Új hozzászólás Aktív témák

  • Burt1793

    veterán

    válasz Topiccsendőr #51951 üzenetére

    Oké, egyetemen nem rég tanultam a témát, lehet, hogy kicsit egyszerűbb példákkal.
    Ezek a számok, amiket megadtál szögsebesség módosítások (i) vagy nyomatékmódosítások (k)?
    A mérőpadon mért nyomaték az a főtengelyé vagy a keréken mért? Ha a keréken mért, akkor az csökken, minél nagyobb sebességben van az autó (gondolom). Van esetleg egy olyan "jegyzőkönyved" egy ilyen mérőpados mérésről, amit valami rendes cég csinált (azaz elég részletes és pontos)?

    fí (hatásfok)=i össz* k össz és az i össz-t elvileg úgy kapod meg, hogy összeszorzod az összes fogaskerék értékét, a k-kat ugyanígy.

    (#51957) HSM: És akkor az a nyomaték, ami mondjuk a mérőpadon 340 Nm egy 2 literes dízelnél, az a motoré, és a keréken jóval több ébred, fokozattól függően. Azaz a motor lehet 340 Nm-es, de ha az egy nem hozzáillő váltón van, akkor egy 150 Nm-es sokkal gyengébb motorú autó több nyomatékot tud a kerékre vinni, jól értem? :D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák