Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Geresics

    addikt

    válasz Somatom #136116 üzenetére

    Az alap szint a legtöbb helyen egyben egy szintfelmérő is. Ha még sosem voltál, akkor nem uncsi, tök sok új dolog van. Ha már voltál, akkor nem az alapra mész általában (én a KTM-el újra elmentem szinte azonnal, amint megvettem, hogy ott ismerkedjek a motorral, és ne a forgalomban. Igen, oda motorral mentem - mielőtt valaki elkezdené kiforgatni a szavaim)!

    Fék:
    1.) Ha ideálisan fékezel, akkor ahogy le lett írva: fokozatosan, de határozottan adsz rá egyre nagyobb fékerőt a maximális fékhatásért. Ha épp nem csúszik meg, akkor a legjobb. Ilyenkor mindegy, hogy van-e ABS, a féktáv ugyan az.
    2.) Ha mégsem sikerül épp nem megcsúsztatni, akkor
    2.1.) a gumi megcsúszik/megcsúszna, de az ABS segít, ilyenkor alig lesz rövidebb a fékutad, hisz a fékerőt előtte szépen felépítetted
    2.2.) a gumi megcsúszik, és nincs ABS, tehát tényleg csúszik
    2.2.1.) visszaengeded a féket picit, ergo újra forog a kerék, és lesz tapadásod, de időt, és fékerőt vesztettél. A megcsúszás pillanatától kezdve ezzel nőtt a féktávod.
    2.2.2.) nem engeded vissza a féket, hanem csúszik az első kerék, és
    2.2.2.1.) nem esel el, mert ügyes vagy, de hosszabb a féktávod, hisz a csúszó kerék kevésbé fékez, mint a forgó, de fékezett kerék
    2.2.2.2.) elesel, és a féktávod így lesz a leghosszabb
    3.) rögtön belemarsz a fékbe, nem építed fel a fékerőt
    3.1.) a gumi megcsúszik/megcsúszna, de az ABS segít, de hosszabb a féktávod, mint a jó fékezési technikával
    3.2.) a gumi megcsúszik, és nincs ABS, tehát tényleg csúszik
    3.2.1.) visszaengeded a féket picit, ergo újra forog a kerék, és lesz tapadásod, de időt, és fékerőt vesztettél. A megcsúszás pillanatától kezdve (ami ezúttal sokkal hamarabb bekövetkezik) ezzel nőtt a féktávod.
    3.2.2.) nem engeded vissza a féket, hanem csúszik az első kerék, és
    3.2.2.1.) nem esel el, mert ügyes vagy, de sokkal hosszabb a féktávod, hisz a csúszó kerék kevésbé fékez, mint a forgó, de fékezett kerék
    3.2.2.2.) elesel, és a féktávod így még a leghosszabbnál is hosszabb lesz.

    Azt hiszem ez alapján már egy kezdő programozó is tuna ebből szépet írni még C#-ban is! Következő héten a kanyarodási algoritmus következik, haladóknak pedig olajválasztás JAVA-ban! :D

    *MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

Új hozzászólás Aktív témák