Hirdetés
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mumtaz
senior tag
válasz nyogo83 #85522 üzenetére
Kösz.
Még szerencse, mert fordítva be sem tudnám rakni. Ugyebár ebben gyárilag nem lenne bontható a ház. Belül pedig gyárilag papírszűrő van, ami már 18 éves. Akkori a légszűrőház. De a papírszűrő sem telibe van benne. Most viszont a szivacs telibe lesz, de belül elég kevés a hely a fojtószelep csatlakozása és a szűrőbetét között. Ha fordítva lett volna a szivacs, akkor simán már belógott volna a fojtószelep csövébe. -
mumtaz
senior tag
válasz macilaci78 #85533 üzenetére
Ennek egyértelműen kipufogó hangja van. De szerintem nem kilyukadt, hanem a hengeren a leömlőnél talán elhagytad az egyik csavart és ott fúj ki. Ki is lyukadhatott, de az nem nagyon jellemző. Én inkább valószínűsítem a csavar elhagyást, vagy a tömítés átégést.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
-
mumtaz
senior tag
válasz cool13 #85795 üzenetére
Ha a nyomások tényleg rendben vannak, akkor nem hinném, hogy O gyűrű probléma lenne.
Esetleg a nyomástartó szelep hibája előfordulhat, hogy átereszt. Azt onnan tudni, hogy a nyomástartó szelep csészéjében áll az üzemanyag. Viszont ide a levegőjáraton át is bejuthat benzin, ha az üzemanyag injektor átereszt. Az O gyűrű azért nem lehet, mert ha a felső O gyűrűje ereszt át, akkor az injektorházon kívül a peremnél benzin szivárog ki. Ha meg az alsó O gyűrű ereszt át, akkor meg a levegő nyomást eresztené el.
Ami még elképzelhető, hogy átereszt valamelyik injektor. Ha a levegő injektor nem zár rendesen, akkor is átszivároghat levegő és üzemanyag az égéstérbe. Ha a benzin injektor ereszt át, vagy annak az O gyűrűje, akkor meg az injektor fejben lesz túl sok az üzemanyag és be dúsul a keverék.
A levegő injektort úgy lehet ellenőrizni, hogy sajnos le kell venni a hengerfejet, de rajta kell hagyni a komplett injektor egységet csövekkel, kábelekkel, mindennel együtt. Gyertyát és gyertyakábelt jó messzire tenni, nehogy begyulladjon a cucc!!! Indítózva lehet látni, hogyan porlaszt. Illetve indítózás után, amíg nyomás van a rendszerben, addig lehet látni, ha az injektor átereszt, mert üzemagyag, vagy esetleg buborékok jelennek meg az injektoron. Ez a hengerfej égésterében van.
Az üzemanyag injektort úgy kell ellenőrizni, hogy az injektorházat le kell venni a hengerfejről. Belenézve látszik az üzemanyag injektor porlasztó feje. Járatni kell az ac pumpát. Ha az injektor átereszt, akkor benzin jelenik meg a porlasztófejen. Rosszabb esetben már "pisál" is. Ha az O gyűrű a rossz, akkor meg az injektor mellett jön át üzemanyag. -
mumtaz
senior tag
válasz Zoli bácsi #85831 üzenetére
Sok közöm nincs hozzá, de azt azért rendesen elfektették. Ha jól látom az első villa is szépen görbült.
-
mumtaz
senior tag
válasz macilaci78 #85877 üzenetére
-
mumtaz
senior tag
-
mumtaz
senior tag
válasz seller007 #85901 üzenetére
Rosszat idéztél. Nem baj.
Blahánál vannak olyan zugok, ahol így van. Bár régen pont a Rákóczi tér és Mátyás tér környéke volt ettől sokkal rosszabb. De az a rész szépen kikupálódott azóta és mostanra ez már nem állja meg a helyét.
Egyébként érdekes, hogy volt egy időszak, amikor egy pont olyan Jetforce-ot, mint az enyém ott felejtettek a Bajcsy-Zsilinszky és József Attila utca sarkán. Ok, ott még éjszaka is járkálnak, de az egymagában ott állt vagy két hónapig. Pontosan ugyanott és bármilyen napszakban mentem arra, az ott volt. Le is koszolódott, tehát látszott, hogy nem nyúlt hozzá senki. Nem tucat robogó, de ha valami így ott áll, az azért nem szokott ott maradni ilyen sokáig.
Anno volt egy Runner a Szentendrei úton a Záhony utcával szemben a járdán a korlát mellé tolva. Az is nagyon sokáig ott állt. Talán egy évig is, vagy tovább. Már tiszta dzsuva volt az autók által az útról felvert sár, meg hólé miatt. -
mumtaz
senior tag
válasz FeniX- #86139 üzenetére
Én anno pár éve még napi szinten a Jetforce-al akkor is mentem, ha szakadt az eső. Bár való igaz, hogy nálam esőkabát gyanánt mindig volt egy régi (1968-as) honvédségi vegyvédelmi kabát. Annál jobb esőkabátom még életemben nem volt. Alatta a ruha csont száraz maradt mindig. Mivel főleg melóba mentem, magas szárú melós bakancs volt rajtam, ami a tetejéig vízhatlan volt. Csak a nadrág száram alsó része volt nagyon picit nedves.
Ok. Ilyen hülyeségeket napi szinten már nem fogok művelni.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz FeniX- #86165 üzenetére
Fene. Akárhányszor említésre kerül a Motorrevü, mindig nosztalgikus emlékek törnek fel. Jók és rosszak is.
Jók, mert '92-'93 környékén megnyertem a fődíjukat egy kérdőíves játékban. Másfelől meg rossz emlék, hogy családi nyomásra el kellett adni. Harmadrészt meg felötlik, hány év telt el azóta.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz FeniX- #86167 üzenetére
Cagiva Mito Eddie Lawson Replica. Annak első számú prototípusa, amit a Motorrevü akkori főszerkesztője, Paulovits Imre ajánlott fel.
Még én vittem el a Mozaikba levizsgáztatni, mert honosítani kellett és szivatták a hatóságok. Néztem egyébként JSZP-n. Még mindig használja valaki. A rendszámát sem felejtem el: UAX-533
A szívem szakad meg. Nagyon jó moci volt.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz FeniX- #86173 üzenetére
Mindig csodálkoztam rajta, hogyan volt képes a Cagiva 125ccm kétüteműből utcára szánva 33 lóerőt kihozni. Volt benne némi elektronika, ami főleg a kipufogóvezérlést, meg egyebeket oldotta meg. Ráadásul picit azért bele is nyúltak, mert az Imre ezzel versenyzett is egy kicsit, így picit erősebb is volt. Utána csak visszarakták rá az utcai szettet (idomok, lámpák,stb...)
Egyik éjszaka, mikor nem volt még rajta rendszám, bátyám kiment vele az M3 kivezető szakaszára. 196Km/ó-val lőtték le. Ezt egy ismerős említette, mert akkoriban a traffipaxok még nem úgy működtek, mint manapság és Ő meg mondjuk úgy, hogy közel ült a tűzhöz. Pár nap múlva találkoztunk és akkor mondta, hogy belőttek egy piros sportmotort rendszám nélkül egy 7-essel az oldalán az M3-ason. A mai napig itt cseng a fülemben: "Nem Ti voltatok azok ördögök?"
Akkor 16 voltam és sajnos tényleg engedve a családi nyomásnak (és irigységnek) eladtuk a motort. És ezt tényleg azóta is sajnálom.
Abból az időből később próbáltam a Motorevüvel felvenni a kapcsolatot, hátha van még példányuk abból az időszakból, amelyikben a kérdőív volt, meg az eredményhirdetés, meg a fényképek az átvételről. Az viszonylag nagy műsor volt az akkori autószalonon az EXPO területén. Sajnos mondták, hogy a 2000 előtti kiadások megsemmisültek.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz macilaci78 #86176 üzenetére
Az a baj, hogy nem emlékszem, melyik számokban voltak benne. Az év emlékeim szerint 1993. 3 szám volt a lényeges. Az egyikben maga a kérdőív volt, ez valamikor tavasszal. Aztán volt az nyertesek listája valamikor talán május, június, vagy július. Az átadásról készült egy cikk fényképpel együtt, ami meg talán augusztus, vagy szeptember.
Helyesbítek: 1993 Szeptember 26-tól Október 3-ig tartott az autószalon, tehát vagy októberi, vagy novemberi szám. Egyébként ez a lényeges, mert ebben volt a fénykép.Ez a baj, hogy 30 év után a fene sem emlékszik rá.
Mondjuk akkor talán beugrana, ha látnám a számok borítóit. Akkoriban sokat nézegettem.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz macilaci78 #86179 üzenetére
Kösz. Nem tudom, el fogok-e én oda jutni. De jó tudni, hogy akkor ott valószíanűleg meg van
-
mumtaz
senior tag
Tegnapi ténykedésem: [VIDEÓ]
Azért csak copogattam kicsit, mert úgy tűnik, hogy az "új" hengerfejben az injektor csavarjainak menete kicsit el volt nyalva, így nem is tudtam meghúzni a gyári csavarokat. Kénytelen voltam picit hosszabb csavarokat kotorászni. Mázli, hogy még volt fél centi zsákfurat végig menetezve.
Ez egy bontott hengerfej volt, mert amik nekem vannak, azokat átalakítottam 70ccm-esre, ez meg most 50-es lett.
A hajtás még nincs belőve, mert ilyen állapotában elég vicces lenne kimenni vele az utcára. Mondjuk éppen ezért nem került be sem az új szíj, sem görgők.A főtengely új. Egy utángyártott nemtom már milyen gyártmányú. Picit tartottam tőle, mert C-Tech-be való és nem TSDI-be. Első ránézésre annyi a különbség, hogy a rajta lévő excenter 180 fokkal el van forgatva. Ez hajtja TSDI-nél a levegő kompresszort. C-Technél az üzemanyag szivattyút, vagy olajpumpát. Már nem tudom.
Meg volt rajta más is, hogy az indító fogaskerék ricnije szélesebb rajta valamiért. Azt meg eredetileg a varió nyomólapja támassza meg, de mivel ezen a ricni szélesebb, ezért a fogaskerék lötyögött. Ez hallható a videó első két részletében, ahogy csilingel és kopog.
Tettem egy távtartó alátétet a nyomólap és a fogaskerék közé és így már jó. Hallani is a videó harmadik részében, mennyivel halkabb lett.Üzemanyag nyomást is visszaállítottam gyárira. Azért is - meg a kidolgozott rengeteg olaj miatt is - lett sokkal stabilabb a járása.
Egyetlen dolog van még, ami nyugtalanít. A préstáv. A 70-es hengernél nagyon kicsi volt a préstáv. Ennél a hengernél viszont legalább 1-1,5mm-el nagyobb. Ez iszonyat nagy, de lejjebb venni már nem lehet, mert a hengertalp már így is csak pasztázva van. Nem néztem a kipufogó járatnál, de simán benne van a pakliban, hogy ennél a főtengelynél picit rövidebb a hajtókar. Egymás mellé kellett volna raknom a kopott 70-es, meg az új 50-es hengert, hogy egyforma magasak-e. Na mindegy. Majd meglátjuk, hogy megy.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Ohh. Még egy dolog, amivel nagyon szívtam. Tegnap a féknyergeket is felszereltem, de 4 órát csesztem el a rendszer feltöltésével és nem lett jó. Fognak a fékek, de nagyon kell húzni a kart.
A cumi ott volt, hogy vákuum-al próbáltam feltölteni/légteleníteni a rendszert. Van egy jó nagy injekciós fecskendőm, amibel kb. 6x beleférne a teljes folyadékmennyiség, tehát bőven elegendőnek kéne lennie egy vákuumozáshoz. A gond inkább a légtelenítő csavarokkal van. Hiába vákuumozom, ha fellazítom a légtelenítő csavart, "falsot szív" a csavar mellett. Ugyanez fordítva is, ha kilazítva hagyom a légtelenítő csavart, ömlik ki mellette is a fékfolyadék. Kivettem őket és megnéztem. Szinte végig menetesek. Csak egy pici része van, ahol a gumisapka gyűrűje fekszik fel. Tehát nincs O gyűrűnek, vagy hasonló tömítésnek hely.
Így aztán nem is igazán tudtam légteleníteni. Mert hiába vákuumozom, a légtelenítő csavaron keresztül mindig jön belőle levegő.Próbáltam lentről feltölteni a fecskendővel, de úgy meg értelem szerűen orrán-száján ömlik a fékfolyadék a légtelenítő csavar mellett.
Tegyek egy O gyűrűt a légtelenítő csavarra? Vagy mit csináljak? Valami ötlet?
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz nyogo83 #86248 üzenetére
Próbáltam úgy is. Az a baj, hogy húzod a kart, feloldod a légtelenítő csavart és normál esetben, amikor kiegyenlítődik a nyomás, akkor visszajutna némi levegő. Ezt - is - lenne hivatott kiküszöbölni, hogy a rádugott csőben fékfolyadék van, hogy azt szívja vissza és ne a levegőt. De itt meg fals úton mindig jut vissza levegő a rendszerbe.
De egyébként légtelenítő csavarnál nem a menet zár legfőképpen, hanem a végén a kúp. O gyűrűt a peremhez rakni maximum az lenne a legrosszabb eset, hogy meghúzva az O gyűrű kitüremkedik alóla, vagy elszakad. De akkor már úgy sincs rá szükség.
Jó lett volna nekem az alulról feltöltés is, mert - mint mondtam - az a fecskendő bőven elegendő lenne. De úgy nyomja kifele a csavar mellett a folyadékot, hogy a negyede sem kerül bele a rendszerbe. Az a baj, hogy arrafelé kisebb az ellenállás.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz nyogo83 #86250 üzenetére
Én az O gyűrűt pont kívülre gondoltam, nem a kúphoz, vagy a menet alsó részére. Oda nem is lehetne rakni. Én pont a menet tetejénél gondoltam a hatlap fejű rész alá. Ennél a légtelenítő csavarnál éppen csak annyi hely van ott, hogy befér a kupak gyűrűs része. Valamennyit biztos tömítene, bár a teflon szalag sem rossz megoldás.
-
mumtaz
senior tag
válasz xTREem #86287 üzenetére
Érdekes. Anno a Speedfightom csinált hasonlót. Az volt az érdekes, hogy ha görgőket cseréltem könnyebbre, akkor csak annyit változott, hogy ez az erőlködős szakasz emelkedett meg, de csak egy hangyányit, majd amikor elkapta, akkor meg jóval magasabb fordulaton pörgött, ami meg már sok volt. Ezt csinálta gyári varióval. Aztán vettem valami jobb nem márkás csodát (talán Tun'R varió), azzal meg, ha rárántottam a gázt, hirtelen üresben felpörgött vagy 6000-ig, majd elkapta a kuplung, akkor vissza esett vagy 3-4 ezerig, onnan gyorsult valamennyire, majd megint lassan esett a fordulatszám és akkor jobban húzott, míg fel nem gyorsult és emelkedett a fordulatszám.
Aztán jöttek az őrült professzoros kísérletezések. Mint mondjuk, hogy a nyomólapon minden egyes görgőpályát megvágtam és beljebb hajlítottam. Na érdekes módon az hozott javulást, bár természetesen ott is voltak anomáliák. Végül már ott jártam, hogy könnyebb görgőkkel, a gyári Peugeot varióval, de a Tun'R nyomólapjával ment mondhatjuk, hogy elfogadhatóan.
Hozzá teszem, hogy ott is volt aztán minden csere-bere közben, amit el lehet képzelni. Kontrasztrugók ide-oda, kuplung rugók cserélgetése, meg minden. Volt, hogy két napon keresztül vagy 20x szedtem szét és raktam össze különböző variációkban. -
mumtaz
senior tag
Lenne egy kérdésem. Égen-földön nem találok normális tömítést a varió deklihez. Lehet valahol venni tömítésnek használható, kör keresztmetszetű gumit? Tudtok ilyenről? Nagyjából 3-4mm átmérőjű kellene kb. 1 méter.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz xTREem #86339 üzenetére
Lehet, hogy csak nekem tűnik fel, de ha ott így van rés, az szerintem önmagában nem is lehetne pusztán amiatt, hogy a két blokkfél nem passzol össze.
Végig gondolva a henger tőcsavar azért elég jól megvezeti és kijelöli a henger pozícióját. Oké, pici játék van a henger csavar furatában, de alig hiszem, hogy vagy fél centi. Egyszerűen kizártnak tartom, hogy egy blokkot (felet) úgy gyártottak volna le, hogy ilyen keskeny legyen a perem, amire a hengernek fel kell feküdnie, míg a többi részen meg megfelelően széles. Pláne egy Piaggio blokknál tudnám nehezen elképzelni, hogy ekkora eltérés legyen. Meg vegyük oda még a peremet, ami a hengertalpnál van. Az is van vagy 4-5mm. Akkor bele lehet gondolni, hogy a hengerben kiképzett járat széle és blokkon kiképzett rész között mekkora eltérés van. Brutális.És tényleg vegyük oda a tőcsavarnak a blokkon lévő járathoz viszonyított helyzetét.
Lehetne számolgatni és méricskélni, hogy a négy tőcsavar egymáshoz képest hogyan helyezkedik el. én biztos kimérném a tőcsavarok közötti távolságokat minden irányban. Átlósan is. Ha abban nincs nagy eltérés, akkor vagy a blokkot cseszték el gyárilag, vagy esetleg valami kis gyökér kimarta a járatot, mert azt hitte, attól jobban fog menni és lehet, hogy nála még olyan henger volt, aminek húsosabb volt a talpa. Vagy a frász tudja. De akkor is eléggé mérvadó lenne a blokkon a négy csavarfurat egymáshoz mért távolsága.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz xTREem #86360 üzenetére
Pont ez volt a felvetésem, ahogy írtam is, hogy mintha valaki kitágította volna. Ezért is írtam, hogy ott sokkal kisebb a felület. Javítani nem igazán lehetne szerintem ésszerű - anyagi - keretek között. Én a helyedben keresnék egy bontott blokkot, vagy csak blokkfelet.
-
mumtaz
senior tag
válasz macilaci78 #86361 üzenetére
Spanyolviasz. Ami azóta már mindenkinél szétolvadt.
Bár 2016-os a cikk. Remélhetőleg azóta vagy megfogták és ennek hatására, vagy csak simán benőtt a feje lágya.
Istenem.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz nyogo83 #86384 üzenetére
Amikor volt időm, csináltam. Az elmúlt 1-2 hónapban apránként álltak össze az idomok. Gyakorlatilag mindegyiken volt valamilyen törés. Hol csak egy-egy fül, de volt, amelyik konkrétan el volt törve. Az idomok, lámpák és az újrahúzott ülés is tegnap és ma kerültek fel rá. A taposó és lábtér idomok azért nem, mert még dadogós a motor és nem akarom túl sokat le-fel buzerálni az idomokat.
Sajnos a festés nem lett a legjobb. Vannak helyek, ahol elég, ha egy légy rászáll és már le is jön. Pedig az egész fel lett csiszolva alaposan
Valamelyik előző tulaj biztos, hogy fényezővel csináltatta, mert a hasidomról a lakkot alig tudtam lecsiszolni. Kár, hogy én ennyit nem tudtam bele locsolni, mert a komplett fényezés nem állt volna meg 200 alatt. Sima spray lakkal lett lefújva, de nem a lakk maga jön le, hanem a festék a régi festésről. Nem tudom, hogy érne-e valamit, ha 2K színtelen lakkal rámennék.
Mindegy. Most így marad.
Egyébként a segge nem csak magasnak látszik, hanem magas is. Némi kis módosítással meg lett emelve. A teleszkópja még a gyári de teljesen jó. Inkább az én súlyommal van a baja és azért emeltem meg, mert alattam már a sárvédőig fel tudott ütni. -
mumtaz
senior tag
válasz Madball #86402 üzenetére
Rosszul tudod. Ha 45-nél többel mész egy segédmotorral, az a meghatározás szerint nem segédmotor többé, tehát nem csak a gyorshajtásért büntethetnek meg.
Régebbi megfogalmazás még jobb volt. Az valahogy így szólt: "Segédmotoros kerékpárnak minősül az a két, vagy háromkerekű, belső égésű robbanómotorral hajtott jármű, mely sík terepen önerejéből 45 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes"
Ha jól rémlik. Lehet, hogy nem szó szerint idéztem.
Ezt módosították tízenX éve és akkor lett az, hogy bele vették az elektromos motort és úgy módosították, hogy "tervezési sebessége 45km/óra".
Azt ne felejtsük el, hogy a "tervezési sebesség"-re a gyártó homologizálta a cuccot, tehát csak addig fér bele a kategóriába, ameddig ezeket az előírásokat teljesíti. Ezért is kerülnek bele mindenféle fojtások. ( Bár ez mégsem mindig sikerült nekik, mert van, amelyik minden fojtással is képes 50 felett haladni folyamatosan.) A fojtások eltávolítása után, mivel már 45km/óránál nagyobb sebességre képes, ezért már nem fér bele a segédmotor kategóriájába. Tehát, ha 45km/óránál gyorsabban (50-nél azért még nem szólnak) hajtasz segédmotorral, akkor az már nem csak gyorshajtás.Egyébként AM kategóriában a megengedett legnagyobb sebesség 40km/óra, nem 45km/óra.
Amúgy 50ccm-es motort is le lehet vizsgáztatni rendszámosra, ha egyébként teljesíti az ehhez szükséges követelményeket. Például, hogy teljesíti az autópályán előírt minimum 60km/óra végsebességet. Hengerűrtartalomra alsó megkötés nincs, tehát egy 50-es is beleférhet az A1 kategóriába.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz mumtaz #86417 üzenetére
(Lejárt a szerkesztési idő. )
Azt kifelejtettem, hogy 40 km/órát jelentősen (a 70 már túl sok) túllépve a rendőr már nem csak a gyorshajtásért büntet, hisz már nem csak a jogsiban engedélyezett 40, hanem a segédmotorra vonatkozó 45km/órát is "jelentősen" túllépted. Bár a rendőrök egy fokkal jobbak és elnézőbbek ilyen téren a biztosítóknál, mert némi sebesség túllépésnél azért ők is még csak ejnye-bejnyéznek. 70-nél már ők sem. Ha viszont baleset is történik, és a helyszínelésnél, meg szakértők bevonásánál kiderül, hogy a valóban 50-es robogó akár csak 10km/órával is túllépte a sebességet, ott már lehet baj rendesen mind a biztosító, mind a rendőrség részéről. -
mumtaz
senior tag
válasz FeniX- #86439 üzenetére
"Szerintem 10 mp alatt lefogy 5 kilót, az olyan szaunát csinál."
Akkor egy olyanra vevő lennék.Egyébként ezeken a filmeken (nem csak ezen) mindig ámulok azokon a járgányokon, amikből manapság sajnos már csak elvétve látni az utcán. Pláne jó állapotút.
Jawa Mustang, Jawa Babetta 207, Simson S50B, vagy S51B/N/stb...
Csak, hogy az ismertebbeket említsem.S51B-m volt. Persze némi Tábori tuninggal. Azt 2002-ben lopták el.
Volt Babettám is 207-es és 210-es is. Mindegyik házilag tuningolva. A 210-esnek 65km/óra volt a vége. Az nagy szó volt.Boldog emlékek.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Na most kellett rájönnöm, hogy ez nem olyan, mint a biciklizés.
4 évvel ezelőttig, ameddig rendszeresen bütyköltem a Jetforce-ot, már a mért adatokból kapásból tudtam, hogy mi a baja. Sőt, sokszor már a hangjából, vagy abból, hogyan veszi a fordulatot.
De most!? Tiszta kezdőnek érzem magam. Egész nap bütyköltem, de nem jó. Dadogva veszi alapjáratról a fordulatot, valamint nehezen és 10000 környékén is mintha kihagyogatna.
És nem jövök rá, miért.
Úgy érzem, hogy újra bele kell rázódnom. -
mumtaz
senior tag
válasz macilaci78 #86469 üzenetére
"Benzinkúton és Lidl-nél állok meg vele."
És az út szélén integető rendőr mit szól? Vagy megy utánad a lidlibe? -
mumtaz
senior tag
válasz #TOTTI #86521 üzenetére
Szerintem bármit is csinálsz, mindenképpen hangolni kell utána mindent. Olyan kipufogóról még nem hallottam, amelyik úgy néz ki, mint egy sport kipufogó, de "csak" azt tudja, mint a gyári. Alapvetően nem azért gyártják azokat a kipufogókat csak, hogy jól néz ki és más lesz a hang. Pont azért gyártják, hogy a teljesítményen változtassanak, de ahhoz meg át kell hangolni szinte kb. mindent. Talán a Gianelli GO az, ami utcára készült, de az meg nem "úgy néz ki", meg a hangja sem olyan, meg nem is igazán sport kipufogó. És annál is kell picit hangolni, mert annak is más a karakterisztikája. Szóval nem úszod meg.
Bár voltak már véletlenek a történelemben és minden jó volt úgy, ahogy van. De a rezonátorok lényege pont az, hogy emeljék a teljesítményt, de azon az áron, hogy beszűkül és általában emelkedik is a hasznos fordulatszám tartomány.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz perge666 #86624 üzenetére
Amúgy jah. Tábori 70-es henger volt rajta, de úgy be lett lőve, hogy 13000-et forgott. Viszont az eredeti megszakítós gyújtás volt benne. A teljesítményt nem bírták a főtengely csapágyak és abban a méretben akkor képtelenség volt jobbat találni. Meg nyilván lehetett valami más baj is. Mindig kiverődtek és kicsit kotyogni kezdtek, ami épp elég volt, hogy a megszakító összevissza nyisson és ugye ettől szanaszét volt gyújtás. Durrogott, kihagyott, minden volt. És átlagban tényleg 1000km volt, mikor elkezdett kiverődni a csapágy.
De egyébként szerettem, iszonyatosan ment. Sajnos költözésnél ellopták.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Táborinak még mindig meg van egy 6 (vagy 7?) sebességes simson. Motorikusan ő tuningolta és külsőleg is fel van pakolva rendesen. Egy igazi krossz motor. Nem tudom, mit tudhat, de már vagy 30 éve ott van és állítom, hogy 50km sincs benne. Nagyon eltér a hagyományos simson külsőtől és a bal deknijén is mintha gyárilag lenne rajta, hogy hány sebességes.
Na azt elfogadnám. -
mumtaz
senior tag
Üdv.
Na ettől ne üssön meg a guta!? Ez a már járatott, de még igazándiból nem használt AIRSAL Sport 50-es hengerszett a videón.
Hogy a P-ba lehet, vagy 5mm a préstáv!? De a videó másik részében látszik, hogy az alsó holtpont meg kb. ugyanannyival a kipufogó nyílás pereme alatt van. Megőrülök.
Kajakra, mintha rövidebb lenne a dugattyú. Még nem szedtem szét újra, hogy megnézzem, de más nem lehet.
[VIDEO]
(Kicsit szutyok endoszkóppal csináltam, de a lényeg látszik) -
mumtaz
senior tag
válasz csongi #86782 üzenetére
Főtengely cserés is volt. Első gondolatom az volt, hogy a hajtókar rövidebb, mert azért az Airsal csak nem hibázhat ekkorát. De akkor meg pont, hogy inkább belógna a kipufogó nyílásba. Így csak az marad, hogy vagy a henger van elcseszve, vagy a dugó a rövid.
Tehát, ha a dugó nincs fent kellő magasságban, abból nem következik, hogy lent is automatikusan lejjebb van.Ha a hajtókar rövid, akkor nem megy fel eléggé, de nem is megy le eléggé. Ha a henger magas, vagy a dugó rövid, akkor van ez, ami most nálam.
KTMHobby3: Ez egy injektoros Jetforce. Ezek híresen nagyon érzékenyek a kompresszióra. Márpedig 5mm préstáv az baromi sok és marha negatívan hat a kompresszióra.
Indul pöccre, de elindulni nem lehet vele, mert lent olyan 4000-ig alig akar felpörögni és kb egy benzines fűszegélynyíró erősebb nála. Ráülve elindulni sem lehet.
Ez így nagyon nem jó.
Egyébként a kompresszió vesztett 70-es henger jól áll rajta. Tehát itt mindenképpen a hengerszett a ludas.
Felszerelés előtt nem hasonlítottam össze őket, mert álmomban nem gondoltam, hogy ennyire el van cseszerintve.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz KTMHobby3 #86786 üzenetére
Mire gondolsz? Kifejtenéd?
Mert ugyan mi lehwt az, amit nem szereztem be ahhoz, hogy a 70-es hengerszett tökéletesen passzol, de a szintén ehhez a blokkhoz gyártott ugyanazon gyártó 50-es szettje nem?
Esetleg létezne hozzá reszelt blokk? Vagy netán létezne hozzá hosszabb dugattyú, amit alapból meg kell venni külön egy ehgez a blokkhoz gyártott hengerszettel együtt, amihez jár egyébként dugattyú?
Világosíts fel kérlek!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fotók, videók mobillal
- DIGI kábel TV
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen autót vegyek?
- Hosszabb bemutatón a Metro Awakening
- Windows 11
- Amit látnod kell 80’ – 90’ évek, egész estét betöltő mozi filmjei.
- Vezetékes FEJhallgatók
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen