Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Geresics

    addikt

    válasz Topiccsendőr #130109 üzenetére

    ...és mi van a pormentes környezettel? Mennyire kell ezt komolyan venni egy szelephézag-állításnál, vagy még inkább blokkbontásnál?

    *MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

  • csongi

    veterán

    válasz Topiccsendőr #130109 üzenetére

    Tulajdonképen igen sokszor passzol.
    Volt már nekem is gondolatom, hogy készítek videót. De amíg a környezettel nem vagyok kész, nem fogok. Láttam jó pár házi videót, ahol olyan felszereltség van, ami a hazai szerelők jelentős részénél nincs meg. Taschner garázs sem a profi műhely szerintem. Nem kritika akar lenni. Nem egyszerű dolog menedzselni egy vállalkozást és közben folyamatosan szerelni.
    De az egyéni vállalkozás ilyen.
    Nekem a körülményekkel sok bajom nincs, szegényes, de ez valahol vele jár. Leginkább az információ, amit több csatornán ellenőrzök le. A tudást tartom fontosnak. Néha jó megoldásokat találnak ki.
    Itthon a motorosok jelentős része szereti maga mókolni a vasat.
    Ez részben érthető is. Ha szervizbe hordaná a 20 éves motort, még annyi motoros sem lenne az utakon. Azt a költséget már sokan nem tudnánk megfizetni. Az, hogy ez milyen kihatással van a géppark állapotára, azt látjuk. Ez igaz a nyugati féltekére is. De egy nagyobb lélekszámú országban ez máshogy érezhető.
    Ez a folyamat már változik, még életben vannak a 15+éves motorok. Ahogy ezek kikopnak úgy fog kopni a homemade próbálkozók is. Az öreg is be fogja csukni a kapuit.
    Sajnálom, hogy a gyereket bezárta a kalitkába, de ez belső ügy, és saját életük.
    Az fiatal motoroknál és a mostaniaknál esélytelen lesz bármit is csinálni ha nincs kapcsolatban a szervizprogrammal. Ez combos szelektálás lesz.
    Az elektromos cuccoknál meg a teljes fantáziát el lehet engedni. :)
    Mindent is lehet kontrollálni. Az autósok előnybe lesznek, a motorszerelők meg nagy xarba.
    Még a szakszervizeket is le szelektálja.
    Egy kezdő fiatal helyében már nem fektetnék energiát belső égésű motor tanulásba.
    A 40 éves szerelők egy része is nyugdíj előtt pályát lesz kénytelen váltani. Persze ez a jelen helyzet pillanatnyi képe. Ezer dolog módosíthat rajta, és tolhatja ki a belső égésű motorok meglétét. De az villamossági rész bővül, anélkül nincs kevesebb co kibocsájtás.

    Szerintem sok olyan javítás van, amit sufniban is meg lehet csinálni. És sok olyan amihez kell a profi szerszám, műszer, és magasabb szaktudás.
    Törökországi utazásom során láttam érdekességeket. Motor szervizt.
    Hát nah. A hazai sufnisok egy jelentős része többet tud és jobban szerszámozott. :)
    És mégis mentek, közlekedtek. Tulajdonképen a végítéletig használják a járművet.
    Érdekes világ. Az ott van, mi itt vagyunk, Németország meg ott van.

    Geresics: Nem kell ezt túl misztifikálni. A manuál sem azzal kezdi, hogy vidd a motort egy vákum kamrába :). Ha valaki akkora láma, hogy nyitott szelepfedél mellett sepregeti fel a műhelyt, hát azzal sokat nem lehet tenni.

Új hozzászólás Aktív témák