-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rayoliviero
veterán
Megane 3 1,5 dci motorral hol érdemes tankolnom? Eddig mindenki az Omw-re "esküdött", de már annyira nem dícsérik.
-
rayoliviero
veterán
Renault Megane III-nál a fűtés elég hangos, ha a klíma nincs kikapcsolva, akkor még mintha rezonálna is a ventilátor. Automatara van állítva. Másnál is hangos? Mi lehet az oka? Piros lámpánál hallom amúgy csak, menet közben nem.
[ Szerkesztve ]
-
rayoliviero
veterán
Renault Megane 3 autóban, ha bejövő hívás érkezik, hogy tudom felvenni? Összepárosítottam a telót a rádióval, de ha a kormány mögötti karon megnyomom azt a gombot, amin a zöld és piros "telefonkagyló" van, akkor kinyomja a hívást, nem felveszi.
-
rayoliviero
veterán
Renault Megane III-on 195/55/16-is nyári gumik vannak. Téliből csak ugyanekkorát lehet rátenni vagy rámegy picit nagyobb is a gyári acélfelnire? Múltkor valaki valami ilyesmit írt, hogy nagyobbat tett rá.
-
rayoliviero
veterán
Barátnőm Megane 3-as autójában (2012-es évjárat, 1,5 dci) 6 egységből kettőt jelez az olajszintre. Rá kellene töltenünk, de fogalmam sincs milyet vegyünk bele. Mivel nemrég vette használtan az autót, így még azt se tudjuk, hogy milyen viszkozitású lehetett benne. Olajcsere az 7000 km-re ezelőtt volt, mondták a Renault szervizben, a gépben nézték.
Milyet olajat vegyünk bele utántölteni?
-
rayoliviero
veterán
válasz rob210 #62760 üzenetére
Erre a rátöltésre minden szerelő mást mond.
Egy Aurisnál ugyanez volt, ott a Honda szerelő ismerősöm azt mondta, hogy mivel más viszkozitású olaj lett rátöltve, így le kell cserélni az egész olajat. A Bosch szervizben azt mondták, hogy le ne cseréljük, semmi baja nem lesz. Nem cseréltük, úgy mentünk vele vagy 15 000 km-t, nem történt semmi.Itt ennél a Renaultnál a Renault szervizben mondták, hogy csak rá kell tölteni, megnézte a számítógépben, hogy 7000 km-re ezelőtt volt cserélve. Csak már nem emlékszem, hogy milyen márkát és típust mondott, hogy vegyünk bele, azért kérdeztem itt. Öcsém szervizvezető, ő is azt mondta, hogy le ne cseréljük emiatt.
Gondolom, hogy a Renaultnál tudják, hogy milyen lett beletöltve, ha benne van a gépben, hogy 7000 km-re ezelőtt lett cserélve, akkor az olaj típusa is ott kell legyen, bemegyek és megkérdezem.
[ Szerkesztve ]
-
rayoliviero
veterán
válasz LamerGyuri #62772 üzenetére
A Bosch szervizben mondták, plusz az öcsém, aki szervizvezető (nem 1,5 milliós kocsikat visznek oda) és a Renault szervizben is most azt mondták, hogy csak rá kell tölteni. Én nem mondtam, hogy jobban tudom, én nem vagyok autószerelő. Azt tudom leírni, amit mondtak nekem is.
Hogy érted, hogy a szervizes bejegyzések nagy részét ismerjük már? Renault szervizben meghamisítják a szervizes bejegyzést vagy mit akarsz ezzel mondani?
Itt a Prohardveren a legtöbben azt írják, ha használt autót veszünk, akkor rögtön olajcsere, még akkor is ha számla van. Úgy értik, hogy biztos hamis a számla az olajcseréről?
Ilyenkor érzem azt, hogy egyes emberek túlparázzák a dolgot. Biztos voltak negatív élményeik és azért.
-
rayoliviero
veterán
válasz rob210 #62781 üzenetére
Itt Debrecenben két Bosch szervizről tudok, az egyik felejtős, a másik korrekt.
Nagyon jó, ha szakszervizben ilyeneket megtesznek.Azt én sem értem, hogy miért van a min és max között félúton. Vagy keveset töltöttek bele olajcserekor (találkoztam már ilyennel többször), vagy régen volt cserélve, ahogy írod, vagy eszi. Én bíztam benne, hogy ilyen nincs, hogy papíron ki van cserélve, valójában pedig mégsem.
Itt egy olajcsere miatt lehúznak vagy 25 kampóval minimum, de inkább több. Barátnőmnek kb. mondhatom, hogy cseréltessük ki, annyit mond rá, hogy 7000-el ezelőtt volt, minek, elég rátölteni, ő fölöslegesen erre nem költ.
Ez a tízezer amúgy, hogy jön ki?
-
rayoliviero
veterán
válasz rob210 #62786 üzenetére
Jó áron cseréled. Itt azzal kezdik a legtöbben, hogy hozott olajjal nem cserél és kedvére rendel, ami neki tetszik. A másik cseréli, de jó magas árat mond, mivel nem nála vesszük az olajat. Nézni nem engedi egyik sem. Így megy Debrecenben. Ezért mondtam, hogy az itteni egyik Bosch korrekt, a többihez képest mindenképp, akiket próbáltam.
-
rayoliviero
veterán
válasz rob210 #62786 üzenetére
A Totalcaron is azt írják, hogy utána lehet tölteni.
Az viszont továbbra sem igaz, hogy nem lenne szabad keverni az olajokat vagy a viszkozitásokat. Mindaddig míg mindkét olaj specifikációja és viszkozitása megfelel az adott autónak, addig egész nyugodtan keverhetők az olajok. A mai modern motorolajok semmi olyasmit nem tartalmaznak, ami ennek akadálya lenne. Minden ezzel ellentétes állítás vagy marketing célokat szolgál, vagy műszaki tudatlanságból fakad. Elképzelhető, hogy létezik valahol a világon olyan, nem átlag fogyasztóknak szánt, speciális olaj, amire ez nem igaz, de az ilyen nagyon kivételes eseteket eltekintve nincs ilyen probléma.
Ezt a motor generált tapasztaltad vagy miből gondolod, hogy az utántöltésnek az a vége?
-
rayoliviero
veterán
válasz mdav88 #62809 üzenetére
Igen.
ΞΔGLΞ: De ezt az emberek nagy része nem tudja megvalósítani. Max az, aki magának cserél olajat, mint Ti. Egy szerelő ilyet nem igen fog bevállalni. Az autók pedig mégis működnek a hagyományos motorolajcserével is. Lehet feltételezni, hogy így tovább elmegy majd motorgenerál nélkül, de erre bizonyíték nem tudom hol van.
-
rayoliviero
veterán
válasz rob210 #62814 üzenetére
Miért a Totalcar oldalán hozzá nem értők válaszolnak? A Prohardver szakmai Renault topikja hitelesebb? Pár éve még Te tettél fel kérdéseket másoknak itt a fórumon. Most pedig minden szerelő hozzá nem értő és átveri az embereket. Ha így lenne, akkor az emberek gyalog járnának, mert nem működne egyik autó sem, csak amelyiket hozzád hordják.
-
rayoliviero
veterán
Én biztos nem jövök rá, mert nem hagyom magam átverni. A javításra pedig adnak garanciát. Ha hibát követnek el, akkor vállalniuk kell érte a felelősséget.
Ezért nem értem ezeket a történeteket, hogy az olajat nem cserélte ki a szakszerviz, vagy a vezérműszíjat. Én a környezetemben egy ilyen esetről nem hallottam, a neten olvasni ilyeneket. Egy szakszerviz miért kockáztatná a nevét, hogy nem cseréli ki és az említett garancia miatt sem tehetik meg.
-
rayoliviero
veterán
Nyilván ha az ember valami kisebb településen él, azt nem vitatom, hogy ott biztos kókány szerelők vannak.
De itt a Boscht, szakszervizeket kifogásolták, hogy nem cserélik ki az olajat, mert lenyúlja a szerelő stb. Akkor a cég vállalja a felelősséget érte. Aki hagyja magát becsapni, az meg is érdemli. -
rayoliviero
veterán
Elhagytunk egy dísztárcsát a Megane 3-ról. Bármelyik 16-os utángyártott jó az autóhoz vagy gyári Renault kell hozzá? Gondolom a felfogatás ugyanaz.
Egy szettet akarunk venni. -
rayoliviero
veterán
válasz molnarpeter #63800 üzenetére
-
rayoliviero
veterán
válasz BigBlackDog #63806 üzenetére
-
rayoliviero
veterán
A napokban 1000 km-t fogok menni az autóval (1,5 dci) hegyes vidéken. Érdemes prémium Omv dieselt tankolnom vagy tankoljam a simát? A Shell, Mol, Omv hármasból nekem az Omv jött be a legjobban. De abban bizonytalan vagyok, hogy a prémium Omv-nek van-e értelme a simához képest.
-
rayoliviero
veterán
Rendelni akarok pár alkatrészt és a Fékmester az alábbit írta az olajszűrőre Renault Megane 3 2011 évj. 1,5 dci 81 KW):
Olajszűrő (Start-stop funkcióval szerelt járművekhez)
• MANN Br. kedv. ár: 2660 Ft/dbOlajszűrő (nem Start-stop funkcióval szerelt járművekhez)
• MANN Br. kedv. ár: 1880 Ft/dbMás helyen nem láttam ilyet, hogy olajszűrőből van kétféle. Tudtommal 2011-es Megane 3 dci-ben nincs is start stop rendszer. Miért írhatták akkor ezt?
A Filterabc-t néztem még, de ott nem találok olajleeresztő csavart.
-
rayoliviero
veterán
válasz forceberg #63881 üzenetére
Nem tudok róla, hogy automata start stopos lenne. Gombos indítás és leállítás van, de pirosnál nem áll le, üresbe téve (gondolom erre gondolnak a start stop rendszer alatt).
Purfluxnál egyfajta szűrő van, ahogy nézem.
A típus kiválasztásnál a FAP mit jelent?
rob210: Azt honnan tudom megállapítani, hogy Euro 5 vagy 6? A motorszámból kiderül?
K9KJ836[ Szerkesztve ]
-
rayoliviero
veterán
válasz rob210 #63887 üzenetére
V.9 14-es szám
Akkor ez euro 5Kösz a segítséget.
Az alacsonyabb kell ezek szerint.
Jól választottam ki mindent? Olajleeresztő csavart sajnos nem találok Filterabc-n (gondolom az is kell) . Fékmesternek van elvileg. Csak Fékmesternél Mann filter van olajszűrőből és ha jól tudom a Purflux ajánlottabb, mert az a gyári.
[ Szerkesztve ]
-
rayoliviero
veterán
válasz rob210 #63891 üzenetére
Az LS946 az nem a magasabb? A kocsi pedig Euro 5, akkor abba nem az alacsonyabb kell? Már kezdek belezavarodni.
Könnyen lehet, hogy kell bele üzemanyagszűrő is, mert nem lehet tudni mikor volt cserélve.
A corteco tömítőgyűrű nincs a Filterabc weboldalán. Tudtok ajánlani olyan weboldalt, ahol van minden egy helyen?
-
rayoliviero
veterán
Duplán küldte el a hsz-t, törölhető.
[ Szerkesztve ]
-
rayoliviero
veterán
válasz forceberg #63929 üzenetére
Pont ma írták, hogy náluk azért drágább az olaj, mert ők legális forrásból szerzik be. Minden más amúgy átlagban olcsóbb volt náluk.
Korrekt cég nagyon, nem tartom valószínűnek, hogy hamisítvány lenne. Évekig tőlük vettem olajat más autóba és nem volt probléma az autóval.
De holnap rákérdezek, hogy miért nincs rajta zárjegy és miért a román Totaltól szerezték be. De úgyis mondani fognak rá valami magyarázatot, amivel nem sokra megyek... -
rayoliviero
veterán
Egy Megane 3-ba amúgy mennyi motorolaj megy bele?
-
rayoliviero
veterán
válasz forceberg #63929 üzenetére
Azt írták vissza, hogy a zárjegy magyar sajátosság, ami ugyanúgy nem jelent garanciát, mert azt is hamisítják. A beszerzési forrásuk pedig a román Auto Total, amiben teljes mértékben biztosak. De ha kell, visszaadják a pénzt.
Írtam nekik, ha biztosak a forrásukban, akkor minden rendben, nem viszem vissza. -
rayoliviero
veterán
Olajcsere után közvetlenül a nívópálca 3/4-éig volt az olajszint a Megane 3-ban. Csak fél percet járattatta velem a motort, hogy felvegye az olajszűrő, utána mutatott 3/4-es szintet. 4,5 litert beleöntöttek, szerintem még kevesebb is lehet a kannában a maradék olajból, mint fél liter. Mintha többet öntött volna bele 4,5-től. Egyszer az ellenőrzésnél a nívópálca maximumától sokkal feljebb volt, azt mondta az azért van, mivel még egy picit rátöltött, az nem csorgott le teljesen és rákenődik a pálcára. Utána kétszer leelenőrizte és 3/4-ed mutatott. Azt mondta, nem szokta maxig feltölteni.
Hogy lehet, hogy 3/4-ig van csak az olajszint a nívópálca szerint amikor 4,5 litert vagy többet beletöltött? Az autó fedélzeti computere maxot mutat. Én meg attól félek, hogy nehogy inkább több legyen benne a maximum szinttől. Mert az autó maxot mutatott már előtte is, amikor a szerelő még töltögetett rá. És ránézésre kevesebb az olaj az 5 literes kannában, mint fél liter. Lehet csak 3 dl, én nem néztem többnek.
[ Szerkesztve ]
-
rayoliviero
veterán
válasz rob210 #64137 üzenetére
A szűrő az alacsony.
Ez a nívópálca, olyan mintha el lenne görbülve "nem gyárilag". De elvileg ez gyárilag ilyen a Renaultban mondták, meg is nézték.Ellenőrizgetem még akkor. Remélem a nívópálcám nem el lett görbítve, mert nekem úgy tűnik akkor is, mintha az nem gyárilag lenne olyan.
-
rayoliviero
veterán
Köszönöm a válaszokat.
Igen, K9836 és a beöntőben van a nívópálca.
Rendben, lefotózom a pálcát.
[ Szerkesztve ]
-
rayoliviero
veterán
A Megane 3 rosszul mutatja a kinti hőmérsékletet, - 11 fokot mutatott mínusz 5 fokban. Tönkrement volna szenzor?