- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Trub
tag
Sziasztok! Eddig nem nagyon írtam ide, de most a ti bölcsességetekre van szükségem.
Göd fele gurultam, amikor belefutottam egy trafiba. Ha szemből fényképeztek mi a tapasztalat? Kezdhetek gyűjteni? Pontosan nem tudom mennyivel mehettem, de érzésre sok volt.
-
Trub
tag
válasz Kolondrum #46627 üzenetére
Na ez jó kérdés. Talán nem, mert nagy szerkezet és már csak nem forgatják ilyen gyorsan, de nem láttam.
Meg is lepődtem, hogy mennyien vannak, és több mint a fele velem szemezett.
Ha utánam fordultak, de akkor már legális sebességgel mentem, akkor már csak nem köthetik össze a kettőt?!?
-
Trub
tag
-
Trub
tag
Szerintem ez a szabály nem csak párhuzamos közlekedésre alkalmas utakra vonatkozik.
Azt látom, hogy abban a részben van megfogalmazva, viszont a mondatban sehol sem említi, ezt a korlátozást.A másik verzió, hogyha nem érintette a záróvonalat akkor előzésnek minősül, az meg szintén szabad szerintem.
(8) Tilos előzni:
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár, -
Trub
tag
Sávon belül is előzésnek hívják. Vagy nem lehetne? (ha balra kanyarodót jobbról kikerülsz az is sávon belüli előzés)
A megfelelő oldaltávolság is elég megfoghatatlan. Ha az előzött jármű áll, én meg lassan megyek akkor szvsz pár cm elég.Szerintem az is megengedett, ha egy sima széles (nem pk) úton az előttem lévő autót megelőzzem úgy hogy közbe jönnek szembe (a másik sában) ha van elég hely a saját sávomban. Ha van elég hely 2 sávban lehetünk egyszerre hárman is. Kreszben nem találtam erre korlátozást. Ha lenne kérlek világosítsatok fel.
Próbálok nem úgy közlekedni ahogy jól esik, hanem ahogy a kresz előírja. De annak minden lehetőségét kihasználni.
[ Szerkesztve ]
-
Trub
tag
Ebben igazad van Megzavart, hogy maga a kresz is előzésnek írja:
34/(4) Csak jobbról szabad előzni
a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;Bár a kikerülésre azt írja, hogy az előzés szabályait alkalmazzuk. Szóval szerintem teljesen mindegy minek nevezzük.
35. § (1) Az úttest menetirány szerinti jobb oldalán álló jármű vagy ott levő egyéb akadály melletti elhaladásra (kikerülés) a 34. § (1)-(5) bekezdésében foglalt rendelkezéseket kell - értelemszerűen - alkalmazni.
Csak azért érdekel a téma, mert szerintem a rendőr nem teljesen jogosan büntette meg m4rc!-t, vagy legalább ki lehetett volna dumálni.
Meg ha velem történik ilyen, jobb ha toppon van kreszből az ember.
[ Szerkesztve ]
-
Trub
tag
És a főtengely attól visszalassul a következő fokozatig, hogy elveszed a gázt? Mert ha sebességkülönbség még fen áll, mikor elfogy a holtjáték a váltóban, ránt egyet a motor.
Visszaváltásnál tudod korrigálni hogy mekkora gázfröccsöt adsz, de felfele csak a motorfék. Nekem kis 150-es 2T van, így nem tudom egy nagyobb motor hogyan viselkedik.Mikor jó napon van én is szoktam váltó nélkül váltogatni, visszafele is, de a ritmus nem csak fordulatszámfüggő, de a különböző fokozatokba is más.
-
Trub
tag
Gyors gumijavítás munkába menet előtt.. Szerintem nem kell túl misztifikálni a dolgot. Bár ahogy érzed,de én biztos nem vennék ezért új gumit.
Más: Nyárra szeretnék venni egy motoros bőrdzsekit, de olyat ami napi használatra is kényelmes. Nem ismerem a választékot, ezért kérem a véleményeteket. Inkább jól nézzen ki, protektorok nem kellenek, de azért védjen aszfalt ellen.
Sima nem motor bőrdzseki mennyire véd csúszásnál?
[ Szerkesztve ]
-
Trub
tag
Ma érdekes dolog történt melóba menet. Sima országút, megyek a kényelmes 80 km/h-mal, nézem visszapillantóban egy kamion. Kezdem furcsállni, hogy egyre közelebb ér. Egy kis lejtő volt, épp akkor ért véget, gondoltam kicsit meghúzatta, majd rááll a megengedettre (ami kamionnak 70). Hát nem. Kb 50 cm-re, vagy annyira se állt be mögém és elkezdi nyomni a dudát.
Szegény 150-esemet kihajtottam 100 km/h-ig,így lett köztünk 5-10 m hely. És követett 100-al !!!!!
Tiszta ideg voltam, elengedni nem tudtam (bár nem is akartam) leállni meg nem mertem mert ha lassítok áthajtott volna rajtam. Akármi történt volna, akár egy róka/őz kiszalad vagy defekt nekem kampó.Városban még 70-nél próbált előzgetni. Ő nyomta a dudát én meg a nemzetközi jelzést használtam. Most már bánom hogy nem mentem utána szlovák volt.
Még jó hogy 1 évig csak A1-em lehet. Lehet nem várok addig, és járok inkább rendszám nélkül.Szerk.: Rendőrséget érdemes lett volna kihívni?
[ Szerkesztve ]
-
Trub
tag
válasz Burt1793 #51766 üzenetére
Pedig 100 volt. Biztos nem csal az órám, mert jelenleg nem működik. Minek az... A végét tudom hol van.
Mikor mögém ért egy hosszú beláthatatlan kanyarban voltunk. Onnan kezdtem húzni, egyenesben azt hittem lehagyom. Mikor újra utol ért már jöttek szembe és újabb kanyar. Erőset meg nem akartam lassítani, mert ki tudja ki jön mögötte. Azzal nem vagyok előrébb, ha az utána jövő sodor el.
Teljesen lehúzódtam a szélre, de nem elég széles az út arra fele.
-
Trub
tag
válasz Topiccsendőr #51967 üzenetére
Kétlem hogy így csinálnák. Egyszerűen felrakják egy fékpadra magát a blokkot és kész.
De szerintem sokkal életszerűbb a keréken mérni. Az adja a valós eredményt. Hiába tud a blokk 100 Nm-t, ha csak a fele jelenik meg a keréken. Akkor adják meg azt inkább.
Egyébként nem kell tudni az áttételt ahhoz, hogy kiszámold a főtengelyen ébredő nyomatékot ha a keréken méred.
[ Szerkesztve ]
-
Trub
tag
válasz Topiccsendőr #51972 üzenetére
Fogod az adott fordulatszámhoz tartozó nyomatékot [Nm], megszorzod a végáttétellel (~16 - egyesben, különböző fokozatokban más), ekkor megkapod a keréken ébredő nyomatékot. Ezt kell elosztani a kerék átmérő felével [ m ]. Ekkor megkapod a keréken ébredő erőt.
Tehát F=M*i/r. M: főorsón ébredő nyomaték [Nm] ; i: végáttétel ; r: kerék sugara [ m ]
[ Szerkesztve ]
-
Trub
tag
-
Trub
tag
válasz V.Stryker #55523 üzenetére
Mintha fordítva szemlélnéd a dolgot
Nagyjából hasonló a kenése mind a két fajta blokknak. Pontosan, hogy a V2 nagyobb nyomatéka miatt veszélyezettebb, mert magasabb a terhelése alacsony fordulaton. Ezáltal nagyobb a veszélye az elégtelen kenésnek.A sor4 600 olyan gyenge alacsony fordulaton, hogy azt kb "terhelésnek" sem lehet nevezni
[ Szerkesztve ]
-
Trub
tag
Sziasztok!
Lecseréltem az MZ-met egy 1994-es Honda CB400 SF-re. Az első kérdésen akadtam fel. Milyen olajat töltsek bele?
Egy 22 éves motorba mehet a szintetikus vagy inkább ásványi? A könyve csak annyit ír, hogy 10W40. -
Trub
tag
válasz Kolondrum #64880 üzenetére
Ezt nálam is eljátszották. Japán belpiacos CB400SF. Magyarországon már volt 2 gazdája, és mégis kidobta az okmányirodában a számítógép, hogy nem megfelelő az alvázszáma.
Nekem is mondták először, hogy vigyem NKH-hoz szemlére. Hazaküldtek, hogy másnap visszahívnak, addig utánajárnak az ügynek pontosabban.
Másnap hívtak, hogy vigyem be csak a forgalmit, megpróbálják el email-ezni a központba, hátha helyre tudják rakni nekem. Úgy is lett. Másnapra át volt írva a motor. Megúsztam egy felesleges kört és megspóroltam pár ezer forintot. Nagyon rendesek voltak. Csak ajánlani tudom a Váciakat.
[ Szerkesztve ]
-
Trub
tag
Ma hoztam el a Karasnából a motort szelephézag állításról. Honda CB400SF, karburátoros.
Mihelyt bemelegedett megemelkedett az alapjárat. Most 2000-2500 rpm.
Azóta ilyen. Szerintetek mi lelhette? Vagy ezt kéne ilyenkor valahogy állítani? MZ-n beállítanám, de ebbe nem szeretnék belekontárkodni. -
Trub
tag
válasz Topiccsendőr #66296 üzenetére
Köszi! Miután meleg nem mászkál, stabil, csak kicsit magas. Szervizkönyvben akkor megkeresem melyik csavar az. Féktisztítóval azért odafújok picit, hátha.
Csak azért érdekes, mert szerviz előtt jó volt. Bár azt furcsálltam, hogy tök hideg motornál szívató nélkül pöccre indul és még az alapjárat is jó. De eddig nem zavart, mert hideg-melegen egyaránt megfelelő volt.
Lehet ennyit számított a szelephézag állítás
-
Trub
tag
válasz Topiccsendőr #66303 üzenetére
A kipufogó oldali lapkák mind specifikáción belüliek voltak.
A szívó oldalon mindegyiket kellett cserélni. A szervizkönyv szerint 0,15 +-0,03mm. Volt egy 0,08-as, három 0,09-es és még három 0,10-es. Az utolsó majdnem jó volt
Ezek már bőven kint voltak a határon, de hogy vajon kitámasztott-e azt nem tudom.
Vicces volt magyarázkodni a "nagy" motorosoknak, hogy minek vittem el szervizbe, ha nem volt szelephangja
[ Szerkesztve ]
-
Trub
tag
Gyors kérdés. Feljöttem pestre a cb400assal, ugye pirosnál sokat kell álni, vízhőfok ment fel, de a ventillátor nem indult el. A képen a mutató még a piros előtt a fehéren állt. Igazából még 1x sem láttam menni a ventit. Inkább félreáltam hagytam kicsit pihenni.
Ez még belefér? Egyáltalán mikor kéne a ventinek indulni? Megijedtem nehogy megfőzzem.
[ Szerkesztve ]
-
Trub
tag
válasz runner 125 #67431 üzenetére
Igen, így van. Gyorsan beugrottam a Karasnába és kipróbáltuk. Fújták hőlégfúvóval és pörgették.
Bőven a pirosban kapcsol be.
-
Trub
tag
válasz #79335424 #67446 üzenetére
A piros kocka előtt van egy fekete sáv, már a fehér után, abban állt. Már nyaldosta a pirosat. Akkor álltam félre.
De gondolhattam volna hogy ez teljesen normális. Egy Honda nem romlik el
A kép kicsit megtévesztő. Hisz levettem a gyújtást. Csak azért raktam be, hogy lássátok milyen a műszer, hátha valakinek pont ilyenje van.
[ Szerkesztve ]
-
Trub
tag
válasz #79335424 #67511 üzenetére
És ezt a szervizkönyv szerint kellett is volna takarítani, vagy örökösre tervezték?
Mert ha le van írva, hogy x km-ként takarítani kell akkor user error.Más: Valaki otthon van a karburátorok lelkivilágban? Már írtam, hogy a kis CB400SF-en bemelegedve megemelkedett az alapjárat. Most pedig melegen azt kezdi, hogy alapjárat közelében ( ez mostmár 2500) Kis gázra rángat.
A nagyobbik baj, hogy 4000 - 6000 között akkora lyuk lett teljesítményben, hogy amíg egy olyan parton, amin eddig még gyorsítani is tudtam, most majdhogynem vissza kell váltanom.
7000-től pedig mintha seggbe rúgták volna. Ott nincs gond.Vagy eddig is ilyen volt, csak az eddigi hidegekben pont jól működött. Dugulás csinálhat ilyent? Megérné kitakarítani, beállítani?
Csak azt ne mondjátok hogy használjam 7000 fölött[ Szerkesztve ]
-
Trub
tag
válasz Bogyó bá' #67526 üzenetére
Ma kipróbáltam ezt a fals levegő dolgot. Teli fújtam, tocsogott, de nem változott az alapjárat. Úgyhogy ezt kihúzom.
Másik tippem a gyertya. Elvileg 60.000 km van benne, és még biztos nem cseréltek ki.
De addig is mit szóltok a 100-as benzinhez? Hátha kiold pár piszkot a karbiból. Ugye ennek nincs semmi mellékhatása, hogy nem ajánlott? Olvastam olyat, hogy régi motoroknál nem kedvező, mert minden dzsuvát kiszed a rendszerből
[ Szerkesztve ]
-
Trub
tag
Most én értek félre valamit ? Nézem a Michelin Pilot Road 4-et és a Michelin Power 2CT-t, és utóbbi olcsóbb?
A power elvileg sportgumi, úgyhogy jobban tapad, nem? Ezek szerint nem a tapadósabb a drágább?
Azt hittem egy gumi lesz annyi, mint ez párban.[ Szerkesztve ]
-
Trub
tag
Ha már SymbianOS belemerült a témába. A hűtővíz menyire szokott fogyni? Ma néztem, és a tartály tök üres.
Ugye a tartály felénél van a "low" felirat, na mindegy3 hónapja volt szervizben, akkor leengedték a hűtőfolyadékot. Vagy azóta fogyott el, vagy akkor se volt már elég.
-
Trub
tag
Nem akarok belewauzni, de most nyáron vettem új hátsót. Kékholdban felrakták, haza a 2-esen óvatosan, a váci partokon már nem bírtam magammal és kicsit odahúztam neki. Ez ugye durván kb 55 km.
Otthon nézem mekkora majrécsík maradt, de a gumi a pereméig bekopott. Szóval nem kell annyira parázni.
-
Trub
tag
Üdv Uraim!
Tapasztaltabb kollégák segítségét kérném. Lassan itt a szezon , én pedig a vason rágódom.
Egy 94-es Honda CB400SF van jelenleg.Nekem nagyon tetszik ez a kis motor. Imádom a hangját, de a kora kicsit aggaszt.
Az az igazság hogy az előző évben elég kímélő üzemmódban hajtottam. Maximum 8.000-ig forgattam, csak pár alkalommal húztam ki 10.000-ig. Persze tudom, hogy sor4-et forgatni kell, főleg ilyen kis köbcentiset, de féltem, hogy a korából adódóan nem bírná a terhelést.Most ebben az évben szeretnék kicsit nagyobb teljesítményt. Lecserélném, de tudom, hogy ebben a motorban még bőven van tartalék. A motorban cirka 75.000 km lehet. Youtube-on látom bőven a pirosban is forgatják.
Szerintetek egy ilyen idős motor bírja, ha 12.000-nél váltok el?
-
Trub
tag
válasz Topiccsendőr #77597 üzenetére
Értem. Öreg a gép. Lehetne benne cserélgetni a kopó alkatrészeket, de az már a motor árával vetekedne.
Meg is hirdettem , addig míg el nem kell ugye nem fog szétesni a ha a piros környékén járatom kicsit? A kopás így már nem számít.
Sajnálom, mert tényleg szerettem, de nem akarom ugyan azt eljátszani vele mint az etz-vel.
Az SV650S-nek tényleg annyira tré a futóműve? Még nem mentem vele, de szerintem egy próbakörből nem sokat tudnék leszűrni. A CBR600RR használtan dupla annyiba kerül, de szerintem annyival jobb is.
[ Szerkesztve ]
-
Trub
tag
válasz Topiccsendőr #77603 üzenetére
Nálam a motor 10 C°-tól mindenes. Munkába, bevásárolni, enni, moziba, napsütésben és esőben. Nincs is saját autóm.
Igazából A-ból B-be minél gyorsabban és élvezetesen. Pályahasználat nem igazán játszik.
Nekem a CB400SF futóművével sem volt semmi bajom, ehhez képest vajon milyen az SV-é? Ha attól jobb, már nekem megfelelne.
Lomha 8V : Hidd el, sok embert megkérdeztem. Egyik fele azt mondja "Honda, a blokk örök életre szól", a másik meg hogy "ilyen öreg gépre már sokat kell költeni, jobb eladni". Na, most találja ki az igazságot az ember.
[ Szerkesztve ]
-
Trub
tag
válasz Geresics #77616 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a sok tanácsot Most bizonytalanabb vagyok mint előtte.
Egy kicsit összefoglalom. Igazából nem váltani szeretnék, hanem nagyobb teljesítményt. Ez már csak az én gyarló emberi mivoltomból fakad, hogy nem elégszem meg ennyivel .
Ez is felmegy a Váci parton (igaz teljes gázzal) 120 km/h-val, az autópályán is viszi a 130-at. Tehát józan ésszel belegondolva elégnek kéne, hogy legyen. Sík terepen bőven vinne többet is, de mint írtam kímélő üzemmódban használtam, így nem pörgettem a magasba.
Azzal tisztában vagyok, hogy ha jobban pörgetem jobban is kopik. Ez teljesen rendben van. Szelephézag állításhoz már tele vagyok lapkákkal .
Inkább attól féltem, hogy eltörik benne a vezérműtengely, vagy leszakad a szelep vagy ilyesmi. Kell ettől féljek?
9.000-nél annyira vibrál, hogy 5 perc után elzsibbad a lábam (ez ennél a motornál ugye majdnem az utazó). De lehet, hogy ez normális (Vagy a lábam gyenge).Különben vittem már szervizbe. Szelephézag állítás, lapkacsere, kértem, hogy ha már ott vannak nézzék meg milyen állapotban van a blokk, hány km lehet még benne. Mikor kész lett megkérdeztem mi a véleménye, és tök ésszerűen elmondta, hogy a vezérműtengelyek épek, a dugattyúkhoz meg nem lát bele, ahhoz komolyabban szét kéne bontani. Új tömítések, munkaidő, tehát költséges mulatság. Annyit már nem ér a motor.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Kedvenc zene a mai napra
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
- Ingatlanos topic!
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- További aktív témák...
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen