-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2thletme2day
őstag
Üdv mindenki.
Pár hónapja vettem egy 97-es karbis Gilera Runner 50-et. Jól megy a kicsike de nem olyan régóta elkezdte azt produkálni, hogy olyan 60-as tempóig nagyon faján gyorsul de aztán elkezd gyengülni és ha ráhúzok egy kövér gáz mert valami miatt gyorsítani kell akkor elkezd fulladni és mélyebb lesz a hangja. Aztán ha átesik egy holtponton akkor utána már megint ugyan olyan jól gyorsul mint előtte. Néha gázos ez így egy lámpánál való elindulásnál amikor kilövök mint a rakéta aztán meg megtorpan a motor mert nem akar tovább gyorsulni. Mi lehet a problémája? Gyertyát nemrég cseréltem csak pár száz kilométer van benne.
Válaszaitokat előre is köszönöm.
-
2thletme2day
őstag
Hali.
Van egy 1997-es 50-es Gilera Runnerem. Ma elvittem szervizbe egy átvizsgálásra, mert azért már nem mai darab a kicsike. Volt egy "kis" gondja is. Melegen elfolyatta a hűtővizet.
Szétkapta ott helyben előttem a szaki. Nézegeti, tetszik neki. Aztán leszedte a főtengelyről a szíjtárcsát és tiszta trutyi volt mögötte minden. Olajos, vizes trutyi. Mondta, hogy akkor főtengely szimering csere meg vízpumpa felújítás. Olyan 30k (munkadíjjal) körül lesz az egész. Annyit még hajlandó is lettem volna kiadni érte ha utána már nem kell hozzányúlni hosszú évekigt. Otthagytam, mondta majd hív ha valami van. Miután eljöttem kb fél órával hívott, hogy gáz van. A 2 blokkfél között is folyik a víz. Szóval ki kell szedni az egész blokkot, széthúzni stb. és így már 80k-ra jönne ki a dolog (munkadíj ebből legalább 45ezer). Ez rengeteg pénzt. Nem szeretnék ennyit kiadni érte. Főleg, hogy úgyis terveztem a cseréjét egy 125-ös CBR-re.
A kérdés annyi lenne, hogy ilyen állapotban mennyiért lehetne tovább passzolni?
Ezt leszámítva amúgy motorikusan tök jó. Gumik jók, fékek jók, pöccre indul legtöbbször szívató nélkül, jól is megy csak ugye ereszti a vizet. Lehetnék sunyi és elhallgathatnám a dolgot eladáskor, de nem vagyok én az a fajta aki ilyet csinál. Anno kicsit több mint fél éve én 150ezer-ért vettem.
[ Szerkesztve ]
-
2thletme2day
őstag
válasz huszi.gyb #55917 üzenetére
Győrben a citybike-ban kaptam ezt az ajánlatot. 5500 Ft az óradíjuk. Azt mondta a srác hogy kb 8 óra meló kiszedni, szét széthúzni a blokkot aztán újra összerakni. Én is úgy gondolom, hogy ez baromi drága, nem is terveztem, hogy megcsináltatom velük.
Esetleg tudtok jól és ennél olcsóbban dolgozó szerelőt Győrben vagy környékén?
-
2thletme2day
őstag
válasz runner 125 #55936 üzenetére
Ha tényleg csak 30k lenne a B125 mindenki úgy motorozna. Jó az bőven a duplájának is (oktatás + vizsgadíj)
-
2thletme2day
őstag
válasz Peczek #55961 üzenetére
Ha figyelmesen megnézed a leírást akkor láthatod, hogy a B125-nél nincs csillag ami azt jelenti, hogy " Az ár a tantermi KRESZ tanfolyamot és a VIZSGADÍJAKAT IS tartalmazza!" ergo szerintem erre még lazán rájön vagy 20-25ezer vizsgadíj+egyéb.
Viszont a többi ár mind nagyon barátságosnak mondható a nevesebb iskolák áraihoz képest.
-
2thletme2day
őstag
Hali.
Olyan kérdésem lenne a nagyérdeműhöz, hogy véleményetek szerint mennyiért lehetne elpasszolni egy 97-es Gilera Runnert aminek annyi kurvasága van, hogy szépen lassan elereszti valahol a hűtővizét? Ezt leszámítva motorikusan nagyon rendben van. Pöccre indul mindig, erős a motorja 70-75-ös utazóval használom. 95 körül van a vége, persze óra szerint. Jelenleg egy Gianelli Reserve sportkipu van rajta meg 17,5 delorto karbi de minden gyári alkatrésze megvan ha esetleg vissza akarja valaki alakítani. Itt van pár kép róla.
Az előző tulaj elcsúszott vele egy kanyarban, ennek a nyomai láthatóak a bal taposónál meg az indexnél.
-
2thletme2day
őstag
Sziasztok.
Van egy Runnerem ami elereszti a hűtővizet. Ma letisztogattam a blokk alját, hogy lássam pontosan hol engedi el. Mentem vele egy 30 km-s karikát, mert csak melegen produkálja a dolgot. Hazaértem, aláfeküdtem és a blokk alján az önindító előtt találtam egy lyukat.
Mi lehet ennek a furatnak a szerepe? Mert szerintem itt engedi el a hűtővizet. És amíg nem tudom mi célt szolgálhat ez a lyuk addig nem merem eltömíteni hátha galiba lesz belőle.
Mivel ez ugyanaz a Piaggio blokk mint az SR-ekben ezért hozzáértő SR tulajok segítségét is kérném..
-
2thletme2day
őstag
Runner vízpumpa felújításért meg főtengelycsapágy cseréért reális ár a 35ezer Ft vagy meg lehetne ezt olcsóbban is úszni szerintetek?
-
2thletme2day
őstag
Hali.
Megint én vagyok a hűtővíz elfolyatós Runnerrel. Jelen állás szerint az van, hogy fel kell újítani a vízpumpát mert ott ereszti el a vizet. Igen ám, de valamilyen különös oknál fogva már nem csöpög a hűtővíz leállítás után. Eddig ha letámasztottam miután mentem vele, mindenhol volt egy kisebb tócsa, most meg semmi. Az a furat ahol eddig csöpögött a víz kifelé most majdnem száraz... (nagyon minimálisan azért nedves)
Mi lehet ez? Nem hiszem, hogy a vízpumpa éjjel felújította volna magát. Remélem ez nem valami sokkal nagyobb bajnak az előjele. Pl meghalt a vízpumpa és azért nem szivárog a víz most mert nem keringet. Mondjuk a szokotthoz képest jobban melegszik a víz...
Valami ötlet? 14-ére kaptam időpontot szerelőhöz, de szeretném azért addig is használni... A vízszintet folyamatosan ellenőrzöm.
-
2thletme2day
őstag
Rozsdás kipufogót szabad homokszórózni? Visszamegy a Runnerre a gyári kipuff, van itthon hőálló fekete festékem direkt kipufogóra. Rendbe akarom kicsit hozni felszerelés előtt. Ugyanitt Gianelli Reverse kipuff eladó.
-
2thletme2day
őstag
válasz frigoo #57163 üzenetére
Elvittem szerelőhöz a motort. Felújította a vízpumpát, főtengely csapágyat meg szimeringet cserélt meg lecserélte a lendkereket mert mondhatni szarrá volt törve benne a mágnes. Azt mondja a szaki, hogy ennek a motornak egyenletesebben kéne húznia. Újra kéne hangolni mindent az meg ugye időigényes ami ugye pénz, mert én nem értek hozzá. Nagyon nem akarok már többet költeni rá. Így is csak óra szerint 70-el járok városon kívül. Azt meg gondolom a gyári is tudja. Aztán mondtam neki, hogy megvan minden gyári cucca. Lehet megy vissza ezért gyárira az egész. Viszonyítási alapom sajnos nincs, hogy hogyan kéne menni mert ez az első robogóm és ezen kívül mással még nem mentem.
(#57164) Pete55555
Nem csak kipufogó tuning van rajta. Én már így vettem a motort. Amit látok a dobozban lévő cuccok között az a 12-es Weber karbi 17,5-es Dellortora lett cserélve, a gyári Malossi kuplungra, görgők, kontraszt rugó és variátor, na meg persze a kipufogó.
Ez még csak egy terv ami még nem végleges, de ha esetleg visszaalakíttatom gyárira kiárulom a cuccokat, hogy valami azért visszajöjjön a szerviz árából.
Én nem akarok "kilőni". Csak nyugisan eljutni melóba reggelente, aztán hazajönni. Amúgy azt olvastam erről a kipufogóról, hogy ez inkább 70-es hengerhez való.
[ Szerkesztve ]
-
2thletme2day
őstag
Valaki esetleg tud olyan helyet ahonnan be lehetne szerezni 50-es Runnerhez olajos első teleszkópot? Ez a gyári zsíros konkstukció kész katasztrófa. Tegnap mentem vele egy majdnem 100km-s karikát (elmentem a cseszneki szerpentinhez, elég jól bírta a kicsike ) és hazafelé nem a 82-esen jöttem, hanem alsóbbrendű szar utakon. Mire hazaértem zsibbadt a kezem a sok rázkódástól és jó volt elengedni végre a kormányt..
-
2thletme2day
őstag
válasz nyogo83 #57868 üzenetére
Köszönöm szépen a linkeket. Komolyan gondolkodom a cserén. Ráférne a felújítás is a mostanira... Van, hogy az útegyenetlenségeken szó szerint elpattog az úttól. De ha a csere megoldható lenne egy féknyeregtartó konzol beiktatásával meg egy tengelycserével annak nagyon örülnék. A meghajtócserének már annyira nem. Most raktak bele drága pénzér gyárit (11ezer Ft ) a szervizben pár száz km-vel ezelőtt.
-
2thletme2day
őstag
Hali.
Van egy ilyen állapotban lévő gyári kipufogóm. a terv az, hogy kicsit felújítom. A rozsdás részt homokszóróval megszabadítanám a rozsdától aztán lefújnám hőálló fekete festékspray-el. A kérdésem annyi lenne, ha az egész kipufogót lenyomatnám homokszóróval és lefújnám ezzel a hőálló feketével (Mipatherm 800 C°-ig hőálló spray) az elegendő lenne? Vagy csak fújjam rá a gyári festésre? Itt-ott le van pattanva a festék róla azért gondoltam, hogy leszedem az egészet aztán újra midnen.
[ Szerkesztve ]
-
2thletme2day
őstag
Hali.
Találtam a dobozban amiben a robogó cuccait adták egy Malossi variátor szíjat. Vajon használt lehet vagy esetleg zsír új? Nem néz ki rosszul, de nem vagyok biztos benne, hogy nem használt. Sajnos tolómérőm nincs de vonalzóval lemérve 18mm körüli a szélessége vagy inkább valamivel több..
Esetleg ha valakit érdekelne a szíj megegyezhetünk az áráról..
-
2thletme2day
őstag
Elnézést ha nagyon off de van pár számomra fölösleges cucc amiket el szeretnék adni de fingom sincs hogy reális áruk mennyi lehet a használtpiacon.
Gilera Runner 50 gyári variátor, kuplung
Polini (L/50mm 23kg) kék kontrasztrugó
Malossi variátorszíj
Gianelli Reverse sportkipufogó
gyémántlemezből kivágott szellőző
12-es Weber karbi -
2thletme2day
őstag
Nagyon megköszönném ha válaszolna nekem valaki erre a hozzászólásra, mert lenne már érdeklődő a kipuffra pl de tényleg fingom nincs, hogy mennyi lehet az ami még reális érte...
-
2thletme2day
őstag
válasz ludsimon #58351 üzenetére
Nem vagy semmi ember... Hónapok óta arról szól a topic, hogy mindenféle szerelési dologban kéred az emberek véleményét, tanácsát mit hogyan csinálj, mi lehet a rossz, hogy lehetne megcsinálni erre valaki segítséget kér és te meg elküldöd szervizbe. Ha nem tudsz hasznos tanácsot adni miért kell egyáltalán hozzászólni ahhoz amihez nem értesz? Ha meg értesz hozzá akkor tanácsot kéne adni neki nem elküldeni a szervizbe...
[ Szerkesztve ]
-
2thletme2day
őstag
Mivel járhat az ha lejárt szavatosságú motorolajat töltök a motorba? Annyit csökkenhet a viszkozitás egy év alatt, hogy gyorsabban kopjon tőle a motor? Ma vettem Motul olajat a gépbe, bele is töltöttem több mint fél litert. Aztán később nézem a lejárati dátumot: 29.04.14 Az én értelmezésem szerint ez tavaly lejárt... Vagy lehetséges hogy 2029-ig lenne használható? De akkor nem 14.04.29 nek kéne lennie a dátumnak? Lehet holnap visszaviszem a maradékot, hogy mégis mi ez...
-
2thletme2day
őstag
Hali!
Szeretném házilag, itthon újrafesteni a motor idomjait. Tudnátok ajánlani nekem jó fajta festékspray-t aminek a használatához nem kell 50 féle alapozó meg egyéb finomságok? El szeretném adni a motort de lenyúztam az oldalát. Nem túl esztétikus. Pár ezer Ft-ot még ráköltenék, hogy szebb legyen de tízezreket nem szeretnék.
-
2thletme2day
őstag
Hali!
Mi lehet a baja a motornak? A jelenség a következő. Menet közben elindulástól szépen gyorsul 75-80ig (ez az utazótempóm lakott területen kívül), aztán ha valamilyen oknál fogva vissza kell engednem a gázt és lelassulok 50-60ra majd újra gyorsítanék a motor nem akar gyorsulni. Akármekkora gázt adok egy bizonyos fordulaton forog majd pár másodperc elteltével újra erőre kap és teszi a dolgát ahogyan kell. Nem állandó a jelenség, de gyakran játsza el ezt. Mi lehet a gond? A motor egy piaggio blokkot 50es Gilera Runner.