Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Geresics #98935 üzenetére

    Alapvetően egyetértek amikor a minőségbiztosításról esik szó. Viszont ennél árnyaltabb a kép, nem lehet ráhúzni mindenre anélkül, hogy az egyéb más költségeket figyelmen kívül ne hagynánk.
    Ugye a QC is egy nagyon lényeges eleme a termék árának, de ez az előállítási költségeket nem befolyásolja.
    Az előállítási költsége mindkét olajszűrőnek azonos kell legyen, ha amúgy azok azonosak és azonos cég gyártja, esetleg ugyanazon a gépsoron, ugyanazon követelményeknek megfelelően. A QC nyilván tényező, de nekem az a gyanúm, hogy a kereskedelmi okok - mint a prémium felár - még nagyobb tényezők.
    Afelől meg zéró kétségeim vannak, hogy a járműipari szereplők egytől-egyik megb.sznák a saját anyjukat is, ha egy 10 forintos alkatrészen - amit milliós tételben adnak el - tudnak spórolni 2 fillért.
    Nem kell messzire menni: GM botrány. Ez alól nyilván a motorkerékpár gyártók sem kivételek.
    És teljesen biztos lehetsz benne, hogy a Honda saját márkás olajszűrője 100%-ban megegyezik az adott beszállító önállóan kínált termékével. Annyi történik, hogy az egyikre rápakolják a felárat a Honda felirat mellé, a másikra meg nem. Nincsenek exkluzív termékfejlesztések, csak a nagyon-nagyon specializált és/vagy szuper drága luxus termékeknél. Lehet egy Bugatti Chiron-hoz fejlesztenek egyedi olajszűrőt egyedi igények alapján, de az átlag igényekhez nem - éppen fordítva: a piacon elérhető alkatrészekhez tervezik a gépet. És így elég nagy átfedések vannak az alkatrészek közt is, több modellbe is ugyanaz a szűrő kerül hasonlóan ahhoz, amikor egy termékcsaládon belül ugyanazok az alkatrészek kerülnek felhasználásra. Én nem tudok rá példát mondani, de mondjuk egy Persu ha itt lenne lehet már sorolná is, hogy melyik motorokban vannak rokon alkatrészek. Olajszűrők közt sincs akkora hatalmas eltérés, megvannak a jól bevált formulák amik alapján skálázzák őket ilyen-olyan megrendelésekhez, aztán megy a tömeggyártás a modellpalettán lévő átfedésekkel együtt. Elég megnézni, hogy egy-egy szűrő hány modellel kompatibilis.
    Pl a Hiflo 303 ami az enyémbe kell csupán ennyi motorral kompatibilis. ;)
    Azt nem tudom, hogy a Honda kitől veszi a szűrőket, mert engem nem érdekel, de simán előfordulhat, hogy a Hiflo 303 és a Honda saját márkás szűrője egy és ugyanaz.

    Arra akarok kilyukadni, hogy Honda szűrőt venni a gépbe kétszer annyiért, mert az nyilván jobb, önámítás.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák