- Linux kezdőknek
- Facebook és Messenger
- PHP programozás
- Adobe Photoshop
- Windows 11
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Hálózati / IP kamera
- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
Fölösleges: elfogyott a tavalyról maradt szabim, jövő hétvégén meg motorkarbantartást kellene csinálni, ha marad a tűrhető idő. Aztán meg csak itt lesz már az igazi tavasz....
(#45315) Feree13: sicc innen a negatív kisugárzásaiddal!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Mi kis cég vagyunk, viszonylag rugalmas a főnök szabi ügyben. Amúgy meg jellemzően minden évben veszendőbe szokott menni pár nap, mert egyszerűen - a rengeteg meló miatt - nem tudjuk kivenni az összes szabit (nekem a korom miatt ugye évi 30 nap jár). Most meg éppen pangás van, kevesebb a meló, így gondoltam, hogy bepróbálkozok egy szabi kérelemmel a főnöknél. Megkaptam, szerencsére. Legalább pár dolgomat elintéztem, meg motoroztam is egy kicsit.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #45322 üzenetére
Hadd dicsekedjek: zsinórban negyedik nap voltam egymás után motorozni, ma kb. 70 km jött össze (összesen 290). Ma sem volt meleg, de nem fagytam annyira meg, mint előző napokon. Most vagy itt a tavasz, vagy én kezdek megedződni...
Nekem is kifogyóban a tank, az "állott", tavalyi benyát rendeltetésszerűen elfüstöltem...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Kolondrum #45327 üzenetére
Előzni? Ezzel?! Maximum traktort vagy kombájnt...
90-95 km/h a végsebessége (GPS szerint), igaz ezt 4.-ben és 5.-ben is eléri. 7000 és 10000 fordulat között kell lennie a mutatónak, különben megdöglik teljesen. Rugalmatlan. A (valós) 80-at kb. 15-16 mp alatt éri el. 80-85-ös tempóval viszont kimegy a világból, 2,8 lit/100km fogyasztással, mint azt a nyáron a 8 napos, 2369 km-es erdélyi túránkon bebizonyította. (megpakolva sem lassabb viszont). 2-ben 50-ig, 3.-ban 70-ig hajtható.
Sajnos az a gyanúm, hogy fogy belőle a kompresszió. Nem megy úgy, mint másfél éve. A végsebessége kb. 5-tel több volt a gyári láncáttétellel, de a 15 fogú kislánckereket 14-re cseréltem, így sokkal kevesebbet kell váltani, azelőtt szembe szélnél kérte vissza a 4.-ket, most meg elbírja.[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Kolondrum #45329 üzenetére
Az meg sok, nem vicc: egy mai hasonló kaliberű, injektoros 125-ös, pl az YBR125 beéri 2,5 literrel nyélgáz mellett is, a Honda CBF125 meg 2,2-2,4 körül fogyaszt csutkagázon. Azok is kb. úgy mennek, mint az enyém.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Logeeen #45331 üzenetére
Erdélyben (én 82 kg vagyok + 30 kg cucc) 2,65-ös átlagot fogyasztottam, igaz ott jellemzően csak 75-80-nal mentünk, itthon meg mindig nyélgáz. Az eddig összesen megtett 14k km átlaga a 2,8 liter. A társam egy kisVaradero volt (XL125V), az ugyanilyen tempó mellett 3,5-öt kért (karburátoros V2-es 125-ös) A Vara 60 kilóval nehezebb, mint az enyém. Sík úton, vagy lejtőn gyorsabb volt, mint a Csótány, de emelkedőn felfelé mindig én győztem!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Logeeen #45333 üzenetére
Vagy nagyon hajtod, vagy valami nincs tökéletesen beállítva.
Az enyém üresen csak 114 kg, tele tankolva 124. A kis Vara 170 körül van megtankolva, meg volt rajta vagy 10kg-nyi bukócső és egyéb vackok. Nekem csak a két kis bőrtáska + tanktáska + 50 literes matrózszák a cuccok, a Vara meg 2x35 liter oldaldoboz + 46 literes topcase.[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
A probléma és a megoldása + bónusz: satnya bicikli!
Magamnak kerestem a bajt: a "kormányváltással" olyan rossz helyre kerültek a tükreim, hogy konkrétan semmit nem láttam hátrafelé. Ez most oldalanként 4-4 centivel kijjebb, és 5-5 centivel magasabban van. Jó lesz! (4,5k-ba került a két használt Hornet tükör).
Szerk: a bowdenjeim még sz*rul állnak, mert van bennük 15 centi felesleg. A következő projekt a bowdengyártás lesz. A fékcső már rövid, és "fém". Király!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Na, itt vannak a Lidl-es cuccok, ha valakit érdekel (csütörtöktől). TotalBike motoros fórumán hozzáértők azt állítják, hogy nagyon jó minőségűek ezek az aláöltözők, nagyon megérik az árukat.
(#45398) SymbianOS: nekem az aláöltöző muszáj lenne, egy ócska kinyúlt pulóvert, meg egy "békebeli" jégeralsót használok most. Szívem szerint egy kesztyűt is vennék, de a hónapban kitakarítottam a családi kasszát...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #45432 üzenetére
Én is MOL MotoStreet 10W40-nel járok, hajdanán Persuader ajánlására. Eddig bevált, semmi gondom nincs vele.
szerk: mondjuk én 3 ezrenként cserélem (a gyári ajánlás 6000 helyett). Pont egy liter megy bele, azzal van felső nívóig, 3000 alatt lemegy a minimum jelzésig. Akkor meg már ha veszek másik flaskát, akkor nem töltögetem, hanem simán lecserélem. Mondjuk ennyi km alatt is szurokfekete lesz. 3 flaska így is elég egy teljes évre, ráadásul "filléres" tétel.[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz jaktib #45434 üzenetére
Én csak nem egészen 2 éve motorozok, 125-össel. Direkt motoros balesetbiztosításom nincs, hanem a bankkártyámhoz van egy általános balesetbiztosításom, évi 1900,- forint díjjal. Nem sokat térítene, de ne is legyen rá szükség. Tavaly, mikor Erdélybe mentünk, akkor kötöttem a 8 napra 3500,- forintért teljeskörű motoros biztosítást az interneten, de már meg nem mondom, hogy melyik biztosítónál...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Outlander #45468 üzenetére
Nekem lett aláöltözőm és kesztyűm is. A kesztyűt szerencsére felpróbáltam, eddig az L-es volt jó rá, ebből viszont M-es kell. Egyébként kevés árut kaptak, a vesevédőt leszámítva szerintem 10 órára nem lesz belőlük egy darab sem. Vesevédőből meg van egy fél raklappal... Ez utóbbit nem vettem, nem volt rá zsetonom, de úgysem hordanám.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
A betét általában filléres holmi (még a márkás sem drága), a tárcsából a gyári akár 40-60 ezer/db is lehet. Az utángyártott minősége meg nagyon változó. A gyári mindig kovácsolt, az utángyártott mes sima lemezből van kivágva lézerrel, és vetemedik, hullámosodik, mint állat...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #45573 üzenetére
Én "dacoltam a széllel", muszáj volt menni egy 70 kilométeres karikát.
Volt ahol 5.-ben 70 volt a végsebességem, 4-ben tudtam csak elérni a 80-85-öt. Tíz perccel később ugyanott visszafelé erőlködés nélkül ment a 110. Szóval itt is volt huzat rendesen.
A kormánycsere miatt szükségessé vált új (Hornet) hosszú szárú tükreim kitűnően vizsgáztak, tökéletesen látok magam mögött mindent, és egy cseppet sem rezegnek. A Lidl-es "téli" kesztyű szintén bevált, egyáltalán nem fázott a kezem, bár a tenyerén kicsit vékonyka a bőrözés, 1 óra után nyomta a kormány a tenyeremet. Nyáron úgyis a másikban fogok motorozni, mert kényelmesebb, de esőben, meg télen nagyon jó lesz ez. Az aláöltözőt viszont nem próbáltam, lusta voltam felhúzni...Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #45583 üzenetére
Az enyém sem nyúlik, mert képtelen vagyok használni: a szemüvegemet egyszerűen nem tudom felvenni tőle... 980,- forintos Louisos, akcijósan...
A kesztyűre vissza térve: a szintén 6000,- forint körüli, perforált külsejű nyári bőrkesztyűm tenyerén vastagabb a feltét, és nem adja át a gép rezgéseit annyira. Ebben meg szabályosan elzsibbadt a tenyerem. De amúgy tuti jó ez a Lidl-es, meleg, és leírása szerint vízálló is.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #45619 üzenetére
Megoldottam egy problémát? Egy fenét: csináltam magamnak vagy tízet, amiből 1 van megoldva....
Bocs, kettő: új, rövid fém fékcső, és a hosszú szárú tükrök vannak csak megoldva. Maradtak még: az összes (túl hosszú) bowden, és az összes (szintén túl hosszú) vellanyderót...[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Dióhéjban: a kis 125-ös Csótányom fizikailag annyira kis méretű volt (kisebb, mint a 125-ös MZ), hogy a gyári, hátrahajló ökörszarvas kormányommal csak behajlított könyökkel, amolyan "postás-módon" tudtam motorozni. Kicseréltem egy 2930,- forintos, magyar utángyártott (új) ETZ-kormányra, nyertem 15 centi helyet, sokkal kényelmesebb, sőt biztonságosabb is. Viszont minden slag és mazzag fölöslegesen hosszúvá vált, valamint a gyári tükrök olyan rossz helyre kerültek, hogy pont nem láttam semmit magam mögött bennük. A tükrök, és a fékcső már cserélve, a többi még hátra van. Ennyi.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Yoshida #45656 üzenetére
Én ezt 2 db szivargyújtó aljzattal oldottam meg: egy van a kormányon a GPS-nek/telefonnak (USB-s töltő), ez csak ráadott gyújtással megy, saját 2A-es biztosítékja van. A másik a váznyakon van, ezt csak a motor álló helyzetében tudom használni (balra fordított kormány esetén érhető el), ez direktbe az akksira van kötve, 4 mm2 vastag vezetékekkel, 20A-es késes biztivel szerelve. Ide mehet a kompresszor, vagy a megfelelő dugasszal az akkutöltő is, így töltéshez nem kell azt sem kivenni a motorból. Eddig nagyon bevált felállás.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Something_ #45662 üzenetére
A KRESZ nem tiltja a bukósisak kivilágítását...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Something_ #45817 üzenetére
Sőt, még az én csótányomra is: tavaly 1400,- forintot fizettem....
(#45819) DigitXT: ne is mondd, így is át vagyok verve. A forgalmiba - tévedésből - 10kW van írva, így azután fizetem az adót is. Valójában ez a változat 8,8kW-os... (volt új korában).
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Something_ #45820 üzenetére
Az adó? Mekkora kocsit hajtasz, vaze? nekem a 15 éves Yarisomra sincs
6000,- 9000,- forint az éves adó.szerk: nekem ugyanaz jön ki mindkét kalkulátorral...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Kolondrum #45830 üzenetére
Na az enyém az pláne nem motor. Én meg egy vén majom vagyok, aki a második gyerekkorát éli. Na, de pont lesz*rom, jól elvagyok így, csak idén is össze jöjjön a 8-9 ezer gondtalan kilométer, nem kis részben Erdélyben.
A Csótány az nem pöcsköszörű, hanem libakergető. Kikérte magának...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Something_ #45848 üzenetére
Idősebb férfiaknak lankadó, vagy kókadó esetleg fonnyadó....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz dellfanboy #45878 üzenetére
Bocs arra nem gondoltam, hogy direkt versenygépe va. Azt hittem, egy utcaival tolja a Főnök...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz bbubby00 #45884 üzenetére
Ez mindenre áll? Én már régebben is rendszeresen vásároltam a webshopotokban...
(#45886) bbubby00: eddig mindennel elégedett vagyok. Mondjuk én jellemzően mindig az akciós holmikat keresem, szűkös a pénztárcám.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Something_ #45889 üzenetére
Ne legyél ilyen szerény...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Huszonéves, ronggyá hajtott Csótánykám blokkjában ilyen állapotok uralkodnak a szétszedés pillanatában. Szerintem nevezhetjük gyári új állapotnak is. Nem mostam, nem töröltem, nem pucoltam semmit sem. Szóval nem rossz ez a filléres MOL MotoStreet 10W40 olaj, meg az általam - önkényesen - 3000km-re csökkentett csereperiódus.... Attól rettegtem, hogy centi vastag olajiszap fog várni a - motor életében legelső - blokkbontáskor.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Daywalker #45938 üzenetére
Főnök! Ha szerelni is szoktál, segíts már nekem: mi a sz*rral tudom a ráégett papírtömítés darabokat sérülés okozása nélkül eltávolítani a blokkról / dekliről? Elvileg van új helyette, addig hozzá sem mertem kezdeni az akcióhoz (bár még nem próbáltam oda, de a kis kínai azt állítja a zacsin, hogy ehhez a motorhoz való...).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Archer #45958 üzenetére
Köszi, de már kész is vagyok, össze van rakva, remélem hiánytalanul és csöpögés mentesen. Szegény, japán létére olyan volt már mint egy Harley, tepsit kellett alatta tartani a csöpögés miatt... Daywalker ötlete alapján, pici modellező szike frontoldali pengével (volt itthon, de magamtól eszembe nem jutott volna) utána meg közönséges, műanyag (tehát súrolószemcsét nem tartalmazó) konyhai dörzsi.
Megtörtént:
- olajszivattyú előtti fém szitaszűrő ellenőrzése, tisztítása (nem volt mit tisztítani rajta...)
- Sérült olajleeresztő csavarmenet javítása a blokkban, új csavar, új réztömítéssel.
- Blokk teljes átmosása, már csak a menetjavítás forgácsai miatt is.
- Szelepdekni tömítés cseréje (folyt az olaj alatta, mint állat) újra.
- Az összes tömítés (gumi O-gyűrűk) cseréje újra, ami csak "útba esett". Sz*rul néztek már ki a 20 éves gyáriak, ellapulva, elnyomorodva az összes.
- Szelephézag ellenőrzése, a 4 szelepből kettőnél állítani is kellett.
- Kuplung betétvastagságok ellenőrzése (még bőven jók, 50% feletti állapot).
- Természetesen olaj és papírbetétes olajszűrő cseréje.
- Kuplungdekli visszarakása új papírtömítéssel, zsírral. Remélem jó lesz így is, nem volt szívem pasztával összeizélni.Maradt még azért bőven dolog, ha lesz kedvem, akkor holnap szétszedem a karbikat...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen