-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #90453 üzenetére
A Keeway oldalán is ennyi, akciós: [link]
Szervizintervallum: Azt gondolom, aki ezt a fórumot olvassa, egy kicsit legalább műszaki érdeklődésű, és nem okoz gondot elvégezni egy olajcserét, otthon. Szóval addig fogja szervizekre hordani a motorját, amíg garis, utána az olaj-légszűrő cserét (alap szervizeket)úgyis maga intézi.
Én rendeltem EMAG-ról egy nyomatékkulcsot, és a fakezemmel végeztem a Liberty-n olajcserét. Nyomatékkulcs nélkül is menne, de téptem már meg nem egy csavart....... -
teleahocipöm
senior tag
válasz FeniX- #90453 üzenetére
Ami érdekes, hogy nem mindenhol akciós, az importőrön kívül a Carimpexnél és a Motor Sapiens viszont az. Igen még az akciós árra még rájön amit írtál, de így eléggé leárazták. Mondjuk elég gyenge motorok kb. 7-9 lóerő között vannak.
Zoli bácsi!
3 év gari van a motorokra, addig biztosan szervízbe kell hordani, ráadásúl olajcserén kívül van egyéb ellenőrizendő dolog, pl szelephézag, amihez már bontani kell.
Lehet mondtad már, de neked az Imperiálon mennyi a szervízintervallum? -
Gabis
őstag
válasz FeniX- #90462 üzenetére
Rég láttam tőle tartalmat, de azt nem tudtam, hogy befejezte. Lehet nincs már rá ideje. Mondjuk sokan vannak így akik leálltak egy ideje. Most gyorsba akik eszembe jutnak Wattas, Red rider, Punisher, Hollywood Honda... egyedül Dodor és Winkler aki tolja a tartalmat még most is.
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #90496 üzenetére
persze, azt csinálom. Amúgy az a LIDL-es szürke, vékony takarófólia van rajta, szerintem az átszellőzik. Ma délután 14 fok volt nálunk Időkép szerint, de az udvaron megszorult a nap, több volt. Levettem a ponyvát a motorról, egyszerre kicsapódott rajt a pára. Ennyire nem szokta kiütni a lecsapódás, mondjuk ekkora hőmérséklet különbség se nagyon volt. Megszáradt, visszatoltam, még nem tettem bele az aksit, azért még igencsak tél van....
-
Zizmand
aktív tag
válasz FeniX- #90513 üzenetére
Lehet, hogy tartja magát, de nem nálam. Félreérthetően fogalmaztam fentebb, én teljes mértékben elhatárolódom a kamu 50 ezéstől. És amilyen szerencsém van biztos, hogy már az első nap elkapnának. (Amióta jogsim van minden évben minimum egyszer állított meg rendőr.)
Én ténylegesen egy kisebb méretű, nagyobb teljesítményű robogót keresnék. Pl. Honda SH300, Gilera Runner 200, Aprilia Sportcity 250. -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #90513 üzenetére
Én elsőre is úgy értettem, hogy egy fizikailag kisebb méretű, de potens gépet keres. Azért a Dio és a Burgman közt valami középutat.
60 kilóhoz azért nem kell kimondottan fickós 50-es.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #90529 üzenetére
Nem az adásvételhez, hanem a bejegyzéshez kell az eredetiségvizsga.
Mindegy, ki csináltatja, kinek a nevén van, 60 napnál nem régebbi, fel nem használt eredetvizsga kell a 1818 tájékoztatása szerint.Amúgy eredetvizsga nincs, mert a bicskei vizsgaállomásnál funkcionális analfabétát dolgoznak. Tegnap forgalmi vizsgán vett részt a gép, sikeresen. Szerdán viszem eredetiség vizsgára.
Dávid és Góliát.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #90532 üzenetére
A garázzsal kapcsolatban az érdem nem részt nem az enyém.
Munkahelyemhez tartozik néhány tároló, főni azt mondta, ha kialakítom garázsnak, akkor használhatom aként.
Az egyik gipszkartonfalat kivettem öcsémmel és a helyére a vasbeton tartóoszlopokra rögzítve került fel egy 4,2×2,3 m redőnykapu, saját költségemre hoztam ide (is) áramot a cég villanyórájától (1×16A, de el lehetne menni 3×25A-ig is) és erre a helyiségre tettem egy külön fogyasztásmérőt. Ez egy kb 25-28 m2-es idomtalan tároló.3 saroknyira laktam, de 2 éve elköltöztünk. Az új helyen egy mezei teremgarázs beálló van, mellette a 2. tároló a mienk, kb 1,8×4 méter. Azért van még munkahelyen annyi mindenem, mert nem tudok az új helyen mindent elhelyezni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #90532 üzenetére
Tíz év társasházban, és tudom értékelni nagyon a családi ház melléképületeit. Van két garázsom, bár betonlap, de az alja betonozott, száraz. Meg egy kazánház, vegyestüzelésű kazánnal, (jobbára műhely, mert 99%-ban gázkazán fűt) ami elnyel minden szerszámot, van egy satupad, ahol szerelgethetek, polcok mindennek. Na meg egy udvar, ahol azt csinálok, amit akarok.Megfizethetetlen. Társasházban bérelt garázsom volt, de autón kívül gyakorlatilag nem fért el semmi.
Ahhoz képest családi ház kánaán, tudok autót-motort "simogatni" (Lemosni, takarítani, karbantartani), van egy kis saját tér.
Persze a kacat is felhalmozódik.
Én meg arra irigykedek, akinek modern háza van, elöl a garázs. Hazamegy a koma, távirányító, garázs nyílik, bejár, máris bent a házban....... Nekem 2 kapu nyit-zár. Mondjuk elektromos kaput valószínűleg csináltatnák, de mivel nem akarunk itt maradni, egy ideje nem költök a házra, csak amit muszáj. -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #90551 üzenetére
A kistesó (V8, 5,7 literes) eladó is. Több, mint 100 smkp-t adna ki az a blokk.
Kb mint amikor a Totalcar-ban a Hummer-t mutatták be. Motor lökettérfogat 6,3 liter, Suzukira át se váltom.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Madball
csendes tag
válasz FeniX- #90557 üzenetére
A ragasztás annyiból érdekes ötlet, hogy azzal talán szinte bármilyen hőmérő elhelyezhető és ha nem válik be, leszedhető.
Üzemi hőmérséklet értékekről tud valaki mondani valamit? Keresgélek a neten, de eddig nem jött szembe jó leírás. Esetleg aki használ valamilyen műszert, nála mennyi az üzemi hőmérséklet. És mennyit mutatott, mielőtt besült? -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #90556 üzenetére
Ezek nem is motorkerékpárok, hanem techdemo, vagy projektgépek. A Boss-Hoss esetében például fogtak egy Dodge Viper V10 motorblokkot és építettek köré egy vázat, futóművet. Elméleti végsebessége 500 km/h felett van, de a gyakorlatban senki és sehol nem hajtotta ki.
A BMW túramotor viszont mocskosult túlárazott. Persze a kategóriatársak fölé emelkedik és ugye a csúcsszegmensben 1% megnevezhető előny akár 100% felárat is jelenthet. Ezt látjuk a szuperautóknál is.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #90551 üzenetére
Áh, nem vágyom én ekkora dögre, jogsi is lett volna, meg (már) anyagi is hogy beújítsak akár újonnan egy 1000cm3 körüli gépre.
De minek..? Így tekerve a 60 fele, mások a prioritások, mint 20-30 évesen. Minap bepattintottam az aksit a mociba, mentem egyet, az embernek épp elég, hogy maximum 100-al halad. Teljesen meg vagyok elégedve az Imperiale teljesítményével, igazából kellemesen utazik rajt az ember, nem is akar száguldozni.
Mondhatom, egyrészt kiéltem magam 20 évesen, a másik, hogy egy száguldó autóval fejreállás után, mikor az ember mellett meghalnak, (Most volt 15 éve, 2009.02.04. mentőautóval borultunk, nem én vezettem) az ember átértékeli az életét, elgondolkozik. -
Topikgazda
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #90579 üzenetére
Autóból is vannak 250-300Le személyautók, ami bőven nem a kínálat teteje. Én meg a 116->136Le váltásnál is vigyorkok már, de igazából a Lada Samarával is tudtam érvényesülni...
Mororon a hifit tényleg nem tudom megérteni.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topikgazda
válasz FeniX- #90579 üzenetére
Azért kérdeztem, mert tényleg kíváncsi voltam, hogy mikre gondolsz. Sok mindennel teljesen egyet is értek amiket írtál (zene még egyéb marhaságok). A vezetéstámogató rendszerekről is szintén hasonló véleményen vagyok, már a motorozás élvezetét veszik el. A lóerővel viszont nem. Bár valóban sokan túl erős motort választanak maguknak amire nincs is szükségük, vagy a tudásuk miatt nem is tudják kihasználni. Viszont aki a gyorsulásra gerjed azt csak lóerővel lehet megfizetni. Nekem volt 600-as gsr-em 100 lóerővel, most van gsr750- em ami minimálisan erősebb csak a 600-nal, inkább nyomatekosabb valamivel, de ezeknek a 100-100 plusz pár lóerős neked motoroknak közük nincs a volt k8-as 1000-es hasalós gsxr-hez ami volt nekem. Eladtam mert a tudásom kevés volt hozzá a kanyarokban (mert leginkább szerpentinezni szeretek), de azt a "robbantást" amit az tudott az egyenesekben az megfizethetetlen. Naked-ek közül max egy Bking tud odaszagolni valamit ezekhez az 1300 köbcentis hayabusa blokklával, de még az sem olyanok. Tehát ez a teljesítmény dolog (is) nagyon relatív és egyén függő.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
hucsikoi
aktív tag
válasz FeniX- #90613 üzenetére
Akkor te nem kispályás vagy. 3000km te jó ég! Nekem biztosan kellene hozzá vagy hat év.
Ami nekem van egy snassz, mezei alap Neuzer kb 10 éves, de semmi baja, csak én öregszem. Gondolom, hogy nem egy korosztály vagyunk. Én a hatvanadik évemet taposom. Szóval én biztos nem vágnám csapágyasra egy fél év alatt. -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #90615 üzenetére
Rálocsolsz 60-80 ezret, monoblok, két normális tányérgarnitúra és egy lánc...
Én is ezt csináltam egy Németországból rendelt bringával. Pontosabban nekem monoblok, pedálok, első tányérok és komplett hátsó kerék kellett. Alig volt 10 km a bringában.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #90640 üzenetére
Nekem is bejön, nem krómozott, nem festett, sima rozsdamentes acél. Meg a kínaiak odafigyelnek a hangra is, persze 2024-ben egy hosszú löketű motor hangja is eléggé ritka. Főleg az idősebb korosztály kapja oda a fejét az utcán, szerintem hasonló lehetett a 4T 250-es Simson hangja.
Kijött a QJ motor gyakorlatilag ugyanezzel a géppel, csak 500ccm. [link]
Piszkálja a csőröm a kb 20%-al több paci, meg (inkább) a nyomaték. Bár szerintem a Benelli jobban néz ki, meg ami a lényeg, itt a szerviz Sopronban.
Beállt szépen a gép, óramű a pöfögése, megszűnt az újkori ingadozás alapjáraton. Alapjáraton kiengedve a kuplungot elindul a bojler testemmel....Emelkedő, szél nem ellenség többé.
Rohadjon meg a fogyasztás, nekem többet ennél kevesebb hengerűrtartalom nem lesz.....
Szerk: zombei, közben írtál: Mamának már mondtam, közeledő névnapom alkalmából (Gyengébbeknek, nőnapkor van.) egy motoros ruházati bolt látogatását kérem. Egy alap ruha szettet veszek szezonra. Egy motoros farmer, térdvédővel szerepel a tervben.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #90749 üzenetére
Valahol a célok közt az is szerepelt, hogy kinézzen valahogy.
Emiatt vettem lépcsős fúrót, maszkolószalagon jelöltem be a furatok helyét, stb. Az alatta lévő kis tárolóban van a 12V szivargyújtó aljzat, arra van kötve a világítás. A kaputárvirányító 12V elemről megy, a következő lépés egy feszültségszabályzó lesz, mert gondolom, a távirányító nem köszönné meg azt, amit a generátortól direktbe kapna.Azért ez a távirányítós móka vagy 12k Ft anyagköltségbe került amúgy.
A tükörszáron pedig egy Quadlock és egy Decathlon telefontartó és szerelemgyereke látható. Így nem kellett elpocsékolnom a csereérett céges telefonra az öntapadós Quadlock adaptert. Viszont kell még egy forgatható közdarab, mert így nem rám néz a kijelző, hanem jobbra fel.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #90815 üzenetére
A pénz az értékmérő, kapitalizmus van. Egy forprofit cég meg fogja nézni, mi kerül a legkevesebbe és arra megy. Ha a villanybömös lízingje olcsóbb, mint venni egy Clio-t, majd azonos idő után továbbértékesíteni, akkor azt fogja tenni.
Én a környezetvédelemmel vagyok így. Amit használok, az pénzbe kerül. Egész egyszerűen a bekerülési és fenntartási költségre úgy tekintek, hogy benne van annak a kezelése is, amit a környezettel művel egy 2T 50 ccm robogó, egy 1.9 PDTDI, stb. Ráadásul a jármű teljes életciklusára vetítve egészen onnantól kezdve, hogy valakiben felmerült az ötlet, hogy papírra vesse a jármű vázlatát egészen a bontásig, újrahasznosításig.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
-cobra-
aktív tag
válasz FeniX- #90929 üzenetére
Akkor leírám a teljes sztori-t hátha lenne épkézláb ötletetek.
Faternak (60) kellene valami közlekedési eszköz a munkahelyre járáshoz ami napi 5km-t jelent.
Eddig autóval járt, de már jó ideje győzködjük hogy azért non-szensz erre autót koptatni.Alternatívák:
Bicikli: nem szeretne, volt neki normális, 2-szer ült rajta, nehezen emeli a lábát stb... kizártuk.
Elektromos roller: én nem engedem neki, szerintem veszélyes, egy pillanatra nem figyel, hatalmas zakó lehet a vége... kizártuk.
Nagytestű 50 robogó: Innen indultunk, mert régebben(20éve) motorozott, szerinte ez lenne a legjobb. Meg is néztünk egy használt Aprilia Sport City-t (300e), egy Piaggio Zip-et (300e), illetve egy Piaggio Liberty-t (400e). A Liberty volt a nyerő, de nagyon meglepődött ezeknek a motoroknak a súlyán, alig tudta felrakni stander-re (sokszor fáj a válla).
Kistestű 50 robogó: Most itt nézelődünk, mert 20-30kg-mal könnyebb mint a nagytestű. Aktuális kiszemelt egy Yamaha Jog (2016. 300e) amit a napokban elvileg meg is tudunk nézni.
Elektromos robogó: Beugrottunk Ztech-et nézni, alapvetően tetszett neki, ami már tud gyárilag 45-tel menni az közel 400eft. És most jön képbe a Piaggio One, lenne akciós bemutató darab 600e-ért. Minőségérzetre más dimenzió, illetve a Piaggio lithium akksis is. Árban már kicsit fájdalmas, ugyanakkor hosszú távon lehet ez lenne a legjobb ha az üzembentartás ktg-eket és a megbízhatóságot is nézzük.
Szerintetek?
(Bár már azon is gondolkoztam, hogy legyen egy nagyobb robogó, és tetetünk rá oldal standert, talán akkor elbír a súlyával.)
[ Szerkesztve ]
-
teleahocipöm
senior tag
válasz FeniX- #90961 üzenetére
Értem, de ha már megvan előfordulhat, hogy megy messzebbre is. Kezdetben nekem is csak egy adott km megtételére kellett a robesz, de egyre többször fordult elő, hogy nagyobb távokra is azzal mentem, ez benzinesnél nem is gond, ám egy erősen limitált hatótávval rendelkező elektromosnál már igen.
-cobra-
Nagyobb az esély, hogy bírni fogja az aksi, de benne van a pakliban az is hogy idő előtt cserélni kell. Mondjuk szerintem az illúzió, hogy az aksik 10 évet kibírnak, de ha mégis, lesz hozzá egyáltalán új?
Egyébként meg ki kell számolni melyik éri meg jobban. -
dellfanboy
őstag
válasz FeniX- #91057 üzenetére
lehet elfogyott a pénze az embereknek de én is hirdetgetek 1-2 cuccott -fb market- már szinte "ingyen" új ár -70,80% de ahogy írod kutyának se kell,
hahu-n van a parkolóba 8 motor szerintem tök jó áron, és még mindig aktív, de néha törlödik a hirdetés de pár napra rá újra aktív lesz -gondolom lejárt és a tulaj újra aktiválha- kb ugyanazn az áron.
ma pl. arra keltem, hogy egy kiszemelt motor ára -10%lett, felhivtam, mondta alkukepes holnap megyek alkudok még10 és mindenki happy de uj autok motorok is kb tele vannak a szalonok. pl. hornet 750 tavaly mutattak be és még mindig vannak 23-as motorok készleten. mondjuk nem értem a dealerek miért nem akciózzák le, mármint értem kell nekik a pénz, de ha nem csökkentik az árát akkor biza rajtuk maradeladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #91157 üzenetére
Nekem Honda Safety tréningen azt mondták, hogy nincs motorgumi-gyártó által javasolt eljárás defektjavításra, a csere a javasolt.
Persze lehet azt mondani, hogy ezzel is a saját zsebükre játszanak, a másik irányból meg ha menet közben lő ki a kukac, ott leizzadsz gépészkedés közben, ha egyáltalán sikerül megtartani a vasat.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #91160 üzenetére
Tömör gumi? Gumibelső esetleg, mint a bringákál?
Gondolom, a kukachoz nem veszed le az abroncsot a felniről. Tratorgumikon az olyan hasadásokat is javítják, amiken egy telefont is át tudsz tolni.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #91164 üzenetére
Azon gondolkoztam még, hogy ilyen kicsi - tíz collos - méretnél mi az a "cipőkanál", amivel le tudom úgy feszíteni a gumit, hogy ne tegyek kárt a felniben.
Netes videókban "megfőzik" a gumit felrakás előtt, hogy rugalmasabb legyen. Máshol meg 2-en feszegetik tiszta erőből és alig akar rámenni.
Ráadásul, nincs satum itthon, semmi, szóval megint a jó öreg panel settingben kell összetákizni az egészet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Hardcore café
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Macska topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs