- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Márkaértékben az Apple a legjobb a világon
- Aliexpress tapasztalatok
- Windows 10
- Rendszergazda topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kibővítik a várost az ASML kedvéért
- Synology NAS
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
válasz SocketA #28136 üzenetére
Hallod, te alapból ennyire értelmetlen vagy?
Már a múltkor is ha írtam valamit, totál mást írtál vissza, mintha én mondtam volna.
Igaz pont nem érek rá, de csak leírom már neked, így talán könnyebben meg fogod még te is érteni.
Én nem akarnék vitát, de egyszerűen olyat mondasz vissza, amit én nem írtam le.
Feltettél egy ilyet: "Azert egyszer megneznem, hogy mekkora a fekutja az en 15 colos Megane II-esemnek meg mondjuk a Ti 13 colos Megane I-nek"
És erre írtam azt, hogy:
"A miénk hamarabb állna meg
Jó, az ABS hiánya miatt alapesetben az első próbálkozásra vagy egyenlő lenne, vagy a tied állna meg hamarabb, de 1-2 gyakorlás után, már az 1.4 8V állna meg hamarabb a 13"-os 175 széles kerekeken "
Te ebből azt szűrted le: "Azt mondod, hogy a 13 colos 175 milimter szeles kerekek jobban tapadnak, mint a 15 colos 195 mm szelesek?!"
De akkor nézzük mit írtam: Azt írtam, hogy a mi kocsink hamarabb állna meg, ami nem azt jelenti, hogy a 13 colos 175 mm széles guminak jobb a tapadása, hanem kisebb az autó súlya, jobban fog a fék, és emiatt a +2 cm széles gumi nem hoz annyit, hogy az M II álljon meg hamarabb. Tehát szó nem volt olyanról, hogy szerintem a 13" 175 gumi jobban tapad, mint a 15" 195, ezt te találtad ki, és úgy állítod be, mintha én ilyet mondtam volna.
Szerk: De utólag rájöttem, hogy az a 100 kg különbség nem is olyan sok, én először +300 kg-ra gondoltam, úgy már helytálló lett volna, de így biztos nem állhat meg a miénk hamarabb (sokkal), viszont az biztos, hogy erős fékek vannak alatta.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Megvettem az alapozó festéket, most már csak pár óra munka áll előttem...
-
giigz
veterán
válasz SocketA #28148 üzenetére
Már megint nem érted...
A Focus-ra nem 6 éves téli gumit tervezünk venni, olyat tuti nem csinálnék, elmondtam ezerszer, hogy ha hosszútávra veszek gumit, akkor az csak új lesz, és másnak is csak újat ajánlok hosszútávra.
Újonnan vettük az autót, újonnan vettük a gumit, és most a 6. évében is jól tapad, persze ahogy mi használtuk, úgy 100-ból 1 autós használja kb.
Sajnálom, hogy nem érted, amit írok, és direkt kiforgatod, más értelmezést adsz a szavaimnak.
-
giigz
veterán
válasz WolfLenny #28149 üzenetére
Ha a Contact 2-re gondolsz, az kb. hasonló teljesítményt tud a Dunlop-hoz képest, viszont a Dunlop tartósabb, nem kopik annyira, és a fogyasztás is kedvezőbb (elvileg).
A Contact 5 talán egy fokkal jobban tapad, mint a Contact 2 és SR 2, de itt sincs nagy különbség, igazából azt lehet mondani, hogy a 3 gumi szinte egyforma teljesítményt tud, talán a különbség annyi, hogy a Dunlop nem kopik annyira, de személyes tapasztalatom ezzel sincs.
Én azt venném, amelyik az olcsóbb, jelen esetben a SR 2-t, az is tökéletesen ki fog szolgálni.
Szerk: Viszont még az SR 2-ről nincsenek vélemények, vadi új keverék, de rossz biztos nem lesz.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Ja, jut eszembe...
Ma csak a felnik csiszolását csináltam meg, sokkal lassabban ment, mint gondoltam, így az alapozás + festés holnapra marad, de az igazából már nem nagy meló...
Ami egy kicsit nagyobb volumenű hír, hogy hívott a gumis ismerősöm, és nem T-Trac 2-t kapott, hanem T-Trac-et...
Ezt én már sejtettem, hogy így lesz, ugyanis a T-Trac 2 az én méretemben csak elvétve található meg, és ha van, akkor is drágább, mint amit az ismerősöm mondott, viszont ő kb. piaci áron szokta nekem adni, tehát T-Trac árat mondott a T-Trac 2 gumira, és akkor már nekem gyanús volt... Aztán felhívta a Vredestein szállítóját, megrendelte nekem a gumikat, és utána direkt rákérdeztem, hogy ez akkor biztosan a T-Trac 2? És mondta, hogy igen...
Na mind1, így alakult, igazából nekem a célnak megfelel a T-Trac is, csak inkább a 2-est akartam volna, de most már máshonnan nem fogok rendelgetni, pláne azért nem, mert 13,2k, és az egész országban egyetlen egy helyen találtam most hirtelen, biztos lehetne még találni máshol is, de elég ritka ahhoz, hogy ne foglalkozzak már vele... Ha esetleg valaki tud HB megyében ilyet, légyszi szóljon, de ez a T-Trac lesz egyébként, kedden fel is rakatom... Ez 11,9k, és itt van helyben, a felszerelést eléggé kedvezményesen szokta csinálni.
Ami még szóba jönne, az a Dunlop SR 2, de az is 14k, annyival meg nem jobb...
Tapadni ez is fog rendesen, a gumisom szerint meg voltak vele elégedve az emberek.
De attól még nem vagyok most boldog, ez van...
-
-
giigz
veterán
válasz imyourfriend #28159 üzenetére
Leginkabb a feszultseg ingadozastol
-
giigz
veterán
A felnik 2-3 nap alatt tutira jol megszaradtak, nem tudom meg mikor erek haza, de szerintem jo idoben, szoval megyek majd a gumishoz, es felkerulnek a vadi uj Vrededtein nyarik
-
giigz
veterán
Megvettem a gumikat, fel is lettek szerelve...
Nagyon f@sza, jól tapad, kényelmes, rettentően halk, ugyanúgy, mint a téli, viszont a kanyarokban jobb a télinél, közvetlenebb a kormányreakció
Jó gumi nagyon
-
giigz
veterán
-
giigz
veterán
Ma volt hosszabb utam a gumival, nagyon durvan jo, felulmulta a varakozasaimat. A ST 3 utan azt hittem, hogy mar nincs feljebb, de ez egy kategoriat ra dobott... Egyenes futas jobb, stabilabb, 140-nel meg sem rezzen a kormany, sokkal halkabb, pedig tenyleg azt hittem, hogy az elozo utan mar halkabb gumim nem lesz...
Na szoval nagyon meg vagyok elegedve!
-
giigz
veterán
válasz rob210 #28258 üzenetére
Ahh, irigy vagyok egy kicsit, jo az az 1.6 16V, nagyon megy
Viszont a tapadas szerintem nagy reszben nem a gumi es felni meret valtas miatt nott meg, pontosabban egy kicsit nyilvan igen, merevebb az oldalfal valamennyire es szelesebb, viszont tudod mar mondtam de neked az a kinai gumi es Firestone egyik legrosszabban sikerult teli gummaja miatt nem volt tapadasod. Egy jo vadi uj gumival a 13" es 175-os meret is tapadni fog, kis kulonbseg persze lehet, de eg es fold biztosan nem. Nem erzem ugy, hogy a Megane ph2-nk 15-os kerekeken es Michelin nyari gumikon jobban tapadt volna mint az en mostani kocsim 13"-on a Vredikkel, igaz ez vadi uj gumi, de akkor is, ultem mar par autoban, maga az a teny hogy 13" es 175 szeles meg nem jelent automatikusan szar tapadast. Pl. a Focust ha vezetem, azon is 15" Bridgestone a nyari, Michelin a teli, es az en kocsimat agilisebbnek erzem a kanyarokban, barmennyire is jobb a futomuve a Fordnak, peresebb a gumi, nagyobb a felni, szelesseg, viszont nem annyival jobb, mint az a -300 kg amivel az enyem konnyebb. Viszont neked a Firestone es Kingstar gumik utan tenyleg megvaltas lehet, mint pl. nekem a 6 eves Kormoran utan, bar a Kormoran-t is tobbre tartom a Kingstar-nal...
De nem kotekedni akarok, bar megis sikerult, csak vedem a kis kerekes ph1 tapadasat
Egyebkent meg irhattal volna a vasarlas meneterol, sikerult-e alkudni, stb., mennyit mentel mar a kocsival, milyen korulmenyek kozott, ez a fogyi hogy jott ki, teletankra szamoltad, vagy van pillanatnyi/atlag merod is?
-
giigz
veterán
A kézifék alatt nagyjából pontosan mi van? A katalizátor vagy a középső dob van hozzá közelebb?
Már kb. vagy 1 éve van nekem az a csörgő hang ~1.100-as fordulatnál, ez lehet a középső dob is, vagy tuti katalizátor?
-
giigz
veterán
válasz batai15 #28334 üzenetére
Az 1.6 16V-nek egy kicsit drágább a fenntartása, az 1.4 8V Megane kb. Swift szinten van fenntartásban, de csak fenntartásban, mert egyébként ég és föld a két autó, nem egy kategória van közte.
Gyújtó trafó 10k körül van /db.
Sűrűbben cserélendő alkatrész nem nagyon van, tudtommal nem szokott baj lenni a Megane 1-ekkel, esetleg ilyen ablakmosó motor, alapjárati motor, fhp jeladó, de ezek ilyen pár ezer Ft-os tételek, és egyrészt nem törvényszerű, hogy cserélni kelljen, másrészt utána sok évig nincs vele gond.
Nekem 1.4 8V van, az előző tulaj után rendberaktam, azóta egyetlen Ft-ot sem kellett rá költeni, a teljes javítási költség 1,5 év alatt nekem egy 100 Ft-os izzó volt.
Jó most lehet lesz egy kis kiadás, a középső dob lehet cserés lesz, csörög benne valami talán, 10k körül van az alkatrész.
Viszont 16 éves autó, szerintem nagyon megbízható, gombokból fenntartható. Vezérléscserét gondolom csinálnod kell majd, az húzós összeg, 50k körül szerintem, de utána az is 5-6 évig pipa.
Olajcsere az meg alap, 5W-30 kell abba, az szűrővel együtt kb. 15k, nekem az 1.4-ben 10k-ból megvan az olajcsere 10W-40-nel.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz rob210 #28374 üzenetére
A pillanatnyi fogyi mennyi 70-nel es 90-nel 5.-ben? Nagyobb temponal nem nezted meg? Es kisebbnel, mondjuk 60-nal 5.-ben?
A fogyit mar kerdeztem a multkor, hogy szamoltad ki? Tele tankra? Hogy erted hogy a fogyi csokkento fel literrel csokkentette a fogyit? Tele tankra szamoltad vagy az oto irja ezt ki atlagnak, feltetelek azonosak voltak?
-
giigz
veterán
válasz rob210 #28408 üzenetére
De ugye 4 db. egyforma lesz?
Egyebkent szerintem a 4 ajtos Megane-ra az illik a legjobban ami nekem van, talalsz rola kepet. Tesco-ban lehet venni, egy ezres darabja, akcioban 600. Nem gagyi, feldobja az autot, nem sufni tuning, elegans, sportos. Sok haverom velemenyet kikertem, ehhez a kocsihoz a nepszerubb disztarcsak kozul ez all az egyik legjobban.
Ami meg tema lehet, hogy neked 15", igy pl. jol mutatna nagyon a J-Tec Discovery, 1,5k korul van darabja, viszont azt az elso parkolas utan le is lopjak...
Esetleg meg a Bardi-s sokkullos is jol nezne ki rajta, nagyjabol az is hasonloan mutatna mint a Tesco-s, kis kulonbseg van csak.
Szerintem az ilyen nagyon dizajnos disztarcsak nem erre az otora valok, de kinek mi tetszik, szerintem erre a sokkullos elegans sportos vonal passzol, na nem minta az osszes autora nekem nem a sokkullos tetszene
Ja igen, ha jol emlekszem meg Josi-nak van az a fajta tarcsa ami jol mutat, viszont azt az 5 ajtosra tudom elkepzelni, mint ami neki is van.
-
giigz
veterán
Lassan nekem is olajcsere lesz, nem tudom milyen megy majd bele, igazabol ezzel a Total 10W-40-nel meg voltam elegedve, nem volt vele gond.
5W-30 az enyemnek folosleges lenne? Nem lenne vele jobb a motor jarasa, fogyasztasa?
-
giigz
veterán
válasz vallas #28471 üzenetére
A magyar üzemanyagokkal semmi baj, európai szinten is tökéletesen helytállnak, és minden olyan minősítéssel rendelkeznek, és tudják is, ami elég ahhoz, hogy egy autó az üzemanyagból adódóan több százezer, több millió km-t megtegyen gond nélkül.
Az üa. nem olyan jelentős egy motornak, mint azt sokan mondják, hogy pfejj magyar üa., semmi baj nincs vele, egy autó nem emiatt fog tönkremenni.
-
giigz
veterán
válasz rob210 #28475 üzenetére
"Na ezt nem kellett volna.
Ne is haragudj, de ez egy bazi nagy baromság."Most mondjam azt, hogy azt nem kellett volna amit te írtál, és egy bazi nagy baromság? 1 vélemény a tied és 1 vélemény az enyém, semmi különbség nincs.
Részben igaz amit te írsz, részben igaz amit én írok, pontosat senki nem fog mondani ezzel kapcsolatban, csak találgatások és mellébeszéd van. Mindenki mást mond.
Az hogy a kamionnak mi a jó megint más kérdés, viszont azt mindenki tudja, hogy az osztrák vagy német üa. elvileg jobb, viszont azt is tudja mindenki, hogy a magyar benzin sincs sokkal elmaradva. Pl. a MOL EVO benzin sem véletlen olyan drága, európai szinten is top kategóriás.
Nekem egy közeli rokonom lassan 2 millió km-nél jár, 99,x %-át magyar benzinnel tette meg, sosem volt gondja a benzin miatt, és a fogyasztásával sincs gond, nem fogyaszt többet, mint egy német tulajdonos autója. Taxis ismerősöm bőven 2 millió fölött van, soha semmi gondja nem volt az üzemanyag miatt, többletfogyasztása sincs emiatt, a mostani 1.9 PD TDI kocsijába kb. fele-fele arányban magyar-ukrán gázolajat tankol, 600e km után kutya baja az autónak.
Majd egyszer egy STP-t vagy Spuri-t ki fogok próbálni, de ettől függetlenül a magyar benzinnel abszolút semmi baj nincs, egy autó több százezer km-t el tud menni vele gond nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz vallas #28477 üzenetére
Üa. szűrő milyen időközönként volt cserélve? Azt elég sűrűn kell a dízelekben, akármilyen jó a gázolaj, sokat jelent a rendszeres csere.
Szerk.: Valaki azt hiszi, hogy az osztrákoknál, németeknél, stb. nem a minimum szintet rakják bele? Hát hülye lenne + adalékot beletenni a sima benzinbe, mikor el tudja adni mindenféle fantázianévvel drágábban, a sima benzin meg marad sima benzin (gázolaj)
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz imyourfriend #28485 üzenetére
Szerencsére nekem a mindennapi utamon a következő kutak esnek útba, tehát semmilyen kitérőt nem kell tenni tankoláskor: MOL, OMV, Maxiline, Envi, Lukoil, Shell, nagyon pici kitérőre lenne Agip, de sosem tankoltam még ott, a legtöbbet talán a MOL-nál, manapság pedig az OMV-nél szoktam.
Nekem most annyi a lényeg, hogy a téli 6,5 után megint 6 liter körül van a fogyim...
-
giigz
veterán
válasz rob210 #28499 üzenetére
Az OMV nem a MOL-tol veszi az alapanyagot? Akkor szerinted honnan? Leirtam mar tobbszor, nagyreszt MM 100-on kivul az OMV is szazhalombattai nyal + adalek.
Ck.: Ilyen fogyi kulonbsegeket sokan irnak, nem is lehetetlen, viszont most nem a nemet vs. magyar ua.-rol van szo, hanem altalanossagban a magyar minosegerol, ami absz. nem rossz, itt vannak pl. a kornyezo orszagok, roman, horvat, ukran, szlovak, lengyel, semmivel nincs jobb naftajuk, a kozelben egyedul az osztrak nyal lehet egy kicsit jobb minosegu, de mint mycso is irja az alap olajat tekintve el leszunk arasztva orosszal, sorra epitik a finomitokat, 1-2 ev mulva csak orosz olajat kapunk majd, es szerintem az osztrakok is.
Ettol fuggetlenul teny, hogy gazolajban talan nagyobb a minosegbeli elteres, en pl. kizartnak tartom hogy a mostani 6 lityis fogyim osztrak vagy nemet nyaltol akar 0,5 litert is csokkenjen, de majd valamikor kiprobalom mar az MM 100-at, az biztosan schwechati.
Ja meg annyit, hogy a Lukoil is lehet kivetel, ok talan magyar/roman/ukran/orosz ua.-ot arulnak. Viszont ott mar ugye a 95-os E10, tehat 5 helyett 10% etanol van benne, de ugyanolyan aron...
-
giigz
veterán
válasz rob210 #28505 üzenetére
Engem nem kell meggyőzni, én OMV benzint használok, de ezek szerint te nem vagy azzal tisztában, hogy az OMV is a MOL-tól veszi a sima üzemanyagot, és tesznek mellé adalékot. Csak a MM 100 az, ami Ausztriából jön.
És nem is drágább az OMV, pontosan ugyanannyiba kerül mint a MOL-os nyál, nálunk +- 2 Ft szokott lenni a különbség, néha a MOL a drágább, néha az OMV, néha meg hetekig pontosan ugyanannyi.
A benzinkutak árai az adott helyhez vannak belőve, ezért pl. két Shell kúton nálunk 1 utcányira 5 Ft-os különbség van. A kinti Shell a Lukoil mellett van, ezért csak +5 Ft a Lukoil-hoz képest, és a nagyok közül a legolcsóbbnak kell lennie, mert a Luk-hoz közel más esélye nem lenne, ezért sokan járnak oda tankolni, viszont ami bentebb van 1 km-rel, ott már megint +5 Ft, pedig elvileg Shell-Shell. Ugyanígy az összes többi, tehát amit írsz nem azért drágább az OMV mert nem a MOL-tól veszi, hanem szimplán az elhelyezkedés miatt.
Tudom, hogy osztrák cég az OMV, valószínűleg mindenki tudja, de akkor is a MOL-tól veszik a nyál nagy részét.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Nos urak, az üzemanyag témától elszakadva lenne kérdésem... Itt a jó idő, most már nem menekülök meg a munka alól, a régóta halogatott autón lévő rozsdát szeretném megcsinálni, olcsóbban, mint amit szakhelyen kérnének érte, lehetőleg sokkal olcsóbban
Az én tervem szerint lecsiszolom a rozsdát, leapozózom, és az autó színkódja alapján kikevert festékspray-vel lefújom a részt, és örülök
Ez így jól van ahogy írom, vagy ennek nem ez a menete? Ami pl. kérdésem lenne, hogy ha esetleg így lenne, ahogy mondom, erre a rétegre kell-e esetleg valami lakk réteg?
Vagy úgy általánosságban mi a legjobb módja ennek?
Ja igen, van ahol csak kisebb rozsda, meg van ahol már teljesen átette magát a fémen, ott gondolom addig kell csiszolni, ameddig rozsda van, és ott a küszöbnél max. annyival kevesebb anyag lesz...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
M1-ben 16 év és 230k km után gyakorlatilag új állapotú ülések vannak
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- BestBuy topik
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Nintendo Switch
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- További aktív témák...