Új hozzászólás Aktív témák
-
Integra
titán
katar első időmérő
talma lenyomta a népet
[link]...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
ahh végre, újra itt vannak a srácok, már hiányzotak!!
Ryder Notes: Arabian Knights
by julian ryder, on the ground at qatar
Thursday, March 08, 2007
One thing is completely certain after the first day of real competition in MotoGP 2007: we are dealing with a completely different type of motorbike.
Even without the aid of a stopwatch it is blindingly obvious that corner entry speeds are way up and in the critical fifth-gear left-hand sweeper before the triple right, lean angles are now up to 60 degrees according to on-board telemetry. Last year the 990s were over at a mere 58 degrees. And we haven't seen a qualifier used in anger yet.
It's equally certain that the Yamaha team of Rossi and Edwards - the newly christened Fiat Yamaha squad - have prepared better than the rest. Rossi says the Jerez test was critical. Up 'till then Edwards had always been faster but a geometry fix that took some weight off the front put Vale back at the top of the pile. He's still there. He relaxed, he's confident and the number 46 on the back of his leathers is made from long-haired rabbit fur...
Rossi revealed that his 17 rear tires selected before the race started under the new regulations, included two qualifiers and four different types of race tire. He already knows what he's going to use on Saturday and will use tomorrow morning's free practice to test on one of the other tires. Like everyone, he considers that the new regulation has simplified things and put the emphasis back on the rider. ''Before, there was a new tire for every problem, now the rider has to make the difference.'
Defending Champ Nicky Hayden didn't have good day. Despite being a second faster in the afternoon session he was down in sixteenth place. 'I can't sugar coat it,' he said before admitting that he was still looking for solutions to the front end problems he's had since he first got on the new bike. Remember that he crashed twice here while testing and is anxious not to repeat the experience.
Rossi has an opinion: 'Nicky? The number-one plate is heavy on the cowling... I always use number 46! Seriously, it is the change of bike. At the moment Hayden doesn't use very well the 800. Maybe it is his background in Superbike, not in 125 and 250 like Melandri and the others. He needs more time but he will arrive, he is a good rider.'
Nicky finished a fighting second in Qatar last year. This time round it isn't looking good but he beat the odds a few times last year. We'll know more after tomorrow's qualifying.
ENDS...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz #70869248 #3594 üzenetére
daytona időmérő, duhamelé a rolex.... érted, egy rolex a polért...
1 Miguel Duhamel American Honda Honda CBR600RR 1:41.095
2 Jason Disalvo Yamaha Yamaha YZF-R6 1:41.440
3 Josh Hayes Erion Honda Honda CBR600RR 1:41.829
4 Jake Zemke American Honda Honda CBR600RR 1:41.933
5 Michael Barnes M4 EMGO Suzuki Suzuki GSX-R600 1:42.115
6 Chaz Davies Celtic Racing Yamaha YZF-R6 1:42.252
7 Larry Pegram Leo Vince Ducati Ducati 749R 1:42.268
8 Aaron Gobert Erion Honda Honda CBR600RR 1:42.472
9 Steve Rapp Attack Kawasaki Kawasaki ZX-6R 1:42.656
10 Ben Attard Attack Kawasaki Kawasaki ZX-6R 1:42.701
11 Ryan Andrews Rockwall Honda Honda CBR600RR 1:42.926
12 Cory West Hotbodies Racing Yamaha YZF-R6 1:43.385
13 Barrett Long Yamaha YZF-R6 1:43.838
14 Tony Meiring Yamaha YZF-R6 1:43.984
15 Eric Wood Honda CBR600RR 1:44.166
16 Pascal Picotte Suzuki GSX-R600 1:44.258
17 Ryan Elleby Rockwall Honda Honda CBR600RR 1:44.268
18 Chad Herrmann Suzuki GSX-R600 1:44.917
19 David Anthony Yamaha YZF-R6 1:44.919
20 Joshua Day Yamaha YZF-R6 1:45.172...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
hát ez a motogp.com oldal valami elképesztően szar...
lassú, akad, nem tölt be rendesen, ráadásul most már idióta pdf van itt is...
áááááááááááááááááá...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz #70869248 #3609 üzenetére
elejtett a julian egy összeesküvés elméletett ami a fülébe jutott, hogy elképzelhető hogy egyes csapatok futam alatt lassulhatnak esetleg.
az üzemanyagfogyasztás miatt, mert a tank már csak 21 literes.....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
nem, nem erre gondoltak.
nem lesz tankolás.
hanem az van hogy a 21 liter csutka gázon egyes csapatoknál gondot jelenthet.
a dukinál tuti hogy nagyon figyelni fogják az üzemanyag fogyasztást, a yamahánál is azt mondták, hogy azért néha rápislantanak, egyedül a hondánál nem paráznak miatta.
vagyis az lehet hogy a végén egyes motorok lassabban kell hogy menjenek ha célba akarnak érni. erre utalt a julian. majd kiderül...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
Ryder Notes: 46th For Number 46
by julian ryder, on the ground at qatar
Friday, March 09, 2007
To describe Valentino Rossi as happy is to be guilty of the wildest understatement. He took the 46th pole position of his career today and is looking forward to a 'good Yamaha show' tomorrow with team-mate Colin Edwards who also starts from the front row. The Fiat Yamaha boys are split by Ducati's new boy Casey Stoner who isn't bothered about qualifying as long as he's on the first two rows: 'I don't give a damn,' he said succinctly.
Toni Elias is the fastest Honda thanks to grabbing a tow off Colin Edwards late in the session. Rossi, remembering what happened at Turn one of Race one last year is threatening to secrete a carving knife down his leathers with which, on the grid, he will remind Toni to behave.
The mystery of Valentino's furry leathers has been solved. It's another joke. In previous year's Vale and his team have joked about pulling rabbits out of hats, like when they won the title in 2004. Last year they went to pull another one out of the hat and it didn't appear. They found out why - the rabbit was dead. And now it's that furry, yellow number 46 on the back of his Daineses. Apparently in Italy that's really funny.
Slightly more seriously, the really big question is who is telling the biggest lie about their fuel consumption. Losail is quite a high-consumption track and it's been noticeable that Valentino has mentioned the subject a lot. Everyone says they are fine and will have no problems but the only teams that are convincing are on Hondas. The consensus is that Ducati and maybe Kawasaki are sailing closest to the wind. It'll be interesting to see how the sighting and warm-up laps are ridden tomorrow, and then if anyone walks in after the flag. You wouldn't want to be doing that at the next race, Jerez, or Mugello.
Over at HRC, people are not happy. This morning Mr. Horiike declared himself very happy with his riders' efforts but disappointed with their lap times. He was a little more cheerful after qualifying, but not much. Nicky Hayden refuses to be drawn into criticizing his bike - 'I like my job. 'till I'm the fastest Honda I'll keep my mouth shut about that.'
It looks as if Colin Edwards will be the USA's hope tomorrow and don't forget John Hopkins who has shrugged off the effects of his massive crash here in testing. His right wrist is bandaged and splinted and he's is hurting but he's put in some long runs and he's starting from the second row. For a guy who didn't know whether he'd able to ride when he got here, that's pretty impressive.
ENDS...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
hát jó unalmas volt a két nagyobb futam, 125öst elaludtam
gp meg tényleg nulla volt, azon is majd bealudtam.
fasza állat módjára hasít a duki, sztóner első futama rajta és kapásból győzelem.....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz Petya25 #3650 üzenetére
rossi féktávon büntetett, ahogy pedrosát röhögve kifékezte megannyiszor..
a dukinál meg az aerodinamika vérprofi igazán. már tavaly is ezzel a pajzsszerű izével mentek, tulajdonképpen csak az ő motorjuk külseje nem változott igazán.
randy megkérdezte futam végén a jeremyt, hogy mitszól a piros motorhoz, hát jeremy csak annyit tudott mondani vigyorogva, hogy háááát, it iz kvik.....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz #70869248 #3666 üzenetére
bingo, ez az új 16os elős kerék meg az új villa...
ááááááááááá, nicky szenved, ez evidens, absz várható volt, de hogy még rózsa is a rá épített motorral!!! egyszerűen nem merte berakni a motort...
na jó, első futam volt, szóval van remény még, de itt és most azonnal válságstábozni kell és 24/7 dolgoznia mindenkinek...
a látottak alapján két dologra fogom rá sztóner győzelmét:
egyenesben piszkosul gyors a duki, és sztóner könnyű. kanyarban látszott hogy rossi egyértelműen hülyére verte volna.
viszont az hogy rossi nem tudott vele mit csinálni egyértelműen a duki fölényére utal ezen a pályán. mi a francnak kockáztasson 20 pontot, ha egyszer sztóner simán begyújtja az utánégetőt újra a célegyenesben minden kockázat nélkül?
[Szerkesztve]...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
nagy hullás volt...
Spies Wins Daytona Superbike
mladin, hayden, hacking, yates, scass crash
by staff
Saturday, March 10, 2007
Suzuki's Ben Spies won an exciting Superbike race at Daytona, riding a measured 15 laps to take the victory by 3.021 seconds over Honda's Miguel Duhamel. Jake Zemke was third as both Honda riders pulled it together after struggling in practice. A number of the top riders faced drama on the day.
Akira Yanagawa took fourth on his Kawasaki and Goeff May was the top Pirelli finisher on his M4 EMGO Suzuki.
Mat Mladin looked to have an excellent day crashed his Suzuki out of the lead. He lost the front in the infield section on lap five but remounted. He charged to eighth, but lost two positions on the last lap.
Yamaha's Eric Bostrom led the early going and was a close third when he pitted for a new tire at the end of lap 11.
Other crashers included Jamie Hacking and Aaron Yates, who came together on lap one. Kawasaki's Hacking was done, but Yates finished 11th. Tommy Hayden ran wide to avoid the carnage but finished 8th.
Rog Hayden crashed around the turn one/turn two area. Luca Scassa crashed in the same spot Mladin did on lap nine.
Pos. Rider Team Bike
1 Ben Spies American Suzuki Suzuki GSX-R1000
2 Miguel Duhamel American Honda Honda CBR1000RR
3 Jake Zemke American Honda Honda CBR1000RR
4 Akira Yanagawa Kawasaki Kawasaki ZX-10R
5 Geoff May M4 EMGO Suzuki Suzuki GSX-R1000
6 Jason Disalvo Yamaha Yamaha YZF-R1
7 Jake Holden Jordan Suzuki Suzuki GSX-R1000
8 Tommy Hayden American Suzuki Suzuki GSX-R1000
9 James Ellison Corona Extra Honda Honda CBR1000RR
10 Mathew Mladin American Suzuki Suzuki GSX-R1000
11 Aaron Yates Jordan Suzuki Suzuki GSX-R1000
12 Martin Cardenas Kawasaki ZX-10R
13 Tristan Palmer Suzuki GSX-R1000
14 Doug Chandler NFS Racing Honda CBR1000RR
15 Scott Jensen HALOF Racing Suzuki GSX-R1000
Daytona 200 Race Results
by evan williams
Saturday, March 10, 2007
Pos. Rider Team Bike
1 Steve Rapp Attack Kawasaki Kawasaki ZX-6R
2 Ben Attard Attack Kawasaki Kawasaki ZX-6R
3 Michael Barnes M4 EMGO Suzuki Suzuki GSX-R600
4 Chaz Davies Celtic Racing Yamaha YZF-R6
5 Jason Disalvo Yamaha Yamaha YZF-R6
6 Josh Hayes Erion Honda Honda CBR600RR
7 Pascal Picotte Suzuki GSX-R600
8 Ryan Elleby Rockwall Honda Honda CBR600RR
9 Joshua Day Yamaha YZF-R6
10 Bostjan Pintar Yamaha YZF-R6
11 David Anthony Yamaha YZF-R6
12 Bobby Fong Safety First Suzuki Suzuki GSX-R600
13 Keith Marshall Kawasaki ZX-6R
14 Bostjan Skubic Yamaha YZF-R6
15 Jeffrey Tigert Honda CBR600RR
16 David Sadowski Yamaha YZF-R6
17 Ricky Orlando Kawasaki ZX-6R
18 K Mark Crozier Hooters Suzuki Suzuki GSX-R600
19 Shane Narbonne Suzuki GSX-R600
20 Morgan Murphy Suzuki GSX-R600
a két gyári kis RR kiesett az első helyről üzemanyag pumpa hibával.. LOL
[Szerkesztve]...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
Dani said, ''I'm happy with the result today and to start the season with a third place is pretty useful. We had a fair few problems this weekend, so to finish on the podium is good for us. I made a great start, which I was happy with because my practice starts this weekend weren't as good as this. In the race I was trying to ride at the maximum and then I made a mistake in the last corner and lost the slipstream to the riders in front. The next race is very important and Jerez is a good track, so I hope we can move on from the good result today and do great job there.''
Melandri in fifth said, ''I tried to hang on to fourth place because I felt confident but we were losing time in the straight and I had to brake really late to make up time. That put a lot of stress on the front tyre and forced me to slow down. In the second half of the race when the fuel load started to lighten the bike was more balanced and I was able to push again. The race was tough and the pace was really high. We still have a lot of work to do - the bike is new and we need to develop it.''
Nicky Hayden (Repsol Honda RC212V) finished a distant eighth. The reigning World Champion said, ''I tried to learn as much as I could in the race. I really felt like I rode my hardest and had some good dices with a few of the guys - I just about caught Vermeulen on the last lap and I got faster as the race went on. My last two laps were my fastest laps of the race and that's the positive thing. It's been a tough weekend but I'm not going to whine and make a bunch of excuses. I qualified ninth and finished eight and, compared to the top boys, we we've just been off the pace for the whole weekend.''
Valentino Rossi
''It was a great race today and a good battle, although of course we would have preferred to start the season with a win! After the practice this morning we were a little bit scared because we had some problems with the tyre, but we understood what to do and I definitely made the right tyre choice with Michelin, so I am happy for that. I got a great start and my M1 worked very well, I could ride it how I wanted on the limit and keep pushing. I wanted to push Casey and try to take the fight to him more, but in fact he was perfect today. He didn't make a single mistake as far as I could see and he rode very well; he deserved to win so congratulations to him. I could see that he was faster on the straight and so I knew that if I got in front I was going to need to make a gap from him, but in fact he was too strong! In the last few laps we were getting faster and faster and I thought I still had a chance, but then he kept on going and my tyre started to slide a little bit so I wasn't able to stay with him to the finish. Anyway, we only waved the white flag right at the end so I am happy about this! Of course it's not perfect but my team have worked very hard and it's much better to have 20 points like this than two like last year! Now we need to find a little bit more horsepower, but Yamaha is working very hard and I am confident that we will continue to improve.''
[Szerkesztve]...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz #70869248 #3673 üzenetére
én is borzalmasan drukkolok nickynek hogy szétrúgja a hrc és pedrosa seggét!!!
amúgy meg a bridgestone lassan semmiben sem rosszabb mint a micselin, nem véletlenül váltottak a gresiniék is bridge-re, így még több adathoz jut a hrc is...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz Motion_Blur #3675 üzenetére
mondd hogy nem a két idióta magyarral...
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz Motion_Blur #3677 üzenetére
szerencsére nem tudom, már nagyon rég voltam kénytelen nézni őket, akkor is csak mikor júrón reklám volt
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz Motion_Blur #3679 üzenetére
gyáááááááááááááááááááááááá, ütni őket
hallottad volna a julianékat, azok teljesen kikelve magukból visítoztak...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz Motion_Blur #3683 üzenetére
ez komoly?!
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
doohan aszongya sztóner olyan mint svanc...
szerintem ez azért kicsit erős.....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz #70869248 #3696 üzenetére
na látod ebben aztán absz egyetértünk.. megint
eze még gyerekek.
ülök és 28 éves fejjel nézem a gp-t és gyerekek dollármilliókat kaszálnak plusz reklámszerződések.. teljesen kifordult magából a világ.
40 kilós 15 éves gyerek és már 125-ben nyomatják..
szerintem ez azért nem egészséges fejlődés...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz #70869248 #3701 üzenetére
Shock: Ilmor Pulls Out Of MotoGP
by staff
Thursday, March 15, 2007
News from the UK this morning has it that Ilmor has decided to temporarily (ah, okay) pack it in. They will not be racing next weekend at Jerez and it seems Jeremy McWilliams and Andrew Pitt are back on the rider market.
The reason for Ilmor's pull out? The very familiar ''no sponsorship'' tune being sung in different pitches by many teams in MotoGP.
ENDS...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
Ryder Notes: The Spanish Armada
by julian ryder, on the ground in spain
Friday, March 23, 2007
If you take a look at the times from today and pay attention to the time intervals between places, you will come across a surprising fact. The first fifteen men are covered by less than a second. As a good lap of Jerez is in the 1:40 bracket, which conveniently adds up to 100 seconds. Even a mathematical dunce can work out that less than 1% of the lap time covers the potential points scorers. This would indicate that we are dealing with some very small differences between every combination (with one exception) of machine and tire on the grid. Only the Dunlop-shod Yamahas didn't make it into the top 15.
You'll note that Nicky Hayden is not at the top of the lists and although it is true that he is a lot closer to the sharp end than he was in Qatar, and he's happier than he was there, he still ain't really happy. He was much happier this morning when conditions were considerably cooler than in the afternoon but his biggest problem is the front end, which doesn't want to steer in fast corners and he's not the only Honda rider who's expressed concerns on the subject. Unfortunately, a fast lap around Jerez depends critically on the two, high-speed right-handers on the way back to the final hairpin. Carlos Checa, who was fastest today, is more concerned with the Honda's perceived lack of grunt.
Over at Suzuki John Hopkins' wrist is still hurting but an MRI scan has revealed that there is no damage to any bone, just a bit of ligament damage between the scaphoid and the lunate bones. This means it is going to hurt—a lot. So no change there then.
Valentino Rossi is preoccupied with tire choice and the fact that morning and afternoon track temperatures are so different that the a.m. sessions are almost meaningless for race set-up. He expects everyone's tires to be a mess by the end of the race.
Team KR turned up with another new livery, this time courtesy of a Las Vegas hotel group and a consultancy company called F1-MAXX.
There's something so right about a Team Roberts bike with the skull and crossbones on the fairing.
ENDS...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
brutális volt az időmérő, félelmetes volt nézni ahogy sorra döntögetik egymás idejeit.
pedrosa hihetetlen nagyot rongyolt be a végén, rossi utána igazi bunkó módjára dani tudomására is hozta erről a véleményét..
a dukiknál asszem losailben, legalábbis sztóner esetében minden összejött, itt már újra asszem honda és yamaha lesz a nagy verseny.
nicky 11ik, biztos nem boldog. pedig ha az idejét nézzük alit van lemaradva, az első 16 ember 1 sec-en belül van!
tavaly itt 3 bridge volt az első sorban, idén 3 micselin....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz #70869248 #3724 üzenetére
nagyon egyenlőek a gépek most. szinte azonos időket mennek
ezen a pályán a duki nem gyorsabb semmivel sem, itt vagy rossi vagy valamelyik honda fog győzni szvsz.
rossi meg nem hazudtolta meg magát, amikor begurultak a parc ferme-be és pedrosa leszállt a motorról mellette rossi egészen addig nem mozdult a motorjáról amig pedrosa már arréb ment és rossi azzal a mozdulattal másik irányba gyorsan el, aztán nekiállt bohóckodni a kamerába.
julianék meg is jegyezték, hogy rossi újra igazi kultúrált emberként viselkedett.. meg hogy rossi elég lenéző hangnemben nyilatkozik állítólag daniról, kölyök vagy kisgyerek szavakat használva. a fordításom nem pontos, de érzed asszem mire gondolok
[Szerkesztve]...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
125
jeee, talma ügyes volt, nagyon ment a taktikázás, egyik sem akart vezetni a végén, vicces volt szerencsére talmának jött ki jobban a taktika, nem sokon múlt, de megvan, ez a lényeg..
hát pasini lol, nemtom mit mondjak, nem kicsit pedálozott vissza a boxba, és mikor a kis bradleyt kitolta a nagymenő, na akkor jó nagyot rávertem volna a bukójára..
250
eddig nagyon durva, nem kimélik egymást
de barbera, ááááááááááááááááááááá
hajrá dovi borzalmasan erős a honda gyorsban meg fékeken kanyarokban
[Szerkesztve]...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
-
Integra
titán
válasz Motion_Blur #3763 üzenetére
naja, pedig lorenzo a közepe táján elég megborult fejben, de végülis sikerült rendbe raknia a dolgokat. ő olyan, hogy ha megtörik a koncentráció, akkor borulhat az egész versenye, több ilyen volt már, de most jól csinálta nagyon
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
-
Integra
titán
bármelyik percben megszülethet a kicsi capirex
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
nicky bedördbájkolt az elejére a semmiből, huhhhh
de rossi máris durrant a mezőnytől...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
-
Integra
titán
grat rossinak, és rózának is, mert ezzel a gáz motorral még mindig második lett...
de nagy a gond a hrc-nél asszem, ha sürgősen nem tudnak változtatni, nickynek oda a vb...
kíváncsi leszek rossi hogy fog rozival viselkedni átadón..
épp most nyilatkozott nicky randynek és elvan kenődve, de nem kereste a kifogásokat, nem jó még az egész, szenvedett egész hétvégén most is, beleadott mindent amit tudott és mert, de nem akart bukni.
[Szerkesztve]...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...