-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #54097 üzenetére
Elvileg a gyári könyökön van valami csatlakozás, ami 4Road könyökön már amúgy sincs... És igazándiból nem sokat számít, csak annyit, hogy gyorsabban bemelegszik a motor. Meleg motornál ha jól tudom/gondolom nem számít... Vagyis csak annyit, hogy mindenhova lerakódik, és gyakrabban kell szétszedni.
EU szabványok közül sok baromság, egyik az EGR... A gyári megoldások híve vagyok, de itt most tényleg nem látom túl sok értelmét... Ha füstöl meg visszakötöm...
Amit kihámoztam az utánaolvasás során, az annyi, hogy van pár nitrogénes vegyület, amit ki tudnak ezzel szűrni... De a logika nálam ott tart, hogy ha termelődik egy robbanásnál Xdb molekula, ebből Y-t visszavezetünk. A korom lerakódik Y-Zdb molekula távozik... Hozzá adjuk az Xdb-ot, ami ugye a következő robbanásnál termelődik... Szóval lényegében nem értem, miért lenne kevesebb...
Más véleményeket is meghallgatok, meggyőzhető vagyok, ha ez hülyeség. De eddig motornál nem tűnik annak. Főleg, hogy egy karburátoros, sima 4T-ről beszélünk, lényegében "elektronika nélkül".
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Ja értem... Így világos. Viszont a nagyobb karbantartás igény annyira nem tetszik. De ha jól értem, az a különbség, hogy mérgező gázokat küldök kifelé, vagy többet költök karbantartásra?
Lehet, hogy én értettem rosszul, és nem a kipufogógáz visszavezetés, de az biztos, hogy kérdezte, hogy a gyári kipufogó könyök van-e fent...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz sz_abika #54131 üzenetére
Ha csinálsz bajt, és kamu 50ccm géppel, akkor zsebből fizetsz+zsíros bírság.
Ha nem csinálsz bajt, akkor csak a bírság fenyeget. Egyre jobban figyelnek ezekre.Bemesélheted magadnak, de ez az úgysem látszik dolog hamar megbukik.
Sebességen, hátsó teleszkóp, légszűrő, kipufogó méretből a többségnél meg lehet mondani, akár típusismeret nélkül is... Ha meg a gyanú megvan, alvázszám alapján (esetleg hengerre írt ccm), simán megmondják.Ha lepapírozod, olcsóbb, mintha elkapnak...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Something_ #54137 üzenetére
Szerintem meg nem hiába nem rendszámozták eddig... Valószínűbbnek tartom, hogy nem lesz dugódíj a robogókra...
Szerk.: Egyébként van egy nagy különbség, a kamu 50-es, és a közt, hogy lepattintom a rendszámot, és go belváros. Méghozzá az, hogy ha "elveszítettem" a rendszámot, úgy balesetezek, akkor sajnos nem tűnt fel, valahol elakadt, és később megkerül... Ha meg kamu 50, akkor zsebből fizetős a történet. Bírság így is-úgy is lesz, de valószínűleg a mértéke sem azonos.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Something_ #54139 üzenetére
Mármint úgy értettem, hogy ott van pl Maja. 180ccm, rendszámos. Sajnos nem veszem észre, hogy elakad a rendszámtábla tartó valahol, és eltörik, a rendszám meg kipotty... (Persze "véletlenül" az otthoni fiókba). És jajj, megtalálják, és visszajuttatják nekem.
Így értettem. Szerintem ennek más a büntetési tétele. Autón is előfordulhat, hogy elhagyod a rendszámod, ettől még nem lesz kamu moped autó.Dexar: DE! Megmondják... Egyre többször. Ne hasonlíts össze egy DT-t egy robogóval. Gondolom nem a belvárosban használtad... Mi is szoktunk Quadozni járni. Se rendszám, se biztosítás... Bármit csinálsz, saját zsebből fizeted. De 98%-ban földúton, erdőben megyünk. Aszfaltra ott megyünk csak, ahol muszáj...
Igen, utánam is jött már rendőr, de amikor "nem vettem észre" a kékfényt, tudta, hogy esélye sincs, békén hagyott... Ettől függetlenül azt mondom, mákom volt, és nem azt, hogy mindenki vegyen 250/400-as Quadot rendszám nélkül, úgysem b@szogatnak... Talán az egy fecske nem csinál nyarat ide is illik...[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
huszi.gyb
senior tag
válasz _seth_ #54165 üzenetére
Üdv.
Látom nagyon a 4T-re akarnak rábeszélni. Volt 50-esem, van a családban 4T is. Budapestre, ha 50-est vennék csak a 2T. Kicsit többet eszik... Ez igaz. 3-4L közt. Olajat kell bele tölteni? Na és? A 4T-ben meg cserélni kell... (Ha meg nem eszi akkor tölteni is.)
A 2T mellett szól, hogy elterjedtebb (miért is? ), sokkal jobban megy, mint a 4T, és egyszerűbb szerkezet. Nincs vezérműlánc, vezérműtengely... stb. Jóformán egy csavarhúzószettel bármikor javítható...
Én 2T-t vennék. Tény, más a hangja, ha nem egy kiherélt tyúning f.s, akkor szerintem nem kellemetlen. Repsol Scooter 2T olajat használtam/használunk az otthoni többi motorban is, érdekes módon nem kellemetlenül büdös.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Nekem a Tacttal a rekordom 2,7L/100km volt. Ez nem kamu. 40-50km/h közt, Győr-Budapest távon...
A városi fogyasztást viszont 3,5 alá nem tudtam bevinni, ha nem szöszmötöltem... Igaz, hogy az a gép fúrva volt (nem tudom mekkorára), de szedte a lábát rendesen. Nem tartom lehetetlennek, hogy egy újabb, gyári állapotú gépet 2,5-re levigyenek. De hogy városban annyival eljárjanak, azt nem hiszem.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Igen, én is ezt akartam kiemelni az egészből... Lehet csoda fogyasztásértékeket kihozni egyes gépekből, de akkor a körülményeket is nézni kell...
Haveromnak volt egy VW Lupo 3L-je (1,2PD), azzal egyszer 2,7L-es fogyasztást sikerült elérni. 70km/h tartott gáz, hosszú távon... Faluban, falun kívül is 70-nel ment... Persze ettől még nem lehet azt mondani, hogy ennyit eszik. Bár tény, hogy 5L fölé nem tudtuk vinni...
Solad: 10km város, gondolom nem állsz meg 500m-enként. Nekem Budapesti közlekedés kb folyamatos fék-gáz... Úgy lett 3,5-3,8 az átlag...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz _seth_ #54187 üzenetére
Az alkatrészek valamivel drágábbak (de lassabban kopnak).
Biztosítás összege jobban függ attól, hogy hol kötöd, mint attól hogy 50 vagy 125ccm.
Ahogy írták már előttem:
Súlyadó pár1000Ft/év.
2 évente műszaki +30k átírás amikor megveszed. (Ha külföldi papíros akkor 90k körül).A fenntartása annyival nem több*, a vételár az, ami azért jóval magasabb.
*Feltételezve, ha kifogsz egy jobb állapotút, és van egy valóban jó szerelőd.www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Megane2000 #54190 üzenetére
50ccm a robogó? Ha nem, akkor felejtős a biztosítás... Úgysem ér semmit, ha gond van, nem fizet a biztosító+ okirat hamisítás.
Ha 50ccm, akkor segédmotoros biztosítást köss, akkor más adatokat kér.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Megane2000 #54192 üzenetére
biztositas.hu-n ha jól emlékszem ezek nem voltak kötelező mezők...
Ha minden igaz anno ott kötöttem Tactra.www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Something_ #54219 üzenetére
Egy fokkal többet ér, mint a semmi. Bár én Dainese kabátot használok, a család többi tagja SMKP-on szivacsosat. Dainese nagyobbat tompít. De azért nem volt mindegy, hogy "simán" könyökkel, vagy kabátban csaptam bele a betonba... Eséssel szerencsére nem teszteltük. (kopp-kopp-kopp)
Mondjuk szivacs és szivacs közt is van különbség. Láttam olyat, ami egy masszívabb polifoam méretre vágva, és láttam olyat, amin van egy külső, keményebb műanyag bevonat.
De egyik sem hasonlítható össze a párnázott, kemény műanyaggal...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Something_ #54250 üzenetére
Vagy még egy kicsit pontosítva: Nincs olyan nagykerekű 50-es, amibe belefér a sisak. Tact, Dio, Kymco ZX50... ezekbe belefért a zárt. Más kérdés, hogy 10"-os a kerék.
Más: Lefoglalóztuk... Indul a szerelgetős projekt...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz szentkuti11 #54254 üzenetére
Napi használatból... Erő van benne, elég jól ment.
szerk: Ha már az NSR-t eladtuk szerelés nélkül...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Ha hosszú úton megyek, néha én is hátra rakom a lábam... Valahogy jólesik egy kicsit... De néhány percre. Ha közben lefotóznak, én is hülye gyerek leszek, aki sportmotoron hiszi magát.
Megane2000: Az akku lemerülését könnyen tesztelheted, ha van egy multimétered. Ha nincs, de önindítóra működik, akkor más lesz a gond... Biztosíték általában 1-2db van a kis robogókban. (Nagyobbakban sem sokkal gyakoribb, bár a szivargyújtó és hasonlók környékén szokott lenni).
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Sajnos időm túl sok nekem sincs... Azért vágtam bele a PUG projektbe, mert Maja nincs itthon, és eddig is napi szinten használták, reméltem, hogy a heti 3 nap 2x1 órás utamat le fogom tudni vele.
Az bónusz, hogy nincs sok baja, és remélem lesz rajta 10-15k amikor eladjuk
Plusz ilyen motorom még nem volt.
Bontózással meg nem foglalkozunk már. Pontosabban van egy rakat cuccunk, de kiárulni sincs időm... Az lenne a legjobb, ha elvinnék/elcserélnék valamire...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #54293 üzenetére
Nem nekem kell az új bukó, hanem Samu kollégának. Ezért volt trollkodós beszólás...
Nekem egy használható motor kell, mert a BKV-val a faszom kivan. Csövesek ott gengelnek, engem meg megbasznak, mert nem látszik, hogy diák vagyok...
2000Ft-ból meg fogom úszni (remélem), költsék szívgyógyszerre!!! MIND!
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
huszi.gyb
senior tag
válasz ludsimon #54380 üzenetére
Na Dexar trollkodós kedvében van...
Válaszolok itt is, kicsit bővebben.
Nagy kerekű japán 50-es most nem igazán jutott eszembe. Többnyire Dio-Jog-Address vonalon van tapasztalatom a gépekkel. Tény, hogy jobb a nagy kerék, de a kicsivel is elvoltam 1-2 évig.
Amit mindenképp kerülj a kamu 50-esek. Többször megénekeltük, nagy szívás tud lenni. Többször kifejtettük már.
Az SV, amiről privátban írtam nekem nagyon tetszett, mivel ballonos gumik vannak rajta 120/90R10, egész jól elnyelte az úthibákat. Hamarosan az eladó lesz, aki akar fórumról jöhet tesztelni. Testre jóval nagyobb, mint egy Dio, egész kényelmesen el lehet rajta férni... A design... Hát... Nem egy SR50, de ennyi pénzért szerintem simán jó lesz A csomagtartó egész méretes.
Privátra reagálva: A Scarabeok tudtommal nem annyira rossz gépek, de a nagy kerék miatt a csomagtartó 0 lesz. Olasz gépek, amiket nem szívesen szerelek, mert Luigi addig agyalt a csavarok elhelyezésén, míg kész nem lett a pizza tészta...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz ludsimon #54383 üzenetére
Próbálj ki több motort. SV elég nagy (nekem ~170cm) Liberty-t próbáltam, az kényelmetlen volt, kicsi a lábtér... Scarabeon utoljára 14-15 évesen ültem, akkor mindegy volt mi van alattam, csak menjen.
szerk.: Ja és ha Scarabeo szóba jött, Libertyket is meg lehetne nézni... De mondom az nekem nem volt kényelmes.
Próbálj ki több motort, ha az SV itt lesz, azt is szívesen kölcsön adom egy karikára... Majd meglátod melyik kényelmes.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz ludsimon #54385 üzenetére
1. hsz-ben jól összeszedték mit kell nézni, így azt nem ismételném el.
A kényelmes mindenkinek relatív... Ha nincs semmi összehasonlítási alapod, akkor tényleg érdemes először pár típust kipróbálni. Bár a Liberty nagy kerekű volt, én rosszul éreztem magam rajta, mert budin ülős volt, de nagyon... Ugyanez a bajom anyám Kymco Agility-jével. Húgom Yamahája kényelmesebb, a Tacttal sem volt különösebb bajom, mert a lábtér nem merőleges fal, előre lehet nyújtani.
Kipróbálod, megtudod, hogy milyen
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
huszi.gyb
senior tag
Azért egy padon mérésre kíváncsi lennék... Ha kevesebbet enne, jobban menne, akkor miért nem ilyennel szerelik a gyárban?
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Köszönöm. Ennyire szakszerűen nem tudtam megfogalmazni, de gondoltam inkább csendben maradok. Azt tudtam, hogy nem elég csak a kipuff csere.
Lenyúlt aranyköpés, de nagyon tetszik.Persze sokan felrakják a tuning kipufogót, és olyan gyors lesz a motor, hogy a körforgalomban látják a saját rendszámukat. [ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Something_ #54412 üzenetére
Én is 75-80kg vagyok. Majd kiderül mit megy...
Bár nem szeretném sokáig megtartani, remélem hamarosan Maja visszajön.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Something_ #54415 üzenetére
Holnap átadom a vízpumpa felújító szettet, ma megrendeltük a Malossi görgőket, mert 0-ra voltak kopva.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
huszi.gyb
senior tag
válasz horvathkrisz #54446 üzenetére
Nem megy annyira...
Legalábbis én ezt tapasztaltam. Csökken a végsebesség, rosszabb a gyorsulás. Kb ugyan az, mint amikor a szíj kopott...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz ludsimon #54489 üzenetére
Adó 30%.
De most komolyan Ennyire nem tudod mit akarsz? Autót nem arra használod, és nem annyiból tudod karban tartani, mint egy 50est. Plusz dugó (díj), parkolókeresés+díj... Nekem van autóm is, motorom is, városban nagyon ritkán veszem elő a Golfot.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz szentkuti11 #54529 üzenetére
Zsír, én is vettem egy 2T Peugeotot.
(Igaz, nem saját pénzből. ) www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
huszi.gyb
senior tag
-
huszi.gyb
senior tag
Na ma teszteltem élesben a PUG-ot. Eléggé rendben van, az árához képest.
Itt a lista, amit meg szeretnék csinálni eladás előtt:
-KM óra meghajtó csere
-Féklámpa kapcsoló csere (most direktbe van kötve elvileg, ez SOS)
-Hátsó gumi csere (gumi lesz)
-Óra nem működik, rá kell nézni
-Karburátor beállítás (alacsony az alapjárat, és csak nagy gázra reagál, viszont akkor megy).Azt hiszem ennyi.
Első tapasztalatok:
A ballonos gumi feledteti a 10"-os felnit, egész jól kezeli az úthibákat.
Majához képest annyira nem kényelmes (milyen meglepő), de nem kell budin ülni, és elég nagy az ülés ahhoz, hogy hátra csússzak.www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz szmissz #54553 üzenetére
Adott két motor, egyik órájában 27400km-rel több. Feltételezve a nem tekert órát, valamint az azonos használati körűlményeket, feltételezve, hogy volt GAZDÁJA, és feltételezve, hogy mindegyik megkapta a törődést igaz, amit mondasz... Egyébként meg nem... Mi is a kérdés ezek után? Pont ezért tekernek.
A Pug egy futár motor volt, azt nem tudni mennyi benne a km de a meghajtó megadta magát most 10500on áll az óra. Persze mindenki gondoljon amit akar, állapotot vettem, jobbat, mint amennyit fizettem érte.www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz szmissz #54555 üzenetére
Na így már jogos. Tacrtot 1000kmrel adtam el (4szj az órában). Ezért mondtam, hogy a 600km nem biztos h 600. Ha valóban annyi van benne és nem mentek vele pl légszűrő nélkül, vagy hasonló extrém módon nem hajtották meg, akkor azt kell venni.
Tuningoltat én sem vennék.
Egyébként 10km alatt is meg lehet ölni egy motort...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Kés topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Nők, nőügyek (18+)
- Politika
- Óra topik
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Tőzsde és gazdaság
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Google Pixel topik
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- További aktív témák...