-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
válasz -Mosquito- #39509 üzenetére
Nem tudom mivel van, de én a hétvégén Lurdy garázsába be és kimentem a sorompó mellett ZX6R-rel
Előtte még a parkolóban lefényképeztem a 69999-et, de feljövetel után csípet fejbe az a rohadt darázs, aztán mire észbekaptam, már 70001 volt Na mindegy, a fotó címe így "Túl a hetvenezren" lehet majd...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Djuree #39527 üzenetére
Ha nem rémlene: autópályákon fizetős szakaszok, kapukkal. Nemolcsó. Ellenben jó út és a sok hegy ellenére egész egyenes, sok alagúttal.
Legtöbb helyen fut párhuzamosan nem-fizetős autóút. Ellenben azok 1+1 sávosak, de szintén jó út, alagút helyett hegyrefel-völgybele, több szerpentin.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Something_ #39543 üzenetére
Van belőle is új? Szép.
Miért külön mellvért? Volt már hátvérted, vagy ebből még nincs kombó? Én a "klasszik L2" rendszerem Harness Flite-ként használom, mellvért + hátvért -- a váll és könyök csak nagy küzdelem árán megy be bőrruha alá, így inkább nem használom.A csizmákat próbáld fel, járd körbe a motorosboltokat. Nekem a Sidi és Forma lábformája nem passzolt (lábujjaknál túl szűk, nyomta és behajtotta a kislábujjam a többi alá), a TCX és Gaerne sokkal jobban passzolt, végül Gaerne GRW lett belőle.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Something_ #39547 üzenetére
A Sub4 egyáltalán nem új, már nemistudomhány éves.
Szerintem bőven jó az L2 is, valamint vékonyabb és "jobb" (egy fokkal kevésbé fos) a szellőzése, ami bőrkabát alatt számíthat. Összehasonlítás.A teljeset vettem, Extreme Harness Adventure. Ez nem kantáros, hanem nagy tépőzárak vannak a vállnál, innen lehet felfűzni a kart (váll, majd arról a könyök).
Sidi: nekem élőben az újabb ST jobban tetszett. Ugyanaz a hátulsó része, csak ezen a három damil helyett hagyományos zipzár és tépőzár valamint egy gyors-csat van, így sokkal gyorsabb és praktikusabb fel- és levenni. Plusz a Vorticén van még egy szellőző a koptatón. Ezt leszámítva ugyanaz, és az ST olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Anulu79 #39592 üzenetére
Szerintem nem márka felől érdemes közelíteni. Nézd át a modelleket (gondolom eleve nem lesz sok, gyártónként 0-1-2 modell), olvass utánuk tesztekben, fórumaikon. Menj el, nézd meg élőben. Ha használtan tervezed venni, akkor gyűjts egy csokorra való szimpatikus modellt és évjáratot, és figyeld őket használt-hirdetésekben (hasznaltauto.hu, kepesmotor.hu). Ha van egy jó állapotúnak kinéző, akkor menj el, nézd meg, próbáld ki, majd vétel előtt szerelővel is nézesd meg. A négy nagy japánnál használt motorból a márkánál sokkal többet számít az állapot, a karban-tartottság.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Kolondrum #39599 üzenetére
Idén 2x fejeltem le motoron madarat. Az egyiktől még a mai napig fáj a nyakam.
Voltam ma egy kis karikán... Eredetileg csak azt terveztem, hogy du 5-re felmegyek Citadellához egy találkozóra. De már délelőtt el kellett vhova mennem motorral, aztán gondoltam, ha már be vagyok öltözve és motoros nyílt nap van Kakucson, akkor miért ne... Idén harmadszor voltam Kakucson, de csak először jutottam fel
Amikor az utolsó körről lejöttem, akkor nézek rá az órára, hogy hoppá 4:45... A találkozó bukó, f6-ra értem oda, már elmentek. Úgyhogy helyette elmentem Dobogókő, Esztergom, Visegrád Panoráma-út, majd naplemente után vissza Pestre.
Szóval amit eredetileg terveztem, abból semmi nem úgy lettFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz dellfanboy #39628 üzenetére
Ismerek egy srácot, akinek ilyen van, de épp cserélni akar a rendes kantáros megoldásra. Azt mondja, hogy ez sokkal kisebb, így kisebb felületen véd, valamint nem biztos, hogy úgy a helyén marad, mint a kantáros-tépőzáras.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz dellfanboy #39642 üzenetére
Én az FC-motoból rendeltem pár éve, akkor 62 volt (és a Flite helyett az Adventure-t küldték tévedésből )
Sőt, aki már vásárolt ott, az kap pár % kedvezményt a további vásárlásokra, így is lehet még egy kicsit spórolni rajta
Vazze most nézem, hogy már csak 171 EUR, bejelentkezve meg 166 (+8 EUR szállítás)... de levitték az árát, anno még bőven 200 felett volt...
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Hétvégi Kakucs után az első szép sima lett, de a hátsó ilyen. Csak kíváncsiságból. KR108. Guminyomás nem lett lejjebb eresztve (~2), a hús már egyre kevesebb rajta, futómű is utcai beállítás, és én is lájtosan mentem (idén még csak most jutottam ki először pályára, meg Kakucson ezelőtt még nem mentem), tehát sok oka lehet.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz yodamastah #39652 üzenetére
"Vérszagra gyűl az éji vad" gyorsabban sikerült előcsalogatni, mint gondoltam
Hjah, ezek kombinációjából csak a digitális gázkezelést és a hideg aszfaltot tudom kizárni -- amilyen dögmeleg volt szombaton, 3x fok és tűző nap Meg úgy emlékszem, hogy csak med-soft a vége. De a nyomás és futómű biztos eléggé arrébb volt, utóbbit néha éreztem is, hogy kicsit táncol, egyik kanyarból a másikba téve a hátulja még egy kicsit oda-vissza jár. Ez van, ha az ember nem ért túlzottan a futómű-beállításhoz, majd tervezetlenül beesik a pályára és mehetnékje van
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz pityaa23 #39655 üzenetére
Ne csak nézd, menj el és próbáld fel őket. Abból, hogy a jelenlegi csizmád nyomja a lábfejed, remélem érted, hogy miért. Nálam itt bukott el az összes Sidi: egyszerűen más lábformára valóak, mint az enyém, szűkebbek a lábujjaknál.
Feree13: "egyszerűen fogd meg és csavard el őket oldalirányban. Akkor fogsz rájönni hogy hiába 14k-val olcsóbb az ST köszönőviszonyban nincs a vortice-val."
Ez érdekes, mert a kettő hátsó (csavarodás ellen védő) része 1:1 ugyanaz. Az ST-t a Vortice alapján készítették. Kipróbáltam én is őket, nem láttam azt a "köszönőviszonyban sincs" különbséget.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz pityaa23 #39662 üzenetére
A webshopoknak ez a 8 napon belül elállós dolog rettentő nagy szívás (dolgoztam régen egy webshop-rendszer fejlesztési projekten, akkor panaszolták), ezt egyszer eljátszhatod velük, de utána nagyon csúnyán fognak rád nézni. Azért nézz körbe a környékeden is, hátha akad valamilyen bolt, hacsak nem a világvégén laksz, kell legyen valami. Vagy: eleinte én is azt terveztem, hogyha csizmát és sisakot is cserélek, akkor kimegyek Bécsbe végigpróbálni a Bike Expert és a Louis kínálatát, és az ottani alacsonyabb árakon bevásárolni (bár a forint-árfolyam alakulásával ez most már nem biztos, hogy áll).
Az ST-t nem írnám le ilyen gyorsan. A hátsó része 1:1 ugyanaz, a különbség, hogy a 3 damilos rögzítő helyett 1 cross-jellegű gyorscsat van, így egyszerűbb és gyorsabb le- és felvenni; nincs orr-szellőző; kicsit más a lábfej elülső részénél a felület kialakítása.
A Forma is Sidi-hez hasonló lábforma, engem az is nyomott.
Superzone-ban Mugen meg még vmit néztem, de egyből kiejtettem őket, mert fix volt a bokájuk.
Lábformára nekem a legjobb a TCX volt. Kevesen múlott, hogy nem az S-Speed lett. A bokavédelmi rendszere benne mozgáskor jobban korlátozott; meg árban a határon volt. Az RS2 Evo is nagyon jó csizma, csak nagyon drága volt. Euromotornál 68 ill. 107k voltak. Az elődmodell nem-Evos RS2-t akciósan egy Szfvári boltban 77k-ért is megtaláltam később.
Ami végül lett, a Gaerne GRW a moto.hu-tól. Lábforma-kényelemre csak egy leheletnyi különbség volt, ellenben ennek a bokavédelmi rendszere szimpatikusabb. Jobban hagy mozogni, gyalogolni, leguggolni, viszont merevebb, mint a TCX, a boka alsó védő része is nagyobb és jobban körbefogja. S csak 50k volt, ennél még külföldön is drágább.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Szóval ha jól értem, a lábfejed nem töltötte ki annyira a rendelkezésre álló helyet, fel-le tudott mozogni, így a lábfeji damil feszítésével ezt a mozgást fogta meg. De ettől még a hátsó rész ugyanaz, az eladó is ezt mondta, a képeken is látszik.
"(ejtsd: vorticse, ezért "-val")"
Na ezzel jól csőbe húztad magad. A hasonulás miatt pont, hogy -vel, -ben lesz belőlük, mivel "e" az utolsó magánhangzó. Hogy hangzana az, hogy lábfejjal, lábfejban?Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz dellfanboy #39673 üzenetére
"pl tcx s-race 50k csak "
(54k az az 50). Már rég annyi, mert kifutó darab, az S-Speed váltotta le. Már csak néhány darab és néhány méret van belőle, ezért akciós.
Sportcsizmának jó, egyenesebb testtartáshoz, motorról leszállva, gyalogláshoz viszont meredekebb a boka-szöge, előrecsúsztatja a lábat, nyomni fog a lábujjaknál.Viszont levitték az RS2 (nem-Evo) árát is 68k-ra, bár drágább, de szerintem egy kényelmesebb, univerzálisabban használható darab jobb védelemmel.
A Gaerne GRW is 50k, teljes méret-választékkal, és kényelmesebb, túrásabb bokaszögű.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz -Mosquito- #39677 üzenetére
Nyálcsorgatós. Kemény, de kipróbálnám. Ha nem is így egyben, hanem részletekben, többet megállva és nézve az érdekes tájat. Szóval dowantdowant.
Na meg azt is erősíti bennem, hogy ez a quadkopteres videózás mennyire királyság, még ha drága mulatság is akár csak sajátot építeni is. Most már lassan igazán megérkezhetne a kis tanuló-quadom, hogy elkezdhessek gyakorolni...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz -Mosquito- #39682 üzenetére
100k? Hol? Kettőt kérek
Olyat, ami egy fixen rögzített kis kamerát (pl. 808 #16, Topcam, lecsupasztott Mobius - tehát 30g körül max) elbír, már 15-20k-tól kapni, de ez még csak nagyon játék-kategória, fapad, tanulógép. A középkomolyakat, amiken gimbal van vagy legalább szerelhető Goprohoz, van beépített gps, legolcsóbban is 120-150k, plusz Gopro; ilyen kopteres videókhoz talán legnépszerűbb késztermék DJI Phantom 2 + Gopro-s gimbal vagy Phantom 2 Vision+ meg 1300 USD / EUR... és ez még csak a kész-gépek csúcsa, több tízezer dollárt / eurót is simán rá lehet locsolni, ha egy gopronál nehezebbet akarsz röptetni...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Közben volt nekem is egy kis adventure time...
Péntek délután Daywalkerrel mentünk egy kört, most, hogy végre egyben van a motorja. Úgy terveztem, hogy közben megnézek egy erdei utat is Nagyoroszinál, de végül elment az idő, már későn érkeztünk volna oda, másmerre mentünk.
Este vissza Fröccsre dumálni, majd éjféltájt haza fotós cuccért, és fel Dobogókőre Perseida meteorrajt fotózni. A többiek röhögtek, hogy ilyenkor 'kőre, szarvasokkal megyek kártyázni vagy mi, és igazuk is lett: a szar felhős-párás idő miatt alig több hullócsillagot láttam, mint ahány őzet és szarvast. A vicc az, hogy az 5-ből 4 Dobogókő belterületén ill. pont a lakott területe vége tábla után volt, hajnal 3-4 tájt (visszafelé). Láttam néhány szép hullócsillagot, hosszú sárga csíkot húzva az égen, de a képen nem jöttek át.Szombaton terv volt korai ebéd és utána Kakucs... Ehhez képest a reggel 5-6-os fekvés után csak 1-f2 körül tudtam felkelni, 4 után értem ki Kakucsra, és az első fél óra is motorszereléssel telt. Amikor elindultam otthonról, eleinte elindulásoknál hallottam valami kattanást. Kakucson megnéztem: a lánc elég laza, még tovább nyúlt, még szakaszosabban; egy kicsit megint utánahúztam. Utána meg már nem engedtek fel a pályára, mert túl sokan voltak.
Kakucs után egy kis M0-s csapatást követően M2-n elmentem megnézni a Börzsönyben azt az utat, amit pénteken terveztem. Gábor szerencséje, hogy akkor nem arra mentünk... Szar úttal kezdődik, de utána egész jó lett. A volt laktanyát átvette valami erdészeti vagy vadásztársaság, volt is ott őr kutyával, úgyhogy nem tudtam megnézni. Mentem hát tovább, az akkor még jó úton, gondoltam felderítem, átvágok a hegyen, hátha találok valami jó helyet éjszakai égbolt-fotókhoz (azokhoz fényektől és lakott területektől távoli fennsíkok, hegytetők a legjobbak).
Az aszfalt eleinte jó volt, de utána murva és sóderes-homokos vízmosás is akadt szép számmal. Utána az aszfalt helyett időnként döngölt földút. Közben persze a Nap is lement már. Majd az aszfalt elfogyott, sima és kátyús döngölt földút között váltakozott. Aztán néha már csak két keréknyom a fűben, néha fél-ökölnyi kövekkel... De még lehetett fokozni: kereszt-bordás árkok, pocsolyákkal. Úgy ment ki a segge, hogy csak na... De hozzáállás a lényeg: sportmotor, a motokrossz is sport, meg Sjaak is csinált már ilyeneket Az első néhány után a többit már egész nyugisan vettem, pedig járt a segge. Volt, hogy mocsáron ment át az út, mellettem a zöld léből csak a fák törzsei lógtak ki. Meg a terepjárók és erdészeti gépek keréknyomaiban több méter hosszú egybefüggő pocsolyák, köztük középen egy sáros-csúszós "dombtető", na az volt még kemény
A kilátás amúgy szép volt, ahogy a hegyoldalon, hegyek és völgyek között kanyargott az út; sőt, a szép részig még az aszfalt is megvolt. Csak utána... a 10 km földutat fél óra alatt tettem meg, de így sötétben, csúszkálva, legalább dupla-annyinak érződött. Ebből is sokat tanultam terepen motorozásról, de azért jó volt végre kiérni aszfaltozott útra...Ezután hazamentem, majd éjféltájt megint fotóscuccal fel Dobogókőre. Hiába -- még felhősebb, még párásabb volt az idő, mint az előző napon. Vártam két órát, hogy menjen a Hold lejjebb és tisztuljon az ég, de csak felhősebb lett. Úgyhogy pirkadat kezdetével elindultam hazafelé. Induláskor megint hallottam azt a kattogást-csattogást, amit a lánc az előző nap produkált. Már fáradt voltam, gondoltam majd otthon. Nyugis, egyenletes tempóval, fékezés nélkül jöttem végig szinte egészen az Erzsébet-hídnál a budai alsó rakpartról felhajtóig: ott a felső rakpartra visszafordulva, majd a lámpánál elindulva erős kerregés, csattogás: bazki ez annyira megnyúlt tegnap óta, hogy már átugrik a hátsó lánckerék fogain Otthon megérkezve, már szemmel láthatóan lógott...
Ma még utánahúztam, amennyit lehetett, hogy legalább szerelőhöz el tudjak vánszorogni vele, amint megjött a lánc. Sőt, úgyis cserés lassan a gumi is, akkor már a kettőt egy kerékleszedéssel le lehet tudni. Az elsőben még van valamennyi, de a hátsóban már kevesebb lesz. Mennyi is van benne? Ja, hogy már egy-két helyen a fém kikandikál? Na ja, múlt hétvége óta megint belement egy ezres, pedig csak itthon voltam...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz -Mosquito- #39715 üzenetére
"Diósjenő-Kemence erdei szakasz? Az döfi ám. "
Dehogy... Ott már sokszor voltam, az végig rendes aszfalt, egy része nemrég (talán két éve) lett felújítva. Ez a Nagyoroszi-Bernecebaráti szakasz, ennek a bő fele földút...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz -Mosquito- #39718 üzenetére
Lenne, ha
- nem lenne ilyen fos idő, telibe felhővel és vastag párával
- a lánc+lánckerekek már végre megérkeznének (~szerda?)
- a gumi nem lenne fémszövetig elkopvaSqpp: én meg 192, és egy ZX6R Ninján kezdtem, úgy, hogy előtte se rotyogó, se Simo, se semmilyen más motor nem volt. Szóval?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
A Kemence-patak völgye a Kőrózsa-panziótól Diósjenőig.
Amikor először jártam arra, a helyiek mondták, hogy nyugodtan menjek, mindenki arra jár, a volán is
De erdei út, szóval óvatosan kell menni. Itt volt az, hogy leszálltam a motorról, sétáltam be az erdőbe jó kilátást keresve, erre az úttól kb. 200-250m-re menő ösvényen szembejött egy vaddisznó...Mosquito: kb 25k nem tartott sokáig, a KR108 vágott slick hátsó 10700-800-at ment közben el, tehát elég kímélően túrázok, mégis...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Faxa... a biztosító felmondta a kgfb-újrakötésem, mert már határidő után kötöttem újra (ők meg bezzeg az aug 18-as fordulónaphoz jún 20 keltezéssel már júliusban küldték a levelet, én meg nem voltam itthon, aztán így mondd fel a fordulónap előtt 30 napos beérkezési határidővel...).
Tök jó, hogy a több éve hűséges ügyfeleiket dupla díjjal jutalmazzák.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Egy fontos dolgot kihagytak belőle. Goldwingnél is nagyobb teljesítményű hangrendszer, ami ráadásul körbe, kívülre sugároz - s gyárilag beépítve játssza, hogy "nana-nana-nana-nana Batman!"
933 mm, vazze... Tükrökkel betolom az udvarba a gépem a 760 mm-es bejárati ajtón...
De ettől függetlenül tetszik a megjelenésében, hogy egyedi, van karaktere. Kéne egy fekete bőrruha, bukó, palást, s krúzolnék vele este a városban, poénból De komoly motornak nem kéne. A futómű, fékek alapján nem is annak szánták.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz canniball #39813 üzenetére
A kabátom akkora, hogy a FF Harness Flite (mell+hátvért) is belefér. Amíg az előző gerincprotival használtam, akkor se rángatott. A nadrágba pedig a vékony lábam majd' másfélszer belefér. Pedig megyek időnként 200 fölött is velük.
Vastagabb, nehezebb, keményebb anyag. Védelem (főleg csúszás) és szélrángatás szempontjából jobb. Viszont szellőzni se fog úgy.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz oliwire #39837 üzenetére
Ha a pénz szempont, akkor B125 és robogó.
Ha sportos, A2, haladjon is, lépést tartva lakott területen kívül az autókkal, és olcsó legyen, alacsony fogyasztással, olyan nincs. Sajnos 250/300 ccm a legkisebb sportos motor, de aránytalanul drága használtan is, mert csak a Kawa Ninja 250, és kevés van belőlük; 500/600 ccm-es régebbi sportos vagy naked olcsóbb, de abból folytott kell, és több a fogyasztás, adó, biztosítás; itt is egy min. 450-500 + átírás, eredetvizsga, bizti, adó, első javítás, kopó-fogyó-folyadékcsere, azaz 550-600k-val minimum számolhatsz. Meg 5-6 l fogyasztással.
A motor nem olcsó sport.Aztán nem ártana beöltözni is, de ez robogóhoz is kéne.
Legolcsóbban: 30-35k üvegszálas bukó, 20k protektoros dzseki, 10k gerincprotektor, 6-8k kesztyű, 15-20k csizma; s akkor még nagyon alsó hangon számoltunk mindent.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Ha a 6-700-ból a DRZ400 és felszerelés is ki kéne jöjjön, akkor kérj a másik kezedhez is egy bilit. Csak a DRZ maga ennyi, aztán ahogy pár hsz-szel korábban is írtam, ott vannak átírás, eredetvizsga, bizti, adók, első szerviz, kopó-fogyó-folyadékcsere; aztán felszerelés még nagyon min. is 100k de inkább 150...
Öregebb endurók vannak olcsóbban is, pl. Yamaha XT600, Kawa KLR650, Honda Dominator, stb. Nem vagyok endurós, annyira nem vágom.Kezdőként is fel lehet ülni egy DRZ-re, nagy A-ra úgyis nagyobb teljesítményű 600-ason fogsz tanulni és vizsgázni.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Új gumik + Cered FTW
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz -Mosquito- #39889 üzenetére
Az egy gyors gumi-felavatáshoz egy kicsit távol lenne
Tavaly amíg egy bő fél hétig Bécsben voltam, minden nap 2×2-3 órát bumliztam át Bécsen és más városokon, csak hogy a 21-esen és pár környékbeli úton csapathassak
Ma végre Dobogókőn sikerült hullócsillagot fognom!
Hazafelé csak 3 őzet és 2 kisebb állatot (egyik valószínűleg róka, másik kis-vaddisznónak nézett ki, de éjfélkor egyedül?) láttam az úton vagy útszélen[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz -Mosquito- #39896 üzenetére
- Salgótarján-Cered
- Gyöngyös-Mátraháza-(Kékes)
- Pomáz-Dobogókő-Esztergom
- Szentendre-Pilisszentlászló-Lepence
- M2 "Naszályring"-Hont-("Hullámvasút")
- Zirc-Csesznek
- Felsőtárkány-Lillafüred-Mályinka
- Tát-Tarján-Tata
- stb
Azért még van itt közelebb is pár szakasz
Persze, kint több hegy van, több a kanyargós út, és köztük több a jobban karbantartott... De ha nem jutunk el addig, azért még lehet itt is egy-kettőt találni.Evvan. Nappal dolgozás van.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Anulu79 #39916 üzenetére
Ezek csak hozzávetőlegesek. Olyan, mint a cipő -- gyártónként eltérhet a forma és a ráírthoz képest a tényleges méret. Ajánlott vásárlás / rendelés előtt felpróbálni az adott sisakot, vagy legalább a gyártó pár hasonló sisakját.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Fred23 #39930 üzenetére
"Szóval inkább olcsón egy lelakott Honda, amihez én szerzek alkatrészt"
Rossz elgondolás. Kicserélheted az egész motort, mire jó lesz, ilyen korú géphez ha egyáltalán találsz még alkatrészt. Már a tizenévesekhez sem könnyű, nemhogy a közel harminc évesekhez. S akkor az alkatrész-árakról még nem is beszéltünk.
"Indokokkal."
"Kérem", "Köszönöm" - nem tudom, hogy ezekről a kötőszavakról hallottál-e már.
/ ezek a mai fiatalok...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz canniball #39963 üzenetére
Pedig az egy íven forgalomban megfordulás már régóta a vizsga része. Nálunk anno az oktató külön sokat gyakoroltatta, minden alkalommal csináltunk 1-2 megfordulást, villamos-sínes 2x1+villamos részen és szűkebb, 2x1+parkolós részen is.
Dellfanboy: tudod van jobb felül egy mágikus mező, amit úgy hívnak, hogy "keresés"
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #39970 üzenetére
Múltkor mentem valahol vidéken, még büntetési határ alatt ( ), amikor egyszercsak az előttem haladó besatuzik, majd utána kidobja az indexet és nagy komótosan lefordul. Nem figyeltem, hogy hányasban voltam és mennyit váltottam vissza, figyelmem elvonták az előttem álló sötét audi és a sötét audi sötét gazdájának felmenői. Álló helyzetből kis gázzal szokásos szép finoman engedem vissza a kuplungot (gyorsan nem is tehettem volna, mert még ott tökölt előttem), nehezen megy, talán kettesben hagytam? Volt már ilyen, de még ahhoz képest is nehezen indul meg, ez a kis emelkedő így betenne neki? De várjunk, ez még mindig nem úgy megy... Hármasban volt De elindult...
Ali, megy pm
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Szerintem / saját (friss) tapasztalatom:
nálam legutóbb (meg előtte is) DID XV525 volt, kb 25e km-t futhatott. Ebből ~23e km-en keresztül semmi gond nem volt vele, nem kellett még csak utána sem állítani; de amint elkezdte, onnan drasztikusan nyúlt, és sajnos aszimmetrikusan. Utolsó alkalommal Kakucsnál meghúztam a legszorosabb ponthoz, ekkor a többi részen kicsit lazább volt a megengedettnél. Ezután egy kis csapatás M0-M2, aztán óvatosabb haladás, mert rátévedtem egy erdei útra és 10km-t sötétben erdei földúton mentem, ami a még elfogadható döngölt de kátyústól egészen a fűben két terepjáró-keréknyom illetve a döngölt földúton keresztbordák pocsolyákkal és csúszós sárral... mindezt Ninjával
Innen még M0-n át és felmentem Dobogókőre. Onnan elindulva hallottam, hogy csattog a lánc, úgyhogy Bp-ig nagyon óvatosan, egyenletes tempóban mentem, szinte megállás, jelentős gyorsítás-lassítás nélkül. Amint a házamtól pár lámpányira először meg kellett állnom, a lánc már át-átugrált a lánckereken.... Pedig az utolsó meghúzás óta még csak egy teljes tankot sem mentem el.
Az előző lánc is amint elkezdett nyúlni, utána egyre gyorsabban nyúlt, csak ott gyorsabban cseréltem (most máshonnan, lassabb volt a rendelés).Azaz:
1.) lehet, hogy még azt gondolod, hogy jó, de már a végét járja -- még elmegy egy keveset, és onnantól elkezd vadul nyúlni.
2.) mindig azt mondják, hogy láncot és lánckereket csak együtt illik cserélni, ezek úgy fognak összekopni.[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
A lánc a nagy tétel. Nálam most úgy nézett ki, hogy első lánckerék 4-5k, hátsó kb 7k, erősített 525-ös JT lánc meg 21-22k (DID meg 29k lett volna).
Ha már az első lánckerék gáz, akkor a hátsó is biztos meg van kopva, még ha nem is cápafogas. Máshogy fogja koptatni az új láncot, tehát valószínű, hogy nem nyersz, hanem veszítesz egy ilyen spóroláson.A földút az már természetesen nem csapatás volt, ott a 30-40 max is már kirázta az emberből a lelket, egy sportmotor rövidebb és keményebb rugóútjával. Pedig tanulságos, most is sokat tanultam. Amikor egy nagyobb pocsolya után először indult el oldalra a segge, még néztem (nem először volt, de most direkt egyenesen mentem át rajta), de fél-egy tucat hasonló után már rutinosabban kezeli az ember. Nemhiába mondták sokan, köztük sok versenyző is, hogy terepen rengeteget lehet (és kéne) tanulni.
A Ninja is két mázsa, azt se fogod meg egykönnyen...
Elrepedt felni nekem eddig csak kátyútól volt, szóval aszfalton is összejöhetFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Meg van az új kedvenc "egytankos" köröm:
Bp (kiindulási pont) - Pomáz - 'kő - Egom-kertváros / 117 - Tát - Bajna - Héreg - Tarján - Tatabánya - Környe - Majk - Csákvár - 811 - 1 - Bp
~200 km, kevés sallanggal köt össze 3 jó szakaszt:
1.) Pomáz - 'kő - Egom szakaszt gondolom nem kell bemutatni - az útminőség olyan, amilyen, de Bp-hez közel van, D-i oldala kellemes kanyargós, É-i oldalán több az erősebb kanyar, Dkőn pedig jó a kilátás.
2.) Tát, azaz inkább Bajnától Héregig van egy nagyon jó, nemrég felújított szakasz. Bár csak dombság, de ez a szakasz kanyargós, váltakozóan enyhébb és erősebb kanyarok, sok jól belátható.
Tarjántól lehet
a.) Tatabánya felé: már nem olyan kanyargós (de így is van egy-két nagyobb) az erdőn keresztül, és az aszfalt is toldozott-foltozott. Rövidebb
b.) Tata felé: az út eleinte rosszabb, de az erdőben utána szép sima, ámbár fehér aszfalt váltja. Lendületes, enyhe kanyarok, néha-néha egy közepes. Maga a szakasz is hosszabb (és szebb), de utána Tatán és Vértesszőlősön is át kell menni.
3.) Környe és Oroszlány között félúton van a leágazás Csákvár felé. Ez is pár éve felújított, jó aszfalt, részben erdőn át, utána kicsit tisztásabb részen; több az egyenes, mint a kanyar, a kanyarok is enyhék, lendületesek, néhány kanyarnál megy csak száz alá a mutató.TT lájt
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Backspace #40049 üzenetére
Jobbulást
Körforgalmakba, ha van érkező forgalom, mindig óvatosabban megyek bele, és tapadok a belső ívre. 3-4-ből 1 rendszeresen nem adja meg az elsőbbséget. Egy hasonló esetem volt egy héttel ezelőtt, ha nem belül és nyugis tempóval megyek, akkor vagy belementem volna az elém kikanyarodó nőbe, vagy ő üt el oldalról.
A másik pedig: város széli bevásárlóközpontok környékén mindig óvatosan. Egyik legveszélyesebb fajta vezető az, aki csak bevásárlásra használja a kocsit: nem vezet, nincs hozzászokva, nem tud figyelni, össze-vissza megy.Fattyú: mivel én már 2x szoptam vele, a kontakt-hibát tenném elsőnek. Utána döglődő akku vagy gyengülő generátor. Végül fesszab, de az inkább másban szokott jelentkezni.
Kontakt-hiba a legalattomosabb köcsög dolog, ami történhet.
Akku: mérj feszültséget kikapcsolt motorral.
Generátor, fesszab: mérj feszültséget járó motorral, szervizkönyv által megadott fordulatszámon.Dell: azé', 25k alatt is van élet...
A nagy nevek is gyártanak belépőszintű gagyit. Sőt, gyakran ugyanazon a gyártósoron ugyanannál a kínai OEMnél, mint a kevésbé neves társaik.
Továbbá: ha még motor nincs, akkor érdemes inkább megvárni a szezon végi / téli leárazásokat.[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
"(összehasonlítás képpen egy kis pálya mint kakucsring, 6k egész délutánra)"
Akkor rossz ablaknál veszed, nekem csak 5k
Kecsó meg tavaly még 4k volt; de ott legalább lehet 20-perceseket is külön, most már 1250-ért (tavaly még 1k). Kakucs csak egybe a délután vagy délelőtt vagy egész nap.HGabor: betétlap? Pálya már alapból kizáró ok biztosításnál.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz eszgé100 #40091 üzenetére
Biztos szép, de jelenleg csak azt látom, hogy érdes az aszfalt és a Nap kisüti a szenzort
Ali: az indulás kissé kaotikus volt, össze-vissza állás, meg minden Jól startoltál, meg utána pár kanyarba elég vakmerően és agresszíven is szúrtál be Úgy látom, nyitott volt, mintha literesek is lennének, ahogy egyenesben elhúznak?
2:07-et számoltam, mennyi volt a legjobb?HGabor: azért nem teljesen...
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Igen, néztem, hogy utolsó előtti körben a cél utáni visszafordítót már elég lazán vetted, inkább úgy nézett ki, hogy vége, minthogy nagyon ráhagyósan elengedsz valakit
Mindenesetre jó volt, grat és így tovább.Torzo: ki tart vissza? Írtam feljebb, hogy a kisebb pályákon is bele lehet kóstolni, Kakucson 5k egy délután, Kecsón meg lehet csak 20-percekre is menni, ami 1250. Sokat lehet pályán tanulni motorkezelésről, kanyartechnikáról, relatíve biztonságos körülmények között.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Ugyanmár.
1.) A kis pályákon (Kakucs, Kecsó) a legtöbb kanyart 40-60-nal veszed, a célrará egyenesében vagy csak 100-120 körül. Ettől gondolom közúton sem rémülsz halálra? Pedig ott sokkkal veszélyesebb, kiszámíthatatlanabb körülmények között mész (út tapadása, úthibák, vízátfolyás, murva, állatok, gyerekek, szembeforgalom az úton, stb).
2.) Kikerülnek, ha látják, hogy lassú és kezdő vagy.
3.) Menj olyankor, amikor kevesen vannak. Havi max. 1-szer jutok ki pályára, és általában csak hétvégente, mégis többször volt már olyan, hogy egyedül vagy ketten voltunk csak a pályán.
4.) Ez is közúti motorozás, csak arra tanít, hogy lassú bójázásnál nagyobb sebességnél hogyan kezeld, mennyire sok tartalék van még benne, hogy bevedd még azt a kanyart. Én is voltam Safety-n, egyből jogsi után, a kettő szerintem kiegészíti egymást.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz -Mosquito- #40140 üzenetére
Mint az köztudott...
Kedvencem múlt héten, amikor 4 sávos autópálya (M1-M7 közös), külső sávban senki, következőben egyetlen furgon, de még csak az sem lassan, hanem tempósan; és minden autó tömött sorokban azonos sebességgel a két belsőbbik sávban, és még csak nekem sem akartak lehúzódni. Ennyi f..szlámát...
A többség teljesen félreértelmezi a "párhuzamos közlekedés" lényegét: nem párhuzamosan egymás mellett haladni, hanem azonos haladási irányon belül ki lehet előzni párhuzamosan a lassabbat, majd visszaállni a jobbratartásra...Nauro: néztem, hogy ez tök olyan, mint az Erzberg... aztán látom lejjebb, hogy az, csak megint más néven...
Bogyó: ilyen az, amikor nem promó footage
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Lejárt a szerk: durva amúgy, hogy
- mit ki nem bírnak ezek a terepszöcskék
- milyen a pálya, ösvény domboldalon, és még azon akadályok
- milyen helyzetekbe milyen sebességekkel belemennek
- s mindezt másfél-két órán keresztül... talán a "gépet és embert próbáló" kifejezés ehhez egy kicsit gyengeFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz polimorf #40151 üzenetére
Hah. Láttam én már Yamaha TW-t is a Hringen. Érted, <200 ccm-es nagykerekű enduro-szerűség! Ahhoz képest a bálnád simán belefér egy kis körözgetésbe (nem egyből versenyen kell indulni).
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
"Ha 180-al jön akkor egyik esetben sem lesz esélyem észlelni."
Csókolom, szemészeten legutóbb mikor tetszett lenni?
A 130-hoz képest ez csak egy 50 km/h-s különbség. Ami mondjuk városon belül parkolásból elindulásnál is van, messziről látható a tükörben is az érkező jármű.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Volt a házban albérletben egy ideig egy mozdonyvezető srác... Voltak ott is sztorik. Pár végtag elvesztésének sokkjába is szörnyet lehet halni. Legrosszabb, hogy hiába látja, hiába dudál, hiába fékez, a vonat úgyse fog már addig megállni, csak nézheti hosszú másodperceken át... Néhányan meg direkt a vonattal öngyilkolják meg magukat, csak hogy mindenkinek (mozdonyvezető, rendőrök, tűzoltók, mentők, hullaszállítók, patológia osztály, család beazonosításra, utasok, vonatra várók, riporterek, bulvárlap-olvasók) jó legyen. Hogy lehet ennyire gyökér valaki. Mint a vicc a rendőrpszichológussal és a hídról ugorni készülővel: "Tudja, mekkora felfordulás lesz ebből? Inkább menjen szépen haza és otthon akassza fel magát, ha annyira akarja"... Morbid és cinikus, de sajnos van benne igazság.
Na de térjünk inkább más témára.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen