- Adobe Photoshop
- Linux kezdőknek
- Facebook és Messenger
- PHP programozás
- Windows 11
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Hálózati / IP kamera
- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nem semmi: [link]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Daywalker #46796 üzenetére
Mondjuk az én kedvenc MOL Moto Street 10W40-em is csak SG (SE van előírva a szervizkönyvben szerencsére, így jó)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Daywalker #46802 üzenetére
HIFLO nem jó? Van most itthon 3 db + 3 cserére elegendő friss olajam is. Én felkészültem a szezonra!
(#46806) Daywalker: jogos a felvetés, ilyen aspektusból nem néztem a dolgot.
Mondjuk én is pocsékolom az olajat, de máshogy: az előírt 6000 km helyett 3000-ként cserélem - azt az egy litert.
Tiszta is volt az életében először megbontott blokkom (tisztítás, mosás, törlés előtti állapot, ahogy lejött a dekli):
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
Én ezért váltottam sűrített csereperiódusra. 1 lityi megy a gépbe felső nívóig, 3000 km alatt megy le a minimumig (0,7 liter). Ha már úgyis vennem kell másik flaskát, akkor inkább kicserélem. Tudom, nem vagyok elég környezettudatos, de 3000 km után már szurokfekete,
tehát teszi a dolgát. Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
Na, most egy kis képes beszámoló a szopóroller jelenlegi állásáról:
1., Hengerfej leszedve még tegnap este, elég "érdekesek" a szelepek (amúgy mind ki van verődve, mindet be kell csiszoltatni):
2., Látszik, hogy a hengerfejtömítés mentén is kifújt a kipufogó szelepek mellett (bal csavarnál):
3., A hengerfal viszont szép, nincs válla, még a hónolás nyomai is látszanak:
4., Este "kacsaúsztatót" csináltam a hengerből, kíváncsi voltam, hogy reggelre mennyi marad az olajból (jelentem, mind):
Mivel a hengerfejet (tisztán látszik, hogy az a főbűnös) csak legkorábban hétfőn tudom gépműhelybe adni, ezért ma a hengert is lebontottam, lássam, az elmúlt 21 év milyen károkat okozott a gépben. Nem volt egyszerű, a henger (és az alsó vezérműlánc) levételéhez szét kell bontani szinte az egész blokkot, mert a hülye japán a kuplungszerkezet mögé tervezte az alsó lánc feszítőjét. Felfújtam a pofámat, és neki estem:
A hengerben szinte nincs is kopás, a dugattyú mérete is bőven a javítási határértéken belül maradt, a gyűrűhézag is a megengedett legnagyobb érték felénél, tehát elvileg azokat sem kell cserélni, viszont a koksztól leragadtak a gyűrűk a hornyokba, így lefújt a dugattyú mellett:
Gyűrűk és dugattyú gyűrűhornyai fényesre takarítva, így mindjárt szebb lett a móka. Aztán új hengertalptömítéssel dugattyú befűzése, henger felszerelése, kuplung és alsó vezlánc összeszerelése. Ez a jelen állás, bocs a hosszúságért meg a sok szemléltető képért.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Daywalker #46938 üzenetére
Fos állapotban vannak, de remélem hogy egy köszörülés / szelepfészekmarás / becsiszolás kombó pár évre megoldja. Ehhez sajnos nemigen van alkatrész. Hétfőn megpróbálom elvinni egy gépműhelybe...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
Típus szerint stimmel. De ez gyári Honda, vagy méd in Csájna?
Igazából valószínűleg a 2 kipufogószelep is elég volna. Addig nem agyalok rajta, amíg a jövő héten a hengerfejes szakinak meg nem mutatom, de kösz a linket, elmentettem!
(#46947) Xaels: Bontóban? Magyarországon ez az egyetlen példány van ebből a típusból...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #46972 üzenetére
De jó itt látni téged újra!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #46991 üzenetére
Mi az, hogy középsztender "nem ér". Minden rendes motoron van.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #46994 üzenetére
Rendes motort írtam...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #47001 üzenetére
Nekem ez a kedvencem:
szerk: nofene, itthon is kapható! [link]
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Kolondrum #47066 üzenetére
Az Index GS500 fórumában az idősebb, nyugis túrázók országúton, 90-nel poroszkálva 3,5-3,6-tal eljárnak. Szóval nem rossz az a motor: nyugis, takarékos, de ha kell, akkor azért menni is tud.
(#47069) canniball: egyelőre egy dolog piszkál igazán, hogy meg tudják-e csinálni a hengerfejemet, és hogy mennyibe fog ez nekem fájni...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz smallmer #47281 üzenetére
Ha váltós motort veszel 125-ösben, az mind keveset fogyaszt (max. 3-3,2 liter, de inkább kevesebb).
Sportos kinézetű a kis Varadero (Honda XLV125), a Honda CBR 125R. De ezeknek is vége van 100-105-110 km/h körül, a többi meg ennyit se megy...[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz smallmer #47284 üzenetére
Na, az 120-at megy a teszt szerint. Én még nem is láttam ilyet közelről s távolról sem.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Daywalker #47287 üzenetére
Én is így gondoltam....
szerk: én is mentem már a Csótánnyal valós - GPS szerinti - 115-öt (óra sz. 121-122-t) a 6-os főútvonalon, baromi hosszú lejtőn. Fájt a szívem, amikor a fordulatmérő a 12k-t elérte (11k-tól piros), de egyszer az életben ki kellett próbálni... Amúgy meg szélmentes sík úton óra sz. 98-99, GPS 94. Nem több.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #47296 üzenetére
Az egyikkel a sárban tapicskolnak, a másikban jellemzően sietnek, de van olyan is amiben műmájerkedni szokás...
(#47298) FIREBLADE78: az sem rossz, a sebésznek is meg kell élnie valamiből....
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #47322 üzenetére
Látod, én a vén fütyi még ideális körülmények között sem tudok motorozni, épphogy elterelgetem az öreg Csótányt. (Igaz, akár a világ végére is....)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #47347 üzenetére
Tetszik a színe a talpának, azzal tudsz majd unortodox módon indexelni!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #47350 üzenetére
Na de most őszintén, csak úgy kíváncsiságból: mi a fenéért nem túrás cuccokat keresel?
Csak tippelem, hogy nem vagánykodni, hanem túrázni szeretnél a géppel, a túracsizmában meg egész nap el lehet lenni, sőt végszükség esetén akár gyalogolni is, anélkül hogy szétmenne...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #47353 üzenetére
Ebben a tapasztaltabb túrázók tudnak majd segíteni, én másfél évig egy tíz éves, fűzős, magas szárú túracipőben (nem motoros ) gurultam, karácsony előtt vateráztam 10k-ért egy majdnem vadiúj, teljesen vízálló, "gumicsizma kinézetűt" (vastag fekete bőr, mindennemű csicsa nélkül, oldalt végig cippzáras), ami biztosan nem a legjobb védelem szempontjából, viszont marha kényelmes akár egész nap.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Genesistibi #47384 üzenetére
Ha nincs meg minden eredeti okmánya, akkor soha nem fogod tudni üzembe helyeztetni. Amúgy nem olcsó, már csak a regisztrációs adó miatt sem. Nézzél rendszámosat, hazait, érvényes műszakival, bár azokból kevés esik a megadott összeghatárokba. Úgy is lesz kb. 32-35 ezer forint, mire a nevedre kerül.
szerk: a "lejárt magyar papírokkal" nincs különösebb gond, ha a motor forgalmija, törzskönyve a mostani tulaj nevére szól, illetve ha a biztosítása rendezve van és van rendszáma. Akkor csak egy műszaki vizsga pluszban.
A választott típusok egyébként nem rosszak.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz V.Stryker #47400 üzenetére
A nadrág és a csizma szárának átmérőjétől...
szerk: én betűröm a nadrágot, mert a kivehető termo béléssel együtt is épphogy, de bele bírom passzírozni. Legalább ott nem jön be a huzat. Nyáron, a bélés nélkül meg sokkal könnyebb lesz ugyanez a műveletsor.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #47469 üzenetére
Jogos a 2 pont, egy léghűtéses / lég-olajos motor nagyon sz*rul tud szólni, főleg ha nem üzemmeleg, anélkül, hogy bármi baja lenne.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #47509 üzenetére
Az ugyanazon márkától származó kabát és nadrág felülmúlhatatlan előnye, hogy összecipzározhatók!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Ezt végképp nem értem. Szerintem fele olyan hosszú bőr lógók is elegek volnának a kormányra, nem?!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Something_ #47636 üzenetére
Vaze' tavaly is!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #47709 üzenetére
Látom szépen kihasználod a "pirosat" is a fordulatmérőn, ha már egyszer az a része is ki van fizetve!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz jaktib #47785 üzenetére
Igen, április 1-i cikk. Te a mostani magyar politikusokról el tudod képzelni, hogy - közpénzből - ilyen költséges módon finanszírozzák a hobbinkat? Egyébként már mennék is motort venni, hitelre persze....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Something_ #47799 üzenetére
Borcucc?!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz runner 125 #47966 üzenetére
Nem hazudok, az igazat mondom: két és fél évvel ezelőtt, kb. 80 ezer km-rel adtam el az akkor 9 éves Renault Thaliámat, hibátlan állapotú gyári eredeti török InciAkü nevű akkujával. Ez a kivétel, ami erősíti a szabályt...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Daywalker #47974 üzenetére
Yes! Sajnos "kiszúrásból" az AGM akkuk mérete általában még véletlenül sem egyezik meg a hagyományos ólom-savas akkukéval, nehogy simán a helyére be lehessen tenni. Másfél éve szerettem volna ilyet a Csótányba, aztán a méretproblémák miatt egy tök sima, mezei 9Ah-s Banner lett bele téve. Még hibátlan, pedig a télen nem volt kivéve a gépből, csak 3 alkalommal rátöltöttem automata töltővel pár órát. (Nem kért többet, gyakorlatilag nem merült állásban)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Hadd dicsekedjek, megjött a "túrázós" kompresszorom, és qrva jó: [link]
szerk: ráadásul mázlim van, mert most árazták át. Én még 7990,-et fizettem érte!
Fele akkora mint a teszkós vackok, igaz nem "17 bárt" tud, csak 6-ot, de azt tudja is. Valamint az előbbivel ellentétben nem "kapugaranciás" (értsd addig garanciális, míg kilépsz vele a boltajtón), hanem a papírja szerint 2 év van rá. Vízhatlan gyöngyvászon hordzsák is jár hozzá.
Tavaly Erdélyben óriási segítség volt a bajban Laci barátom még komolyabb kompresszora, de az nekem egyrészt drága lett volna, másrészt méretileg sem tudnám hová tenni a motoron: [link]
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- TCL LCD és LED TV-k
- Autós topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Óvodások homokozója
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Azonnali mobilos kérdések órája
- iPad topik
- További aktív témák...
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen