- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Proxmox VE
- Mozilla Thunderbird
- Crypto Trade
- Pokémon-tolvajnak mondják, beperelték a fejlesztőt
- Mobilinternet
- Bevált az AI, egy nagy cégnél sorra váltják le az embereket
- Windows 11
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz energy4ever #74780 üzenetére
Én meg kb egy hónappal ezelőtt adtam el a 875 köbcentivel nagyobb, és 11 évvel idősebb nagy tesóját.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Lemérem neked ha lesz egy kis időm...Idén úgy is csak kb kétszer hoztam elő. Lemérem azt amikor látom, hogy a fordulat egyértelműen jelzi, hogy a vario már nem dolgozik, meg megnézem azt is, hogy mi a max. Majd megpróbálom viszonylag szélcsendes időben mérni, hogy nagyon ne befolyásolja az eredményt, meg kicsit rádőlök majd, hogy a bukóm egy vonalban legyen a plexivel. Így kb tényleg azt az eredményt tudom lemérni amit max pörög menet közben terhelve.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
A továbbiakban szerintem hagyjuk a kolléga videóját. Nincs azzal semmi komolyabb baj, meg egyébként is az ő dolga, hogy mit tölt fől...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Mondjuk ilyesmi? Nyugi, ez csak szélsőséges esetben következik be. De nem jó az előírtnál "melegebb" gyertyát használni, mert ha nem is olvad meg mint a fenti képen, de akkor is túlhevülhet. Az pedig nagyon nem tesz jót a motor belső hűtésének, meg úgy általában semminek sem. Égés (lyuk) keletkezhet rossz esetben a dugó tetején, hengerfejen stb. A túl hideg gyertya használata sem jó, de a túl alacsony hőértékű még rosszabb. Mindig az előírt hőértékűt kell használni. Ha meg busnyázás van már (tuning stb), akkor meg szépen próbálgatni kell, hogy melyik lesz a megfelelő.
Amúgy a fenti kép egy régi saját kép, egy kínai gyertya! És igen, ahogy az elmondásokban szokott lenni, alig lehetett leállítani a motort.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Gondolom 4T motorról van szó...Meg a ahogy elnézem ez egy zsír új gyertya. Az én megfigyeléseim alapján a 4T motoroknál nem minden esetben vehetők ki azok a tipikus gyertyára jellemző elszíneződések, hogy pl jó-e vagy sem, mint pl a 2T esetén. Legalább is én ezt sokszor megfigyeltem. Amikor hozzám került egy 4T runner és elkezdtem átnézni és helyrerakni ott kb ugyanez a gyertyakép fogadott, azaz kb semmi. Szinte tiszta fémszín. Két hónap után kitekerve szinte ugyanez. Két gyertyatípust is kipróbáltam, a gyári hőértéken belül tök ugyanúgy néztek ki.
A külső széle kicsit kormos (nekem ennyire nem ilyen), de a lényeges részeken kb semmit sem látni. Szerintem egyenlőre hagyd benn ezt, majd később nézz rá megint. Nagyobb hőértékű meg biztos, hogy nem kell bele.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz Grenczii #74910 üzenetére
A válasz nagyon egyszerű a szaggatott elindulásra. Igen, lehet a közvetlen okozója a dolognak, hogy gyengék a kuplungrugók, és bár furán hangzik, de mégsem innen indul maga a probléma. Hanem ott, hogy a gyári rendszert teljesen felforgattátok a felrakott rezonátorral. Továbbá a másik hengerrel, a kontrasztal meg úgy mindennel amit kicseréltetek.
A gyári rendszer az be van kalibrálva kb úgy (ideértve a karburációt és hajtást), hogy kb a legoptimálisabban üzemeljen az egész. Mindennek meg van a jó oka a hajtásban...hogy hány grammos görgők, milyen széles és hosszú szíj, vagy milyen erős kontraszt és kis rugók vannak berakva. Semmi sem véletlen. Úgy van összekombinálva, hogy a gyári hengerrel és kipufogóval tökéletesen üzemeljen. Ahogy hozzányúlsz valamihez az rögtön kihatással lesz mindenre.
Tehát ha ráraksz pl egy razonátort a gyári cső helyére, akkor az iszonyatosan megváltoztat mindent, újra kell hangolni az egész rendszert. Hogy jött ki pl a 6,5 grammos görgő, a fehér malossi kontraszt, vagy hogy határoztátok meg, hogy a kuplungba milyen erősségű kisrugók kellenek stb? Tudatosan nekiálltatok egy rendes hangolásnak, vagy csak úgy hasraütésszerűen raktátok be ezeket a dolgokat? Csak azért, mert ha ez így van, akkor ez így nem működik. Lépésről lépésre módszeresen szép sorjában kell meghatározni mindent, hogy az adott alkatrészből pontosan mekkora vagy milyen erősségű kell. Egy rendes hangolás akár napokig is eltarthat (persze nem 0-tól 24 óráig értem értem) még egy rutinnal rendelkező embernek is.
Visszatérve a kipufogóhoz egy rezonátorral a motor jóval magasabb fordulaton tud csak elindulni a gyári, nyomatékosabb csőhöz képest. Tehát ha a gyári erősségű vagy ahhoz hasonló kisrugók vannak a kuplungban akkor azok hiba voltak jók a gyári csővel, a rezonátornál túl kis fordulatnál próbál nyitni a kuplung ahol a rezonátornak még semmi ereje sincsen, ezért a nehézkes elindulás. De egyébként a hangolás folyamatában mindig a kuplungrugók erősségének meghatározása az utolsó lépés, minden más előtte van a hajtásban. Tehát ha nem történt tudatos hangolás, akkor addig felesleges vesződni az elindulással.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz energy4ever #74925 üzenetére
"Aprilia SR50 utan szerintem a Piaggio Typhonn a legjobb 2T viszonylag nagyobb 50-es robogo!"
A nálam lévő sorrend az 50-es 2T-nél a következő: Yamaha Aerox, Aprilia Sr, Gilera Runner. Viszont ha ennél a háromnál a kényelmet vesszük alapul, akkor a Runner az első és az aerox az utolsó...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz nyogo83 #74951 üzenetére
"Kicsit lesarkitva olyan ez, mint amikor autonal a hagyomanyos izzo helyere berakjak a xenon szettet. Azert se szoktak tapsolni a rendorok."
Amúgy pont ezt akartam felhozni példának már én is.
Mert sokan azt gondolják, hogy csak az automata fényszóró mosó és a szintállítás hiánya miatt tiltott az utólag beszerelt xenon, holott a foncsor is része a dolognak ami miatt nem megengedett.
Na de tényleg túltárgyaltuk szerintem is.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #74984 üzenetére
Ez jó ötlet.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz Grenczii #75040 üzenetére
Ha elviszi szakszervizbe (ha jól emlékszem akkor újonnan vette), akkor ott úgy is kiveszik neki az összes fojtást. Elméletileg. A vario csere viszont jó ötlet.
Szerk: most látom hogy írja, hogy használt. Akkor más a helyzet.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #75080 üzenetére
A legjobb megoldás, ha ezzel kapcsolatba felkeresel egy dekoros műhelyt, Az sem olcsó, de bármit megcsinálnak.
(#75077) ricsi99 "Légteniteni probáltam ... viszont nem jöttem rá ,hogy hol tudnák ezen állitani valamit...."
A féknyergen sehol sincs légtelenítőcsavar?
(#75104) SoulReaver Ehhez kevés lesz a 17.5 karbi. Legalább 19-es kell, de adott esetben még egy 21-es sem túlzás...
(#75105) Grenczii ezek a hűtött sport harangok nem lesznek könnyebbek mint egy gyári, sőt...De hát nem is kell nekik, a jobb hőleadás a fő funkciójuk.
(#75135) Norbika88 Valaminek elméletileg kell lenni rajta. Talán nem is plakettnek, hanem valami süllyesztett írásnak kell lennie.
Látom, hogy megint téma a hangolás így megint leírom, hogy ha bármihez is hozzányúlunk (legyen az más henger, kipufogó vagy bármi), akkor sorjában szépen utána kell menni az egésznek. Először a karburációnak (ami véleményem szerint a folyamat egyszerűbb része), utána pedig jöhet a hajtás ami biztos, hogy több időt fog igénybe venni, és itt is csak szép sorjában szabad mindent.
Ha mindent össze-vissza csinálunk, jobbra-balra variálunk a hajtás alkatrészeivel (görgő, kontraszt, kisrugók stb), ráadásul úgy, hogy még a karburáció sincs rendesen beállítva, akkor az életben nem lesz abból a bizonyos körhintából kiút, úgy belebonyolódik az ember. Ebben az esetben nem tudatos és viszonylag rövid időn belül hatásos és célravezető hangolás történik, hanem csak gányolás, felesleges energia és időpazarló próbálgatások, amik a szezonban lévő értékes időt veszik el az embertől.
Bár az összefoglalóban vannak nagyon jó linkek ezzel kapcsolatban (egümotors) ahol szakszerűen le van írva minden, hogy milyen sorrendben merre fele kell haladni a cél érdekében, illetve hogy bizonyos jelekből mire lehet következtetni, látom, hogy vannak akik még mindig nem e szerin járnak el, vagy egyszerűen csak nem olvasták.
Nyugo-val fogok majd konzultálni, hogy majd télen amikor több idő lesz, akkor gatyába lesz rázva kicsit az összefoglaló. Mint írtam, az egüs linkeken szerintem le van írva minden, de erre a hangolásos részre egy viszonylag nagyobb részt fogok majd szakítani, saját szavakkal is leírva majd az egész menetet meg mindent ami hozzá tartozik.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #75141 üzenetére
Nem fogod tudni úgy fölfúvókázni, hogy tökéletes legyen...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #75143 üzenetére
Persze, de a youtube-on pl nem látsz bele, hogy valójában milyen gyertyaképe van a motornak és hogy mennyi ideig ment el...a te döntésed, én nem kockáztatnék.
szerk: Még annyit, hogy egy aluhenger egyébként is jóval érzékenyebb erre a témára mint egy vas. Egy 70-es vasnak elég a 17,5, de egy alunak nem nagyon. A te hengered nem egy mid-race vagy egy high-end kategória, de azért optimális esetben ennek is kell kb 12-13-ezres fordulat a max teljesítményhez, amit nem nagyon fog honorálni ha nem kap elég üzemanyagot.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz energy4ever #75145 üzenetére
Nem kifejezetten erre, de ez is hozzá tartozik. Nem csak a nagy fordulat miatt, hanem a 14-15 lóerő miatt is etetni kell már egy ilyen hengert. És nem csak annyira hogy megfelelően menjen, hanem annyira is, hogy megfelelő legyen a henger belső hűtése. Tehát nem csak arra kell figyelni a karburáció beállítása során, hogy jól menjen hanem a gyertyaképre is gondolni kell. Rossz karburáció során hamar el tud hasalni egy aluhenger még a bejáratás után is, nem olyan "elnéző" mint egy vashenger. De az is van amit te mondasz.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #75147 üzenetére
Ez teljesen jó, de "sima" 21-es dellorto nincs sehol raktáron? Azt azért valamivel olcsóbban is megkapnád ha nem is sokkal. De ez egy nagyon jó karbi, nem csak a színében, hanem egy-két megoldásban is különbözik a hagyományostól. Én ilyennel még nem dolgoztam, egy ismerősömnél tudtam szemügyre venni egyszer a dobozból kivéve. A lényeg, hogy nyugodtan megveheted. Egyébként is csak dellorto-t javasoltam volna.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz energy4ever #75168 üzenetére
Emlékeim szerint is így van, a scooter csak félszintetikus.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #75189 üzenetére
Egyáltalán nem meglepő egy aluhengernél. Az asszony robogóját amikor belőttem 98-as főfúvókánál kellett megállnom, pedig azon csak egy 70-es malossi vashenger van. 95-nél már jó volt a gyertyakép, de 98-al jobban ment a motor. 100-asnál meg már éreztem, hogy nem tetszik neki, 98 volt neki a tökéletes.
Egyébként még az olyan dolgok is beleszólhatnak a főfúvóka méretbe, ha valahol többletlevegőt szív. Most nem olyan fals szívásokra gondolok mint pl főtengely szimering vagy a karburátornál valahol, hanem elég az is ha pl a légszűrőfedél nem zár teljesen passzentosan. Ha ez van, akkor ilyenkor máris valamivel nagyobb főfúvóka kell mind a tökéletes menetteljesítményhez mind pedig a jó gyertyaképhez.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #75196 üzenetére
"Kár, hogy ez ilyen random. Nincs két egyforma."
Hát ez tényleg így van..."Még arra is gondolok, hogy a gyenge kontraszt rugóm miatt, a közép tartományi fordulatszám csökkenést, a többlet üzemanyaggal tudja túllépni."
Nem. Tudom hogy miről beszélsz, de semmi köze hozzá. Mármint a kontraszt okozhatja a középfordulatszám csökkenést, de ha az nem oké, akkor azt a motor a többletüzemanyaggal sem tudná ellensúlyozni. Egyszerűen csak sokat kap. Ha már kb jó a karburáció, akkor utána tudsz foglalkozni a kontrasztal is. Amúgy kevés fogyasztást ne várjál majd el ettől a motortól...--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75209 üzenetére
Az a vélemény, hogy ne vegyél ilyet, nézzél inkább valami normális olajat. Ráadásul a leírásból az derül ki, hogy ez 2T csónakmotorokhoz való. Tök véletlen horgászként járatos vagyok a csónakmotor témában és tudom, hogy a 2T csónakmotorolajok teljesen alkalmatlanok egy robogóba. A csónakmotorok furán hangzik, az úgynevezett "túlhűtött" motorok közé tartozik. Nyílt hűtőrendszerük van nem pedig zárt, folyamatosan hideg vizet szívnak onnan amiben mennek, míg az átmenő, már kifolyó víz épphogy langyos. Tehát a szokásosnál jóval alacsonyabb hőfokon megy végbe az égés. Olyan, mintha egy hagyományos motor még csak fél meleg lenne. Ebből kifolyólag a 2T csónakmotor olajokat úgy tervezik, hogy már nagyon alacsony hőfokon elégnek. Pluszban még a környezeti előírások miatt még egy olyan tulajdonsággal rendelkeznek pl a hagyományos szintetikus olajokkal szemben, hogy keverednek a vízzel. Akinek van ilyen olaja az könnyen ki tudja próbálni úgy, hogy pl egy kannába egy keveset önt ebből az olajból. Először fönn marad a vízen mint bármelyik hagyományos olaj, majd kb 15-20 másodpercen belül kezd feloszlani és a végén teljesen elkeveredik a vízzel. Ennek ugye ára van ami kb azt jelenti, hogy minimum 5-6 ezer környékén van literje ennek az olajnak bárki is dobja piacra (nem foglalkozik sok gyártó vele csak a nagyok pl castrol). Az egészből azt akartam kihozni, hogy ezt az olajat én sehova sem raknám. Se robogóba, csónakmotorba meg végképp nem, mert ennyi pénzért tuti, hogy nem ég olyan alacsony hőfokon ahogy kéne, a környezetvédelmi előírásoknak meg amiről feljebb írtam szintén nem felelhet meg.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #75211 üzenetére
Én már egyszer írtam neked, hogy a karburáció és a hajtás hangolását ne csináld egyszerre mert katyvasz lesz a vége. A karburációt nagyjából be lehet lőni úgy, hogy a hajtás még nincs kész, max a végén még lehet egy kicsit finomítani rajta. De annyira mindenképp be lehet, hogy nyugodtan lehessen koncentrálni csak a hajtásra. Egyértelmű, hogy a hajtás okozza a fordulatszámesést, de már ezt is írtam múltkor.
Suste-nak szintén igaza van abban, hogy kontrasztot akkor cserélünk erősebbre, ha már túlzott alacsony súlyoknál járunk.
Amúgy tényleg MHR rugót tettél bele, vagy csak a sima malossi-ból a pirosat?"De a görgőt már hiába cserélem, azok szerintem jók, nem indúl lassan."
Ez semmit sem jelent. Amíg nem pörög túl addig lejjebb elehet menni a görgőkkel sőt kell is. Alapszabály a cvt váltó hangolásánál, hogy akkor lesz megfelelő az eredmény ha teljes gáznál a legközelebb megközelítjük azt a max fordulatot, amin még hasznosan dolgozik a motor. Azaz nem esünk át a másik oldalra, nem pörög túl. De ezt érezni is jól lehet. Az ilyen aluhengeres konfigurációnál még jobban ki kell hegyezni a dolgokat a jó eredmény érdekében, sokkal jobban mint egy vashengernél. Ugye nyomaték nulla, még egy 50-es vasnak is több van. Minél komolyabb a tuning annál jobban bele kell menni a részletekbe mert egyre keskenyebb az a sáv (fordulat) amin jól működik.Egyébként a hibaleírásod alapján logikus lenne a konrtasztcsere, de csak akkor amit már feljebb írtam, hogy már nem lehet vagy nem érdemes a görgőkkel lejjebb menni.
Igen, könnyen beszélek innen, de nem én vagyok ott hanem te.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #75221 üzenetére
"Indulásnál pörgetni kell, aztán nyit a kuplung és hirtelen indul, ebből gondolnám, hogy jó a görgő súly, de szerintem kopottak, mert hallani a zörgést. Csúszkák azok újak."
Az lehet, hogy indulásnál véletlen pont jól elindul, de nem így határozzuk meg az optimális görgőméretet. Az elindulás beállításnak majd a legvégső mozzanatnak kell lennie a hangolás során, amit a kisrugók helyes kiválasztásával, vagy ha állítható a kuplungrugók előfeszítése, akkor annak a kombinációjával tudunk elérni.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #75334 üzenetére
Gyertyakábelt stb is meg kéne nézni. Már ha egyáltalán ilyen irányú a jelenség eredete.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz spanglee001 #75351 üzenetére
Szerintem az egy kicsit kevés. Legalább is én jobban megszoktam, 50-es robogókat is kb 150-el szoktam meghúzni, egyiknek sem lett még baja többszöri szétszedés és összerakás után sem. Viszont rengetegszer találkoztam már olyan robogókkal, amiket szétszedve gyakorlatilag alig volt meghúzva az anya ami igen veszélyes lehet.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz nyogo83 #75355 üzenetére
Nem akarok hülyeséget mondani, de mintha egyszer lemérték volna ezt a parkside csavarozót, és 400-on tudott 260 értéket produkálni.
szerk: De az biztos, hogy ezt az árat vastagon megéri. Az eredeti ára amennyibe tavasszal került is nagyon jó szerintem, ennyiért meg végképp (van nekem is régebbről).
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz zerokuler #75383 üzenetére
"Leget kopott már a motor és hidegen erősebb"
Hát, ha nem is feltétlen kopott de az mindenképp igaz és a 2T-nek mindig is jellemző tulajdonsága volt, hogy hidegen (vagy mondjuk inkább úgy, hogy félhidegen, de semmiképp sem üzemi hőmérsékleten) jobban megy mint teljesen bemelegedve.
Próbálj meg más gyártók kisrugói közül nézni erősebbet. Polini kuplunghoz (ha az) nem csak Polini jó.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz Narancs #75408 üzenetére
Így van, jól gondolod. Bár legyen az bármilyen henger, a hozzáadott hengertalptömítés szinte sosem szokott jó lenni. Mármint ha precízen akarod az abszolút ideális préssávot beállítani. Jobban jársz, ha a típushoz veszel egy tömítéskészletet (igen nem olcsó, fájhat pár ezerbe) és majd abból kilegózód, hogy melyik vastagság lesz a tökéletes. Ez ugye szintén egy macera, de a tökéletes végeredmény miatt szerintem elengedhetetlen.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz vadászcsiga #75410 üzenetére
Én nem hallottam még erről.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #75420 üzenetére
"vagy nem belevaló, vagy kavics került bele"
Ezek közül egyik sem követelménye annak, hogy nyikorogjon egy tárcsa. Vannak betétek amiknél kell egy bizonyos idő, hogy eltűnjön a nyikorgás, és vannak olyanok amiknél meg soha sem lehet megszabadulni a hangtól. Ilyenkor sokszor az az egy megoldás marad valóban, ha másfajta (gyártó) betétet nézünk bele, holott pedig a nyikorgó is ugyanúgy bele való...
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz energy4ever #75434 üzenetére
Hm. Értem amit leírtál, de nekem olyan fura ez az egész. Megéri amúgy?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz aragorn1000 #75472 üzenetére
A hajtást minél hamarább le kéne ellenőrizni, mert ha ott van a bibi (esélyes), akkor ott csúnya dolgok is történhetnek. Plusz amit előttem is írtak, a gumiabroncsokat is vizsgáld át.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz energy4ever #75480 üzenetére
Bármikor megtehető, de amíg az adott topiknak van aktív TG-je akkor felesleges. Pluszban ezzel sokszor attól a lehetőségtől is elesik a TG, hogy lássa, hogy egyáltalán miről is volt szó. A tegnapi esetben tudjuk.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz energy4ever #75492 üzenetére
Gratulálok hozzá!
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz vadászcsiga #75499 üzenetére
Én bejáratos voltam elég sokáig a Magyar Suzuku ZRT-hez sofőrként több féle szinten is az évek folyamán, és mivel láttam egy-két dolgot elmondhatom, hogy semmi gond nincs náluk. Hivatalos elosztóközpont vagyunk mint ország, nincs ilyen hogy balkáni rész ebben a tekintetben, az importautókat is innen viszik a környező országokban (swift, ignis, grand vitara, jimny stb). A motorkerékpárokon kívül a rendelésre érkező csónakmotorokat stb is itt raktározzák egy darabig. Ha valami sérült (és ez persze bármikor benne van), azt vihetik bárhova akkor is sérült lesz. Az én 1000-es gépem amit idén adtam el az is magyar forgalomba helyezésű volt és innen származott, második tulajként egy ismerősömtől vetem át. Amúgy sokszor láttam amikor pakolták le a motorokat, nagyon jól biztosítva és védve vannak, és a biztonság és a szállíthatóság miatt nincsenek is ugye teljesen összeszerelve. A sérülések nagy eséllyel a le és felpakolásnál, mármint az összekészítésnél és a kicsomagoláskor keletkezhetnek. Tehát ha nem itt, akkor lehet, hogy még a földgolyó másik oldalán következtek be.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz dellfanboy #75542 üzenetére
Persze, de a 2T meg a 4T között azért van egy kis különbség. Neki 4T van.
Pl a gyári 180-es 2T runner papír szerint csak 21 ló, ugyanúgy mint a 4T 200-as. Az már más kérdés, hogy kis tuningal (dugóhoz hengerhez egyáltalán nem kell hozzányúlni) 40 fölötti lóerőt is ki lehet belőle hozni (azaz megduplázod), ami lóerő már inkább közelebb van egy közel 200 köbcentis 2T gép valós teljesítményéhez mint a 21 ló.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Narancs #75553 üzenetére
Ha van időd és türelmed bepróbálkozhatsz vele, de én inkább vagy az új vagy a régebbi méretből (tök mindegy) néznék egyel erősebbet. Aztán lehet, hogy pont belenyúlsz a zöldel az miatt mert rövidebb, hiába gyengébb a réginél...
De ezek a kisrugók tényleg csak a közvetlen elindulásért felelősek, ha még elindulás után kis tempónál is gond van, akkor ott mást is állítani kell.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen