Aktív témák

  • Kaoru

    aktív tag

    Kis óra jegyzetelés

    1. Tervezés

    - Témaválasztás: OSZDB esetén valami multimédiához kötödő szoftver/hardware/eljárás. Szabad választás esetén bármi, amit multimédiás környezetbe be lehet illeszteni, van-e hozzá megfelelő forrásanyag (kép, videó, szöveg, animáció). A fejlesztésnek legyen saját arculata, saját fejlesztésű interkativitás.

    - A tervezetnek októberben késznek kell lennie
    - szélsőséges témákat nem ajánlatos
    - naprakész témák ajánlatosak

    - Cél: Mi a célja az elkészített multimédiás anyagnak? Célcsoport meghatározás, ez határozza meg a nyelvezetet, a dizájnt, a bonyolultságot, a téma elvontságát, szintjét. Ezt a dokumentációban is meg kell határozni.

    - Hogyan: Miylen eszközök kellenek, hw/sw (+szaktudás)?

    Magánfejlesztéseknéla jövőben az önálló tervezés nagyon fontos, hisz a megrendelő/munkáltatónak csak 1 alapötlettel rendelkezik, a fejlesztőnek kell megterveznie, mert ennélkül nincs sikeres fejlesztés

    2. Prototípus

    - Nyersanyagok begyűjtése: szövegek, aduió fájlok, képek, videók, jó ha többsége saját forrásból megoldható (szerzői jogok figyelembe vétele nyomatékos lesz majd a jövőbeli fejlesztéseknél)

    - Feldolgozás: digitalizálás (nem digitálsi források esetén), méret és minőség optimizálás, tömörítés, formátum egyeztetés, effektezés.

    - Látványtervezés: felhasználófelület a célcsoport(ok)nak, témának és tartalomnak megfelőlen. Szerencsés ha van hozzá érzékünk, ha nincs akkor ciki és szopacs :DDD

    - Navigáció tervezés: nem teljesen egyenlő a menürendszer megtervezésével. Az összes tartalom elérésée könnyen és egyszerűen, mindig tudja, hogy éppen hol tart, illetve az interaktivítás szintjét nőveli, ha van előre bejárható útvanalak és szabad navigálás!

    3. Multimédiás szerzői rendszer használata

    - A fejlesztői rendszerben való munka megkezdése (flash).A tanár folyamatosan segíteni fog, ha valamiben elakadunk

    - Az ideális erőforrás elosztás, ha 80% az 1-2 pontra, és 20% a programozásra. Ebben az esetben vagyunk félkészek.

    4. Teszt

    - Felhasználókkal kell teszteltetni, dokumentálni a hibákat, hogy jöttünk rá, hardverigények, stb.

    - Alfa-teszt: az első teszt. működik-e az alkalmazás, nincs e hiányzó forrásfájl, nem hibás-e a script, minden menüpont elérhető-e.Ez a nagy pofonok pillanata :DDD Egyértelmű-e, érthető-e, használható-e az anyag.

    5. Publikálás

    - Kész anyag közönség elé tárása. Esetünkben cégeknek, internet alapú médiánál, internetes teszterek.
    Egy nagy mm-es projekt költésgvetésének 99%-a a marketing, hát ez rofl, 1% pedig a tervezés és a fejlesztés

    ====
    A első fázis október, második fázis lezárása december. Mahd mindjárt le is támadom a tanárt az első postban felmerült 2 témával kapcs.

    Wake Up, You are dead! || Wacom Intous4 || http://youtube.com/KaoruHUN

Aktív témák