Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • V.Stryker

    nagyúr

    válasz BoB #94316 üzenetére

    Köszönöm a tanácsokat. Ezt a másik blogot is követem, az is tetszik.

    Egyenlőre ott tartunk, hogy döntés született arról, hogy előbb utóbb vennem kell egy túraendurót. Itt már volt akivel priviben is beszéltem erről, akkor még a "kéne" stádiumban volt a dolog. Egy-két hónapja "kell" stádiumig olvastam magam itt a blogokkal. De aztán hova tovább, az azonnal venni akarok stádiumig tornásztam az agyam, ami feltehetően alábbhagy ha motorosszezon lesz és többet motorozhatok. :) De ettől még kell. :D

    Terep... hát mondjuk jó lenne ha már le lehetne menni keletre vele... Törökország, stb. Pont ahogy az említett két blogban.

    Ha van kedvetek, akkor mehet erről egy vita, ugyanis több kérdés felmerült bennem.

    - 186cm/100kg körül mozgok, ami jó a túraendurók magasságához, de ezek a motorok 50-60LE-k, ami nem jó. Megpakolva azért örülnék ha simán tartaná a 110-120-at és ekkor még lenne benne kraft egy előzéshez. De túl nehéz se kell.

    - Egyszerűség, megbízhatóság a lényeg. Ebből kifolyólag a logika azt mondaná, hogy egy henger kevesebb baj, mint két henger. Így van ez?

    - Freewind is tetszik, de XT 600 vagy simán Honda Transalp is jöhet. Vagy túl régit ne? Esetleg Suzuki V-Strom? Más is jöhet, mint írtam, elhagytam a márka és típus fanatizálást. Sőőőőt.... csúnya is jöhet. :DDD

    - Ólcsó legyen.... mondjuk max 600-700k.

    - Nagy tank (20l körül) + kis fogyasztás. :P

    - A cikkben volt szó róla, hogy erősítettek a vázon, stb. Nem tértek ki rá, de vajon miket csinálhattak? Szerintem is jobb lenne átalakítani egyszemélyessé, felesleges másodfős ülőke helyett és valami jobb pakolási megoldást rátenni.

    Majd még biztos lesznek kérdések, de gondolatébresztőnek ez is elég talán.

    [ Szerkesztve ]

    Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz BoB #94316 üzenetére

    nem tudom lattad-e ewan mcgregor motoros filmjet, akar mindkettot.

    egy ilyen hosszu uton altalaban a motornak nem nagyon lesz baja, kb 10 000 km rol beszelunk.
    ezt barmi kibirja, ha piszkos aszfalton teszi meg az ember, ahogy az emberek 99% a tervezi az utjait.

    motorikusan a modern motoroknak ez nem kihivas. azoknak a nagy bmw knek is a vaza tort el, mert egy nehez szar az osszes, es arra a durva terepre, ahova ok mentek, egyaltalan nem nehez motorral kellett volna menni.

    (velemenyem szerint olyan nehez szarokkal sehova nem erdemes menni, de ez az en becsipodesem)
    a long way round nal ugye mongoliaban, kazahsztanban is voltak, az eleg kemeny volt.
    mivel eltort a vaza az operator bmw jenek is, vettek azonnal egy IZS-t. vadonat ujat.
    a motor nehany szaz km-t birt menni, azonnal baja lett a megszakitojaval. ezzel azt szeretnem szemleltetni, hogy at lehet esni a lo tuloldalara, es ETZ-vel IZS el, bmw koppintas Dnyeper-rel lehet hogy a helyiek elvannak, de azok a motorok minden heten szet vannak boritva, vagy megszakitohezagot allitanak, vagy cserelnek valami szart. azokkal semmikepp nem vagnek neki semmilyen hosszabb utnak, hiaba egyszeru, olcso szerkezetek.

    szoval egy jol felkeszitett normalis motornak kb felni, gumi, futomu, lanc baja lesz, de motorikusan nem kell keszulni oda semmivel. plane ha 80 al poroszkal az ember.

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

Új hozzászólás Aktív témák