-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #51383 üzenetére
Ez egy Honda. Nem romlik el, nem rezonal!
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Something_
őstag
válasz Topiccsendőr #51383 üzenetére
CBR 600 F4-et akartam venni és olvasgattam róla, ahol írták, hogy annál ez gyakori hiba és hasonló tüneteket írtak, mint ami nekem van, szóval ebből diagnosztizáltam magamnak
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #51389 üzenetére
Erre en is kivancsi leszek, uj informaco, remelem tanusagos lesz.
-
Something_
őstag
válasz Topiccsendőr #51389 üzenetére
Privibe ahogy irtam, csak ennyit tudok, amit a 600f topikban olvastam, de akkor lehet, hogy kulon hiba lesz.
-
Outlander
őstag
válasz Topiccsendőr #51437 üzenetére
Jah, pláne h közük nincs hozzá, készen kapják és töltik meg nekik, és nem is tudják mi hol van...
De amúgy persze.. minden este sutyiban megcsapolják a tartályokat viszik haza kis kulacsban a benyát, helyére meg teát öntenek, mert az nem feltűnő. :
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
Laraxior
titán
válasz Topiccsendőr #51408 üzenetére
Elol jott ki a fust a kormany es a tank között, kozelebbit nem neztem, leallitottam egyből.
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Outlander
őstag
válasz Topiccsendőr #51440 üzenetére
És mindezt arra alapozod h benne dolgozol ugye? Ja várj nem .... a Pityu mesélte, akinek a haverjának a térdekalácsa a Margitnak a huga...
Nekem barátnőm benzinkúton dolgozik... sajnos vagy nem sajnos. Egy régi osztálytársam meg egy másikon. Nem ez a lényeg,
Meg jön tartálykocsi elintézi magát aláírnak, elmegy a tartály kocsi... ennyi nem több.
Minden más olyan mint a visszapillantón a régi tdk lemez hogy ne tudjanak a trafipaxok belőni.Ez a fagyállós benzin meg gondolom nem a pisztolyból jött, amit a "Mami" vizsgált be... LOOOL
[ Szerkesztve ]
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Topiccsendőr #51506 üzenetére
Értelek. Akkor foggalmam nincs.
25k km-el ha valami nagy gebasza van akkor nagyot fogok csalódni a Hondába. Főleg ilyen törődés mellett...
De nemgondolnám hogy az ördögöt a falra kéne festenem...[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
AllTheBest
senior tag
válasz Topiccsendőr #51513 üzenetére
Tudom, pont azért van, hogy alul is legyen ereje a motornak, viszont ha nem nyitna, akkor fent nem lenne ereje a motornak... Az, hogy felül meg mennyire húz a motor, az nagyban függ a kipufogó kialakításától. Már amennyire én tudom, sajnos nem vagyok szakember a témában (remélem ez később változni fog...)
Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb
-
AllTheBest
senior tag
válasz Topiccsendőr #51569 üzenetére
Ez igaz... a legtöbb(mint amit most vettem) nagyon le van lakva, ritka az olyan, aminek a blokkja teljesen rendbe van rakva. én majd ha lement az érettségi, akkor fogom szétszedni a blokkot... elég csúnya zörgése van...
FIREBLADE78:Ezt öröm hallani 22kw az meg külön jó dolog
[ Szerkesztve ]
Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Topiccsendőr #51574 üzenetére
Szerelőmnek sincs különösebb baja az övével,igaz az övé már injektoros 2007-es. Költeni kell rá tény,de nem havi 100 ezret vagy 50-et. Egy ktm se különb semmivel. Talán a legújabb modell
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
AllTheBest
senior tag
válasz Topiccsendőr #51605 üzenetére
A kérdező én voltam, és igen, nem volt egyértelmű a kérdés, csak általánosságban kérdeztem, mivel még úgyis messze van nekem a nagyobb gép beszerzése. Nyilván nem csak egy ember vélemény alapján fogok motort venni, ahogy eddig sem úgy tettem...
Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb
-
KubanitoS
veterán
válasz Topiccsendőr #51708 üzenetére
Ki beszél itt terepezésről? Itt kérem csak és kizárólag közúti használat lenne a cél, az már más kérdés, hogy amilyen állapotban vannak az utak egy-két helyen, az már simán a terepezés kategóriája.
Amúgy egy motorkerékpár esetén geometrián egészen pontosan mit kell érteni?
DRZ-ről meg csak annyit, hogy anno mikor én tanultam motorozni, egy DR750 Big volt az oktatónak korlátlan motornak, az meg szintén ültetve volt. Én akkor kb nem éreztem, hogy probléma lenne (feltehetőleg azért, mivel akkor ültem először motoron ), így ezért is javasoltam haveromnak ezt az ültetés dolgot.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
mm89
őstag
válasz Topiccsendőr #51712 üzenetére
Népítélet : nyilván szűrni kell a szélsőséges véleményeket. Szerintem érdemes nézelődni ott.
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
-Mosquito-
őstag
válasz Topiccsendőr #51777 üzenetére
Én utánanéztem/olvastam a fórumán a népítéleten,minél több infót szívtam magamba. Ilyen 5-10eKm-es futást/írást el sem kell olvasni mert haszontalan. Ahogy írod,olyat kell elolvasni ami/aki újonnan esetleg kevés Km-el vette meg a motort és belecsavart 40-120eKm-t és leírta mi/hogy,jó/rossz tulajdonságait a gépnek,magyarán használta és nem a garázsban állt középsztenderen... Pl: [link]
Runner:
Már kell is faragni az ülésen vagy csak infót gyűjtesz/akarsz? Amúgy ez a 80-90eFt elfogatható,van ennél drágább is pl, Tommot. Láttam és hallottam is hogy jól,szépen és nem drágán dogozik. Motorkarpit
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #51832 üzenetére
Ilyen összegeknél már, hogy most melyik Öhlinset rakják bele, szerintem sokat nem oszt vagy szoroz.
Én ugyan nem szidtam az 1000RR-t, ha egyszer valamikor lesz egy ezresem, tuti olyan lesz (na nem azért, mert "ki tudom motorozni" ). Tesztekben mondogatják mindig, hogy kicsit már eljárt felette az idő stb. Mondjuk attól függetlenül pl. McGuinness nagyon szép eredményeket ér el vele ma is. Mondjuk ott már CNC-zett dugattyúk vannak meg egyéb nyalánkságok, valahol azt írták a motorról.
Amúgy paradoxon az egész, mert a gyártók az egyik oldalon hajtják a még több lóerőt, a másik oldalon meg fejlesztik a mindenféle ketyeréket, hogy kordában tartható legyen a ménes az átlag motorosnak is és ne tekeredjen fel vele az első fára. Nyilván a pályahasználat más, de nem csak pályára veszik ezeket meg nem csak olyanok, akik már azóta motoroznak, mióta elkezdtek járni.
Persze aki katalógusból vesz motort meg fontos a pénisz növelő hatás, annak kell a +15-20 lóerő, ez nem kérdés de hát nem kell csodálkozni ilyeneken, múltkor pl. a vén f@sz a Lexus LFA-val nem tudott a parkolóban a két vonal közé és így is csak kb. 3. nekifutásra szóval az ilyen komoly gépekhez rutint még mindig nem lehet vásárolni.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #51911 üzenetére
Néztem... FZ6-nak és az SV-nek is 15,X az áttétele egyesben. A GS-el nem foglalkoztam, az érzésre is nagyon lomha egy SV/Gladiushoz képest.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #51921 üzenetére
Végigszámoltam. De úgylátom, Te nem.
Végeredmények:
FZ6: 15,996
Gladius: 15,754Tehát a két motor áttétele egyesben durván másfél százalékkal tér el, ami praktikusan semmi. A hátsó kerékméret is durván ugyanakkora átmérőjű (160/60 szemben 180/55).
-
Burt1793
veterán
válasz Topiccsendőr #51945 üzenetére
Gondolom a teljes nyomatékmódosítást számolta ki, ezekből, amiket megadtál ki lehet számolni, milyen fogaskerék van még a váltó és a kerék között? Lehet, hogy van, én ezt a típust nem ismerem, sőt... csak az elméleti részt.
-
Burt1793
veterán
válasz Topiccsendőr #51951 üzenetére
Oké, egyetemen nem rég tanultam a témát, lehet, hogy kicsit egyszerűbb példákkal.
Ezek a számok, amiket megadtál szögsebesség módosítások (i) vagy nyomatékmódosítások (k)?
A mérőpadon mért nyomaték az a főtengelyé vagy a keréken mért? Ha a keréken mért, akkor az csökken, minél nagyobb sebességben van az autó (gondolom). Van esetleg egy olyan "jegyzőkönyved" egy ilyen mérőpados mérésről, amit valami rendes cég csinált (azaz elég részletes és pontos)?fí (hatásfok)=i össz* k össz és az i össz-t elvileg úgy kapod meg, hogy összeszorzod az összes fogaskerék értékét, a k-kat ugyanígy.
(#51957) HSM: És akkor az a nyomaték, ami mondjuk a mérőpadon 340 Nm egy 2 literes dízelnél, az a motoré, és a keréken jóval több ébred, fokozattól függően. Azaz a motor lehet 340 Nm-es, de ha az egy nem hozzáillő váltón van, akkor egy 150 Nm-es sokkal gyengébb motorú autó több nyomatékot tud a kerékre vinni, jól értem?
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Topiccsendőr #51967 üzenetére
Én most, hogy így google-ozgattam a mérésekről, azt láttam, hogy mindkét módon számolják.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #51967 üzenetére
Persze, a gyárban meg tudják mérni így is, sőt, nyersen a blokkot is motor nélkül, nekik adott minden. Ugyanakkor így nem fogsz méréseket találni, legfeljebb a katalógusadatot.
A mérőpadi méréseknél, amik "közkézen" (pl. google) elérhetőek, azok viszont a kerékről számolódnak vissza, belekalkulálva a mechanikai veszteségeket is.[ Szerkesztve ]
-
Trub
tag
válasz Topiccsendőr #51967 üzenetére
Kétlem hogy így csinálnák. Egyszerűen felrakják egy fékpadra magát a blokkot és kész.
De szerintem sokkal életszerűbb a keréken mérni. Az adja a valós eredményt. Hiába tud a blokk 100 Nm-t, ha csak a fele jelenik meg a keréken. Akkor adják meg azt inkább.
Egyébként nem kell tudni az áttételt ahhoz, hogy kiszámold a főtengelyen ébredő nyomatékot ha a keréken méred.
[ Szerkesztve ]
-
Trub
tag
válasz Topiccsendőr #51972 üzenetére
Fogod az adott fordulatszámhoz tartozó nyomatékot [Nm], megszorzod a végáttétellel (~16 - egyesben, különböző fokozatokban más), ekkor megkapod a keréken ébredő nyomatékot. Ezt kell elosztani a kerék átmérő felével [ m ]. Ekkor megkapod a keréken ébredő erőt.
Tehát F=M*i/r. M: főorsón ébredő nyomaték [Nm] ; i: végáttétel ; r: kerék sugara [ m ]
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #51972 üzenetére
Itt a gearing commander [link], megnézed, milyen sebességnél, melyik fokozatban mennyit forog a motor, megnézed a fékpadi mérést, mekkora nyomaték tartozik hozzá, és beszorzod a sebességfokozatban elérhető nyomatékszorzóval. Kb. ennyi.
-
polimorf
tag
válasz Topiccsendőr #51975 üzenetére
Nektek érdekes lehet.
Én szivesebben néznék pár motorozás közben készült fotót.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Topiccsendőr #51999 üzenetére
Kb úgy félig lehetett...
De ma meg végig alatta volt szinte, csak a menet végén tankoltam."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #51975 üzenetére
Ne hagyjatok abba engem erdekel . Jo olvasni.!!
Akkor ezekkel is tudnak jatszani a motor hangolasaban, mikor ugyan az a ccm blokk, egy tura motorban nyomatekosabb, a sport motorba meg le erosebb, es fordordulaton eled fel igazan?[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #52113 üzenetére
Akkor a száliránynak nem sok jelentősége van ez esetben. Érdekes. Gondolom a vizes felületen a minta irányának vízelvezetésének lenne,
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #52114 üzenetére
Mennék sajtósnak, ha időmilliomos lennék
szelepdolog...igaz-igaz...meg ekkora kompressziót talán nem is lehetne veszteni szerintem ezzel a problémával.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
emre
veterán
válasz Topiccsendőr #52155 üzenetére
Sehogy, de tavaj a karbi és az üza rendszer rendbe lett téve. Faszán is megy azóta. Van még rajta meló, de az más jellegű. Ezt idén vettem észre. Direkt egy nappal a műszaki előtt mostam le hogy legyen ideje kiszáradni. Mosás után kb. 1,5-2 óra kellett mire elindult. De másnap megint szenvedtem vele majdnem egy órát. Utána viszont nem volt gond. Egy pipát most szétkaptam hogy nincs-e összeégve, de az a része rendben volt, viszont volt benne kis nedvesség.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz Topiccsendőr #52162 üzenetére
Márpedig lesz rá költés, vagy valami más megoldás, mert ezt a gépet nem fogom sem eladni sem elbontani.
Volt elfekvőben egy pár trafóm, hozzá tartozó pipákkal, majd megnézem azzal hogy viselkedik.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Hunyus
aktív tag
válasz Topiccsendőr #52192 üzenetére
Hát igen ez így nehéz lehet...
De szinte már mindent néztünk és próbáltunk,már nincs ötlet,hogy mi lehet.
A benzin jól van bekeverve,jó olajjal,jó arányba.
Karburátor tiszta,falsot nem szív sehol.
Gyertya gyertyapipa,gyertyakábel jó.
Kipufogó tiszta,power szelep nyit,levettem a kipufogót és benéztem a hengerbe látni h nyit.
Pöcre indul,alapjárat van,6-7000-ig pörög szépen.Erő kompresszió jó.
De mégsem akar kipörögni rendesen,6-7000-nél el kezd puffogni,de nem úgy mintha utógyújtás lenne.
Kezd ez X-akták lenni már
Pláne h előtte nem volt vele gond,meg most h elő lett véve a motor újra,most is volt amikor rendesen pörgött,de csak 1-2km-ig,aztán megint ugyan az.....
De valami elvek biztos vannak,hogy ez ezért van,az azért...
Karburátor beállítással se lehet baj,mert előtte nem volt gond vele,max dugulás vagy piszkos lenne,de az sem mert ki lett tisztítva minden..
Kábelezéssel sem lehet gond,mert csak a gyújtás kapcsoló rész van kábelezve,semmi cullang(index,lámpa,stb)
Egyedül a gyújtás része nem lett nézve,de tirisztoros azon sok mindent nem kell állogatni,na meg megint csak az van,hogy előtte jó volt és nem lett rajt semmi sem piszkálva.. -
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #52638 üzenetére
Nem a szivacs szűrőt firtattam, hanem, hogy a gyári papír helyett ilyen tuning szivacs szűrőket bele tenni, ahhoz tisztító készletet venni aztán 2-3e km-enként pucolgatni (meg ahhoz bontogatni fél/egy órát, utána meg visszaépíteni), nem tartom egy ésszerű dolognak. Ahol szivacs van gyárilag, az tiszta sor.
Czimby: Tudom, hogy gyártanak de szerezni nekem nem sikerült olyanból.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
pityaa23
senior tag
válasz Topiccsendőr #52690 üzenetére
Nekem ugyan van, de csak nemrég vettem és csak most csinálom vele a jogsit, szóval nem tudom hasznodra válnék-e. Mit kéne megnézni rajta? Vagy beszélj amdk7 kollégával, tőle vettem.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #52759 üzenetére
Ebben lehet igazság, amit a láncról írsz, erre nem gondoltam.
Amúgy az 520-asról 415-ösöre váltott láncnál nemcsak a súly, ami számít, hanem az a tény, hogy a 415-ben nincsenek O-gyűrűk, így emiatt is kisebb a "gördülési ellenállása".
A gumi súlyának hatása viszont a padon szvsz mérési "hiba". A lóerők a fordulatszám és nyomaték függvényében számolódnak, azok pedig nem függnek a meghajtott kerék súlyától semmilyen formában. Legalábbis, ha nem tévedek.
Ugyan nem volt a kezemben azonos fogszámú Alu/Acél lánckerék, de a kilós spórolás nekem kissé túlzónak tűnik, tekintve, hogy az acél lánckerekek is hatalmas kivágásokkal ki vannak könnyítve. Biztos ilyen durva a súlybeli eltérés?
(#52758) Daywalker: Meg jól be lehet vele paráztatni az utast, ha véletlen kicsit elemeli az elejét.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #52794 üzenetére
Visszaszámolja.. Inkább megbecsüli. Vannak erre formulák, kb. mennyi erő vész el milyen kapcsolatokon. Más a veszteség pl. szöghajtáson, mint láncon. Járműtechnikai szakirodalom foglalkozik ezzel, én csak belelapoztam.
A vékonyabb láncszett kompletten simán el tudom képzelni, hogy bőven 1kg feletti spórolás, én arra gondoltam, ha azonos lánchoz való alu és acél fogaskerekek közt nem tűnik nekem reálisnak ennyi súlykülönbség. Persze, normálisan kivágott acél lánckerékre értettem, ami a legtöbb motoron megtalálható. Amúgy utánanézve azt az infót találtam, hogy durván fél kg a súlybeli difi a hátsó lánckerék esetén a két anyag között.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #52964 üzenetére
Hát, ha nyomaték maximumon indulunk, és feltennénk, hogy a kuplungcsúszás veszteségmentes erőátvitel (nem az), akkor 2800N állna az SV650 oldalán és 3700N a GSXR1000 K3 mellett.
De ez mondjuk nem egy túl életszerű helyzet szvsz, hogy 8400-on pörgetve kuplunggal játszva vezessünk mondjuk egy szerpentinen kigyorsításon, egészen 95km/h-ig (ennyivel megy egyesben a GSXR1000 K3 8400rpm-en). Egy gyorsulási versenyen oké, de a mindennapi közlekedésben nem igazán. Arról nem is beszélve, hogy nem vagyok róla meggyőződve, hogy kuplungcsúsztatás közben nem megy a kukába a hajtóerő jelentékeny része.
Amúgy nem akarok vau-vau, de az SV1000 is éppen 3700N-ra jön ki nyomatékmaximumon kuplunggal játszós üzemmódban egyesben. Persze, tény, hogy a sornégy1000 sportmotorok elmennek az ezres SV-től is főleg nagyobb sebességeken, mivel többet pörögnek és szűkebb a váltókiosztásuk. A lóerő se véletlen jóval több, hasonló nyomaték mellett.
A V2 mizéria oka pedig csupán annyi, hogy pl. egy 650-es SV-vel sokkal kényelmesebben, rugalmasabban, dinamikusabban lehet cikázni utcai tempók mellett, mint egy 600-as sportmotoron, ráadásul lényegesen kevesebb váltással. Az persze, nem kérdés, hogy egy sor4 600-as sportmotor nem utcai körülmények között gyorsabb nála, ahogy az ezres SV-nél is egy ezres sor4 sportmotor.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #52994 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy nehéz csúsztatni a kuplungot, miért lenne az? Azt mondtam, életszerűtlen, hogyha valaki motorozik, akkor kanyar után kuplungcsúsztatással menjen. Lehet, velem van a baj, de én eddig minden motorom úgy használtam, hogy csak akkor és addig kuplungoltam, amíg kellett, elindulásnál és váltásnál. Se többet, se kevesebbet. Nekem az nem fér bele, hogy azzal nyerjek gyorsulást, hogy szétégetem a kuplungot. Persze, mint írtam, lehet velem van a baj.
A 25km/h csak a bólyázás miatt jött elő, hogy ott feleslegesen erős a kis V2-es más motorokhoz képest, tehát nem csoda, hogy ledobta volna a vezetőt, ha óvatlanul bánik a gázzal.
Ami a rugalmasságot illeti, ki lehet próbálni, SV-vel mész 3-4000-es fordulattal a városban 2-3-asban, és hirtelen húzol rá egy gázt elég szépen megindul, sor4 600-on viszont érzésre nincs olyan dinamika még ilyen körülmények között. Aztán lehet, csak érzésre becsapós, ezt nem tudom, nem mértem le pontosan.
Amúgy nekem ez a leírás tetszett nagyon a két motorról, sportmotoron: [link]. -
Burt1793
veterán
válasz Topiccsendőr #53008 üzenetére
Vészfékezésnél villog a féklámpa az autóknál, vagy ha nem az, a vészvillogó villog nagyobb frekvenciával.
-
canniball
nagyúr
válasz Topiccsendőr #53008 üzenetére
Nem tudom, ennyire nem vagyok képben. De lényeg hogy akkor villog ha helyzet van. Nekem előbb jutott volna eszembe ezt kötelezővé tenni, mint a segélyhívót...
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #53008 üzenetére
Meg ilyet nem is lattam. Olyat viszont igen, hogy veszfekezesnel egy bizonyos sebesseg felett a veszvillogo bekacsolt. (Citroen xara).
Bogyo:
En a sony hasonlo kialakitasut hasznalom, azt 360fokba lehet allitani, korbe lehet tekerni a csiptetot.[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #53069 üzenetére
En ma jutottam el oda, hogy ehhez a temahoz nem szolok hozza...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
baboss
őstag
válasz Topiccsendőr #53102 üzenetére
Köszönöm az infót.
Idáig 2 ütemű vasam volt,ezért elég sok mindennel nem vagyok még tisztában.
Kipufogó eredeti,egyben van a 4 kipufogó csonkkal.Idáig nem volt durrogás,egy pár napja csinálja csak.
Reggel indításnál szívató,felpörög 2800-ig majd visszaesik 1500-ra. 1perc után leveszem a szívatót és az alapjárat 800-ra le esik. 800-as alapjáraton elég zakatolós hangja van,(állítólag Kawasaki betegség a csörgő kuplung kosár ) ezért az alapjárati csavaron állítani szoktam,A karburátornál van egy alapjárat állító csavar ,nagy fekete gomb,amivel beállítom, hogy 1000-legyen a fordulat.Viszont ha jól bemelegszik a motor,kb 10 km után amikor megállok akkor már az alapjárat valamiért már 14000-ra felmegy.Ilyenkor vissza kel tekernem a csavaron,hogy 1000 legyen.
1-től 4 ig jól húz..(6-7 ezres fordulaton kezd el jól húzni).Az 5-ik már gyengébb,viszont 6-ik ban 110-120 km -es sebességnél ha gázt adok akkor olyan mint ha fojtva lenne hörgős a hangja és lassan megy fel a sebesség.
Az alapjáratnak mennyinek kell lenije ?
Amikor vettem a mocit akkor azt monda az eladó,hogy nemrég volt olaj -olajszűrő-légszűrő csere,és szinkronizálás Azóta kb 4000km-ert mentem.Azt olvastam,hogy vásárlás után érdemes lecserélni ezeket,és egy karbi takarítást,valamint egy szinkronizálást csináltatni.
Ja és ha számít valamit akkor olaj / léghűtéses a moci.[ Szerkesztve ]
-
baboss
őstag
válasz Topiccsendőr #53153 üzenetére
Reggel megnézem a dobot.
A durrogás csak akkor van ha nagyobb sebességgel megyek magasabb fordulaton és leveszem a gázt,megy a motorfék és ekkor szokót néha durranni egyet.Nem nagy a hangja,inkább pöffentésnek nevezném.
Kiszedtem a légszűrőt ,és nem igazán volt koszos,poros.Kompresszorral megfújtam,de alig jött ki valami por.
A vízhűtéses PC-m ben sokkal több por szokott lenni.
A fordulatszámot beállítottam 1300-ra,így alig lehet hallani a kuplungkosár csörgését.
A sógorom nézte ki,meg és próbálta ki a motort.Előtte megkérdezte,hogy mire szeretném használni,és mennyi pénzem van rá.Már több vasa is volt.Mos egy Suzuki 1400-asa van,hogy pontosan milyen azt nem tudom.Én egyből rákérdeztem a csörgő hangra,azt monda,hogy Kawasaki betegség.Az eladó is mondta,hogy ki lett cserélve nemrég a kosár ha akarom kicserélhetem,de 2-3 hónap és megint csörögni fog. A sógor szerint a korához képest jó állapotban van, nem volt túlhajtva,agyon nyúzva,mert a könyökök alig vannak elszíneződve.Egy kicsit lustának tartotta,de ez szerinte adódhat abból is,hogy az 1400-as mocija után más milyen egy 400-ason menni.
Ezek voltak cserélve az eladó szerint 2 hónappal az eladás előtt.
Olaj, olajszűrő, légszűrő, kuplungkosár, lánc ,hátsógumi, első hátsó fékbetét fékfolyadék,akkumulátor.A sógor szerint megfelel a valóságnak.Én laikus szemmel csak az aláhúzott alkatrészeken láttam,hogy tényleg cserélve lett.
Amint lesz zseton átnézetem motorikusan.BP -en hova érdemes vinni ahol állapot felmérést lehet kérni,és ha javítani kell valamit akkor nem aranyárban van.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #53253 üzenetére
Természetesen. Csak úgy fogok - talán ősszel - motort venni, ha a vételáron és az átírás költségein felül még 80-100k összeggel rendelkezem. Amit valószínűleg rá is kell költsek a motorra. Ha piszok nagy mázlim lesz és mégsem, akkor meg majd jól elmotorozom a maradékot.
Csak az volt a furcsa, hogy ugyanilyen áron, képek alapján sokkal szakadtabbnak tűnő, és - mivel magánszemélyek árulták - semmiféle "jótállással" nem rendelkező gépeket pár nap alatt elvittek (ugyanezen típusokból), ezek meg legalább fél éve ott virítanak a HaHu-n.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #53320 üzenetére
Jóvanmá, nekem is olasz.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Topiccsendőr #53324 üzenetére
Hagyjadmár én kipucoltam egy mosdokagylószifont és vízvezetékszerelőnek érzem magam.
Most a WC van egy kicsit eldugulva, holnap azt is szétszedem, délutánra megmondom hogy tényleg vízvezetékszerelő vagyok e.
Amúgy teljesen értem a felvetéseted, egy dolog zavar engem hogy sokszor tényleg aki ki tud cserélni egy gyertyát meg légszűrőt az már motorszerelőnek hiszi magát, holott fingja nincsen semmiről szakmailag.
Nah ha ilylenhez viszed véletlen a gépet akkor joggal állítom hogy én sem vagyok gyengébb motorszerelő mint ő... pedig én szart sem tudok...[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Topiccsendőr #53380 üzenetére
Ez így tökéletes volt. Miért erőlteti a boxert a bömös? Igaz fingom sincs mit jelent
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #53381 üzenetére
Persze, értem, de nekem ez nem opció. Én azt szeretem, ha elfordítom a gázt és megy. Persze, a megfelelő sebességben. Ha már a kuplunggal is kell gépészkedni, az durván elvesz nálam az élményből.
Gondold végig, én minden piros mögül büntetlenül, lelkiismeretfurdalás nélkül kilőhetek egy Sv-vel, ugyanazért a gyorsulásért meg égethetném a sportmotorok kuplungját, ami azért rendesen igénybe is veszi azt. Nekem ez nem adja, ez van.(#53391) Daywalker: Nem gondoltam volna, hogy egy ilyen dupla 6 dugós fék 320-as tárcsával ennyire gyenge lehet. Ránézésre inkább a kétujjas nose wheelie-k jutnak róla eszembe, mint az életveszély.
Amúgy ha jól emlékszem 2008-tól új féket kapott, asszem radiális négydugós monblock-ot.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Nespresso VERTUO POP GCV2 EU kapszulás kávéfőző garis
- Nespresso Barista Receptkészítő, tejhabosító újszerű állapotban eladó
- Szinte új Krups XS 600010 cappuccino set (tejhabosító) eladó ajándék Krups tisztítótablettával
- Görgős TV-állvány - forgatható tetőlappal, 1 belső polccal, üvegajtóval
- Xiaomi Mi Pro 2 + ajándék Xiaomi elektromos pumpa
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen