussz a fékbetét garnitúra szintén LPR-ből olyan 6000Ft, a Delphi 7800Ft. Ott mondjuk a Delphi drágább. Szerintetek? -
c_chris
csendes tag
Köszi a válaszokat!
Igen, láttam, hogy létezik külön csapágyszett hátulra, de a tárcsáim is odavannak. Igazából eddig csak húztam a cserét, de most már nincs mese... (190e km).
Amit levontam a válaszokból, hogy a fékbetét Delphi, a tárcsán még vacillálok, mert amit rob linkelt, az egy árban van a kedvezményes árú Brembo-val.
Kérdés, hogy paramétereit tekintve jó-e az MII-mhöz. Mindjárt mutatom is a szerelőmnek. -
c_chris
csendes tag
Gondoltam kicserélem a pollenszűrőt. A szerelő szerint kicsit bonyolult ugyan, de megoldható a kesztyűtartó leszerelése nélkül. Nekem nem sikerült, bontanom kellett.
Ráfért egy csere. (mindenki allergiás a családban)
[ Szerkesztve ]
-
c_chris
csendes tag
Zimmerman fékbetétről tudtok valami tapasztalatot?
-
c_chris
csendes tag
Sziasztok!
2004-es Megane II 1.4 16V, K4j730 motórkódú kombiban van okoskerék?
Alapjáraton kattogó hangot hallok, a szerelő szerint ebben nincs okoskerék, azt javasolja, mossuk át a motort, mert gyakori hiba, hogy olajsár miatt a hidrotőke nem tud megfelelően működni. -
c_chris
csendes tag
193.000km van benne, tavaly májusban vettem, akkor lett olaj cserélve, kb 7000 km-el ezelőtt. Mióta megvettem, rángatott az alapjárat, jellemzően akkor, ha lejtőn álltam meg orral felfelé (!). Az üzemanyagszűrőt kicseréltem, de a problémát nem oldotta meg. Most meg ez... Lehet, hogy összefügg. Van reális esélye egy motormosásos hibaelhárításnak?
-
c_chris
csendes tag
Normál (vízszintes) helyzetben nincs alapjárati rángatás, csak, ha ferdén állon (orral felfelé), kattogó hang viszont minden helyzetben van. Gyertyákat cseréltem kb az olajjal egyidőben (NGK), trafóból két Beru és két Valeo van benne. Telefonon beszéltem az előző tulajjal, állítólag 2013-ban lett vezérlés cserélve, kivéve a vízpumpát, ennek cseréjéről a Renault szervíz beszélte le (!) mondván hogy annak semmi baja, felesleges cserélni.
-
c_chris
csendes tag
válasz rob210 #36860 üzenetére
Szia. Három szerelő vakarja a fejét, ilyen hiba márpedig nincs (hogy lejtőn dadogjon az alapjárat). A kocsi bal oldalából hallom (ha szembe állok vele). Az egyik szerelő szerint kipuffogó hang (sortömítés vagy mi) kettő másik szerint szelep vagy hidrotőke hang. Teszek fel videot, hátha ....
-
c_chris
csendes tag
Sziasztok!
Ha lehúzom a beömlő levegő hőmérséklet jeladót, akkor kéne változásnak lennie a motor alapjáratában? Mert nekem olyan, mint ha ott sem lenne. Amúgy a szenzor multival mérve jó. (hiba: ingadozó alapjárat, Megane II 1.4 16V benzin, 2004-es)
-
c_chris
csendes tag
-
c_chris
csendes tag
válasz rob210 #44454 üzenetére
Szívósor tömítés az az,ami a fekete műanyag "levegő elosztó" alatt van? Bocs a béna kérdésért,szebben nem tudtam megfogalmazni. Szóval a motor tetején a műanyag alatt kell lennie egy tömítésnek. Mert én lehúztam a rezonátor házat is,direktbe ment a levegő a légszűrőbe,de nem változott semmi. Tehát mindenképpen a fojtószelep után kell a fals levegő útját keresnem.. Köszi!
-
c_chris
csendes tag
Vezérműszíj-szett + vízpumpa csere volt az autón. Mondtam is a szerelőnek, hogy biztos csak bebeszélem magamnak, de jobb a dinamikája a kocsinak. Azt mondja ezen nem csodálkozik, mert el volt rakva a vezérlés Ezzel mentem két évet. Ezt vajon megsínylette a motor? (Előtte Renault szakszervíz. No komment)
-
c_chris
csendes tag
Köszönöm szépen!
Ha nem szedem szét a fojtószelepet, csak lekötöm -mert ugye le kell vennem a művelethez- akkor nem kell újratanítani?
Néztem a videódat. Nekem nem pörög fel az alapjárat, inkább alacsony tartományban marad. Olyan 600-700. Ilyen érték körül ingadozik.
[ Szerkesztve ]
-
c_chris
csendes tag
Sziasztok!
Szívósor tömítés-csere + fojtószelepház tömítés csere + fojtószelep adaptáció megvolt. Hiba ugyanaz. (Dadog a motor) Szerelőm szerint nincs más hátra mint fojtószelepet cserélni (60.000Ft körül). Gondolom fojtószelepből felesleges bontottat nézni, nem? Ja, plussz öröm, hogy a jobb első ajtóm nem nyílik kívülről. Kilincs mozgatja a bowdent, valami a zárral van. Ebből viszont jó lesz a bontott is. Tudtok valami jó beszerzési forrásokat? (Somogy megye) -
c_chris
csendes tag
válasz pècsimunkás #44559 üzenetére
Remek. Csak jobb oldalt ugye az asszony próbálkozik a beszállással, félek, egyszer letépi a kilincset...
-
c_chris
csendes tag
válasz rob210 #44561 üzenetére
Én sem bízom a pillangócserében...
Diagra kötve semmi hibát nem ír, a gázpedál potiját szépen követi a kiolvasott érték, azt vettem észre, hogy nem csak alapjáraton van dadogás, hanem fordulaton is, pl 1500-as fordulaton tartva ugyanúgy remeg a kaszni mint alapjáraton, persze nem olyan zavaró mint alapjáraton, de a hiba megvan. Amúgy a pasztás módszer is megvolt.
Viszont lehúzott hőmérséklet jeladó mellett semmiféle változás nincs, se jobb se rosszabb, mint ha ott sem lenne. A szenzort mondjuk jónak mérem,illetve fix 2k ellenállást téve rá sem történik semmi, tehát vagy a vezeték/csatlakozó hibás vagy az ECU bemenete vagy szerelő szerint a beszívott hőmérséklet jeladó csak korrekciós adatot ad, lényegi változást nem tapasztalhatok. Meg kéne próbálnm egy bontott szelepházzal, kisebbet buknék rajta, ha mégsem az a hiba. Vagy ez hülyeség?