- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- XPEnology
- Milyen switch-et vegyek?
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Opera böngésző
- Linux - haladóknak
- Mobilinternet
- Python programozás
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
etnies
senior tag
válasz Khaosz55 #128875 üzenetére
Vitatkoznék ezzel a nagy erejű = kevesebb élettartam. Én csak emelt fényűt használok (Philips vagy GE), mindegyik elmegy 5-6 évet. Még a 21 éves Civicemben is 4 évet bírtak.
A DL-be is 5 éve raktam bele, még világít mind a kettő. Szerintem ahol jó a feszszab, ott nem halnak meg az izzók."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
-
etnies
senior tag
válasz fattyu #128886 üzenetére
Amikor ilyen tesztet kell csinálnod, akkor fel vagy készülve arra, hogy reagálnod kell.
Amikor vezetsz, akkor soha nem koncentrálsz annyira.Itt egy teszt: 0.23 a reakcióidőm egy olyan eseményre, amire rá vagyok készülve.
A közút nem olyan. Tudósok szerint 0.5-1 mp a reakció egy váratlan eseményre. Ez tény, kár vele vitatkozni.[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
Ma nekiesetem még egyszer a féknek, dörzsi, wd40, féktisztító és cipőfűző.
100%-os most sem lett, de jelentős haladást értem el, igazából csak egy dugattyúval nem voltam megelégedve, de szétszedés nélkül többet már nem lehetett elérni. Mindent megkentem, összeraktam, ma kezdődik az összekoptatás.
Azt érdekesnek találtam, hogy a 2 éves EBC HH szinter betétje szinte teljesen ugyanolyan vastag volt, mint a vadi új Brembo. Bremboval ennyire spórolnak vagy az EBC a tárcsát eszi inkább?"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Pocee #128918 üzenetére
Jó ez így, ha hazajutok motorral idén, akkor szétszedetem a szerelőmmel és kicseréltetem a tömítéseket.
De köszi az ötletet. Persuader dörzsis tippje bejött.
Bacus, velem egy bútorlap repült szembe, kilőtte egy teherautó, ahogy áthajtott rajta, mint az ágyú.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Geresics #128953 üzenetére
Lesz nektek hamarosan nagyobb bajotok, mint a pesti dugók. Ismerkedjetek meg az olasz és francia árakkal, ott van ilyen rendszer.
Ahol kiszervezik, ott nagyon lerántják a közlekedőket.Egyébként Budapesten mindig nyáron vannak a nagy útfelújítások, nem 2021-ben találtuk fel a dugókat.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz #31733248 #128972 üzenetére
Ez a kiszorítós játék lényege. Túl sok ember használ autót, nehézzé kell tenni a helyzetüket és akkor elkezdenek gondolkodni másik alternatíván. Sok idő és sok szenvedés után, de eredményre fog vezetni.
Nekem van autóm is, de Budapesten nappal nem használom inkább BKV, ha motor nem opció.
Amikor ingyenes volt a parkolás fél óráig köröztem, mire találtam helyet, utána a kocsi maradt az Örsön, meg se próbáltam. Tudom, ilyenkor mindenki nehéz szerszámokat szállít és vagy 5 gyereket, de ha kiállsz bármelyik random főút mellé akkor látod, hogy 9/10 autóban egy ember ül.
Ti motorral azért nem vagytok olyan rossz helyzetben, ha az egyik út dugós, akkor menj körbe.
Autósok meg had sírjanak."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz LustaDick123 #129010 üzenetére
Én Óbudán laktam 24 évig, utána kiköltöztem Nagytarcsára és ott éltem úgy 7 évig. Jelenleg Londonban lakom 9 éve.
Amikor Óbudán laktam, meg sem fordult a fejemben az, hogy vegyek bármilyen járművet. Budapesten jó tömegközlekedés van, csak akkor nem igaz ez, amikor az ember nem szokványos útvonalakat megy, például Óbuda és Pesterzsébet. De alapvetően teljesen élhető a város BKV-val. Ez tény. Jöjjön a példa: Nagytarcsa egy álmos kis falu volt, egyszer csak lecsapolták a mocsarat és felparcellázták. Jöttek is a budapestiek, vették a lápi telkeket, mint a cukrot (eszükbe sem jutott, miért hívják azt a részt Füzesligetnek, mindegy) és felhúzták a szép és hatalmas házaikat. Elég tehetős réteg költözött ki hozzánk. A Volánbusz nem fér bele nekik, gyermekeik is láb nélkül születtek, nem tudnak sétálni, kocsival kell vinni őket, így most mi a helyzet?
A helyzet az, hogy folyamatosan sírnak, hogy nem lehet bejutni Budapestre a dugók miatt, ami 10 éve 5 perc volt, az most minden áldott reggel 30-40 perc. Hordja az autókat a nullás is és ők sem hajlandók kiszállni az autóikból, ez az eredménye.Jelenleg Nagytarcsáról 7 után elindulni Budapest irányába halál. A baj az, hogy aki egyszer beszokott az autóba, nem fog kiszokni belőle egykönnyen. Mert az autó a kényelem, az autó az jár nekem. Családban is van olyan, aki a 300 méterre lévő boltba kocsival megy. Egész életében autózott, neki ez a normális.
Ez egy szemlélet, amit puha szóval nem fogunk tudni megváltoztatni.Az már bebizonyosodott, hogy akármennyi út van, akármennyi parkolóhely van, a dugó kialakul. A... egyesek szerint szerint minden rossz Budapesten, amióta nem ők irányítanak, jól láthatóan sikerült megfertőzniük egy-két ember fejét. Pedig én, aki fél életemet Budapesten töltöttem állítom, hogy nyáron mindig dugó van az útfelújítások miatt, ez a dugó majd csökken néhány hét múlva, mert addigra mindenki megtalálja az alternatívát és iskolák is bezárnak.
Ti autózni akartok, mert az kényelmes. Pont. A városlakók meg élni. Pont. A városi autózás nem a megoldás, hanem a probléma, tehát ezt kezdték el felszámolni mindenhol.
A kormányzatnak az lenne a dolga, hogy a tömegközlekedést fejlessze. Hogy olcsó legyen és 2021-ben ne légkondi nélküli metrókat vegyen. Hogy a tömegközlekedés vonzó legyen.Erre halad a világ, eddig az autósok felé haladt és rájöttek, hogy zsákutca. Minél jobb az autósoknak, annál többen fognak beleülni és kezdődik elölről a probléma.
Nektek csak annyi a dolgotok, hogy ezt belássátok és próbáljatok minél kevesebb alkalommal autózni a városban. És ne kezdjétek el, hogy "alkalmatlan vagyok a tömegközlekedésre", mert beesek a röhögéstől az asztal alá
Aki nem értelmi fogyatékos, az tud tömegközlekedni is. Maximum lusta, de az nem mentális betegség.Többi nagyváros ugyanerre halad, mert máshogy nem lehet. Egyszerűen túl olcsó az autózás, az ember meg túl kényelmes.
"A kényelem nem igazi lételem,
Van, aki beleszületik, én meg csak bérelem,
Mint azt a kérót, amiben játszhatom a Jankót,
Az autót, amiben üvölthetem a frankót,
Lényeg a látszat, mert csak ez az, ami láttat,
Ha meglátod a tündért, akkor kívánj több, mint hármat!"[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Ursache #129019 üzenetére
Nem tudom értelmezni a kérdést. Aki nem biciklizik, az nem vesz levegőt Budapesten? Szmogot akkor is kapod, ha nem ülsz biciklin.
Voltál már mondjuk Amszterdamban vagy Hágában?
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz zgospel #129026 üzenetére
Nagytarcsa jelenleg: nincs hely a bölcsödében, nincs hely az óvodában, iskola is hamarosan tele. Körzeti orvoshoz bejutni lehetetlen, vízhiány nyaranta.
De valakik nagyot kaszáltak a szántóból átminősített földeken.Többiek: Kell a kocsi az agglomerációba és vidékre, ez egyértelmű. Csak le kell tenni a város határában. Én is megyek be vele Budapestre, vagy Cinkotán hagyom vagy az Örsön. Ha pedig megy a Volánbusz 20-30 percen belül, akkor azzal megyek és nem kocsival. Ennyi az egész.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz baboss #129238 üzenetére
Jobbulást. Miután a pályamotorozás tönkretette ezt a nyarad nem gondolkozol el azon, hogy ne harcolj a másodpercekkel tovább?
Tudom, a kérdés kicsit provokatívnak tűnik, de nem annak szánom. Jómagam 20 éve kosárlabdázom, így 40 felé már jobban figyelek az egészségre, már nem két nap alatt múlik el a fájdalom, szóval a nagy küzdéseket már magam mögött hagytam, ma már inkább csak a szórakozással foglalkozom.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz fattyu #129245 üzenetére
Láttam a videót. Pályamotorozás időre vagy megtett km-re vetítve veszélyesebb, mint a utcai motorozás, nincs olyan alkalom, hogy valaki ne dobja el a vasat.
Runner, jó a szemed Egyébként nem bántásból, de egy kor fölött már nem úgy gyógyulnak a csontok sem, simán lehet egy rossz olajból 20 évnyi bicegés.
Mint írtam, én versenyszerűen kosaraztam 14 évig, ma már csak lazában nyomom, semmi olyan betörést nem vállalok el, ahol nekifutásból érkezhetek a hátamra, meg ilyesmi.
De mint általában írni szoktam, én nem szólok bele, ki-mit csinál, csak érdeklődtem."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
Megcsináltam ma a hátsó fékbetét cserét, itt még a gyári Nissin szinter volt benne, de mivel előre annyira bevált Brembo, gondoltam kicserélem hátul is. Még nem kopott el, pedig sokat szoktam használni, volt rajta úgy 3 mm.
Nagyon könnyen eltakarítottam a dugattyút, csak meg kellett neki mutatni a rongyot és tiszta lett 1 perc alatt. Nem értem, az első mitől lett olyan dzsuvás, elképzelhető egy útépítésnél rárepült egy kis kátrány?Mindenesetre ez 20 perc alatt megvolt takarítással és némi Youtube videó nézéssel, mert annyira nem akart nyílni az egyik csavar, hogy a biztonság kedvéért megnéztem neten, jó felé tekerem-e.. És igen. Kiszedtem, és a gyári zsír még rajta volt mindenhol, tökéletes állapotban, ennek ellenére alig nyílt ki. Visszahúztam nyomatékra mind a 3 csavart, holnap teszt.
Az első fékbetéttel a tapasztalatom az, hogy megérte cserélni, sokkal nagyobb a fékerő, pontosabban adagolható, viszont van egy pici hangja, amikor finom ér a tárcsához a fék. Annyira nem zavaró, de talán egy kis paszta (réz?, kerámia? ABS-es fék) megoldaná.
Az EBC HH és a gyári Nissin kb ugyanazt tudta, ez más kategória."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #129279 üzenetére
Az a fémlap fent van, egyébként engem nem zavar a hang. A régi betéteket elraktam, most már marad benne az új, amíg ki nem derül, melyik a jobb.
Hátul nem csak fémlap van, hanem valami egészen furcsa anyagból készült "párna", megnevezése: "szigetelő""önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
-
etnies
senior tag
válasz runner 125 #129419 üzenetére
Nagyon jól írod, én meg azt mondom, hogy sávközepe-tartás legyen a fejedben és sose húzódj le a szélére, mert sok autós akkor is előzni fog, ha sem oka(!!!!!!!!), sem lehetősége nincs. Ezt fogod tapasztalni,
Másrészt az út széle gyakrabban kátyús, szennyezett vagy akár egy közlekedéstábla is kitakarhat a többi közlekedő elől és már fordulnak is eléd, ahogy illik, stb."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #129488 üzenetére
Ugye én most tettem Brembot, nagyon fog. Ami nagyon érdekes, hogy nagyon hamar összeállt a tárcsával, kb 5 fékezés után már tudta a gyári 80-90%-át. A hátsót is kb 12 km alatt bekoptattam, most már hangja sincs. Fog, mint állat.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz duni84 #129601 üzenetére
A kitiltást jobb helyeken úgy oldják meg, mint Londonban: extra díjjal.
Euro 3-al fizetsz, Euro 4--el meg nem. Így aki csak időnként néz be a belvárosba, nem fog autót cserélni, hanem kifizeti azt a néhányszor 12 Fontot egy évben.Az elektromos járművek hatalmas fejlődés előtt állnak, mire ez eljut Magyarországra, már régen minden le lesz zongorázva, ki lesz találva, stb.
A belső égésű motor halott. Európában biztosan.
Ha figyelitek a híreket láthatjátok, hogy sorra állítják le a fejlesztéseiket a nagy gyártók. Ami még van, azt kifuttatják a hátralevő 10 évben és annyi.
Már kezdik megvalósítani azt az ötletet, ami nekem már az első Tesla megjelenésénél felmerült:
szabványosított aksik, benzinkutakon lehetne cserélgetni őket, hatótáv 3-600 km/darab. Így megoldódna a töltés ideje, nem kellenének superchager-ek, stb.Ha figyelitek a híreket, már több motorgyártó közös, egy mozdulattal cserélhető aksit tervez.
Motorok is hamarosan sorra kerülnek, szépen elkezdik majd őket elektromosítani. Igazából egy nagyon izgalmas korban élünk, próbáljátok meg pozitívan szemlélni a dolgokat és nyitottnak maradni.
Pont ezen gondolkoztam, nem vagyok öreg szerintem, idén kezdem a B-oldalt. Gyerekkoromhoz képest minden megváltozott. Én még láttam szalagos magnót, volt fekete-fehér tévém, ami két perc alatt melegedett be. Tudom, hogyan kell bakelit lemezjátszón tűt cserélni.
Ehhez képest tegnap frissítettem szoftvert a nagyszoba izzójában. A porszívót felraktam a töltőre, videotelefonáltam egy emberrel, aki 1750 km-ra volt tőlem és bevásároltam holnapra egy tableten a nagyszobában ülve. És még sorolhatnám.
Ezekhez az eszközökhöz képest a motorom egy kőbalta. Tegyétek félre az ellenszenveteket, mert amikor megcsinálják majd, akkor jó lesz. Jó lesz a termék, mert el akarják majd adni és higgyetek el, sokan lesznek, akik idegenkednek az új technológiától.
Hány ilyet éltetek már át?Minek a HD tévé? Minek az mp3, mikor ott a remek hi-fi minőségű CD, stb.
Ez is egy ilyen dolog. Próbáljátok előítéletek nélkül tekinteni a jövőre."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #129620 üzenetére
Én technológiailag tartom kőbaltának a belső égésű motort. A CO2 részéről igazából fogalmunk sincs, mindig mondanak valamit valakik, az ilyen megmondások mögött mindig érdekek húzódnak meg, ezért ebbe nem is szólnék bele. Mindenesetre a cél az lenne, hogy ne a városban lélegezzük be a szmogot, erre pedig jók a villamos járművek.
Villamos, troli, metró, hév, elektromos bicikli és roller, elektromos robogó, autók.Sok embert már maga a tény kiakaszt, hogy elektromos lesz a hajtás, pedig ha kicsit hátra lépünk és kizoomolunk a szituációból, akkor láthatjuk, hogy igazából teljesen lényegtelen.
Ma már képesek vagyunk arra, hogy szoftverrel imitáljuk a belső égésű motorok karakterisztikáját (nyomatékgörbét pl), tudnak rá váltót is szerelni, hangot is elő lehet állítani (ahogy egyes autókban meg is teszik már ma is). A nagyon ínyenceknek biztos lesz ülésbe épített rezgés generátor is.
Szoftverből lehet majd állítani, hogy hétfőn V2, kedden sor4, szerdán V4-et szeretnék hajtani.
A helyzet ahhoz hasonlít, amikor bejöttek az alkoholmentes sörök, jöttek a macsók és mindenki lebuziztak, akik itták, de sok emberrel csináltam már vaktesztet, ízre nem tudják megmondani melyik-melyik.
Ugyanez várható a motorokkal is. Megy majd a kutyázás egy ideig, aztán mindenki megszokja.Én nem hiszek sem a száraz akuban, sem a különböző gázhajtásokban, szerintem a cserélhető akkumulátor lesz a jövő.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz zgospel #129619 üzenetére
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Pfiucska #129719 üzenetére
2 éve Németországban és Belgiumban motoroztam a 43 fokban. 150 sem hűtött, olyan volt mint ha hajszárító menne az arcomba.
Amikor tankoltam, egy órát ültem a légkondiban. Cserébe este elég volt egy pohár sör, hogy 2 óráig szédelegjek."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Madwe #129991 üzenetére
Európában új az E10, de a világ más pontjain másféle üzemanyagok vannak már régóta. Van ahol nem is 95-s a benzin, mégis elmennek a járművek. Úgy vannak tervezve, hogy kibírják bármilyen üzemanyaggal egy tartományon belül.
Szóval emiatt nem kell aggódni, csak hosszabb álláskor tegyél bele E5-t szerintem, addig meg nyugodtan tankoljál E10-et."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz JoinR #131890 üzenetére
Egy olyan élményt szeretnék elmesélni nektek, ami ahhoz volt hasonlatos, amikor leszoktam a dohányzásról.
Kb. 13 évig dohányoztam, aztán hirtelen felindulásból abbahagytam. Néhány héttel később új ízük lett az ételeknek, tavasszal pedig éreztem a virágok és bokrok illatát a budapesti séták során. Óriási felismerés volt, hogy mennyi mindent elvett tőlem a cigaretta.Tegnap vásárolgattunk a feleségemmel az Oxford Street-en, ami London egyik legforgalmasabb része, igazából egy hatalmas bevásárló negyed egyik utcája. Amelyik márka nincs az Oxford street - Picadilly - Bond street háromszögben, az nem is létezik.
Jártunk boltról-boltra, szokásos nyüzsi és zaj mindenhol. Egy kis idő múlva feleségem megbökte az oldalam: - Hallod a csendet? Körbenéztem, az utca tele volt emberekkel és járművekkel is, de mégis csend volt. Olyan csend, ami a hajnali nagyvárosokra jellemző.
Ott ment mellettünk egy emeletes busz és négy taxi, de csönd volt. 1 másodperc alatt rájöttem, hogy azért van ilyen csend, mert mindegyik elektromos hajtású. Annyi hangjuk volt, mint egy elsuhanó biciklinek sem.
Nem az emberek miatt hangosak a városok, hanem a belső égésű motorok miatt. Ez is egy Heuréka érzés volt, kívánom nektek, hogy minél előbb megtapasztaljátok.
Eddig is érdekelt az elektromos járművek forradalma, de most már várom.
Berakok egy képet, hogy legyen elképzelésetek, micsoda tömeg van ott, hogy értsétek, mitől kaptam sokkot!
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Burt1793 #131901 üzenetére
Nem, pont ez az. A csillagok különös együttállása miatt volt egy kis idő, amikor csak elektromos járművek voltak köröttünk. Fél percig az út másik oldalán sétáló emberek beszélgetését is értettem. Aztán jött egy dízel taxi és azonnal hazavágta az élményt.
Akkor döbbentem rá, hogy mi is volt ez."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz #31733248 #131948 üzenetére
A feleséged használja mind a 3 kocsit?
Vagy te is olyan jól nézel ki, hogy zaklatnak a fiúk?Nem basztás, de az én feleségem is nagyon jól néz ki, de fel mer ülni a buszra. És hidd el, ő is találkozott már gyökér férfiakkal.
Nem hiszem, hogy ez indok 3 autóra. Nekünk is 3 volt, de már sikeresen redukáltuk kettőre azzal a különbséggel, hogy vidéken tényleg szükség van autóra, mert pl este tíztől nincs tömegközlekedés.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
Most, hogy elkezdtem marketingelni az elektromos járműveket, elfogyott a benzin és a dízel Londonban. 13 kutat néztem meg, egyiken volt még dízel 1 km-es sor várt.
Most jön egy kis buszozás, 1/3-on van a tank, megtartom szűkösebb időkre. Most lenne jó, ha megvettem volna az elektromos robogót, amit kinéztem.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Somatom #131967 üzenetére
Igen, azt mondják 100.000 sofőr hiányzik a rendszerből, Brexit óta 30-40.000 EU-s sofőr is lelépett. Az ide karácsonynak már annyi. Okos politikusok mondják, hogy van benzin, csak nincs aki kivigye a benzinkutakra. Tehát akkor nincs...
Most biztos ráfekszenek az üzemanyagok kiszállítására, mert anélkül leáll az egész ország, de egy hétig biztosan gond lesz, valószínűleg kettőig is.
Kitalálta a kormány, hogy ad 20.000 könnyített vízumot sofőröknek, de azok mire munkába állnak már november vagy december lesz, szarnak a pofon.Már ma látszik, jelentősen csökkent a forgalom és nagyon látszanak az elektromos autók.
Ma jött az Amazonos csomagom, azt is elektromos Sprinter hozta.[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
https://m.hvg.hu/itthon/20210928_Gyanusitott_mentos_mentoauto_motoros_baleset [link]
"A család ügyvédje szerint az áldozat nem száguldott, és a mentős okozta a balesetet, mert nem volt elég körültekintő."
Hmm.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
Régen jártam erre, de most felmerült egy kérdés: kéne új kupak, ezúttal mélyebbre tudok nyúlni a zsebbe, szóval a kérdés: Arai vagy Shoei?
Véletlenül a fejemre került egy Arai Quantic (Louis azt küldött egy Daytona csizma helyett, végül megoldódott a csere ), de nagyon lenyűgözött a kidolgozása és olyat tapasztaltam, amit még soha: elfért a fülem a sisakban (kicsit Dumbo vagyok).
Tetszett a plexi tetején található kis nyílások és hogy az intercom előkészítés az arcpárnában van, nem a héjban.
Ami elbizonytalanított, hogy ezekben nincsen beépített napszemüveg, tehát még egy rakat pénzért kell venni extra, külső szemüveget. Ez azt jelenti, hogy ha nagyon vadászom az akciókat, akkor kb 400-600 Font-ért lehet ilyen kupak rajtam.Ehhez képest ott van a Shoei, ami szintén japán, de van benne szemüveg már gyárilag. Shoei-ban az zavar, hogy van előkészítés a saját intercomjának, ami miatt nehézkesebb felrakni az én teljesen bevált Interphone-m.
Szóval, van köztetek Arai vagy Shoei tulaj, ha igen, mi a véleménye a bukósisakjáról? Válaszokat köszi!
Ami szempont egyébként:
1, napi közlekedésre és túrázni kell
2, tehát kell napszemüveg és Pinlock
3, és intercom
4, és D-gyűrű (mert szerintem ez a legkényelmesebb és legbiztonságosabb zár)[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
Ja, még egy másik sztori...
A sztori ott kezdődik, hogy a DL650 gyárilag szar fékkel van szerelve. Ezt néhány tulajdonos nem ismeri el, de aki látott már több motorkerékpárt is, azt tudja. Normálisnál nagyobb erővel kell húzni és valahogy nem jó a fékérzet, nagyon sok tapasztalat kell ahhoz, hogy finoman lehessen adagolni.Ilyenkor indul a reszelés, Brembo sinter betét nagyon segít, de cserébe felzabálja a tárcsát. Nem viccelek, nekem 20.000 km alatt megette, cserélni kellett.
Nézegettem, mi legyen: vettem rá EBC tárcsát (Vee-series sport disc) EBC sinter (HH) betéttel (kiderült, hogy van még sportosabb sinter betét (EPFA), az lesz a következő.
Nos, ezeket kicseréltem magamnak. A fékhatás jobb lett sokkal, már-már azt mondanám, hogy jó lett a fék. A magyarországi szerelőm (minden második évben hazaviszem a motort egy nagyszervizre) jelezte tavaly nyáron, hogy talán ideje lenne lecserélni a 8 éves fékcsöveket is.
Nos, ennek eljött az ideje, vettem a motorra gyártott, jó nevű Goodridge szettet, mert éppen akciós volt.
Nézegettem, hogyan tudnám én ezt felrakni: sokat kéne bontani (hűtő le, oldal-hátul mindent le), nekem meg egy emelőm sincs, csak középsztenderem, jobb lenne szerelőre bízni.
Van itt egy magyar szerelő, aki ugyan kicsit hóbortos, de jó munkát végez, nem vállalta el, tele van melóval május végéig.Kerestem helyi szervizeket. Az első helyre ahová benéztem, nem adtam be a motort, három paki fiú szerelte a motorokat félhomályban, papucsban, mindenféle komolyabb szerszámok nélkül.
Elvittem egy helyre, ahol angolok szereltek, bár róluk sem hallottam jókat. Elsőre azt mondta a tulaj, hogy egy óra. Én mondtam neki, hogy szerintem lesz az kettő is, végül 2.75 óra lett, 185 Fontott fizettem. Ebben benne volt a fékfolyadék és új hűtővíz.
Elhoztam a motort és felhívtam a tulajdonost, hogy van némi probléma. Az egy dolog, hogy féktisztítóval nekem kellett letakarítanom a féknyerget és még néhány helyet, belefér. A gondom az, hogy nagyon gyenge az első fék, nem hiszem, hogy normális lenne az, hogy teljesen be lehet (és kell) húzni a féket és fel sem keményedik, ha pumpálom. Ennél jobb volt, amikor beadtam. Még egyszer légteleníteni kellene a rendszert szerintem. Tisztelettel. Kettő: az egyik hátsó idom rosszul van visszarakva és hiányzik a patent. Ezt meg tudom oldani, vissza tudom rakni jól és tudom pótolni a patent szemet is.
Három, és ez bizony kurva nagy gond: a hátsó fékvezeték két darabból áll és bizony csak az egyik lett kicserélve. Négy: a duda nem működött menet közben, nem dugták vissza, megoldottam, de nem működött, amikor vészhelyzetben voltam hazafelé. Amit takarnak a lemezek, azt nem. A félresikerült légtelenítés és rosszul visszarakott elem hiba, a koszos motor visszaadása igénytelenség, ez viszont átbaszás. Nos, akkor mi legyen? Hol van a hiányzó vezeték? Megvan-e? Ha igen, akkor mikor tudják beszerelni, ha már kifizettem?Végül ma visszavittem és megcsinálták ingyen (bár megint kicsit koszosan kaptam vissza és a patent szem nem lett pótolva). Így duplán dolgozhattak, mert újra le kellett engedni a fékfolyadékot, légtelenítés, stb. 5 percet spóroltak múlt héten, most kettőt dolgoztak ingyen.
Kérdezem a hozzáértőket: tényleg ilyen nehéz egy ABS-el szerelt motoron a fékcső csere?
szerk: így néz ki a hátsó szett, a kisebbik darabot akarták elkummantani.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #140784 üzenetére
Pontatlanul fogalmaztam meg a kérdésem: a légtelenítést nem értem, már nem az első szerelő, aki azt mondja, hogy nem szeret ABS kockás motort légteleníteni, mert nehéz.
Van valami trükkje?A DL-re sokféle megoldás létezik az internet szerint, valamelyik régebbi Suzuki SS féktárcsája és féknyerge felmegy rá. A baj az, hogy nem tudom, le lehetne-e műszakiztatni egy ilyen módosítást és nem olcsó mulatság.
A tárcsa és a fékbetét pont elkopott, ezért lettek cserélve, így igazából nem került extra költségbe az egész, mivel az EBC éppen akciózott.
A fékcső pedig úgy jött képbe, hogy amikor az ember "tunningol", akkor elindul tátott szájjal a faszerdőben, így jártam én is. Ahol belenyúl az ember, ott jó lesz, majd létrejön egy új probléma másutt.
A "nagyon sportos" tárcsa ugyanis okoz némi gondot: közepes- vagy nagy intenzitású fékezésnél a lassítás végénél, kb 15 km/h környékén hirtelen megjelenik egy erőteljes remegés a fékkaron, majd azonnal elmúlik. A hiba bármikor reprodukálható volt, azt hittem elcsesztem valamit a tárcsákkal, de az internet kisegített: nem, ez ilyen. A "nagyon V-shape" okozza, annál a sebességnél létrejön valami vibráció. Szintén innen jött a segítség: le kell cserélni a gyári gumi vezetékeket fémhálóval erősített verzióra és elmúlik. És így is lett.
Szóval a szerelőm javaslatára és a remegés megszüntetésére próbálkoztam a cserével, ami egyébként beváltotta a reményeket: most nagyon jó a fék.DL előtt egy szaros Honda VTR 250-em volt, de a sima egy tárcsás fékje annyira jó volt, hogy imádtam. Sima gyári betéttel, gyári tárcsával és gumicsővel annyira jó volt vele fékezni, mindent éreztem, mint ha nem is a betét érintkezett volna a tárcsával, hanem az ujjbegyeim. Értelemszerűen nem volt csúcstechnika, de ahhoz a motorhoz tökéletes volt.
Ezek után nagy csalódás volt a DL, első utamon hazafelé majdnem neki is mentem egy kocsinak, mert elmértem a féktávot, szerencsére volt hely a kocsi mellett.Ha a jó féket 100-nak vesszük, akkor a
gyári DL = 65
gyári tárcsa + EBC sinter betét = 70
gyári tárcsa + Brembo sinter betét = 80 (de megeszi a tárcsát)
EBC tárcsa + EBC sinter = 80
EBC tárcsa + EBC sinter + fémhálós fékcső = 90A másik út, amin elindulhattam volna a Brembo tárcsa + Brembo sinter. Vajon a Brembo tárcsa jobban bírja a saját betétjét?
Ez kicsit drágább lett volna.A motoron már további fejlesztést nem tervezek, mert jövőre le szeretném cserélni egy DL1000 vagy 1050-re.
Itt még mindig vannak nagyon jó lehetőségek a "használt" piacon is."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz dellfanboy #140783 üzenetére
Az itt töltött 12 év alatt kicsit elangolosodtam, nem csináltam tüzet.
Beszéltem a tulajdonos hölggyel (aki szerel is, ha kell és motorozik is). Kis small talk után objektíven előadtam a problémám, nem minősítettem semmit és senkit, nem osztottam meg az érzéseim és gondolataim, csak a megoldandó problémára fókuszáltam.
Így kedvesen elmosolyogtunk, elbeszélgettünk a hosszú hétvégéről, majd garanciában megcsinálták. A végén szépen megköszöntem és további szép napot kívánva elváltunk, az üggyel nem is foglalkozom többet.
De legközelebb ha nem lesz ideje a magyar szerelőmnek, akkor megvárom, amíg ráér...A motoron már csak egy műszakit kell csinálni novemberben és hamarosan egy olajcserét szűrővel, utóbbit majd megcsinálom én.
"önmagam hite vagyok magamban"
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs