Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #89309696

    törölt tag

    válasz grobi007 #78369 üzenetére

    Nekem ugyanez a baja a motornak, a kontrasztrugóm kicsit meggyengült már és beejti a szíjat, hamar kifut a szíj magasabb-, esetleg végállásba is. Én mondjuk tudok szerelni csak szerszámom nincs a kontrasztrugóhoz hozzáférni, csak a görgőkhöz tudok. Úgyhogy ideiglenesen könnyebb görgőkkel (6.5g -> 6.0g) enyhítem a tünetet, aztán majd később foglalkozom vele, muszáj valamivel melóba járnom, így is már több nap kieset, mert mást is szerelni kellett.

    [link]
    A variátor, CVT, röpsúlyos, fokozatmentes, sokfélének becézik. Ez mondjuk egy tuning példány, de a működés rajta van.
    Első tárcsában görgősúlyok vannak, ezek a fordulat emelkedésével kifele szorulnak és az ívelt járatuk miatt a szíjtárcsa két különálló részét összetolja, a szíj külső átmérőre jut és gyorsabban hajtja a motort.
    A görgőknek kell ellenállás (+ a szíj feszesen tartásához is), különben rögtön kivágódnak szélsó állásba és a motor nyög. Ez a kontrasztrugó, ez van a hátsó tárcsa alatt. Ezek idővel megpuhulnak a sok összenyomás és kieresztés miatt, ilyenkor előbb engedi a szíjat, mint kéne.
    A görgők és a kontrasztrugó együttes hangolása adja meg a helyes beállítást. Ezzel vagy pepecsel az ember, a szerelő, vagy ki kell keresni mi van benne gyárilag és azt beletenni vagy totózni ahogy én, aztán vagy jó lesz vagy nem.

    A kuplung kicsit külön téma, a hátsó tárcsánál van az is, annak a rugója csak azt határozza meg mekkora fordulaton csapódjon ki és zárjon, minél magasabb annál bikábban meglódul a motor, de csak állóhelyből, utána már semmi szerepe.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák