- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
- YouTube
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz robertka #75351 üzenetére
Miért akkor adod el amikor már az alagút végén vagy?
Konkrétan 30e egy csapágycsere amit nem is értek miért nem csinált meg a szerelő.
Így eladni nem fogod tudni még a nyomott diesel áron se.
Azt ugyanis senki nem fizeti ki neked amit már rálocsoltál, azt viszont lealkudják amit még rákell.Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz robertka #75351 üzenetére
A hajtókarcsapágy amúgy is típushiba ezeknél tehát cserélned kellene mindenképp. Nem drága, azt érdemes megcsináltatnod. Ha csere után is kopog az a szarabbik helyzet.
Ha megcsinálják sokkal könnyebben el tudod adni vagy használni addig. Jelen helyzetben egyébként is áll az autópiac, a jó állapotúakat se akarják megvenni, mindenki fél kimozdulni a házból meg félnek a gazdasági válságtól.100 méter alatt amúgy nagy kár elvileg nem keletkezhetett, főleg ha nem nagy tempónál vagy terhelésnél történt.
-
Xantomas
őstag
válasz robertka #75363 üzenetére
Akkor ebbe beletrafáltam
Ahogy Robi is írja, nem kell kiszedni a főtengelyt. Pont a főtengely csapágy csere nem nagy ördöngösség, bár a szopás a részletekben alszik, mint hogy bakolod fel a motort, vagy mikor a végén itt-ott ereszt utána az olajtálca tömítés, mert rosszul ment a helyére, vagy túlhúzod a csavarokat, de ezekre pont elég jól kitér a szerviz manual. Szimplán csak roppant mocskos buli egy dci-nél. Nekem mondjuk minden 4x annyi idő, mert ha már szétszedek valamit a kocsin, akkor mindig megnézem, hogy ez meg ez micsoda, hogy működik, mire való, biztos jó-e az úgy, majd kétszer leellenőrzöm, hogy nyomatékra húztam-e mindent. Ettől függetlenül gányolás amit művelek, de élvezem, más autójához nem merek nyúlni.
Ha nem mersz nekiállni, ne tedd, de ha valaki megcsinálja, olyanhoz vidd, aki engedi, hogy nézd, mert jobb alkalmad nem lesz belenézni a motorba alulról. Szerintem tök jó ilyenkor belenézni a motorba, látni a működését, ahogy mozog, mi mivel van összekötve.
Mire összeszedsz mindent ami kell hozzá, vagy csak elviszed a szereld magadhoz úgyis többe fog fájni mintha elvinnéd szervizbe."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz robertka #75380 üzenetére
Egy adag motorolaj, olajszűrű, csapágy, olajteknő tömítés.
Nekem a következő módon nézett ki:
500: Vitaflush motoröblítő koncentrátum: kauffer
200: leeresztőcsavar tömítés: kauffer
17000: gyári 1.9dci csapágykészlet Garo
13000: olaj + szűrő kauffer
600: egy flakon féktisztító kauffer
6000: Corteco, és Elring olajteknőtömítés
2 rossz póló törölgetniNekem duplán figyelt be az olajteknő tömítés. Nem akartam pasztázni, az elsőt elbarmoltam. Valahol 12 körül lett volna a gyári.
Elvileg, ha nem régi az olaj, visszatöltheted, gyakorlatilag mire összekopik a csapágy, akkor tudtommal úgyis cserélni érdemes. Én pl mindig belelógatom a mágnesemet, kiváncsian, hogy mennyi vasat szedett össze az olaj, de az alut úgysem fogom látni.
Az öblítő elhagyható, sőt, ha nem használtad, lehet többet ártasz vele, én minden olajcsere előtt rakok bele egy adagot, és úgy időzítem, hogy az m0-n járassam kicsit a motort. Az első olajcserénél negyedet, másodiknál felet, utána teljes adagot toltam bele.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz robertka #75388 üzenetére
Próbáltam előtúrni a fotókat, de nem találom. Nekem úgy rémlik, hogy teknő E-torx, a hajtókar csapágy pedig sima hatlapfejű. De nem emlékszek méretekre. :S
Olajnyomás kapcsoló pedig egy mechanikus, rugós nyomáskapcsoló.Tegnapelőtt lekaptam egy totál lemerült, brute force módszerrel, labortápról töltést nem felvevő aksi tetejét, hogy belenézzek. Gondoltam jó lesz barkács szünetmentesnek az inverter elé.
Én ilyet még nem láttam. Elpárolgott belőle az elektrolit jórésze, az ólom lapok fehéredve, ólom dioxid lapok bebarnulva.
Amúgy márkája Excide, 2 csillagos, 62Ah-s. Kódok alapján 4 éves. Míg nem jött ki a burkolatból, azt hittük még gyári aksi lesz a kocsiban, de nem. Valójában egy egyel kisebb (méretre, és kapacitásra is), így olcsóbb aksi került bele, mint kellene. Végül is csak 20%-kal kellene bele nagyobb gyárilag..."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rob210
Topikgazda
-
molnarpeter
nagyúr
válasz robertka #75482 üzenetére
Gyakorlatilag önindító kulcs készült, azzal fértünk hozzá az egyik csavarhoz. Nade ez erőgép, fogaskerék vezérelt, stb, más kategória, csak sztorizgattam egyet
Ez a túlnyomás nekem felettébb furcsa, ha tud közlekedni az olaj (nincs eltömődve az útja) akkor nem kéne tudjon ilyet csinálni még karter nyomás jutott eszembe, de az ilyet szerintem nem csinálna. VW csoportnál tömítés hiba miatt szokott elmenni az olaj a szűrő alatti hőcserélőnél, de az más témakör megint, nem akarlak félrevezetni, csak nehezen fér a fejembe a probléma
-
-
rob210
Topikgazda
válasz robertka #75496 üzenetére
Nincs szelep!
A szűrőben van nyomástartó.
Az unixos szűrőt hagyjuk.
Hengst, purflux, renault gyári, ezek szűrők amikkel még nem volt gond.Jó lesz, ha kiderül, hogy csak a szar szűrővel szívsz.
Ha van kompresszió mérőd vedd ki a nívópálcát és mérj egy nyomást ott.
Ha van olajnyomásmérőd mérd meg a gombánál az olajnyomást!Renault power
-
robertka
tag
válasz robertka #75805 üzenetére
Bocsánat ez a jó videó link.
-
rob210
Topikgazda
válasz robertka #75822 üzenetére
10/20e a köszörülés gépműhelyben.
Megadják, hogy melyik túlméretes csapágysor kell.
A vezérlést viszont bontani kell hozzá.
Tehát a szíj minimum cserés az nem újra feszíthető!
Illetve 1.9 dci mivoltának köszönhetően, szíjfeszesség mérő kell, mert nem automata a feszítője.
Amúgy semmi extra le fel egy nap, ha maga a főtengely kész van.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz robertka #75827 üzenetére
Na szóval otthoni körülmények között nem javaslom a főtengely kivételt.
A bölcsőt le kell venni, váltóolajat leengedni, féltengelyeket kikötni, aztán ki kell húzni.,váltót le kell venni, a lendítőkereket le kell venni, a vezérlést le kell venni. (gyakorlatilag a motort nem tartja semmi) ezután le a teknő ki a főtengely. Viszont nem elég a hajtókar csapágy jelen esetben főtengely csapágy is kell új. Hát ennyi.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz robertka #75844 üzenetére
1.9 dci nekem mumus.
Én nem szeretem, mert az a vezérlés nagyon könnyen elugrik, eltépi a stiftet, akkor elforog.
Szóval én megfogadtam még kislánykoromban, hogy 1.9 dci-n nem nyúlok a vezérléshez és annak szerves részeihez.
sorry. De túl jól ismerem azt a motort.Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fujifilm X
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- OLED TV topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Ford topik
- Suzuki topik
- Yettel topik
- További aktív témák...