Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Somatom

    veterán

    válasz runner 125 #129034 üzenetére

    Van igazság abban, amit írsz, de azért .... Mutass légyszi egy nyugateurópai fővárost, aminek nincs autópálya körgyűrűje!

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • fattyu

    veterán

    válasz runner 125 #129034 üzenetére

    én vidékre és faluba költöztem.

    agglomeráción amennyiben az internettel egyetértve azt üllőig számítjuk a 4es vonalon.

    nekem amugy spec a őszintén ránézésre érzésre monor még bőven de talán még pilisre is rámondanám hogy része az agglomerációnak. na én még azon is túl vagyok. innen tolom a p+rt.

    alapvető ingázásra autó az állomásig (bocsássa meg mindenki csúcsidőben jár óránként a sárga busz 8 km pedig nem séta, és büdösen vonatra ülni nincs kedvem bicigli jeligére, valamint az itteni utakat a husky viseli jól más nem nagyon ) onnét pedig vonat. nyáron motorozok. heti egy két napot amikor kedvem van hozzá. de az meg rekreációs tevékenység :D

    elfogadom mások mások.

    NEKEM iszonyuan bevált. bevásárolni napi szarokat falun belül is tudok ha nem 14 órás napot melózok. de igazából itt is ésszel élünk. beálltunk a heti 1 nagybevásárlásra. azon kívül szinte nem megyünk boltba. szórakozási igényem kimerül a motoron a műhelyben és a kutyákkal erdőn mezőn eltöltött időben. gyerek nincs. nem is lesz.

    egyetlen igazi hátránya van nekem a nem pestnek. ha hirtelen kell állatorvos. na az itt nincs. ahhoz meg pest messze van ha tényleg baj van.

    a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

  • #31733248

    törölt tag

    válasz runner 125 #129034 üzenetére

    A budapesti közlekedés problémáját a nyilvánvaló érdekellentétek teszik nehezen megoldhatóvá: egyéni érdek vs. közösségi érdek, belvárosban élők vs. külvárosiak.

    Nagyon sok Budapest belső kerületeiben élő például úgy gondolja, hogy korlátozzák a forgalmat, ne is hajthasson be más az adott utcába, csak az, aki ott él. Érthető: csendet akar és jobb levegőt. Meg azt, hogy a külvárosban élő ne is közlekedjen autóval a belvárosban. Ezt is megértem.

    Ugyanez az ember viszont alanyi jogon elvárja, hogy a város legértékesebb területein ingyenesen, vagy jelképes összegért foglalhassa a közterületet a kocsijával. Vagy éppen a család második kocsival is, mert neki ez jár. És ha elmegy a külvárosi ismerőseihez, vagy éppen ott van a munkahelye, természetesen mehessen kocsival, mert messze van és az átszállás is macerás. Jelzem, éppen olyan messze van neki, mint fordítva, a külvárosban élőnek, aki miatt viszont már fel van háborodva.

    Ha egyszer tényleg bevezetik a dugódíjat és keményen megsarcolják az autós közterület használatot úgy, ahogy a zöldek szeretnék, lesz itt sírás. De nem csak a külvárosban, a belvárosban is. Az európai modell szabad szemmel is jól látható: ha a belvárosban laksz, ne is legyen kocsid, vagy oldd meg a tárolását. Ha a külvárosban laksz, fizess keményen, vagy tömegközlekedj. Az autósok óriási többségének lesz ez jelentős érdeksérelem.

    Más: Magyarország tényleg nem csak Budapestből áll, de bizonyos dolgok csak itt állnak rendelkezésre megfelelő mennyiségben, minőségben, ezért is válik egyre fejnehezebbé az ország. A kvalifikált munkaerő sokszor nem tud mit kezdeni magával vidéken, a jobb cégek jelentős részének pedig a vidék egyszerűen kispálya.

    Oktatás? A legtöbb embernek halvány fogalma sincs arról, mekkorák a különbségek. Buda jobb kerületeiben például semmi meglepő nincs abban, hogy a gyerek végig kéttannyelvűben nyomja, egészen az óvodától kezdve. Meg abban sem, hogy a gimnázium végén már két-három idegen nyelven nyomja felsőfokon. Vagy hogy Budapest elit gimnáziumaiban a tanároknak egyre többször az okoz fejtörést, hogy miközben ő megpróbálja a srácokat felkészíteni a nagybetűs életre, az osztályban többen már a saját vállalkozásaikat irányítják az órák közti szünetben. Akkora a versenyelőny, hogy azt a legtöbben el sem tudják képzelni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák