- Linux - haladóknak
- Microsoft Excel topic
- ArchiCAD és Artlantis topik
- ASUS routerek
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lenry
félisten
azok nem Volvok. csak Volvo licence. az Alfa-Busz gyártja őket Székesfehérváron. a minőséget meg akkor nem kell leírnom
(#18) Aggregátor: az utolsó képen lévőből Szegeden is szaladgál pár, az is Alfa busz... azoktól se vagyunk elragadtatva.
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
zsid
senior tag
A B kat előfeltétele a D nek, a Ct nemtom, bár nem árt ha van jogsi és gyakorlat. PÁV II ami asszem 5 évig érvényes max.
Ha buksz egy kategóriát, akkor a többit nem veszik el, ez csak urban legend.
Szvsz kezdő jogsival sehova nem lehet bejutni, nagy csók kell hozzá. ( gondolom te sem bíznál egy 20-30 millás gépet olyanra, aki eddig vezetett egy oktatójárművel 20 órát. Nem kell összetörni se, egy padkázással elmehet a felni, a gumi, ha meghúzod, akkor az oldalát kell telibefújni, ha máshol okozol kárt, akkor pedig megy a cég biztosítási bónusza.)
Szvsz C-t nem raksz le 160ból ilyen vizsgadíjak mellett, és Dt se nagyon.Lehet más mást fog mondani, szerintem ( ha még nincs csak B jogsid ) akkor fokozatosan haladj előre a kategóriákkal is meg az autó méretével.
<tRucKdriFteR>
-
MaciG
addikt
D-s jogsi kell, viszont a D feltétele az ,hogy legyen C. Nem kell több éves gyakorlat (C után akár már másnap mehetsz D-re),de a D-hez be kell tölteni a 21-et. a 160K szerintem kevés, már pár éve több volt... Nálunk a társaságnál évente van orvosi vizsgálat. (ez ilyen belső vizsgálat). Kell hozzá PÁV2, én most nyár elején csináltam és olyan ~8K körül volt. Meg az újonnan kezdőknek, ahhoz, hogy munkát is tudjanak vállalni kell egy GKI kártya (gki vizsga, ez hasonló, mint az árufuvarozásnál volt régen a báf. asszem már ott is gki van ,de ezt nem tudom. Ez is olyan 100K körül mozog.). Én is friss jogsival mentem el dolgozni, úgy, hogy C-vel szinte minimális km-et vezettem. Meg nekem össz-visz egy mezei C-m volt és úgy jelentkeztem egy képzésre a helyi társaságnál és a többit amiket leírtam azt ott csináltam meg és a cég teljes mértékben fizette, és még fizut is kaptam a tanfolyam idejére. , persze cserébe alá kellett írnom 2 évet. De akkoriban a bkv-nál is indítottak ilyen képzést, csak oda viszont kellett a 2 év C-s gyakorlat, ide meg nem. Jah még annyi ,hogy van pszihológiai vizsgálat is, de az is ilyen belső.
BANZAII
-
MaciG
addikt
PÁV-ot Pesten lehet csinálni a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál
Maga a vizsgálat abból áll hogy beülsz egy gépbe és ott 4 féle feladat van (PÁV||), felvillan egy kép, közlekedési szituáció, 1-2 mp-re és aztán jön 3 kérdés a képhez. PL.: Milyen tábla volt az út szélén, vagy volt-e gyalogos,stb. Másodiknak jön 4 egyszerű ábra ami állandó, és alatt mindig bevillan egy ötödik és neked el kell döntened hogy megegyezik valamelyikkel vagy nem. Harmadiknak kapsz egy kormányt és egy pontot kell az úton tartani, vezetni. Negyediknek pedig lesznek különböző színű gombok és ezek közül valamelyik szín bevillan a monitoron és neked a megfelelő színű gombot kell minél hamarabb lenyomni. A végén pedig a pszihológus feltesz pár kérdést, de csak ilyen általánosságok, meg a gépen is lesznek még ilyen eldöntendő kérdések, de azok is elég primitívek. pl.: Mennyire tartod magad jó sofőrnek. Nagyjából ennyi. Egyáltalán nem nehéz, csak elég sok idő. (kb 3 óra, mert nem csak 1 ember van egyszerre). HA végeztél egyből meg is kapod a papírt hogy sikerült-e.GKI
GKI-n van 3 könyv, mindegyik nagyjából 100 oldal, (műszaki, tahográf, egészségügy, pszihológia) és ebből van 3 tesztlap egyenként 40 kérdéssel (a,b vagy c). Van egy esettanulmány a 3 könyv anyagából. Ez lényegébe 9 darab kifejtős kérdés (5-10 mondatban). Van egy rövidke szóbeli beszámoló, ismét a 3 könyv anyagából. 1 óra városi vezetés és egy pár darab szimulátoros feladat.BANZAII
-
MaciG
addikt
Neked az alapvizsga kell és majd 5 évente a továbbképzés.
A GKI egyáltalán nem bonyolult ,de azt csak akkor lehet elkezdeni ha már megvan a "D".
Érettségi kell hozzá. Én még nem rég óta csinálom, de eddig nagyon tetszik, és igen, szeretem csinálni. Egy dolgot nem szeretek korán kelni, de azt gondolom senki. Ma is hajnal 4:30-kor volt az első járatom és 13:15-kor jött a váltás, de olyan gyorsan eltelt az idő, hogy én még majdnem köröztem tovább.BANZAII
-
MaciG
addikt
Én mindig is imádtam vezetni, (ill. szerettem volna, mert 10 évesen nyilván nem volt jogsim ) meg busszal ill. vonattal utazni autó helyett. Aztán ez így kialakult bennem, hogy mivel ezt szeretném én is csinálni ezért elmegyek sofőrnek (szerintem az egy nagyon jó dolog, a mai világban meg főleg, ha az ember azt csinálja amit szeret). Sokat vacilláltam, hogy busz vagy kamion. Az érettségi után elkezdtem csinálni a "C"-t ,de közben elvégeztem egy 2 éves technikusi szakot is ( konkrétan rendszerinformatika, mert valamilyen szinten az is érdekelt), mert sose lehet tudni, meg az első szakma ingyenes. Ahogy a 2 éves szakmának vége lett, itt volt az idő, hogy akkor gyerünk dolgozni, és elsőnek olyan helyeken nézelődtem ahol teherautózni, kamionozni kellene (mert végül az mellett döntöttem), csak tapasztalatom az nulla volt, meg "E"-s jogsim se volt, árufuvarozóim meg pláne szóval ez így szinte esélytelen volt és nyár közepe fele szüleim egyik ismerőse szólt, hogy a helyi volán társaságnál most van ilyen lehetőség (fentebb leírtam) és én meg belevágtam, DE eddig nem bántam meg ,hogy ezt választottam, sőt!
BANZAII
-
MaciG
addikt
Ilyen nincs ,hogy 5 évig nem mehetsz. Ha megbuksz akkor befizeted a pénzt újból és mehetsz is. Olyan viszont van, hogy valakinek nem adják meg korlátlan időre csak mondjuk 2 évre. (Csak szépet és jót szabad mondani a pszihológus nőnek, még akkor is ha nem igaz és akkor meg lesz az korlátlan időre is )
BANZAII
-
MaciG
addikt
Pont kedden beszélgettem az illetékessel és szó volt erről is, de azt mondta, hogy az idén még nem indult és még nem is látni, hogy mikor fog. Amúgy ilyenkor év elején már régen ment a tanfolyam. De most lesz egy kis létszámleépítés, főleg az SZKT terjeszkedése miatt, szóval lehet érdemesebb lenne ott próbálkoznod, mert gondolom oda meg akkor kell plusz ember.
BANZAII
-
ABE
őstag
Valószínűleg attól is függ a dolog, hogy az adott volán társaság milyen üléstípussal és kiosztással rendelte a buszokat. E95-ből pl. a Volánbuszos verziók a legjobbak szerintem, a Bakony Volános meg a legbénább, legalábbis amikkel eddig utaztam. Credo kb. egykutya, bár ott is van különbség, hogy az EC (elővárosi), vagy az IC (városközi) verziót fogod ki. Igazság szerint a Credo elővárosi forgalomra okés lenne, de amiket városköziként futtatnak, azok már nem az igaziak hosszabb távon. Múltkoriban egy korábbi szériás IC-vel mentem, ami korrektebbül fel volt szerelve, de hát manapság a társaságok azért veszik a Credo-t, mert olcsó, és ebből fakadóan nyilván minél puritánabb verziót rendelnek.
-
barnam_
nagyúr
Jó neked, én még nem utaztam olyan Credo-val, amiben kényelmesen elfértem volna (kb 185cm magas vagyok)
Viszont nemrég mentem egy Rába motoros E95-el, talán felújították az üléseket, mert a szokásos barna helyett kék, rombusz mintás huzat volt rajta, és a háttámla is bírta a rosszabb utakat is.
-
MaciG
addikt
A csuklós merciken a hátsó két ajtót, csak az utas tudja magának kinyit, úgy, hogy megnyomja a gombot, a sofőr az nem. De ha a sofőr a megállásnál nem kapcsolja be az engedélyezőt, akkor te hiába nyomkodod, de azért vannak akik akkor is rá vannak állva ,de nagyon.
BANZAII
-
MaciG
addikt
Ez a Merci bitang jól néz ki, főleg ebben a festésben. Sok ilyet Szegedre.
Aminap kicsit pozitívan csalódtam egy Ikarus 412-ben. A kormánymű nagyon "finom" volt, a gázpedál úgyszint, gyorsult is rendesen és még a hangja is nagyon tetszett. Viszont a műszerfal az teljesen logikátlan felépítésű és a fék az valami nagyon xar volt. (Lehet ,hogy ez csak erre a buszra volt igaz, idz-489.). Be szeretnék állni a megállóba (retarder rajta van automatikusan, mert azt mondta a gazdája ,ha kikapcsolom akkor leég a fék. Meg aztán mért is kapcsolnám ki.) nyomom a féket, és olyan 10km/h-ig egész szépen lassult, de aztán az istenért nem akart megállni, hiába nyomtam a féket. Ha meg teljesen beletapostam akkor meg hirtelen beleállt a betonba... Volt, hogy lazán túlmentem vele a megállón, mert egyszerűen nem állt meg.
BANZAII
-
MaciG
addikt
Ez a busz ~4 éves ,de még szinte tökéletes állapotban van, grafitit vagy szétszabdalt ülést azt nem fogsz rajta találni. Én szoktam használni a klímát, de csak a fülkében. ,mert az utastérben nincs is. A megtakarításon észre lehet venni, mert én is tegnap az átlagosnál ~5L-el többet tankoltam, de most ezen nem múlik ,ha már van nem fogok megrohadni a fülkében...
Tegnap pedig este láttam az új Scania tesztbuszt amit hoztak, fehér színben pompázik, azt ,hogy mikor és merre fog járni még nem tudom.
BANZAII
-
MaciG
addikt
Van kresz bőven amiatt ne aggódj. "C"-nél 3 elméleti számítógépen kitöltendő vizsgatárgy is van. (Közlekedési alapismeretek számítógépes vizsga, Szerkezeti és üzemeltetési ismeretek számítógépes vizsga ,Munkavédelem, tűzvédelem, szállítás számítógépes vizsga) És lesznek benne olyan kérdések is amit már "B"-nél megtanult az ember ,de ismétlés a tudás anyja. "D"-nél már viszonylag kevés kresz kérdés van a többihez képes, de itt is ugyanazzal a progival kell csinálni, mint "B"-nél vagy "C"-nél. PÁV2-t meg lehet nyugodtan csinálni és az a gép is van benne amit linkeltél.
BANZAII
-
MaciG
addikt
Az "enyém" szebben néz ki , csak le kéne mosni
És ahhoz képest ,hogy nagyjából ~4 éves elég jó állapotban van, de ha valakit érdekel akkor majd csinálok még képeket.
Azt viszont nem értem, hogy az utasok, ha csak az első ajtót nyitom ki, mért nyomkodják ezt.
Szerintetek úgy néz ez ki, mint egy felszállásjelző? Mert még ha csak gomb lenne, de nem az.De ha meg nem ezt akkor a másik oldalon található babakocsis gombot nyomkodják, ami mondjuk már kicsit életszerűbb azért, mert ezt legalább meg lehet nyomni.
BANZAII
-
Badman 4ever
őstag
Már szinte minden írást elolvastam ezzel kapcsolatban, mert minden csatornán jött az infó, hogy ünnepélyes átadás lesz itt a téren.
Amúgy durva, hogy hang alapján megismerem a trolikat, hogy melyik típus megy el épp az ablak alatt.
[ Szerkesztve ]
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
-
Lenry
félisten
ő már a miénk
szerda óta a telepen vanGvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
MaciG
addikt
Értem. Viszont ez a sofőr szakma olyan, hogy ide mindig kell ember. Nem olyan ,mint mondjuk egy autógyár, hogy ha válság van akkor rengeteg embert kirúgnak, mert nem fogy a termék, mivel buszokra mindig lesz szükség (lehet ,hogy egyszer majd nem emberek vezetik hanem robotok, de az még nem most lesz ). Kezdőként pedig szerintem ,meg még pár "öreg motoros szerint" inkább egy nagyobb cégnél/volán társaságnál kell próbálkozni ahol sok ember dolgozik, mert a maszek cégeknél jobban válogatnak (Persze ez nem feltétlen jelenti azt ,hogy ott jobb sofőr vannak.). Arról nem is beszélve, hogy ha egy maszek cég csődbe megy/nincs megrendelés akkor a te fizud is elmarad vagy megválnak tőled.
BANZAII
-
MaciG
addikt
Amikor állsz be a megállóba akkor nyilván lassabban mész, mert ugye lassítasz a megálláshoz, viszont ha valaki ekkor lelép eléd akkor nem tudsz mit csinálni, elütöd. De ilyenről én még nem hallottam, hogy valaki direkt a busz elé ugrál a járdáról. Inkább arra kell vigyázni, hogy alacsony padlós buszoknál a tükör ne koppanjon oda egy magasabb ember fejéhez aki közel áll a járda széléhez.
Ha nem férsz be a megállóba akkor vagy saját felelőségedre kinyitod az ajtót, vagy megvárod még elmegy a busz és beállsz rendesen. Viszont ha mondjuk egy személyautó parkol ott vagy egy olyan busz ami nem fog elmenni rövid időn belül, akkor megállsz úgy ahogy legbiztonságosabb és a hangosba bemondod, hogy kérem fokozottan vigyázzanak a leszállásnál, mert a leszállítás nem a megállóban történik. Ez a hivatalos eljárás.
Visszapillantóba meg hiba figyeled felszállás közben az utasokat, ha valaki elesik, úgyse tudod megfogni. De természetesen nyilván fél szemmel azért figyeled, mert különben nem tudnád mikor fejezték be a felszállás,t és ,hogy mikor csukhatod az ajtókat.BANZAII
-
MaciG
addikt
A füstre írtam, hogy adblue hiba, mert Szeged is van 3 hasonló ,bár az nem civis busz vagy mi a fene (legalább is nincs ráírva meg a belső tér se teljesen úgy néz ki), és én az egyikkel dolgoztam is fél évig és az is füstölt így ,de még így se annyira környezetszennyező ,mint egy régebbi Ikarus. Az ,hogy szarúl van összerakva a magyar cég szégyene, az ő munkájukat minősíti egyrészt, másrészt meg egy alacsonypadlós busszal nem úgy kell vezetni, mint egy Ikarussal,kerülgetni kell vele a kátyúkat és nem beledöngetni, mert akkor nyilván szétesik... Arról pedig, hogy a magyar utak olyanok, mint a földút, hát nem is tudom, elég szégyen ez az országnak. Azoknak a nagy része amit a honlapon írtak amit linkeltél csak amolyan szőrszálhasogatás.
pár példa:
"A második ajtóval szemben található állóhelyre felszerelt kerekes székeseknek kialakított háttámla " -Ikarusra fel se tudsz vele szállni...Az első ajtó utáni üveg, dekor lemez kombinációjú védőfal túlzottan benyúlik az utas folyosóba, ezzel lassítva az utas áramlást. _Iikarusra még lassabb a fel/leszállás a lépcsők miatt.
Az meg ,hogy az utasok nagy része inkább a régi Ikarussokkal utazna szerintem nem igaz, mivel az utazóközönség elég nagy része idős, nyugdíjas ember (van mikor az egész buszon szinte csak ők vannak...) csak ők nem fognak netezni, meg blogokat írni. Van olyan idősebb emberke akinek még az is nehézségeket okoz, hogy az alacsony padlós buszra felszálljon (és ilyen nem egy van, sok). Ha meg annyi ezresem lenne ahányszor hallom a régi Ikaruson (mikor épp avval dolgozom), hogy de magas ez a busz, mért nem alacsonypadlós jön,stb, már milliomos lennék és Ibizán áztatnám a golyóimat.
Egy szónak is száz a vége, én nem azt mondom ,hogy nem jók az Ikarusok (260/280), mert jó gépek voltak azok még annó, faxán össze voltak rakva, de eljárt felettük az idő, fejlődik a technika, igények,stb. Régen a gőzmozdony is milyen bitang jó volt, ma mégsem azok járnak.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
zsid
senior tag
A fehér füst télen(és ha jól láttam a videót akkor ott bizony hideg volt ) az összes AdBlues SCR-es autónál jelentkezik.. Azért ott a kipufogócsövön gyakorlatilag meleg kipufugógáz és vizgőz jön ki, ami hidegben elég látványos. Hidegben a mi euro5ös Volvónk is így "füstöl", tök normális.
<tRucKdriFteR>
Új hozzászólás Aktív témák
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- DXRacer használt szék eladó
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó