- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- OpenWRT topic
- Mesterséges intelligencia topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
válasz
macilaci78 #72081 üzenetére
Igen, ez egy jó ötlet, hogy megpróbálni nem teljes szívatóval...
szerk: Bár szerintem nem ez lesz, mert már plusz egy-két fokban is kell teljes szívató, de azért érdemes megpróbálni.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
válasz
macilaci78 #72095 üzenetére
Úgy is túl lehet szívatni egy gépet, hogy azt rugdoshatod napestig
...Amikor úszik már a gyertya is és tiszta redva, akkor sok esetben csak egy szellőztetés segít (gyertya kiteker és utána jó pár rugdosás, hogy kijöjjön minden, plusz gyertya takarítás). Persze ez nem mindig van, de jártam már így. Ha nem lett volna nálam gyertyakulcs, akkor tolhattam volna hazáig...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
Zoli bácsi #72100 üzenetére
Bármelyikről van is szó, a diszpis kanna szerintem egyiknél sem fog elérni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
Zoli bácsi #72106 üzenetére
"Motowellről azt hallottam, magyarországi szerelés, kínai alkatrészekből"
Ez pontosan így van.
Én azért nem vetném még el a használt robogó vásárlását, azért kis utánajárással ki lehet fogni egy-egy darabot a jobbak közül. Újonnan elég drágán mérik ezeket az 50-es gépeket. Persze nem tartoznak a legdrágábbak közé az általad felsoroltak, de nem is olcsók. 200-250 környékén azért ki lehet fogni ilyenekből nagyon jót is, amik nincsenek szanaszét gányolva...--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
Zoli bácsi #72114 üzenetére
Pedig lehet azért találni (ez nem azt jelenti, hogy most nekiálltam keresgélni a neten). Olyanokat is, amit nem feltétlen kintről hoztak be. Mondjuk a dörzsöltebb eladók ilyenkor nem adnak el semmit sem mert tudják, hogy ebben az évszakban nagyon lent vannak az árak. Ők is inkább ilyenkor szoktak vásárolni.
szerk: Tavasszal-nyár elején pl az aprilia sr volt nagy téma itt a fórumon. 200-300 között nagyon jókat lehetett venni (kérésre én is linkeltem ide jó párat) amik azért jobb vasak mint a feljebb felsoroltak, és a döntő részük garantáltan nem kintről behozott volt.. Természetesen az új áruk is drágább.
Tehát az a kulcsa a dolognak, hogy ne csak a környékeden tevékenykedő kereskedő portékái között nézelődj amikről te is tudod, hogy szinte mindegyik kintről van.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
-
válasz
GalaHU #72136 üzenetére
Nézve a képeket hát....a fene tudja. Ha replika is, akkor kidolgozottabb változatok közé tartozik. Nem tudom. Bár ott van rajta az E jelzés, de szerencsésebb lenne, ha ez bele lenne inkább ütve, vagy egy külön fémtáblán lenne rajta ami hozzá van szegecselve a dobhoz. Mindenesetre az örömedet nem szeretném elrontani, a hangja az biztos hogy nagyon jó lesz.
szerk: De az biztos, hogy a rendőrök nem fognak így cseszegetni. Bár ha ilyesmit néznek egy motoron akkor azok mindenképp bele akarnak kötni valamibe...
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
-
válasz
BenQhunria #72147 üzenetére
Ebben még a fekvő levegős mina volt vagy már vizes? Elméletileg ebbe a régi típusba viszonylag nagy, 90-es főfúvóka van gyárilag. Elméletileg.
Lehet hozzá venni karburátort, itt van a dellorto (ez a márka van hozzá gyárilag is) és van hozzá olcsóbb Tun'R is. Ez elméletileg szakasztott olyan mint a dellorto, a gyakorlatban azonban lehetnek néha meglepetések. Nem mindig, de azért előfordulhat.
Annyi van még, hogy a fórumon belül nem kereshetsz (kinek van esetleg otthon valamije stb) mivel a keresés is hirdetésnek minősül. Azt természetesen megkérdezheted, hogy valamit hol lehet kapni, (akár használt dolog hirdetését is be lehet linkelni ha a megosztónak nincs köze hozzá), de így ebben a formában, hogy kinek lehet elfekvőben eladó nem.(#72148) Armahun Nincs mit.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
BenQhunria #72150 üzenetére
Persze, hogy van vizes belőle.
Én csak az adatbázis alapján mondtam 90-est. Megmondom őszintén, hogy fals adatnak gondolom, túl nagy ez a méret egy széria 50-es robogóhoz, még ha semmiféle fojtás nincs benne akkor is.
Amit gyárilag adnak a dellorto-hoz azzal ne foglalkozz. Csak adnak valamit, az a 93 már igen nagy. Véleményem szerint a gyári méret valahol 74-76 környékén lehet.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
BenQhunria #72152 üzenetére
A 72 és a 76 közötti négy szám eltérés simán számíthat, de a te esetedben nem ez a probléma, most írtad először hogy indítási gondjaid vannak. Nem megfelelő kis főfúvókával is kéne indulnia. Nálad a száraz gyertya arra utal, hogy egyáltalán nem kap semennyi üzemanyagot. Teljes karburátor pucolást elvégeztétek már?
A tetején lévő műanyagokról most hirtelen nem tudok linket adni. Mi a gond velük?--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
BenQhunria #72154 üzenetére
Bármi baja lehet...Lehet, hogy azért csöpög állandóan, mert az úszóval nem oké valami, vagy nem zár rendesen a benzincsap. Ezt így nehéz megmondani. Én csak annyit tudok így mondani abból amit leírtál, hogy tuti nem kap üzemanyagot a motor és azért nem indul. Sok rárúgás után nem szabadna száraznak lennie a gyertyának.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
BenQhunria #72156 üzenetére
Igen, ez ugyanaz és kicsit olcsóbb.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Kellemes Ünnepeket Kívánok minden fórumozónak!
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
-
válasz
BenQhunria #72163 üzenetére
Gondolom mindez alapjáratnál csak. Több oka is lehet. Lehet kopott variátor, görgő, de ezek nálad ugye cserélve lettek. Még az önindítónak a tengelye is szokott érdekes dolgokat (hangokat) művelni.
Még azt megnézheted, hogy a főtengelynek nincs-e mozgása. Ezalatt nem föl-le lévő mozgást értek, hanem tengelyirányú, pár tízed milliméteres ki-be mozgást. Ez a mozgás a hézagolástól lehet, motortípusonként változó, hogy mennyi a megengedett gyárilag. Még erre tudok gondolni ami esetleg átadhatja a hangot, bár nem hiszem hogy ez lenne.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
B.U.É.K mindenkinek.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
-
válasz
lbence #72182 üzenetére
Melyiket kérdezed, malossi multi? A gyári variátorhoz viszonyítva tágabb a hasznos fordulatszám tartomány amiben dolgozni tud, ezáltal valamivel jobban fog menni. Mivel optimálisabban tud dolgozni mint az eredeti, és a kipufogód is a gyári csőre hajaz leginkább ezért fogyasztást nem fogja befolyásolni-növelni. Nagyobb teljesítménynövekedés (és ezáltal természetesen nagyobb fogyasztás) egy rezonátor beiktatásával lenne elérhető.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
lbence #72184 üzenetére
Igen, erre gondoltam én is. Így van, kicsit nyomatékosabb lesz pluszban még egyenletesebb is lesz az egész gyorsulás.
A 70-es hengerhez egy gondolat: Egy ötvenes henger-multivariátor- és rezonátor trióból jóval több kihozható mint önmagában egy 70-es hengerből, ami multivario és sportcső nélkül be van építve csak úgy önmagában. Lehet, hogy furán hangzik, de így van. A 70-es hengernek csak akkor lehet igazán kihasználni a lehetőségeit, ha a másik két dolog is megvan. Egyébként csak egy minimálisan erősebb (nyomatékosabb) motort kapunk 1 max 2 lóerő többlettel...--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
Theory66 #72189 üzenetére
Ha megfelelően van mind a két karbi befúvókázva az adott motorhoz, akkor egy 50-es vashengernél és gyári motornál nem igazán érezhetsz különbséget a kettő kötött. Pl 50-es minarelli blokkos robogók jöttek ki 12-es karbival, de a piaggio blokkos 50-es sr robogókat meg már gyárilag 17,5-ös karburátorral szerelték. Nagyon sok múlik a megfelelő fúvókázáson. Ha választani kéne akkor én egyébként a 17,5-es mellett tenném le a voksomat. Nincs különösebb indok, csak úgy...
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
válasz
energy4ever #72200 üzenetére
Ahogy előttem is írták, segédmotornál nem igazán kell törődni ezekkel a dolgokkal. Mondjuk ha nagyon nagy a hangja, akkor egy idő után úgy is az agyadra fog menni...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
lali81 #72222 üzenetére
Inkább közepes testűnek mondanám. Rákereshetsz úgy is, hogy yamaha bws, vagy mbk bws. Két plusz alsó sárvédő elemet leszámítva gyanaz. Én a helyedben tennék még hozzá pénzt és vennék 200-250 környékén egy aprilia sr-t. Nagytestű, iszonyat jó futómű és fékek vannak rajta, kényelmes minőségi motor. Gyári állapotban is elég jól megy. Az egyik legajánlottabb típus.
Én régen nagy dio fan voltam, rengeteget tuningoltunk ilyeneket, de oda ahova neked kell a kis kaszni és a kis kerekek miatt én nem ajánlom.
Korábban említetted, hogy bejön még a yamaha slider is. Hanarabb találsz ebből ha mbk slider néven keresed, teljesen ugyanaz a kettő.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
-
válasz
body007 #72234 üzenetére
Három megoldás van, festés, lakkozás és a krómozás. A festés és a lakkozás jó ha egy évig bírja, utána újra kell kezelni. Nincs ez másképp a gyárilag lakkozott csöveknél sem (a tied is ilyen lehet). A krómozás a legjobb-legtartósabb megoldás. Hátránya, hogy utólagosan krómoztatni nem olcsó dolog, és ugye nem is mindenkinek tetszik. A gyárilag krómozott csöveknél igen nagy szokott lenni a szórás ami a minőséget illeti. Érdekes módon pl pont a technigas már a középkategóriás (35-40 ezer forintos, next-r stb) kipufogóit is nagyon korrekt módon krómoztatja le. Más nagyobb márkák meg mint pl a doppler, a 70-ezres csöveit is botrányos minőségben adják át ami a krómozást illeti.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
macilaci78 #72269 üzenetére
Hogy értve, hogy két sérült idomot vettél náluk?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
maxiszalai12 #72286 üzenetére
Szia!
A három közül a Peugeot Speedfight-ot felejtsd el.
A másik kettő viszont az 50-es robogók között benne van a top háromban, tehát mint típusok kimondottan ajánlottak. Ha nem sajnálod rá pénzt és tetszik is, akkor vedd meg az aerox-ot. De az aprilia sr-el sem jársz rosszul, ezt talán még tudnál olcsóbban is találni. Persze ezt az összeget is megéri ha jó állapotban van.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
maxiszalai12 #72288 üzenetére
Elvileg igen, jobb az ár érték aránya, de csak elvileg. Nem tudjuk, hogy milyen állapotban van a két motor.
szerk: Ha akarsz, akkor dobhatsz is linket a két motorról (ha van). Persze a helyben való megnézést semmi sem helyettesítheti, de már így is többet lehetne mondani róluk.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
Tothgera30 #72290 üzenetére
Így van, a piaggio blokknak talán az egyetlen gyenge pontja a vízpumpa. Valamiért én mindig jobban húztam a mina blokhoz (talán a tuning és a könnyebb szerelhetőség miatt), de nagyon jók ezek a piaggio blokkok is, mind a kettő nagyon jó konstrukció...
szerk: Régebbi sr-ek is jöttek ki mina blokkal. De az ő esetében valóban piaggio blokkról van szó, privátban linkelte. Dupla hátsó kerek lámpás sr, pont ennél volt a váltás, ezt még mind a két blokkal szerelték.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
Tothgera30 #72292 üzenetére
Mi dehogy is?
Én szeretem a levegős és a vizes verziót is, de nyáron azért sokszor "melege" van a levegősnek.
A fekvő vizest nagyon eltalálták, egyszerű mint a faék, de még is pont annyira is jó és megbízható...A piaggio blokknak viszont a hatalmas előnye az, hogy nagyobb varátorral (ezáltal görgővel is) és kuplungal van szerelve mint a minarelli. És ami még nagyon fontos és szerintem nagyon kevesen tudják (szerintem még nem írtam ezt itt le, és nem is tudom, hogy miért nem), hogy a piaggio blokkos sr-ek gyárilag malossi multi variátorral jönnek ki! Nem vicc, tényleg. Egyedül a felirat hiányzik a gyárilag berakottól, egyébként hajszára ugyanaz mintha külön venne az ember egy malossi multit hozzá. Aki egy kis tuningra vágyik annak erről már eleve lenn van a gondja...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
KTMHobby3 #72294 üzenetére
Két ugyanolyan blokk (levegős-levegős, vizes-vizes) is nagyban különbözhet egymástól végsebesség tekintetében. Mind a kétfajta blokkot sok motortípusba belerakták változó végáttétellel és görgőmérettel, pluszban más-más kipufogókkal. Ezáltal hiába ugyanaz a blokk, nagyon eltérő lehet a fogyasztás és a végsebesség. Annyit viszont el lehet mondani, hogy vizes verziók mindig hosszabb végáttéttel jöttek ki mint a levegősök függetlenül attól, hogy mikbe szerelték be őket.
Ha a piaggio vs minarellire vagy kíváncsi, akkor szintén hasonló a helyzet...[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
Tothgera30 #72292 üzenetére
Ja, már értem, hogy mire írtad....olajpumpát akartam írni nem vizet
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
KTMHobby3 #72297 üzenetére
De most melyikre vagy is kíváncsi? Mina-piaggio, vizes-levegős? Nagy átlagot tekintve egyébként a normális fogyasztás valahol 3-és 4 liter között szokott lenni.
Tuning nélkül 50-es valós 90-et biztos hogy soha sem fog menni...hogy az óra mit mutat az meg csak egy dolog. Hacsak nem valami 50-es aluhenger volt rajta. Mondjuk már az is tuningnak számítana.Gondolom 4T runner-ről van szó ha 125-ös és 3 literes fogyasztása van?
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
Tothgera30 #72299 üzenetére
Igen leesett, én is az olajpumpát akartam írni, szóbotlás volt csupán.
Nem tudom, hogy az NRG-be szerelt piaggio blokkba milyen varátort tesznek gyárilag, de az sr-be egészen biztosan teljesen ugyanaz mint a malossi multi. Ezt bármelyik szerelő vagy boltos aláírja akiben van egy kis gerinc.
Szerintem 125-ös 4T-ről beszél.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
Tothgera30 #72302 üzenetére
Ebben a videóban ránézve egyértelműen különbözök kívülről nézve a gyáritól....Hogy a görgőpályákkal stb mi a helyzet azt így nem tudom megmondani. Amiket szétszedtünk gyári bontatlan sr-eket (3db, mindegyik újonnan lett véve anno), azokban teljesen ugyanúgy nézett ki kívülről is mint a malossi. Meglehet, hogy a videóban is csak a külső jegyeiben van eltérés, a malossi gyakran változtat némileg a variátorai megjelenésein. Többször megfigyeltem már több típusnál is (maxi méretnél is), hogy az ugyanahhoz a motorhoz készült korábbi ( 5-6 éves) variátor kívülről nem egészen ugyanaz mint amit pl most, jelen időszakban árulnak hozzá. Lehet, hogy a videóban is ez van, de ez persze csak feltételezés.
A multihoz adott görgő témához: Ha semmi más változtatás nem történik a motoron (2T-nél csőcsere stb), akkor az esetek 90%-nál maradhat (kell) a gyári görgőméret. A megváltozott görgőpályák a gyári súlyú görgőkkel fognak pont úgy viselkedni mint amit elvárnánk tőle, nem pedig az annál könnyebbel vagy nehezebbel. A maradék 10%-ban is csak max 0,5-1 grammal kell eltérni a gyáritól. Sokakat félrevezet az dolog, hogy a multivariátorokhoz csomagolva adnak bizonyos, a gyáritól eltérő súlyú görgőket (a legtöbb esetben jóval nehezebbeket). Ezzel nagy hibát lehet elkövetni, ugyanis az adott típusú variátor kódszám szerint is akár 10-15 másik robogóhoz is jó szokott lenni, amik gyárilag különböző gyári súlyú görgőkkel rendelkeznek. Tehát már itt, ez miatt is bukik az az elmélet, hogy azt kell használni amit hozzáadnak. Az már csak hab a tortán, hogy gyárban nem tudják, hogy pontosan milyen összerakott konfigurációba is szánjuk majd a variátort, csak adnak valamit hozzá, hogy legyen. Ezeket az ember elteheti a gyűjteménybe, később hátha jó lesz valahova. Ezeket a dolgokat már rengetegszer kipróbáltuk és állják a helyüket amit leírtam. Pl nézzünk példának egy állóhengeres levegős hosszú minarelli blokkot. Sok típusba szerelik, kb 5-től 7-7,5 grammig terjedő görgőkkel, attól függően, hogy milyen motorba teszik. Ezen belül is nézzünk egy példát, pl a yamaha bws-t amiben pont ilyen blokk van. Gyárilag ha jól rémlik, akkor 6,5 grammos görgők vannak benne. Na már most hogy ha ebbe a motorba beleteszünk egy malossi multit (de lehet akár más márkájú multi vario is), akkor azokkal a hozzáadott (ha jól emlékszem 8,5 vagy 9 grammos) görgőkkel leshetjük, hogy bármennyivel is dinamikusabban menjen majd a motorunk. Ellenkezőleg, még lomhább lesz mint a gyári cuccal. És itt teljesen gyári motorról beszélünk. Mert ugye mi van, hogy ha esetleg megfejeljük a motort még egy rezonátorral is? Ebben az esetben ugye fel kell húznunk a motort kellő fordulatra, hogy a felszerelt rezonátor működni is tudjon amit ugye jócskán, a gyáritól jóval könnyebb lefele görgőzéssel tudunk elérni. Ebben a szituban duplán rakhatjuk a fiókba a hozzáadott, a gyáritól is nehezebb görgőket.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
KTMHobby3 #72305 üzenetére
Engem az egész robogó témában a hajtás behangolása érdekel a legjobban. Régebben volt egy baráti triónk akivel pár verseny szintű gépet is összeraktunk. Anno egümotors versenyeken is megfordultunk. Nagyon sok 2T robogót hangoltam már be a legkülönbözőbb csövekkel-hengerekkel stb, rengeteg konfiguráció volt már mindenféle szinten.
Görgőt soha sem dobok el legyen az bármilyen is, de nem is fúrkálom, az nagyon suffni.Van mindenféle próba görgöm szinte minden méretben.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
KTMHobby3 #72312 üzenetére
Én nem tapasztaltam különbségeket soha sem ugyanazon oktánszámon belül más-más kúton tankolt benzineknél (pl mol vs omv). Persze ettől még lehet. Valaki váltig állítja, hogy bizonyos kutakon más (jobb) a benzin, de én ezt sohasem éreztem.
95-ös és 100-as benzin között már éreztem különbséget. Pláne egy kihegyezett, egészen kicsi préssávra belőtt motornál jobb ha 100-as benzint használ az ember. A kicsi préssáv miatt bizonyos fordulaton enyhén kopogott egy két motorunk (nem gyújtás hiba), ez a 100-as benzint használva megszűnt. Egyébként ezt és hasonló dolgokat leszámítva ha nem indokolt én nem használok 100-ast, 95-öst öntök mindenbe (gyári motor, autó stb). De itt van pl az egyik fórumtársunk Maci, neki meg a sima gyári robogónál is jó tapasztalatai vannak a 100-as benzinnel a 95-össel szemben. Leginkább fogyasztásban amit még számokkal is igazolt itt ha jól emlékszem. Nekem ilyen jellegű tapasztalataim nincsenek, nem próbáltam ilyesmit...suste Valószínű, hogy van, de hangolás céljára, nem válok meg ilyenektől.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- 700 dolláron kezdhet a Galaxy Watch Ultra
- Milyen légkondit a lakásba?
- Elden Ring - Shadow of the Erdtree teszt
- Microsoft Surface
- Politika
- E-roller topik
- Előzetes élménybeszámolókon a Black Myth: Wukong
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Macrodroid
- További aktív témák...