- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen NAS-t vegyek?
- Proxmox VE
- Windows 11
- ASUS routerek
- Betiltja a közösségi médiát a 16 év alattiaknak Ausztrália
- Eladatják a britek a kínai vállalattal a skót chipcéget
- DIGI kábel TV
- Router gondok
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mumtaz
senior tag
válasz szentkuti11 #61175 üzenetére
Na bakker. Most néztem csak a képet. Az szépen átment rajta. Attól tartok, ez kuka lesz. A futófelületi sérülés még javítható lenne, de az, ahol az oldalán kijött, az már biztosan nem. Ha erre egy gumis azt mondja, hogy megcsinálja, ahhoz nem is szabad többet menni.
És ott fog tovább szakadni, ahol kijött az oldalán, ha így jársz vele.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Rárúgok a Speedfightra párat. Igaz, hogy nem indul be, de pár rúgás után olyan tömény kék füstöt ereget, hogy az nem közönséges. A végén még ez lesz az egyik ok, hogy ne adjam el.
Haza jövök a Jetforce-al, átpattanok a Speedfightra, rugdosok rajta párat, hogy okádja a füstöt és kielégült vigyorral a fejemen fogadom a többi lakó "dícsérő gratulációját". -
mumtaz
senior tag
Az biztos, hogy itt a topicban sem fognak sokan tapsikolni azért, amit voltaképpen szeretnél.
Nem az lenne bosszantó benne, hogy mit is kérdezel, hanem, hogy tanácsot kérsz a nyílvánvaló törvényszegésre.
Engem sem rajongtak körbe már azért sem, mert 70-es hengert tettem fel. Igaz, volt rá okom a használatból kifolyólag és igazság szerint itt senkinek az 50-ese nem felel meg az előírásoknak, mert mindegyik kicsit túl teljesíti a segédmotor követelményeit.
De az biztos, hogy teljesen másképp néznek arra, aki eleve egy rendszámköteles motorral akar száguldozni, mint arra, aki csak egy kicsit többet hoz ki az 50-eséből. -
mumtaz
senior tag
válasz Tarisznyarak #61308 üzenetére
Gyönyörű.
-
mumtaz
senior tag
válasz enginev3.0 #61314 üzenetére
Ez most hirtelen hányadik Jetforce itt az utóbbi időkben?
Korcsillio eladta.
Biluxnak van egy C-Teck
Tarisznyarak is vett egy C-Tech-et
Én is kb. 1 hónapja vettem a TSDI-t -
mumtaz
senior tag
válasz Tarisznyarak #61326 üzenetére
Tarisznyarak, Bilux: Valaki légyszi, csináljon nekem képet a blokk részről. A hátsó sárvédő és úgy általában az a rész érdekel, hogy mi van a fix sárvédő előtt az idomon, stb. Minden szögből, ahogy csak lehet, mert nekem onnan valami hiányzik, de nem tudom, mi.
Köszi srácok.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz Tarisznyarak #61326 üzenetére
Mondjuk nekem most esik le, hogy az enyém jó a tiedre. Engem annyira nem zavarna a hang és - injektoros lévén - sokat nem is dobna az enyém teljesítményén, de el tudnám viselni azt a kipufogót.
Csak két baj van:
1. Az enyém felszíni rozsdás
2. Nem rezon és a tied karbis, amin ugye a rezon igenis számít a teljesítményben. Ráadásul az enyém katalizátor, ami még jobban teljesítmény csökkentő. -
mumtaz
senior tag
válasz Tarisznyarak #61330 üzenetére
Köszi. Ezen látszik. Ha lesz egy oldalról is, az jó lenne.
Kipufogónál én valószínűleg felújítom azt, ami rajta van. Max kiszedem belőle a katalizátort, ha rossz állapotban van. Nem akarok úgy járni, mint az autómnál, hogy az üzemanyag a katalizátorban robbant be és saját anyagától dugult el.
-
mumtaz
senior tag
válasz Tarisznyarak #61350 üzenetére
Köszönöm. Ezeken látszik rendesen.
üszök: 4. lehetőség: Valaki hűtő tömítőt öntött bele, amitől látszódhat barnás/zavarosnak a folyadék. Plusz - részben - eltömíti a hűtő járatait is.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz dugynok #61389 üzenetére
Ma megint bütyköltem kicsit a Jetforce-on. Tudom, unalmas téma, de megosztom.
Apriliás fórumon olvastam róla, hogy Ditech-nél jótékonyan hat egy, a kompresszorokhoz való vízleválasztó szűrő. Vettem egyet nyomásmérővel együtt és beraktam. Első úton el sem hittem volna, hogy mennyi olajos vizet képes összegyűjteni. Állt az alján 20km után a fehér színű dzsuva. -
mumtaz
senior tag
válasz dugynok #61394 üzenetére
A pára tényezővel nehéz számolni. Esősebb időben pl. kisebb a légköri nyomás, viszont általában hidegebb is van, amitől oxigénban dúsabb a levegő. Ezekkel nehéz számolni.
Itt másról van szó. Illetve részben. A szűrő azért hat jótékonyan, mert egyfelől az injektor nem szereti sem a vizet, sem az olajat ami a kompresszor felől érkezik. Másrészről pedig így az injektorba jutó sűrített levegőben több az oxigén, mert a bepumpált levegő térfogatát nem, vagy csak nagyon kis mértékben tölti ki a pára és az olaj. Meg ugye a keveréknek is jobb, ha hasznos anyaggal van kitöltve és nem olyan anyaggal, ami csak lerontja az égést.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
-
mumtaz
senior tag
Na jöhet a gombvarrás.
Ezekre adjatok ötletet:
Alapjárat kb 1500-2000 között ingadozik. Erre nem kell ötlet, kb tudom, miért van.
A gond inkább a variónál van.
Indulásnál kb. 7000-nél tapad meg a kuplung. Ekkor megugrik hirtelen. Felpörög kb. 8000-es fordulatot tart olyan 55km/h-ig, ekkor a fordulat fokozatosan leesik 7000-re és kicsit érezni némi lódulást 60-ig. A fordulat innentől max. 7500-ig megy fel a sebesség pedig kb. 65-ig. És ennyi. -
mumtaz
senior tag
válasz mumtaz #61409 üzenetére
Jahh. Azt elfelejtettem mondani, hogy a kezdeti meglódulás után alig gyorsul. Nagyon kínkeservesen éri el az 50-et. Gyári méretű görgő van benne. Gyárinál picit erősebb kontraszt, mert a gyárival a fordulatesés fent akkora, hogy egyáltaláb nem gyorsul tovább, illetve a gázt elengedve annyira leesik a fordulat, hogy gázhúzásnál is inkább lassul tovább.
Sajnos szettben (varió, görgő, kontraszt-, kisrugó) nem találtam semmit. Vagy csak olyat, ami nem gyári paraméterekhez van belőve és horror áron adják.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz enginev3.0 #61411 üzenetére
Csak a hengerürtartalomra apelláltak. Csak ennyi. Nincsenek optimalizálva a csatornák. Meg nem olyan minőségű anyagból vannak.
Talán megegyeznek a gyárival, esetleg picit rosszabbak. A drágább kategóriájúak minőségibbek, optimalizáltabbak, és sokszor erősebbek azonos ürtartalom mellett.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
-
mumtaz
senior tag
válasz Tarisznyarak #61438 üzenetére
Nekem úgy nyikorgott, hogy el sem hinnéd. Azt hittem, a teló. Aztán kiderült, hogy nem ott nyekergett, hanem van alul egy lengőkar, ami a telót köti össze a blokkal. A blokkon ennek a csavarjánál a szilentek nyekeregtek. Befújtam WD-vel és kuss van.
-
mumtaz
senior tag
válasz oliwire #61445 üzenetére
Eredetileg én is lábon hoztam volna el egy Jetforce-ot Budapestre. Elvileg az volt a feltételem, hogy annyi garanciát adjon rá az eladó, míg hazajövök. Végül indulás előtti este felhívtam és azr mobdta, hogy felsőbb fordulatszámob picit megtorpan valamiért. Azr végül nem hoztam el, bár lehet, hogy jobban jártam volna azzal, mint amit megvettem.
Amit megvettem annál az volt az alju, hogy lemegyek Szombathelyre vonatral és, ha áll a bolt, ajkor az eladó felhoz a mocival együtt. Végül ez lett, bár nem biztos, hogy a Zalaegerszegivel rosszabbúl jártam volna.
Tehát ami lett, aztal jó vételt is csináltam, meg nem is. De szeretem. De lehet, hogy a másikat jobban szerettem volna, bár ezzel már közel 3000km-t mentem el. -
mumtaz
senior tag
válasz huszi.gyb #61508 üzenetére
Persze csak vicc volt. A speedfighttal én sem jutok előbbre. Pedig az már kiderült, hogy nem a henger a hibás. De azóta, mióta ez több, mint másfél hónapja kiderült még nem volt sem időm és/vagy hangulatom akár csak a hengert is visszarakni rá.
De meg kekl válnom tőle és ehhez meg kell csinálnom. -
mumtaz
senior tag
válasz huszi.gyb #61511 üzenetére
%Annyira nem kell, mert a Jetforce viszont már elment a főtengely felújítás óta 3870km-t. 2 hónap alatt nem rossz teljesítmény.
A Speedfightot ennyi futott km alatt legalább 3x kellett atomjaira szedni és volt még közben szíjszakadás is, meg kb 15 varió szétszedés is.A 3870km alatt a Jeforce varióját csak azért szedtem szét, mert egyébként gányolt és mindig ellenőrzöm az állapotokat.
De a gép megdögleni nem akar. -
mumtaz
senior tag
válasz feketeg5 #61526 üzenetére
Ha az az átlátszó, akkor az szerintem nem is a karbira kéne, hogy menjen, hanem talán az az olajcső, aminek az olajpumpára kell mennie.
Sok cső nincs egy robogón:Van egy vákuumcső, ami a benzincsapról megy a karbira, vagy a szíyvócsőre
Van egy benzincső, ami a benzincsapról megy a karbira (általában a szivató mellett)
Van egy vékony olajcső, ami az olajpumpáról szintén a karbira (vagy szívócsőre) megy
Van egy olajcső, ami az olajtartálytól az olajpumpára megy
Néha van két fűtéscső, ami a hengerfejről megy a karbira, de az itt nincs -
mumtaz
senior tag
válasz roseane2004 #61554 üzenetére
Az szép. És, ha a gyújtás tekercs kimenetére nyaltál volna rá? Abból cca 400V is jöhet.
-
mumtaz
senior tag
válasz aszti93 #61573 üzenetére
A babetta karbiján nem szivató van, hanem egy csappantyú, ami részben elzárja a levegő útját. Nálam babettánál ez a jekenség sűrűn előfordult. Bármilyrn hihetetlen, de ez általában a karbiba jutó víznek, vagy kosznak volt köszönhető. Kis gáznál nem, de nyélnél simán felszívta a koszt/vizet és ezért fulladt.
Ki kéne pucolni a tankot és a karbit.Az útmutatás a benzinszintnél inkább a kilyukadt úszóra utalna, ami babettánál rézből van és forrasztott. Azon a "szivató" inkább rontana, mint javítana.
A benzinszint babettánál az úszóház "poharában" jelölve van, hogy meddig kell lennie, ha az úszó lezár a tűszeleppel. Ha leveszed, akkor a szintig kell lennie benyával.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz aszti93 #61579 üzenetére
Akkor még lehet, hogy falsot szív valahol: szívócsőnél, főtengely mellett (szimering), hengertalpnál.
(#61578) roseane2004: Biztos megment, ha valaki ki tudja hámozni, miről is van szó. Mert nekem csak annyi sikerült, hogy CDI-t cseréltél, de aztán elvesztettem a fonalat.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Én tegnam mentem be SPD-hez, mert a Jetforce-om valahogy nagyon nehezen indult meg. Írtam is korábban, hogy elindulásnál meglódul, míg felugrik a fordulat, aztán alig gyorsul, míg eléri a 60-at, aztán visszaesik a fordulat úgy 1500-al és akkor megint meglódul, míg eléri a végét (kb. 70-75). Vettem Malossi X-Special ékszíjat és 8grammos Malossi görgőket. Még szarabb lett. Inulásnál az a pici meglódulás megmaradt, de utána ugyanolyan szar a gyorsulás - ha nem rosszabb -, és 60 környékén sincs meg az a pici fordulat esés és meglódulás, mint korábban, hanem végig 8000 környékén pörög és alig gyorsul.Nem tudom, mit csináljak. Hagyjam bekopni a szíjat, vagy tegyek bele gyengébb kontrasztot!?
Egyébként görgőből nem volt olcsóbb a Malossinál (2990Ft) ebben a méretben. Valami olcsóbbat akartam, de 6,5g volt a legnehezebb 16X13-as méretben, ami olcsóbb volt.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz body007 #61605 üzenetére
Viszont ez most olyan, hogy kb. 4500-5000 környeken tapad meg a kuplung, megindul, majd elég gyorsan kipörög 8000-ig, ami már majdnem a max. tartomány.
Amikor az ment, hogy 60 környéken megindult, akkor 6500-7000 környékére esett vissza és én úgy érzem, hogy ez a jó tartomány. Hogy kb. ott van a legnagyobb nyomaték. De mivel most az új szíjjal mindig 8000 környékén forog, nincs nyomaték.
Ez a kontraszt nem a gyári. A gyárit azért vettem ki, mert az eredeti szíjjal és - egyébként új - 8 grammos görgőkkel annyira vissza esett a fordulat, hogy nem gyorsult tovább. Ha meg igen és menet közben elengedtem a gázt, akkor nem tudott visszaváltani. Olyankor csak az segített, ha már szinte teljesen megálltam és akkor húztam a gázt. Mert egyébként nem tudott felpörögni. -
mumtaz
senior tag
válasz dzso22 #61611 üzenetére
A tegnapi és a mai menettel pontosan 51km, 17 km-es szakaszokban (ennyire van a munkahelyerm). És sajnos a mai hazajövetel után azt kell mondanom,, hogy ez az utolsó etap volt a leg szarabb. Még a tegnapihoz képest is rosszabb lett, amikor kicseréltem a szíjat és a görgőket.
-
mumtaz
senior tag
válasz Casoli #61614 üzenetére
Az a helyzet, hogy ez egy sima csere volt. Kopott ékszíjat/görgőt/csúszkát újra.
A variója nem makulátlan. Az a gyári, de az előző tulaj elbarmolta és a nyomólap el volt hajolva. Én visszaegyengettem, de közel sem biztos, hogy jó helyre. Pontosabban nem is lehetett, mert le is vágtak belőle.
Viszont az egyengetés után mentem el vele 3700km-t. A varió, a kuplung és a külső tárcsa megérett már a cserére, de most a görgő és szíjcsere mindenképpen kellett. -
mumtaz
senior tag
válasz enginev3.0 #61618 üzenetére
Én biztos nem vennék hengert használtan.
-
mumtaz
senior tag
válasz Mr.Peter #61652 üzenetére
Nem is fogja soha.
Én egyébként az 50>70 kategóriát nem sorolom a 100-as kategóriába.
Pl. 100-ast eleve nem vennék. Egyszer volt, de elég. 50-ről 70-re kategória meg kb. ugyanaz, mint kivenni a fojtásokat. Ma valaószínűleg az utcán lévő 50-es robogók kb. 5%-a, ami az smk kategóriának valóban mindenben megfelel. Legyen az a max. sebesség, köbcenti, lóerő . A 70-es henger egy kalap alatt van a fojtásmentesített gépekkel.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz Tothgera30 #61661 üzenetére
Ilyet én is mutattam. Ez van a Speedfightomon.
-
mumtaz
senior tag
Még mindig az érdekesség a Jetforce-al. Új görgők, új csúszkák és új ékszíj. Már elmentem közel 100km-t, de még mindig rosszabb a gyorsulás és végsebesség, mint volt. Tettem bele gyengébb kontrasztot, de szinte semmi nem változott és folyamatosan 8000-en pörög. Ez közel a max. fordulat. Felcsiszoltam már a kuplungot/harangot is. Nem értem, mi lehet a gond.
-
mumtaz
senior tag
Szíj is és a görgő is gyári méret. Minden Malossi. Ők nem hiszem, hogy elméretezik. A szíj hézagolás nélkül épphogy nem ül a csapra. Sztenderen kipörgetve teljesen kimegy.
Kezdek a kuplungra gyanakodni. Rendeltem is egyet, mert ránézésre is megérett a cserére. Doppler SX86-ost rendeltem. Ha segít, ha nem, akkor sem néz ki jól, ami benne van. -
mumtaz
senior tag
Értem én, de, ha fizikailag akarom átgondolni, akkor lehetséges. Lehet, hogy pont olyan mértékű a csúszás, hogy így adja ki. Pláne, ha azt veszem, hogy a full fordulaton pörög a motor. Indulj ki egy babettából, aminél ugye a kuplung normál üzemben is csúszik egy jó darabig. Ez most kb ugyanaz a szitu. Ennél meg az elektronika tilt 8500-nál, de azt nem éri el. Talán, mert annyira nem is erős. De ez inkább a végsebességet befolyásolná. Na jó, a gyorsulást is, de ez így nagyon nem jó.
Az a leg furcsább, hogy a gyengéb kontraszt sem dobott szinte semmit. A vége talán 5km/ó-val lett több. A kuplung egyébként a felcsiszolás után 17km alatt "üveges" lett.Bogyo: Ez egy olyan név itt a topicban, mint amilyen szörnyekkel a kisgyerekeket riogatják. :-D
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Meg ez is még a gyári kuplung.
Úgyis le akarom cserélni az egész hajtást. Mert ugye volt itt már említve az előző tulaj általi gányolás is. Nyílván fasza lenne varióban is egy komplett szett, de egyben annyira drága, hogy nem tudom megvenni. Persze jobb lenne egy gyárilag (Polini) összeválogatott szett, de ez egyben nem fér bele a kasszába. Addig meg nem várhatok, míg összespórolom, mert addig széthajtom szegényt.Ez a Doppler SX86 kuplung nem néz ki rossznak vélemények alapján sem és viszonylag jó az árfekvése is. Varióban sem veszek valami brutálisat, de talán kispórolok egy alap Polini-t, vagy Malossi-t.
Bár nekem anno a Tajvanival sem volt bajom.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ryzen 7 9800X3D processzor: játékosokra hangolva
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Elülsőtápos E-ATX toronyházakkal jelentkezett a Geometric Future
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Az iPhone 15 volt a legkelendőbb készülék 2024 Q3-ban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest