-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
Hát nézd... Ha már annyira számít a pénz, akkor nem ezt venném 6,5 helyett 6M-ért (LOL megint, nagyon, bocs), hanem besétálnék egy szintén vatta új GSXR-1000-ért, amit 4,35M-ért elhozhatok, úgyértem, a teljesértékű, butítatlan fullos paripát. Vagy ha már annyira utcai motor, ott a Hayabusa, az is "csak" 4,4M, ABS-el (fullosan, butítás nélkül), és sokkal jobban passzol a túrás/utcai felhasználásra a másik kettőnél.
Ja, és a GSXR ezerszer jobban is tetszik, és nem hinném, hogy bármi lényeges paraméterében rosszabb lenne.Ráadásul az garantáltan kiforrottabb konstrukció, mivel ha jól tudom 2012-ben mutatkozott be a jelenleg is árult modell.
Nem, az nem én vagyok. Nekem a hajam égnek áll, ha valaki sportszerűen fulladáshatáron használja a motorját. Persze, a felesleges szénné forgatásnak sem vagyok barátja.
-
Archer
őstag
Nem csodálkozok csak azt mondom, hogy ha ne adj isten szeretnék egy ilyen R1-est használtan X év múlva, nem lesz miből válogatni, mert újat sem adtak el. Amiket most kapni, azokat még nagyrészt a hitelezős időkben adták el.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
HSM
félisten
Ebben tökéletesen igazad van.
Én is utálom, hogy indulás előtt el kell dönteni ha utassal megyek, hogy megpiszkálom az előfeszítéseket és nyakig olajos leszek és 5 perc tömény káromkodás (az SV-n elég nehezen hozzáférhető, és nem is túl finom működésű a rendszer hátul) vagy hagyom ahogy van, és akkor mondjuk van fele rugóutam.
Ha meg átállítottam, akkor újra a dilemma, hogy állítsam-e vissza.
Mondjuk a guminyomással nekem nem volt eddig bajom, belőttem a gyári ajánlottra, kicsit sok volt, kicsit lejjebb, úgy már oké, az tökéletes egyedül is, utassal is. Pályára sanszosan sok lenne, de ott azért van idő állítgatni.
Amúgy a linkelt kerék-koncepciónak azért emlékeim szerint voltak bajai, mint pl. kanyarstabilitás, és a sebességet sem úgy bírta, ahogy ideális lett volna. Ezért is terjedtek el a hadi iparon kívül legfeljebb a kamrákra osztott "defekttűrő" abroncsok, de azok sem olyan kényelmesek tudtommal, mint a simák.
(#58223) bogyo112: Dehogy adom.
Majd rakok alá rendes bontott futóművet és jó lesz.
A motor megérdemli. Ne félts engem az ilyesmitől.
(#58224) persuader: Ebben nincs igazad.
Mindig mérlegelem az olyan hozzászólásokat, amik kellőképpen alá vannak támasztva. Nyilván ignorálom, ami nincs, vagy nem meggyőző számomra, de szerintem ebben semmi extra nincs.
Az SV-nek egy sima "damping rod" futóműve van, amiben egy előrefúrt lyuk csillapít húzó és nyomó fokozaton is. Tehát van benne, nem ez a gond. Ami van a GSXR-nek és nincs az SV-nek az a szelepek az előre fúrt fix méretű lyukak helyett, melyek a belső nyomás mértékében tudják a méretüket változtatni. Ez az óriási különbség, a GSXR máshogy reagál kicsi és máshogy nagy erhatásokra. Ha érdekel a dolog és megy az angol, ez egy remek írás: [link]. Betűre levezik, amit tapasztalok az SV-n, az miért úgy van, és miért nem fog javulni komolyabb belenyúlás nélkül.
Amit ebből ki lehet hozni, hogy vagy nagyobb, vagy kisebb tempóra nagyjából működjön. De utcára, ahova kéne mindkettő, bukó. Szval pont az a baj, hogy középszar amit ki lehet belőle hozni, tehát semmire nem jó igazán."direkt belemesz rossz beallitassal olyan helyzetekbe." Gondolod, hogy direkt satuzok be, amikor mondjuk kivág az utamba szabálytalanul egy autós? Nem kívánságműsor olyankor, milyen aszfalt van alattam, megállni meg meg kellene...
Valamit a GSXR telójával erősen félreértettél, éppen, hogy az SV, ami rendszeresen odavág a kezemnek annak ellenére, hogy nem támaszkodom a kormányon és laza karral ülök rajta, ahogy kell. (És pláne nem fékezek rajta akkorát, mint amekkorát simán lehet a GSXR-el.) A GSXR-en hiába igyekeztem, nem sikerült elérni, hogy nagyot üssön a kezemre, ami igencsak bejött. Cserébe a gumit mintha az aszfaltra ragasztották volna. Igencsak megnyugtató érzés volt az SV-hez képest.
Amit írsz a nyomófokozati csillapításról, azt én is sajnos megjártam, csak én jobb híján az előfeszítéssel próbáltam életet lehelni bele, kevés sikerrel. Ha betekerem nem koppan fel, de kemény és szétver, ha meg kitekerem, akkor elfogadható kényelmű, de felkoppanós. Egyébként pont az a gondja az én telómnak (és az összes ilyen rendszerűnek, lásd a link) hogy olyan, mintha túltekernéd a nyomófokozati csillapítást, durvább úthibákon a fix méretű olajáteresztő csillapító lyuk miatt nem tud elég gyorsan összenyomódni. És ebből két dolog sül ki, ahogy írod, nem csak bántja a csuklóm (meg mindenem), de az utat sem követi le.
Nagy rugóútról sem igazán beszélhetünk az SV-nél, megnéztem a gépkönyvet, éppen 125mm az útja, mint a GSXR1000-nek.
Ami viszont egy igen fontos szempont, hogy én NEM pályán használom az SV-t, hanem közúton. Ott kéne valamit mutatnia. Ahogy a GSXR-t is közúton próbáltam ki, a legkevésbé sem versenypályán. Nekem közúton nem egy kiszámíthatatlan nyeklő-nyakló, ráadásul kényelmetlen motor kéne, hanem ami képes az úton maradni, és nem szétverni a vezetőjét minden nagyobb úthibán. Közúton nem tudom megtenni, amit a pályán, hogy szép lassan egyre gyorsabban megyek, és megszokom, hol/mennyire nyeklik nyaklik, és alkalmazkodom hozzá.(#58225) persuader: Szerintem az nem "fotelben kigondolás", hogy direkt elmegyek komolyabb futóművű motort tesztvezetni, többek közt azért, hogy azon milyen a futómű, hogy veszi azokat az akadályokat, ami az SV egységén kifog....
De ja, az lesz a tuti, ha tényleg minden stimmelni fog. Rendes szelepes csillapítás, jobb fék, megfelelő rugó, olaj, légbuborék, hátul a link-áttétel meg úgy minden. Csak ez rengeteg pénz és rengeteg idő.
Addig meg marad a morgolódás a gyári fossal. Kis pénz, kis foci.(#58230) dellfanboy: Ugyan nem tudom, melyikre gondolsz, nem olvastam azt a tesztet, de nekem úgy rémlik, az csak a csillapítást állítja az útviszonyokhoz. Vagy tud a rakomány/utasok súlyához is alkalmazkodni magától?
[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
A múltkor már én is gondoltam rá hogy jó lenne városba egy naked futkározó mert a vfr-el nemigazán jó városozni.
Legalábbis pécsen. De most nagyon úgy néz ki asszonypajtás jövőre jogsizik és akkor neki lesz valami naked moci.
Azt meg elkéregetem majd városhoz.
De amúgy én meg vagyok elégedve elég túrás amikor kell és elég sportos ha menni kell a Vfr-el. Unokaöcsém drz-zik azt tolhatom ha akarom, a chopper még nemigazán jött be pedig mentem többször is a dragstarral, így már tényleg csak egy naked hiányzik.Sztereodead:
Jobban jársz ha nem mész olyan hidegbe amikor már ennyire fázik a kéz, nem csak a kezeden de mindenhol évek múlva megsínylik az izületeid.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Xaels
félisten
Ez sorozat lesz
Nem tudom igazából hova tenni. Kicsit olyan katyvasznak tűnik. A motor olyan Steampunk-os.
Vannak qóakik elég elborult abroncsokat tudnak tenni motorokra.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Xaels
félisten
Ha bezárják Budafokot, meg beindul a Fonódó akkor nem biztos, hogy megéri majd motorral mennem. Lesz olyan, hogy csak a kiállás 72perc lesz papíron. Angyalföldről Savoya parkba. Ha meg ugyanott végzek utána akkor a fél városon keresztül kellene mennem a motorért. Bécsi út is bekerül a képletbe, onnan sem lesz élvezet bárhova visszamenni...
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
fattyu
veterán
Nyemtom...
én sose vártam el az utastól hogy meg tudja tartani magát. se féktvon se gyorsításon. én megyek ugy ahgy szóval úgy gondolom nekem kell megtartanom őt is karból féktávon és én kapaszkodok helyette is rajtoláskor.
RÉsze a mókának.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
BoB
veterán
Na akkor pár kép (jellemzően ami a médiákban nem fog szerepelni):
Ezeken kívül persze rengeteg épített - átépített motor volt kiállítva.
Ducati azzal a nem hagyományos első villával (mint a Bimota Tesi)
A Ducati scrambler-nek volt a legtetszetősebb körítése
És ezt be is rakom ide:
Az új Suzuki SV elég kalandmotoros lett
(persze nem gyári)Amiről be tudok számolni:
- a scrambler-ekből rengeteg van (különféle gyártóktól)
- olyan motor, sisak, ruha, stb. gyártókat láttam, amikről még csak nem is hallottam soha életemben
- az ázsiaiak nyomulnak ezerrel
- jó sokan voltak
- személye vélemény: az új SV teljesen "jellegtelen", amolyan tucatmotor lett kinézetre[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
HSM
félisten
Tényleg kicsit jellegtelen. Viszont egy szebb kipufogval és tükörrel nem lenne olyan rossz szvsz. Nekem sokkal jobban tetszik a visszafogott formavilágával, mint a rovar és űrhajó keresztezéséből született formatervű járgányok...
De nem érzek vágyat ilyenre frissíteni a régi SV-m.Annak azért komoly karaktere van.
[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
Van annak közel 1 éve is!
Itt is egy ember áll a birodalommal szemben?
Akinek hatalmas elméleti síkon történő tapasztalata van, gyakorlata meg pont az ellenkező?Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
baboss
őstag
Nem dicsekedtem vele,még videó is van róla.
Le voltam maradva és túl gyorsan értem be a kanyarba, nem mertem jobban bedönteni, fékeztem és egyből kiegyenesedett a motor, már mentem is be a bozótosba. Amikor megálltam nem is kellett az oldal sztenderd mert a motor magától megállt a bokorban.
bogyo112
Ez nagyon jó beszólás.[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
Pedig sporttúrán ez tipikusan így van. Kb vállba kapom a menetszelet. Persze én is mondjuk 182 vagyok... ilyenkor 5 centi is számít....
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
Ez a túl lassú, gyors még mindig 70%-ban kb motorfüggő. Hogy ki mivel van. Nagyon függ a géptől ami alattad van hogy azzal kinek mi a kényelmes.
A legeslegjobb példa erre bogyó hogy ő sosem fog ennyivel meg annyival menni. Aztán ráült csak egy kicsivel nagyobb gépre és már volt hogy 140-eket írogatott. Ez ennyi. És teljesen normális...Bogyó:
Attól hogy csoportban vagyok, még énsem vállalok kockázatot, és ugyanúgy megállok ha akarok. Ezek nem kifogások.
Persze sokan nem így tesznek és abból van is baj. De normális motorosokkal ezek apróságok amikről beszélsz és meg lehet beszélni őket.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
polimorf
tag
Pedig nem nagyok az igényeim:
- japán
- két henger
- 800+ ccm
- sportos roadster
- kényelmes hátsó ülés kapaszkodóval
- kardán hajtásVedd meg az enyémet, a leirtakből csak két dolog nem stimmel, a 800+ccm és a sportosság a többi ok
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Xaels
félisten
-
Xaels
félisten
-
#79335424
törölt tag
Nem feltétlenül. Csak keresgéltem, hogy ha valami erősebb, különlegesebb vasra vágynék, akkor mi lehetne az irány. Persze, nem ilyen tucatra gondolok, mint egy GSXR, hanem vmi igazán ütősre. Mondjuk egy Bosshoss -ra (esetleg kompresszorral), vagy egy MTT Y2K -ra. E keresgélés közben akadtam erre a Kawa képre. Nem tűnik barkácsnak. Olyan, mintha gyári lenne. Azt hittem, hogy ismerem a típust, még a Z1000 turbo story -jának is utánajártam. De, erről a V8 -asró sohasem hallottam és a neten sem találni róla sok infót.
-
Bogyó bá'
nagyúr
Egész este ilyen témájú cikkeket vadászgatok, olvasgatok, és igen, erre a meggyőződésre jutottam én is: bármennyire is pofás az a kinézett bőrkabát, az én céljaimra muszáj egy szellőzős, bélésekkel 4 évszakossá tehető cordura kabátot venni, hozzá illő, vele összecipzározható nadrággal együtt. Egyelőre még kutatok, nézelődök, pár motoros boltba el is kell mennem személyesen, megnézni felpróbálni párat.
De azért egy kicsit vérzik a szívem, nagyon ment volna a motorom fényezéséhez is:
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
canniball
nagyúr
Néztem ezt a kabátot én is korábban, de ezzel a megoldással az a bajom, hogy hűvös időben közel sem zár olyan tökéletesen mintha "cippzártalan" lenne (persze egyén és motor függvénye hogy ez mennyire zavaró). Valamint ezek külső vízállóságát is fenntartásokkal fogadom.
Btw ezen a márka néven mindig jót derülök.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
tboldi
nagyúr
Én régebben is figyeltem az ilyesmire, és segítek is a mozgássérülteknek, de most, hogy már kb. fél éve mankózok (mostanra már eldobhattam volna, de közbejött egy fémtörés...), úgy veszem észre, hogy empatikusabb vagyok, mint eddig.
Az már más kérdés, hogy - sajnos - a többség felém nem az.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Futás, futópályák
- Óra topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Xbox Series X|S
- Friss Dolby Atmos hangprojektorok érkeztek a TCL-től
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...