- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
-
IT café
OLVASD VÉGIG ALAPOSAN MIELŐTT ÚJ HOZZÁSZÓLÁST ÍRNÁL!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
válasz Németh Péter #19280 üzenetére
Szerintem nem fognak 4 magosat gyártani. egyelőre nem.
Szerintem a cél a minőségi 8 magos lapkák költséghatékony gyártása, ezek mennek a szerverekbe is.
Ezt a célt nem szolgálja a 4 magos lapka. Persze magas frekvenciájú 4 magos skuból is biztos sokat adnának el, de ez az Intel terepe jelenleg, ugyanakkor ezzel rontanák a saját 8 magos eladásikat.A raven ridge is jön majd. Abból szoktak letiltott igps lapkát kiadni. Meg a Gyárfás is finomodik majd biztosan. Így biztos lesz majd később jobb 4 magos.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Habugi
addikt
2D/3D score alapján rengeteg maradt a 1080-ban, ezeket az eredményeket 390X-el körbefutom.
Még csak az órajelre sem fognám rá, egyszerűen valamit elrontottak sztem.
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
Habugi
addikt
válasz Habugi #19321 üzenetére
Passmark: [link]
Az SSD visszahúz..( ), viszont viszonyítási alapnak jó lehet.
(#19323) Petykemano:
Megjegyzendő, a Ryzen féle egyszál eredmény baromi erősnek számít ha 4Ghz alatt ment..
[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
Petykemano
veterán
Most hallgattam Meg adoredtv elemzését.
A videoban volt egy kép zöld háttéren memória adatok, amiket kép.formában nem találtam meg. De itt ugyanúgy meghivatkozzák a számokat.Ez alapján ryzen memória késleltetése 76ns volt, ami elég gyatra. Sokak szerint ennek köszönhető a gyenge fizika és prím eredmény.
Fiery, minek köszönhető ez a gyatra késleltetés?
Gyári hiba, minta hiba? Vagy szándékos a szivárogtató leleplezésére?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Fiery
veterán
válasz Petykemano #19323 üzenetére
Vicces, hogy ezzel hozzam fordulsz, ugyanis epp par napja keresett meg minket az AMD, arra panaszkodva, hogy az AIDA64 gyorsitotar es memoria benchmarkjaban rossz (= nem az AMD szamara kedvezo) eredmenyeket kap a Ryzen. Pontosabban az L2 es L3 cache, valamint a memoria kesleltetes tul magas. Nem csak a Skylake-hez, de a Broadwell-E-hez kepest is tul magasak az ertekek. Neztuk a problemat errol, neztuk arrol, de nem jottunk ra, mi lehet a gond a mi benchmarkjainkkal. Amennyire ralatasunk van a problemara, nalunk minden stimmel, tehat a Ryzen egyszeruen rossz kesleltetessel mukodik. A bulldozeres idokben a savszelesseg volt gyatra, most meg a kesleltetes tunik annak (a savszelesseg korrekt). Lehet, hogy a CCX architektura okozza. Jobb otletunk addig nincs, amig meg nem erkezik a sajat Ryzen rendszerunk, es bele nem tudunk melyedni a problemaba.
Ha nalunk lenne a Ryzen, akkor pl. neznenk rajta WinRAR benchmarkot. Az eleg erzekeny a cache-ek es a memoria kesleltetesere, sz'al konnyen lehet, hogy abban is egybol kiutkozik, ha tenyleg hardveres problemarol van szo. Aztan persze lehet, hogy ez ilyen. Nem bug, hanem egyfajta bottleneck, amit majd egyszer eliminal az AMD.
[ Szerkesztve ]
-
Fiery
veterán
válasz Petykemano #19327 üzenetére
Nekem ugy tunik, eleg nagy kapkodas es fejetlenseg van az AMD-nel jelenleg. Gorcsosen tartani akarjak a marcius elejei launchot, holott a reviewereknek igy nem lesz eleg ideje rendes teszteket vegezni es alapos cikket kanyaritani; es a fejlesztok is tul keson kapjak meg a konfigot.
Nehez megmondani, miert csak most vettek ezt a problemat eszre. _Elkepzelheto_, hogy a TLB bugot csak ugy tudtak javitani, hogy kicsit (vagy nagyon) novekedett a kesleltetes...
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Devas
őstag
Csinos kis összefoglaló!
Elnézést, csak szeretném az eszmefuttatást folytatni veletek, az AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk topicban. Hazafelé tartottam a munkából és láttam egy csomó érdekes linket, azzal kapcsolatban, hogy a mai játékok mennyire profitálnak a több szálból, de sajnos törölve lettek, mire hazaértem. Ha jól emlékszek HSW és Ragnar nevű felhasználók linkelték.
Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.
-
őstag
válasz Petykemano #19323 üzenetére
Nekem nem világos, hogy miből gondolod, hogy a Ryzen okoz memória késleltetést és nem csak lassú RAM-ot használtak.
-
HavocS
senior tag
válasz Németh Péter #19333 üzenetére
Gondolod hogy akár az AMD-nél, akár Fiery-ék nem erre gondolnak először? :-D
-
Petykemano
veterán
válasz Németh Péter #19333 üzenetére
Onnan, hogy az ürge ugyanazokra az értékekre állította a saját ramját és más - még így is jóval jobb - késleltetési eredményeket kapott.
SrcTalálgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Fiery
veterán
válasz Oliverda #19331 üzenetére
Egy zsir uj CPU architekturanal azert eleg keves az 4-5 nap... Plane amikor olyan trukkok is belepnek, mint SMT (ami az AMD-nel eddig nem volt) es XFR (ami senkinel sem volt eddig). Meg ugye az uj chipsetrol se feledkezzunk meg. Egy alapos elemzesnek a teszt resze is tobb lenne, mint 4-5 nap. Vagy mondjuk ugy, hogy ha nekem lenne kiadva, hogy csinaljak egy rendes Ryzen elemzest, tutira nem vallalnam el, ha nincs ra 10-14 napom.
[ Szerkesztve ]
-
Fiery
veterán
válasz Németh Péter #19333 üzenetére
Az L2 cache es az L3 cache kesleltetese is gyanusan magas Joval magasabb, mint amit az AMD maga kozolt elozetesen. Egyedul az L1 cache tunik korrektnek.
[ Szerkesztve ]
-
Yutani
nagyúr
válasz #45185024 #19339 üzenetére
Ez inkább órajelben és Vcore-ban mutatkozik meg, nem a cache elérésekben.Az uarch probléma, ha rossz a cache késleltetési ideje. Szerintem.
(#19340) Raymond: Kicsit sem. Amit eddig tudunk, az uarch jól teljesít, egyes workloadok esetén jön ki ez a nem várt magas cache késleltetés miatti alacsonyabb teljesítmény.
De majd javítva lesz a Zen2-ben, ha itt már nem tudnak mit csinálni vele.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
nagyúr
tegyük fel, hogy jól mértek. milyen területekre van ennek hatása, és az mekkora (mivel te gondolom látod a számokat is, én csak a sorok között olvasva annyit tudok feltételezni, hogy az eltérés legalább egy nagyságrend) tipikusan játékszoftvereknél?
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Fiery
veterán
válasz velizare #19344 üzenetére
Nem, azert nem egy nagysagrendrol van szo. Mondjuk inkabb ugy, hogy a Bulldozerhez kepest jelentos fejlodest igert az AMD (az L2 + L3 cache kesleltetes kapcsan), de ez nem latszodik a gyakorlatban. Vagy legalabbis a benchmarkokban nem latszodik. Az, hogy ez a gyakorlatban milyen jellegu szoftvereknel jelentkezik mint lassulas, azt most nehez megmondani. Lassulas mindenhol lesz (lehet), csak kerdes, hogy 1% vagy 5% vagy 10%.
De nem zarhatjuk ki annak a lehetoseget sem egyelore, hogy a benchmarkok mérnek rosszul. Az AMD legalabbis elso korben ezzel inditott, ez volt az otletuk. Nehez megmondani, kinek van igaza addig, amig nem jutunk hozza egy Ryzen teszt rendszerhez.
(Zarojelben es OFF-ban jegyzem meg, hogy eleg szomoru, ha az AMD csak most jott ra, hogy a benchmarkok furcsa szamokat mutatnak. Ha idoben szolnak emiatt, mar reg ki lehetett volna sakkozni, hogy kinek van igaza es hol a hiba -- ha van hiba)
[ Szerkesztve ]
-
Yutani
nagyúr
válasz Raymond #19342 üzenetére
Mivel meglepődtek, hogy nagy a késleltetés, az azt jelenti, nem ilyennek akarták. Azt nem tudom, hogy a CONS uarch azért lett-e olyan, mert azt úgy tervezték, de aztán verzióról verzióra javítottak az L1-L2 cache késleltetésen.
Persze mindez csak laikus vélemény, majd Fiery megmondja, mi a helyzet.
#tarcsad
-
nagyúr
-
Fiery
veterán
válasz Yutani #19346 üzenetére
Barcsak meg tudnam mondani, hogy mi a helyzet... Mi is a sotetben tapogatozunk, az AMD pedig ugyan igerte, hogy kuld rendes feedbacket a technikai csapattol, de azota is lapitanak. Vagy ok sem tudjak, mi a gond, vagy nem tudjak, mit csinalunk rosszul, vagy ..., vagy ... -- van egy csomo fele variacio. De addig, amig ez nem egy hibat (feldolgozasi/kalkulacios hibat) okozo jelenseg, csak kicsit lassitja a feldolgozast, addig nincs nagy gond.
-
Raymond
félisten
válasz Yutani #19346 üzenetére
Gondolom eleg nagy prioritast kapott az hogy a cache kesleltetesen javitsanak mert az nem volt valami fenyes az elozo generacional ezert fura hogy most teszt kozben jott volna elo hogy nem sikerult? Azert az ilyenek hamarabb elojonnek a tervezesi es gyartasi fazisban. Erdekes lesz majd megtudni mo volt az oka az egesznek.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
HavocS
senior tag
válasz velizare #19344 üzenetére
Amit most befolyásol a latency az jellemzően a winrar benchmark meg a superpi, ezek látványosan skálázódnak. Ahogy viszont már több teszt is bebizonyította, a RAM sebessége a játékokat minimálisan befolyásolja csak, játék alatt ez bottlenecket szinte biztosan nem fog okozni. Csak persze blama, eleve hogy így maradt, másrészt a szintetikus tesztekben ez azért ki fog jönni, ami rontani fog a kezdeti lelkesedésen.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Az ide nem illő hozzászólások topikja:[link]
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva.
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...