- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Crypto Trade
- eBay
- Router gondok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Bittorrent topik
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Mikrotik routerek
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
macilaci78 #72809 üzenetére
De utána írta azt is, hogy sztenderre rakva is alig tudja forgatni...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
macilaci78 #72812 üzenetére
Megvetted a sztendert? Jó lett?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Srácok, ezentúl nyogo83 is topikgazdaként segíti itt a fórumot akinek itt is még egyszer megköszönöm, hogy elvállalta.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
-
-
-
válasz
spanglee001 #72856 üzenetére
Magán az elindulásnál rengeteget számít, hogy mikor nyit a kuplung, de szép sorjában szabad csak haladni. Először is a helyes görgőméretet (súlyt) kell megtalálni. Ezzel szinte egyidőben járhat azzal is a dolog, hogy a kontraszthoz is hozzá kell nyúlni, de csak indokolt esetben.
Példa: Ha van egy konfiguráció ami nem gyári és szeretnénk rendesen behangolni, és bár lefele menet a görgők súlyával folyamatosan érzékelhető a javulás, de már olyan kis súly (pl 4 gramm) alá kell menni ami kezd a nem normális kategóriába átmenni, akkor kell egy számmal erősebb kontraszthoz nyúlnunk. Mert ugye a variátor és a kontraszt egymás ellen dolgozik. Ekkor ismét feljebb mehetünk a görgőkkel (mondjuk 6 gramm környékére, csak példa), és finoman mehetünk fokozatosan lejjebb amennyire szükséges. Nem egyszerű dolog ez a hangolás, hogy tökéletes legyen érezni kell szó szerint a dolgokat. Még egy alaptuningos motornál is a fél gramm is rengeteget tud számítani. Ha mindezzel megvagyunk és a szíjat is kihézagoltuk, csak ezután foglalkozunk a kuplungal, illetve ezáltal azzal, hogy milyen legyen az elindulásunk. Ezt a kuplung fajtajától függően ha van rá lehetőség akkor a kis rugók előfeszítésének változtatásával lehet megkezdeni, ha ez kevés, akkor a rugók cseréjével. Ha nem állítható a kuplung kis rugóinak az előfeszítése (márpedig a gyári kuplungnál biztos, hogy ez a helyzet), akkor csak a kis rugók cseréje jöhet számításba ami bár egyszerűnek tűnhet, de szintén igényel némi gyakorlatot, lehet ám szívni vele rendesen ha még nem csináltad.Egy végszó még ehhez az egészhez: Ha te beállítottal mindent, megfelelők a görgők, jó a szíj hézagolás, megfelelő erősségűek a kis rugók amik az általad jónak vélt illetve igényelt elindulásnak eleget tesznek stb, akkor az így rendben is van. De! Ha valamiért megint hozzá kell nyúlnod a jól beállított egységnél a variátor részhez (is itt nem feltétlen görgőcserére gondolok, hanem elég csak a szíj hézagolásába belepiszkálni), akkor a hátul beállított kuplung teljesen másképp fog viselkedni megint! Mégpedig azért, mert ha minimálisan is megváltozik alapállásban a szíj és a csapszeg helyzete, akkor ugye megváltozik az alap (kiindulási) áttétel, ezáltal az ugyanazon a főtengely fordulaton teljesen másképp fog alakulni a kuplung nyitási fordulata mint amit korábban beállítottál! És akkor itt ugye csak a hézagolásról volt szó, más súlyú görgők használatáról már ne is beszéljünk ha mindezt a kuplung beállítása után akarjuk tenni valamilyen oknál fogva. A görgők esetében ugye ha fél grammal könnyebbek vagy nehezebbek kerülnek be a korábban összehangolt rendszerbe, akkor szintén megváltoznak a korábban beállított dolgok. Ezért nagyon fontos amit feljebb leírtam, hogy mindig elölről haladunk hátrafelé, a variátortól a kuplung irányába a hangolás során. Tehát szépen meghatározzuk először a görgők megfelelő súlyát (ha szükséges közben hozzányúlunk a kontrasztrugóhoz is, de csak ha szükséges), a szíjat megfelelően kihézagoljuk, és csak utána megyünk át a kuplungra és állítjuk be a nekünk megfelelő elindulási nyitást ami lehet nagypapás, de lehet dinamikus is, kinek mi jön be.
Ja, és az egész hajtáshangolásnak csak akkor állunk neki ha tökéletes a karburáció (már ha karbis a motor). Nem olyan egyszerű ám a robogóhangolás mint ahogy sokan gondolják, egyáltalán nem az. Aki avatatlan benne, az olyan mellékvágányokra is juthat, hogy ki sem mászik belőle, fogja és félredobja kínjában az egészet.Pedig nincs olyan robogó amit nem lehet tökéletesen behangolni, természetesen a motor és konfiguráció képességének megfelelően.
Tehát a kérdésedre a válasz, hogy mivel tudnád dinamikusabbá tenni az elindulásod, esetlegesen emelje is az elejét, akkor azok a hátsó kis kuplungrugók. Minél erősebbek ezek a kisrugók a kuplungnak annál nagyobb lesz a nyitási fordulata, ezáltal lehet elérni dinamikus elindulást. A te robogód esetében mivel az teljesen gyári (és ezen a variátor sem változtat) nagy dolgokat ne remélj. Azt be lehet állítani, hogy közvetlen elinduláskor (kuplung nyitáskor) valamennyire megemelje az elejét álló helyzetből, de 5-10 km/h-nál ilyeneket már ne várjál tőle.
És még zárásként: Már sokszor leírtam itt, hogy ha egy teljesen gyári motorba multivariot tesznek, akkor az esetek 90%-ban nem kell hozzányúlni azokhoz a súlyú görgőköz mint ami gyárilag bele való és jól működik. Rengeteg hangoláson vagyok túl, és csak ezért mondom ezt. A maradék 10%-ban ha el is kell térni, akkor az minimális, egy ilyen 50-es robogónál plusz-mínusz fél grammról van csak szó.
De még egyszer hangsúlyozom, hogy ez a dolog csak akkor áll, ha minden más (henger, kipufogó stb) egyéb gyári a motoron. És igen, egy teljesen gyári motornál is kifejti a jótékony hatását egy multivariátor...--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
nyogo83 #72857 üzenetére
Teljesen szolid halk, kulturált hangja van. Álló motornál épp hogy csak hallani egy enyhe kattogást, beindítva meg már semmit sem. Nagyon jó cucc.
Egyetlen egy hátulütője van egy ilyen digitális relének ha annak lehet nevezni mégpedig az, hogy ha kiég egy égő, akkor azt a műszerfalon nem fogod észrevenni. Mivel digitális, így egyből érzékeli, hogy kiment egy égő, így a továbbiakban a maradék egy égőnek megfelelően adja a jelet. Tehát ha elszáll egy égőd, akkor azt nem veszed észre ha nem járod körbe a motor, viszont egy égővel is ugyanolyan intenzitással fog villogni. Van előnye is meg hátránya is ebből a szempontból.
Hajaj, volt nekem is hasonló relém. Én szigetelő szalaggal tekertem körbe jó párszor, hogy ne legyen vele égő közlekedni...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
nyogo83 #72903 üzenetére
"Azert szoktak ezt mondani, mert sok gumisnak nincs adaptere a centirgephez hogy ilyen kis kerekmeretet/motorkereket befogjon."
Pontosan. Felénk is etetik a gumisok a rossz dumával a robogósokat, hogy nem kell centírozni...
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
spanglee001 #72934 üzenetére
A kymco nem kínai, hanem dél koreai-taiwani "vegyes felvágott"...vagy valami ilyesmi. A lényeg, hogy nem összekeverendő a keeway és hasonló kínai motorokkal. Bár a műanyag elemei a kymco-nak sem valami jó minőségűek, de motorilag teljesen rendben vannak, nagyon megbízható és jó gépek. Vannak 125-150-es kymco agility-k, amikbe a kötelezőket leszámítva és minden csereperiódust betartva 75-80 ezer kilométereket belevertek generál nélkül. Mondjuk az áruk is borsosabb mint egy kínai robogóé....
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
hd3650-65Hz #72952 üzenetére
A hézagoló alátétet ha mód van rá, akkor inkább a csapszeg belső feléhez, a nyomólaphoz jobb inkább tenni.
A 9 grammról lemenni 5-re akár lehetne jó is, de ugye itt hangolni kell, tehát nem lehet előre megmondani, hogy milyen súlyú görgő lesz a teljesen megfelelő. Lehet, hogy 6,5 lenne a jó, de az is lehet, hogy 4,5. Ezt így nem lehet megmondani. Én először lementem volna a gyári 9-ről mondjuk 6 környékére, és ott annak függvényében, hogy mit mutat fél grammonként lépegetve fel vagy lefele kell menni. Hogy mennyit ugye azt így nem lehet megmondani, az a hangolás során derül ki. Tehát mivel csak úgy hasraütésszerűen raktad be az 5 grammos görgőket, ezért felesleges hozzányúlnod még a kontrasztrugóhoz. Lehet, hogy nem is kell...
"Vagy, hogy miért lehet ez a 9g vs. 5g teljesítménykülönbség."
Mivel a rezonátor felrakásával (ha az) megbontottad a gyári rendszert, ezért teljesen újra kell hangolni az egészet. A rezonátorok jóval magasabb fordulaton dolgoznak mint a gyári csövek, ezért az egész motort fel kell "húzni" a gyárinál könnyebb görgőkkel, hogy előjöjjön a teljesítmény. A gyári görgők kisebb fordulaton hamarább kimennek a variátorban (ugye a centrifugális erő miatt) ami a gyári csőnél pont jó, de mivel a rezo magas fordulaton működik, ezért az nem tud a megfelelő fordulatszámon dolgozni, mert túl hamar (alacsony fordulaton) akar működésbe lépni a variátor. Tehát az irány, hogy lefele mentél a görgővel az jó, csak azt senki sem fogja tudni megmondani távolról, hogy pontosan hány gramm is lesz a megfelelő.szerk: Az összefoglalóban van egy-két hasznos link ezzel kapcsolatban, hogy hogyan is működik a cvt rendszer. Szerintem még működnek a linkek. Most, hogy itt van nyugo is lehet, hogy majd az összefoglaló is ráncba lesz szedve egy kicsit...
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
-
válasz
hd3650-65Hz #72964 üzenetére
De ilyenkor annak a variátor nyomólap és a variátor dob közé kellene kerülnie?
A csapszeg belső fele és a nyomólap közé. Ha rögzítve van a külső tárcsa, akkor ugyanolyan stabil mintha kívül lenne.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tessék, itt van ez neked. Tutti-frutti rágógumi illatú.
Bocs, de nem hagyhattam ki.
"Nálam a bukósisak hátulja is teljesen ragadós/olajos lett a 2T-s idősuzakban"
Akkor ott valami nagyon durva túlolajozás lehetett...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
nyogo83 #73018 üzenetére
Az igol-nak égés után is valóban eper illata van.
Persze, a jó olaj nem büdös, pláne ha rendesen el is ég. Sok jó minőségű szintetikus olajnak ricinus szaga van ( pl castrol power1 racing 2T stb) ami számomra minden csak nem büdös. A régi crossos időszakot juttatja az eszembe...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
piaggionrg #73024 üzenetére
Az alkatrészeket leírhatnád pontosabban is (típus), hogy miket tettél bele. Főtengelyt, hengert stb...mindent. Csak márkákat írtál, azon belül meg ezer felé el lehet menni.
Csak kíváncsi vagyok rá.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
piaggionrg #73040 üzenetére
Bocs hogy csak most, időhiányban vagyok.
Köszi, hogy leírtad.
Pár megjegyzés sorrendben ahogy te is leírtad az alkatrészeket:
A19-es karbi valamilyen szinten teljesen felesleges volt egy 70-es öntöttvas hengerhez, simán elég lett volna a 17.5-es. De nem gond, ezzel is megy.
A malossi mhr variátor szintén indokolatlan egy ilyen konfigurációhoz, előnyét csak a egy komoly aluhengerrel rendelkező blokknál lehetne kamatoztatni ami 18-20 lóerő leadására képes. Egy olyan konfignál már szerves részét kell képezni egy ilyen szintű variátornak, de ennél felesleges, bőven elég lett volna egy malossi multivar. Egy mhr szintű cuccnak ráadásul csak akkor van értelme, ha az egész hajtás oversize, tehát a te esetedben minden mhr, a kuplungtól az ékszíjtól keresztül minden....A gyári kuplungot felesleges lecserélned, ezt a (jó esetben) kb 9-10 lóerős teljesítményt simán bírja egy gyári kuplung is, csak a kisrugókhoz kell hozzányúlni majd a beállítás során.
Jó hangolást--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
spanglee001 #73120 üzenetére
De itt valami más dolog történt. Nem simán hazavágta szép lassan, hanem megszorult a cucc hirtelen (dugó).
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
válasz
zoltanz #73144 üzenetére
Azok az előnyei vannak a lítiumos akkuknak amiket leírtak. Bár ugye ezen belül is megkülönböztetünk ion és polimer akkukat. Az, hogy a merülés alsóbb szakaszában erősebbek lesznek olyan nincs. Jelenleg a lítium polimer akkuk számítanak a legfejlettebbnek, ezek képesek arra, hogy a kapacitásuk legalsó tartományában is képesek ugyanazt a teljesítményt leadni mint mondjuk az elején. A legvégsőkig ugyanazt adják le, aztán hirtelen vége. Hátrányuk a lítium ion-al szemben, hogy jóval kevesebb töltési ciklus van bennük. Majdnem kétharmaddal, de legalább a felével.
(#73154) amex02 Nézd át, hogy ugyanúgy raktál-e össze mindent...
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
-
-
válasz
perge666 #73189 üzenetére
Teljesen jó van rajtuk, ezek a gyárilag előírt első és hátsó méretek.
(#73191) mokus1 100k-ból csak valami kis testű és kis kerekű robogót tudsz venni ami ugye nem jó neked, nagyobb géphez meg véleményem szerint több pénz kell...
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
macilaci78 #73197 üzenetére
Lehet, hogy a különböző boostereken (rocket stb) van némi eltérés a gyári gumiméretben, de a legtöbb leírás 130/90-et ír hátulra. Mondjuk te újonnan vetted, elhiszem, hogy a tiedén 120-as volt hátul is gyárilag.
"elől a bejelölt forgásirány szerint, hátul pedig fordítva"
Ez így azért nem igaz. Vannak gumitípusok ahol valóban ez a helyzet (pl Continental ContiTwist), ezeknél valóban nem mindegy, hogy hova kerül a gumi, előre vagy hátulra. De ezt a dolgot a a gumi típusa határozza meg nem pedig a motor...
(#73196) perge666 "Ilyen kismotoroknál a sportlégszűrő nagyon de nagyon nem ajánlott.Gyári légszűrőház kell hogy meglegyen."
Ez így van. Az egészen komoly 70-es 20 lovas tuningoknál már van értelme, de a gyári 50-es illetve a 70-es öntöttvas hengeres alap illetve közepesen tuningolt motoroknál az ég világon semmi. Parasztvakítás az egész plusz nyűgökkel megspékelve.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
"Elöl 120/70x12, azon kétféle forgás irány van attól függően, hogy előre vagy hátra szereled."
Ez az egész azért van, mert ezeknél a típusoknál a gumi mintázata lehetővé teszi a vízelvezetést bármilyen irányba is van felszerelve. Viszont első keréknél használva a terhelést illetően egyáltalán nem mindegy, hiszen ugye motoroknál az első fék a "főfék", ide koncentrálódik a terhelés fékezéskor.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
Chereiose #73315 üzenetére
Jó választás, ezek a 4T dio-k méltó darabok a "legendás" 2T dio-k mellett. Tartós kis motorok.
(#73324) Az direkt van ott, hogy még véletlenül se töltsd túlcsordulásig benzinnel a tankot. Addig a fémig elég, nem kell a sapkáig teletenni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
body007 #73238 üzenetére
Akkor azon a dio-n valami nagyon nem volt jó, mert nem csak elméletben hanem a gyakorlatban is nem hogy egy 50-es, hanem egy 70-es vashengert is ki kell szolgálnia simán a gyári légszűrőháznak.
Lehet hogy agyon volt fúvókázva (főfúvóka) és ezért kellett neki baromi sok levegő, mert másképp nem tudta eldolgozni rendesen az indokolatlanul nagy benzinmennyiséget. Aminek ugye az ég világon semmi értelme nincs csak a többletfogyasztás.
Egyébként pont ugyanez van a feleslegesen rárakott direktszűrőknél is, csak ott a fordítottja miatt. Az iszonyat sok levegő miatt amit beszív kénytelen az ember abnormális fúvókaméretet használni, hogy menjen a motor. Ami szintén teljesen felesleges, mert hiába zabája a benzint nem fog jobban menni mintha a gyári házzal rendesen be lenne fúvókázva a motor.
Mindennek meg van a maga helye így a direktszűrőknek is, csak az nem az átlagrobogó kategória.(#73308) nyogo83 NRG, Runner, Aerox
A lehető legjobb példákat hoztad fel, ezekhez nem is lehet hozzámérni pl egy jog-ot.
Egyébként a mina blokkoknál pont az aerox-ba van gyárilag a legnagyobb végáttétel szerelve. Pl tuningolt bws-be szoktak aerox végáttételeket rakni ha van kéznél felesleges (így nem kell külön venni), mert közel 15%-al nagyobb mint ami gyárilag a bws-ben van.
A piaggio blokkos sr-ben és a runner-ben is viszonylag nagy végáttétel van gyárilag a többi 50-es robogóhoz képest. Egy jog-ban meg pont az egyik legrövidebb van.Egy 70-es vashengerhez még simán elég a gyári kuplung, azt a max 10 lóerős teljesítményt annak is bírnia kell ha nincs valami baja...
(#73311) huniross Persze hogy lehet és kell is, mert még egy 70-es vashengerrel is csak szétpörgi az agyát a legtöbb esetben a gyári végáttétellel. Nem mindig, de sok esetben. Aluhengernél meg kötelező. Akár a primer vagy a szekunder részén is tudsz változtatni. A döntés, hogy melyiken szeretnél az rád van bízva, a leggyakoribb típusoknál mind a kétféle részhez lehet különböző nagyságú végáttételeket venni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
energy4ever #73253 üzenetére
"Gyari variatorban 6db gordulo suly hely van, de abbol csak 3ban van suly."
Ezt az állapotot gyorsan szüntesd meg, mert nagyon nem jó így.
Felváltva lehet vegyíteni különböző súlyú de azonos méretű görgőket (bár ezt is csak próbáknál szokták leginkább, vagy olyan tuningoknál ahol tizedelni kell, és gyárilag nem lehet összehozni a megfelelő súlyt csak így "legózva"), de mindegyik pályán kell görgőnek lennie...
(#73326) Valamennyivel biztos, hogy fog nőni...A nagyobb karbit szerintem az ég világon nem indokolja semmi sem ha ugyanaz a gyári henger van rajta, a "sportosabb" légszűrőkről meg pont feljebb írtam.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
energy4ever #73329 üzenetére
Szerinted egy hatpályás variátorba beleraknak gyárilag 3 db görgőt? Mert szerintem nem
Annyira lehet, hogy mégsem teljesen gyáriak azok a motorok...
De aztán meglehet, hogy sok mindent láttam már, de mégsem mindent...ki tudjaA feljebbi témához visszatérve: Ha ráraksz egy nagyobb karbit akkor elképzelhető, hogy ki lehet hozni belőle valamivel jobb teljesítményt, de az olyan elenyésző lesz, hogy szerintem nem éri meg.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
energy4ever #73332 üzenetére
Látom a képet látom.....több mint érdekes az biztos
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
válasz
energy4ever #73335 üzenetére
Ez egy igazi kuriózum...
Egyszer megnéznék egy ilyet élőben, sosem találkoztam ezzel a típussal.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
válasz
Chereiose #73339 üzenetére
Nem szokott rendes olajszűrő ezeknél a kis ötveneseknél lenni, szerintem ennél sincs. Ezeknél csak egy fémből vagy műanyagból készült kis sima szűrő szokott lenni ami csinál mindent, csak az olajat nem szűri rendesen.
szerk: Találtam valamit, ilyesmi van ezekben.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
Chereiose #73341 üzenetére
Ja, ezek amiket mondasz, de szerintem ha így le van szervizelve ez a kis motor akkor a féket is megnézték...Ha nem érzel működési rendellenességet akkor szerintem ráér később. A lengéscsillapítók még azok amikre oda kell figyelni, de ha normálisan járnak és nem folynak szerintem akkor azok is rendben vannak rajta. A 2T dio-kon még zsíros teló volt elől, nem tudom, hogy ezeken a 4T-ken milyen van...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Hát a fene tudja...Nem vonom kétségbe azt amit a manual ír a motorodról, de én nem mennék olyan motorral 6 ezret ahol nincs rendes szűrő. Mert az valójában csak egy ülepítő/szűrő, ahogy az egü linkjében is szerepel. Érdekességként pl 4T runneroknál mind a kettő megtalálható. Legalul van ilyen ülepítő szűrő is, csak műanyagból és jóval sűrűbb mint az a fém ami a linkben is van, és ráadásként még rendes olajszűrő is van rajta.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Szevasz tween, rég jártál erre
A 70-es szett miatt van. Nem tudok tuning önindítókról. Ellenben ennek örömére rengeteg gyártó készít mindenféle extrém kinézetű tuning berúgókart. Mert ugye aki tuningol az vagány, és a vagányok rugdossák a tuningrobogójukat nem pedig a nagypapás önindítóval szenvednek.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
válasz
Repsol600 #73377 üzenetére
Igen, ahogy a kopik a szíj úgy kell vékonyabbra cserélni elméletileg a hézagolót vagy ha adja, akkor az egészet kivenni. De ugye én nem tudom innen, hogy mit mutat a jelenlegi szíjad fölrakva illetve azt sem, hogy új szíjjal milyen lenne. A típust sajnos hiába adod meg, azt látni kell. A gyári adatokból soha sem lehet ezen a téren kiindulni hogy mi a helyes beállítás.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
Repsol600 #73377 üzenetére
Egyébként viszonylag egyszerűen le lehet ellenőrizni az egészet. Ha már minden fenn van, akkor a külső tárcsa felrakása előtt a szíjat tedd fel a csapszegre ahogy azt egyébként is tenni kell. Koppanásig legyen minden hátratolva (vario, csapszeg, minden). A szíjat erősen nyomd neki a variátornak, természetesen úgy, hogy a csapszegen van. Ha pont a csapszeg vonalában van a szíj alsó részének a széle, akkor elméletileg optimális, nem kell semmi alátét. Ilyen esetben biztos, hogy összerakva nem fog a szíj a csapszegre lógni, mert a külső tárcsa is "elnyel" minimálisat a csapszeg hosszából. Ha túllóg a szíj a csapszegen, akkor kell játszadozni a különböző vastagságú hézagolókkal, hogy tökéletes legyen. Valaki nem teszi ezt meg, lehet így is menni vele, de ilyenkor nem tökéletes. Ugye ha túlzottan a csapszeg fölé kerül a szíj összeszerelve, akkor nagyon nagy lesz a motor induló áttétele, a dinamikus elindulást el lehet felejteni. Ha meg el van kopva a szíj vagy túlzottan ki lett hézagolva, akkor meg rá fog lógni a csapszegre ami még rosszabb. Elméletileg arra kell törekedni ha tökéletest akarunk, hogy összerakva minél jobban megközelítsük a szíjjal a csapszeget, de semmiképp se érjen hozzá. Ez ugye sok türelem és idő is egyben.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
macilaci78 #73381 üzenetére
Én erre mondtam neked, hogy a lábtartó végén az utolsó csavart ami alul van azt ki kell csavarni. Ezáltal szét (ketté) tudod pattintani a lábtartó hátsó részét, és ezáltal egy hosszú vékony szárral már hozzá is férsz az ominózus csavarhoz.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
válasz
macilaci78 #73420 üzenetére
Asszonynak ugye ugyanaz a gép van mint neked, amiről már küldtem is képet. Igaz hogy teljesen tuningolva van és az égvilágon semmi sem gyári rajta a légszűrőt leszámítva, de ettől függetlenül a működési elve mindenben megegyezik. Tavaly októberben lett elrakva, és azóta most lett két hete csak beindítva. A harmadik rúgásra beindult az öreg szutyok 95-ös benzinnel ami benne volt, pedig készültem lelkiekben egy karbi takarításra, mert általában azért ilyenkor az szokott lenni. A szezon első indítása után meg már bármikor (lehet 2 hét állás is) gond nélkül indul, semmi probléma nincs. Ez a robogó eleve ennek a tuning alapnak lett véve, viszont közel egy évig teljesen gyári állapotában teljesített, és akkor sem voltak indítási problémák. Az átalakítás után a vákuumos benzincsaphoz nem is nyúltunk mert semmi gond nem volt vele, azóta is azzal üzemel. Nálad tuti, hogy valami nem oké, hogy rendszeresen nehezen akar indulni. Ha új korától ilyen akkor sem normális.
(#73458) macilaci78 Én rosszul értelmeztem a dolgokat, nem tudtam, hogy nálad szó szerint egy valós hátsó lábtartó is van rajta. Azt hittem, hogy az egész műanyag taposónak a hátsó elkeskenyedő részére gondolsz amikor hátsó lábtartóról beszélsz. Ezt így valóban nem lehet úgy levenni ahogy én mondta, sorry a fals infóért.
szerk: A szíjad valóban nagyon nem akar kimenni, max 3-4 mm még azt mondom hogy elmenne, de ez nagyon sok...
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- EAFC 24
- PlayStation 5
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Vicces képek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!