- Netflixesedik a YouTube, AI gyárt rá videót
- Max
- ASUS routerek
- Bevált az AI, egy nagy cégnél sorra váltják le az embereket
- Vírusirtó topic
- Windows 11
- Finn kísérlet: kijelző helyett könyvet a diákoknak
- Most jöhet el a VR-headsetek kora?
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
"olykor darál, mint ha összeérne"
Járó motornál, és csak néha?
Az alkatrészek kicserélésével megváltozott az optimális belső távolság. A szerencsésebbik eset az, amikor megnő a hézag (nem tudod berúgni a motort), mert ilyenkor egy hézagolással a variátor mögött meg lehet szüntetni a hibát. A te esetedben pont az ellenkezője van. Egyébként erre a részre nem szokás semmi dekni tömítést használni, de ez esetben mégis megoldás lehet.
Viszont nekem az továbbra is fura, hogy miért csak néha csinálja? Ha ez a hiba akkor elméletileg folyamatosan kéne.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz mumtaz #62857 üzenetére
"Mint pl. mikor hirtelenjében le kellett kapnom a hengert és a talptömítés elszakadt."
Ha tudod, hogy szét fogod szedni akkor miért ne rendelsz már előre tömítést? Egyébként sem ajánlatos egy régi tömítést újrahasználni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz dzso22 #62860 üzenetére
Én még nem találkoztam olyannal, hogy változó fordulatnál érzékelhető csak. Ettől függetlenül persze létezhet a jelenség.
"Meg lehet próbálni azt is ha lecsiszolunk,vagy leköszörülünk egy kicsit az ellenkerékből"
Akár megoldás lehet ez is.
A hosszú minarelli az egyik kedvencem blokk-om egyébként. Azok közül is a régebbi állóhengeres. Jelenleg két tuningolt robogóm is van ezzel a motorral.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Az nem számít, hogy új minden. A variátorszettnél sem. Gondolom egyébként nem a gyári variátor lett beépítve? Ami egyébként egyáltalán nem baj! Ha kicsit is jobbá akarod tenni a robogód az ott kezdődik, hogy egy másik variátor nem pedig egy rezonátor, normális esetben az csak utána jön. Ilyenkor csak az a baj, hogy ha meg van bolygatva ez az egész akkor összerakásnál újra ki kell méricskélni aprólékosan mindent. Hiába tetted be a hozzá adott hézagológyűrűt. Látod, hogy nem jó. Itt fél milliméterek is számítanak. Nem tudnak mindenre felkészülni a gyárilag hozzáadott cuccokkal. Egy hangyaf@sznyival vékonyabb hézagolót kéne, hogy belerakjál.
Chereiose A Runner és az SR 50 jó választás, de szerintem az SR 50 jobb. Hiába szépek, a kilométeróra állásokat soha ne vedd komolyan! Az 50-es 4 üteműt szerintem felejtsd el, harmatgyenge.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Chereiose #62865 üzenetére
Igen, drága az az SR 50. Ráadásul lehet, hogy kívül csili-vili, viszont a motorjáról nem tudni semmit. Ennyiért már egy jó Yamaha Aerox-ot is lehet venni. Ettől függetlenül én mindenképp ennél maradnék a három közül. Próbálj alkudni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz Chereiose #62872 üzenetére
Mennyit szánsz egyébként rá?
Ezek a robogók, mint pl az Aprilia SR 50, vagy a Yamaha Aerox 50 nem véletlenül tartják az árukat. Az 50 köbcentis robogóknál nálam ez a kettő mindenképp benne van a top 5-ben.
Persze ennek az Aprilia SR-nek az árából azért lehet-kéne alkudni.
Arra valóban figyelj, hogy ne injektoros robogót vegyél hanem karburátorost! Az egyik cimborám 5-6 éve vett egy zsír új Aprilia SR 50-et, csak újabbat mint amit belinkeltél. Akkor én beszéltem rá a karbisra, mert választhatott volna injektorost is.
Egyedül a japán robogók amik megbízhatók injektorosba. Egyszerűbbek, viszont teszik a dolgukat hibátlanul ami az európai márkákról nem nagyon mondható el.
Én a kínai robogókon kívül, a Peugeot robogókat nem szoktam még ajánlani. Hihetetlen sz@rok! És ezt már csak azzal lehet megfejelni, hogy ha egy injektoros Peugeot robogóról van szó.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Chereiose #62874 üzenetére
Annyiból már tudsz SR 50-et venni abból a típusból amit linkeltél.
Viszont ha valahogy meg tudnád az összeget 20-30 ezerrel fejelni, akkor az Aerox-ok között is tudnál már nézelődni. 180 alatti áron szerintem egyikből sem fogsz normális állapotút találni. Vagy csak szerencsével.
Tudom, hogy az ilyesmit nem lehet elkapkodni, de mégis jobb ha iparkodsz a vétellel, mert most fognak felmenni az árak. Vagy már el is késtél. Pont "nem jó időben" akarsz robogót venni. Ilyenkor kezdik el árulni azokat is amiket ősszel összevásárolgattak.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Chereiose #62877 üzenetére
Ja, hogy neked kimondottan ezek a vágású robogók jönnek be mint a Libertyt, Scarabeo stb? Akkor megértem, hogy nem tetszik az Aerox. Sőt, inkább azon csodálkozom, hogy egyáltalán az SR 50-en elgondolkodtál.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Tarisznyarak #62880 üzenetére
Nincs baj a Peugeot robogókkal? Nem az alkatrészellátásról beszélek, hogy nem jó.
Egyet tegyél meg. Menj be egy-két robogó-motor szervizbe és kérdezd meg őket, hogy mi a véleményük a Peugeot-ról. Elég egyöntetű véleményt fogsz hallani. És az nem az lesz, hogy jó. Esetleg még azt fogják tanácsolni, hogy minél hamarább add el amíg nincs baja.Jelenleg két MBK Boster NG-m van.
Csak egyszer voltam robogós találkozón, alapjáraton én nagymotoros vagyok. A tuningolást csak a magam örömére teszem.szerk: Ja, és még "nyers" állapotban szétszedve van egy aerox is, az lesz a következő projekt. De az még sok idő lesz.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Tarisznyarak #62882 üzenetére
Legyen úgy ahogy te mondod.
Menj fel bármelyik nagyobb robogófórumra (akár külföldire is) és kérdezz ott is.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz mumtaz #62887 üzenetére
Nem egy konkrétumról kell beszélni, hanem több dologról amik a problémát alkotják! Többet te magad is felsoroltál ezek közül. A nehezen beszerezhető alkatrészek pedig nagyon sok esetben valamiért igen rövid időn belül ismét beadják a kulcsot. Ezt pl nem netes fórumokról szedem, hanem boltos ismerősöktől akik javítással is foglalkoznak. És a bekövetkező hibákat nem a szakszerűtlen beszerelés okozza! Ha beviszel egy ilyen robogót szinte bármelyik szerviz húzza a száját. És akkor tegyük fel a nagy költői kérdést, vajon miért nincsenek elterjedve a Peugeot robogók? Csak azért mert rossz lenne a reklámjuk? Nem hiszem.
Egyébként még egy másik dolog ami közrejátszhat, hogy közismerten számos európai robogó típusban ugyanaz a blokk dolgozik. Minarelli, Piaggio.....illetve változataik, amik rendkívül kiforrott, és jól bevált konstrukciók. Szerintem ehhez nem kell mit hozzáfűzni"De, ha tuningolsz, vagy csak cserélni kell, úgyis olyan "utángyártottat" raksz bele, amit egy Aerox-ba is tennél."
Én személy szerint nem igazán szeretem az utángyártott szót használni. Az utángyártott szónak kicsit leminősítő hatása van. Olyan mint ha a gyári helyére valami rosszabbat raknál be. Pedig hát ez közel sincs így! Sokkal helyénvalóbb inkább azt mondani, hogy nem gyári.
Pont az általad említett főtengelynél rakhatsz be olyan darabokat a robogódba, amiknek a gyártására igen neves márkák és tuningcégek szakosodtak! Ha szimplán csak pótolni akarsz egy főtengelyt, más célod nincs is vele csak a helyettesítés, és nem egy "nevesincs" gyártót választasz, már akkor sem fogsz rosszabbat belerakni annál mint ami eredetileg benne volt!
Ötvenes robogóhoz 20-25 ezer környékén olyan erősített darabokat lehet már kapni, amit már kifejezetten 70-es öntöttvas hengerekhez lettek tervezve tartós használatra. Már egy ilyen főtengely minőségét sem fogja megütni a gyári! Ha meg egy 35-40 ezer körüli darabról beszélünk, annak meg már a valóban nyomába sem léphet a gyárilag belerakott! Ezek a főtengelyek már 70-es alu sport hengereknél is megállják a helyüket, ahol már 14-15 ezres fordulaton dolgozik a motor. És itt még mindig nem egy felsőkategóriás főtengelyről beszélünk!
Tehát én ezért nem szeretem az utángyártott szót használni. Mert még ha a gyárit akarod is csak helyettesíteni, már akkor sem fogsz rosszabbat belerakni mint ami benne volt. Ha meg tuning céljából történik a csere akkor meg egyértelmű a helyzet. Csakis jobb kerülhet a gyári helyébe, ami olyan terheléseket bír ki, amire egy gyári soha nem lenne képes!Visszatérve a Peugeot robogókhoz, az biztos, hogy én továbbra sem ajánlom őket.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz mumtaz #62895 üzenetére
Az ördög mindig valahol a részletekben rejtőzik. Bevallom, hogy nekem a büdös életben nem volt ilyen robogóm, elégedetlen ismerősöm viszont annál inkább. Ripityára szedve viszont láttam már szerelő havernál nem egyet amiket vizsgálgattam.
Ezzel ami most van nincs semmi bajod?--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz Peti N95 #62899 üzenetére
Hát, egy tuti biztos módszer van csak. Az pedig nem más, mint hogy te magad kevered a benzinhez az olajat. De ha jó akkor hagyjad. Azért mert én ezt mondom ne nyúlj még ezért hozzá.
Pl a kétütemű cross motoroknál nem véletlenül nincs különolajozás. Nem másért mint, hogy az extrém igénybevétel mellett minél kisebb legyen a meghibásodási lehetőség.Ilyened van egyébként? Elég pofásan néz ki.
Elolvastam gyorsan a cikket is, gratulálok az írójának:
"A kuplungot elég könnyű röpsúlyokkal látták el, ezért elég magas fordulaton nyit csak ki."
A kuplungba röpsúly? Az író a szerkezeti ismeretek tekintetében igen toppon lehet.Mellesleg a kuplungrugóknak ugye nincs szerepük az elindulásnál?
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Peti N95 #62901 üzenetére
Azt, hogy hol nyisson a kuplung be lehet lőni a rugókkal, sőt, ugye vannak kuplungok amin még a rugók előfeszítését is lehet állítani.
Mást is cseréltetek ami indokolta a kuplungcserét? Mert maga a kuplung önmagában nem fog javítani semmit a menetteljesítményen.Egyébként az Aerox projektemhez már én is beszereztem a kuplungot, szintén Doppler. És itt a harang is hozzá. Remélem bírni fogja majd a terhelést.
(#62902) mumtaz Kinézetre tényleg nem rosszak, nekem is tetszenek. Jó kiállásuk van.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Peti N95 #62904 üzenetére
Akkor ugyanaz a kuplungod, mint amit én vettem az Aerox-hoz.
Ötvenes henger van a motorodon? Ha az, akkor azt bírta volna a gyári kuplung is. Bár az is igaz, hogy ártani sem lehet vele. Legalább nem áll fenn a vetemedés veszélye. A hűtött harang szintén plusz jó dolog.
Ha zavaró, hogy magas fordulaton nyit a kuplungod mondom, azon lehet segíteni. Viszont egy valamit vegyél figyelembe! Mivel a gyári csöved le lett cserélve, ezáltal megváltozott a motor görbéje. Teljesen más fordulaton adja le a motor a teljesítményét! A rezonátor felszerelésével már nem tud alacsony fordulaton "nyomatékból" úgy elindulni a motor, mint ahogyan azt a gyári csővel korábban tette. A magas fordulat biztosítja a dinamikus elindulást. Minél jobban visszaveszed az optimálistól ezt a fordulatot annál nagyobb, és továbbtartó hatásszünet lesz majd az elindulásnál. Több idő kell majd neki amíg rendesen elkapja a fonalat. Ha továbbra is dinamikusan akarsz elindulni a motorral, és ki akarsz lőni a lámpáknál, akkor ne nyúlj hozzá!
Egyébként itt van az, hogy valamit valamiért. Nagyobb teljesítmény=nagyobb fordulat és fogyasztás. Ja és persze mindez a lökettérfogat megtartása mellett.A rugóra rátérve: Fehér és fehér rugó között is lehet eltérés, gyártóként eltérő lehet az erősség. Ráadásul ennél a kuplungnál az előfeszítésen is lehet állítani, tehát biztosan be lehetne állítani amit szeretnél. De még egyszer mondom, nem érdemes!
Amúgy a gyári fehérek vannak még benne? Nézted?Egyébként hányas az a karbi? Mert ha ötvenes a hengered akkor hiába van felhúzva a motorod (kivéve ha ötvenes aluhengerről van szó) teljesen felesleges egy gyárinál nagyobb (17,5 mm-es) karburátor használata. Sokan ezt másképp gondolják pedig nem így van. Elég csak a főfúvókát nagyobbra cserélni egy előzetes gyertyakép szemrevételezése után.
Ötven köbcentinél a sport légszűrő használata is szintén felesleges, sokszor még ront is csak a dolgokon. A gyári légszűrőhöz nincs értelme hozzányúlni amíg nincs egy hetvenes aluhenger a robogóban.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Peti N95 #62908 üzenetére
Ha ötvenes alu henger van rajta, akkor kell a 17,5-ös karbi.
Teljesen normális egy ötvenes alunál a 6 ezer körüli nyitás, és a menet közbeni 10-11 ezres körüli fordulat ha húzod neki. Gondolj bele, gyári állapotban is 6-6,5 ezer körül pörög. Csak azért tűnik magasnak, mert nem szoktál hozzá. Akkor mit szolnál egy 15 ezren pörgő robogóhoz?
Növelni a görgők súlyát egy grammal? Ezen a szinten már negyed gramm eltérésnek is jelentősége van. Ha megváltoztatod a görgők tömegét akár minimálisan is, azzal rögtön megváltozik a kuplung nyitása is. Már attól is megváltozik a kuplung kapcsolása, hogy ha beraksz vagy kiveszel egy hézagoló alátétet a variátorban az éjszíj hézagolásnál. Mindig előröl megyünk hátrafele. Először a variátort állítjuk be megfelelően utána következik a kontrasztrugó és a kuplung. Az a baj, hogy itt már kőkemény robogóhangolásról beszélünk. Egyszerűnek tűnhet, de korántsem az. Amikor hangolsz egy frissen tuningolt robogót (és itt csak a meghajtásra gondolok) az alapoktól kiindulva napokig is eltarthat mire elérsz a tuti beállításhoz. És abból nincsen többféle, csak egy.
Szerintem hagyd úgy ahogy van, valószínű, hogy akiktől vetted azok belőtték megfelelően.
A gyári szűrőt megpróbálhatod visszarakni, nem lesz baja. Bár értelme sem sok, hogy ha nem lehet benne cserélni a szűrőt, és az már el van tömődve.szerk: Egyébként nem megbántásból akarom mondani, de a motorodon lévő rezonátor elég harmatgyengének mondható. Egy drágább csővel még többet ki lehetne hozni a motorból, nem véletlenül vannak ekkora árkülönbségek. Nem mindegy, hogy egy konstrukciónál hogy és milyen pontosan vannak kiszámolva a gázlengések. A pénz beszél itt is.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Peti N95 #62910 üzenetére
Nem kell félned, hogy szétesik.
Az aluhenger erre van kitalálva, hogy pörögjön. A nikasil bevonat gondoskodik arról, hogy ez viszonylag tartós is maradjon. Még egy dugó-gyűrűzés is belefér pluszban mire a nikasilozás megadja magát. Főtengelyt meg főtengelycsapágyakat meg gondolom csak cseréltek benne megfelelőre. Ha nem az úgy is hamar kiderül. Nem tudom, hogy mióta van nálad. Ha mindenhol megfelelő cuccok vannak akkor elméletileg semmi gond nem lehet. Persze azzal számolj, hogy semmi nem tart örökké.A kenésre figyelj oda piszkosul!
És ellenőrizd mindig az ékszíjadat. Max 1mm kopás és kuka! És persze folyamatosan utána kell hézagolni, hogy mindig megfelelően működjön. A görgőkön se spórolj, nem egy nagy összeg. Amit leírnak, hogy ennyi meg ennyi kilométert kibír egy garnitúra görgő az egy f@szság. A felét sem.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz Topiccsendőr #62917 üzenetére
"A japan injektoros 2T motorok ugyanazt a morini blokkot hasznaljak, mint a regi sr."
Az összes japán gyártó egy típust használ?
Egyébként pl, hogy ha valamiben minarelli vagy éppen piaggo mintájára készült blokk van ez nem azt jelenti, hogy minden esetben hajszálpontosan minden típusnál ugyanarról van szó. Az egyes gyártók simán különböző megoldásokat használnak. Szerintem. De lehet, hogy tévedek.
Egyébként nem érdekel már ez francia robogós téma, mindenki azt vesz amit akar. Én javítom a sajátjaimat, nem is fogok nyöszörögni soha."Az olasz is ugyanolyan megbizhato, ha koltesz ra egy valag penzt az alkatreszekre, mint a japan, vagy a francia"
Tehát most már az olasz előtt van a francia? Sőt, a végén már a francia robogók lesznek a legjobbak, legmegbízhatóbbak?
Na jól van, én tényleg lezártam a témát. Annyira azért nem érdekel. Nem folytatom tovább a peugeot robogók elleni "kampányomat" megígérem.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Topiccsendőr #62920 üzenetére
Az összes japán gyártó? Pl a Hondának sincs semmi saját fejlesztése?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Topiccsendőr #62920 üzenetére
Azt elfelejtettem hozzáírni az előző hozzászólásomhoz, hogy előtte ezt én nem viccnek szántam:
Egyébként pl, hogy ha valamiben minarelli vagy éppen piaggo mintájára készült blokk van, az nem azt jelenti, hogy minden esetben hajszálpontosan minden típusnál teljesen ugyanarról is van szó. Az egyes gyártók simán különböző megoldásokat használhatnak.
"Van tapasztalatom 70 es malossi illetve pollini ditech alkatreszekkel."
Ezt én nem is vonom kétségbe, de ez hogy jön ehhez a témához?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Topiccsendőr #62923 üzenetére
Fiókban? A Hondának van befecskendezős robogója.
Ami a tuningot illetve a felújítást illeti (legyen az akár teljes), hidd el, hogy én sem szorulok senkinek a segítségére.
A különbség, hogy én befecskendezős motort még nem tuningoltam, és mivel a megbízhatóság lebeg a szemem előtt, nem is fogok soha a büdös életbe.Megpróbállak megelőzni.
Ha erre azt írod, hogy az általad tuningolt befecskendezéses motorokkal még semmi baj nem történt én elhiszem neked.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Topiccsendőr #62926 üzenetére
A beszélgetésünk alatt szerintem már szóba került a tuning téma, de akkor fatálisan félreértettem.
Igen, a 4T típusokra gondoltam (vision).
Nem, én sem akarok civakodni.
Itt a szezon előtt inkább segíteni szeretnék a továbbiakban mindazoknak, akik valamilyen szinten bele akarnak babrálni a motorjukba, és nem elégedettek a végeredménnyel, vagy elakadtak valahol.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz mumtaz #62942 üzenetére
Tapasztalatból: szerintem a Malossi! Nem tudom, hogy milyen motorhoz kell. Esetleg ebben a kategóriában ott van még a Stage6 Sport Pro is. Szereltem és hangoltam is be ilyet, jó, viszont a tartósságáról nem tudok nyilatkozni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz mumtaz #62949 üzenetére
Ja.
Egyébként egyáltalán nem azt mondom, hogy sz@r lenne a Polini. De szerintem többet "tud" a Malossi. És egyszer úgy volt alkalmam összehasonlítani egyszerre pont ezt a két variót (nem hülyítelek), hogy egy rezonátoros, ötvenes, tök gyári motorra (csak úgy mint a tied, csak más típus) raktuk rá őket egymás után. Jobban muzsikált a Malossi! Persze ez rengeteg mindentől függ (milyen cső, motor, henger stb), de úgy összességében is ez a véleményem.
A Stage6 "tudásban" kb ott van ahol a Malossi. Ősszel raktam be egyet. Kérdés, hogy a későbbiekben hogyan fog szerepelni, mennyire lesz tartós.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz mumtaz #62961 üzenetére
Egy normális variátorral érezhetően jobb lesz sőt, sokkal jobb.
Viszont:
"Ha belevesszük, hogy - feltételezhetően az ECU korlátozása miatt - 8500-nál többet nem pörög, így a rezonnal gyakorlatilag szarabb a teljesítmény, mint a gyárival volt"Na igen, ezt nagyon jól mondod. Szinte biztos, hogy rosszabbul megy így mint a gyárival. És akkor itt jön az, hogy sajnos az új variátor-tól sem kell majd csodát várni. Azzal a korlátozással kéne valamit csinálni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz mumtaz #62966 üzenetére
"Na itt az a kérdőjel, hogy ez egy tiltás gyanánt van, vagy eleve nincs benne az a map, amitől pöröghetne feljebb."
Meglehet.
(#62969) persuader "egy kipufogotol sosem ragadt meg, sosem detonalt. nem ugy, mint karbisnal."
Egy megbontott "rendszernél", még hogy ha egy csőcseréről is van csak szó, és egyébként nem indokolt a nagyobb karburátor sem, ezért nem árt a kezdetekben igen sűrűn nézni a gyertyaképet, és így elkerülhetők az efféle dolgok.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Topiccsendőr #62973 üzenetére
Ha fehér a gyertyája, akkor igen jó esély van arra, hogy benzinben szegény a keveréke.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Tothgera30 #62977 üzenetére
Full gyári, vakcső meg minden.....tökéletes alap lenne egy tuninghoz.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz dzso22 #62983 üzenetére
Felesleges összehasonlítani egy rezóval, de fojtás nélkűl azért nem olyan rosszak ezek a gyári csövek. Egy jó variátor, akár a gyári súlyú görgőkkel is tud lökni egy ilyen motoron ha minden más rendben van.
Nincs eldugulva ami nálad van?
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz dzso22 #62985 üzenetére
Köze nincs a rezonátorhoz.
"Tetszett mert kellemesen pörgeti a motort és nem csak egy szűk fordulatszám tartományban van nyomaték."
Ezért érdemes egy gyári motorba, akár a gyári cső használata mellett is lecserélni a gyári variátort egy jobbra. Teljesen más a görgőpálya. Tágabb tartományokban tud dolgozni a motor, ami ezáltal dinamikusabb is lesz
Lehet, hogy tudnék neked egy Aprilia SR csövet, viszont katalizátoros. A motor leállítása után egy órával később is lángost lehetne sütni rajta.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz dzso22 #62987 üzenetére
Én tudom, hogy sok múlik rajta.
Nem is mondtam, hogy nem."Természetesen a variátort,karbit, én is utánahangolom mindég,csak gondoltam nem térek ki erre."
Olvasnod és értelmezned kellett volna. Én nem erről írtam.
Jó pár éve a robogótuning az egyik hobbim függetlenül attól, hogy alapjába véve nagymotoros vagyok. Pár motor már kikerült a kezeim közül.
A legrosszabb az egészben az, hogy a pénzt sem sajnálom rá, full bukta az egész.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz sityupityu #63020 üzenetére
Huh, nem ezt akartam írni.
A léghűtéses robogókra értettem (különösen a 2T-re), hogy hamarább elérik az üzemi hőfokot mint egy vízhűtéses, és hogy kánikulában még gondjuk is lehet, hogy ne melegedjenek túl. Még álmos vagyok.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz benceman00 #63066 üzenetére
Egy 4T ötvenessel te csinálhatsz bármit, egy ilyen valóban csak bevásárlásra jó, másra nem igazán.
"Sokat eszik, folyamat öntögetni kell bele az olajat + a hengert is idővel cserelni/furatni kell. Ahhoz képes, hogy egy kis robogó sokba van a fenntartása. Meg a hangja sem tetszik"
Ez mind nézőpont kérdése. Engem a soha nem izgatott, hogy mennyit eszik egy motor. Bár az is igaz, hogy soha nem is tekintettem egy motoromra sem úgy, mint munkába járós céleszközre. Számomra a motorozás mindig is a szórakozást és kikapcsolódást jelentette, bármilyen szintről is beszélünk (robogó, nagymotor stb). Kb 3 éve összeraktunk haverommal közösen egy Aerox-ot, egy 70-es Malossi MHR Racing alu hengerrel meg mindennel ami hozzá kell. Valahol 8 liter környékén volt a fogyasztása. GPS-el mérve kb 115-120 km/h volt a végsebessége (85 kiló vagyok), de a végáttétel kiválasztásnál nem is a végsebesség volt a kitűzött cél. Iszonyat jól és egyenletesen gyorsult nullától egészen a végéig, és mindezt úgy, hogy semmiféle "luk" vagy fordulatesés nem volt közben. Nagyon jól sikerült behangolni, városon belül igazi élménymotor volt. Mi tagadás, valóban nem egy munkába járós robogó az ilyen. A pénzről meg amit belelocsoltunk inkább ne is beszéljünk.
Nekem a 2T robogókba pont, hogy a hangjuk tetszik nagyon. Persze nem a gyári, semmi hangú cuccnak a hangja, hanem egy kis tuningal megáldott jó rezonátoré. Imádom az ilyen láncfűrészhangot, egy kis 80-as crossgép hangjára emlékeztet.Ha már cross:
"De tény egy 50cc 2T majdnem 2x annyira "erős", mint egy 50cc 4T, de ennek ára van."Ez így van. Pl egy 250-es 2T cross kb 60 lóerejéhez egy 450-es 4T cross kell!
Fiatalkoromtól (most vagyok 37) egészen tavalyig crossoztam amatőr szinten a haverjaimmal. Mindig 250-es 2T motorom volt. Volt nálam kölcsön többször is 4T 400-450-es cross is, de minden előnyével szemben soha nem tudtam őket megkedvelni. Pedig minden mellettük szól: a nyomaték, a hosszabb üzemóra stb (bár hozzáteszem, hogy ha a 4T crossnál ha eljön az ideje, akkor bele lehet nyúlni rendesen a zsebbe), mégsem tudták magukat a szívebe lopni annyira ezek a gépek. És tudom, hogy ennek az egyik legfőbb oka pont 2T cross jellegzetes hangja, amit nem tud semmi sem pótolni. Számomra még mindig ez a legszebb motorhang.
Ami a kezelhetőséget illeti, valóban tudni kell bánni egy egy nagy köbcentis 2T-vel, de én ilyen motorokon nőttem fel, nem jelentett gondot. Én még végigjártam a szamárlétrát. Riga, Java Mustang stb, hú de rég volt. A cross-t tavaly abbahagytam. Maradt a közúti motorozás és a robogó tuning.Ami a fogyasztást illeti, az egy 4T motornál is rengeteg mindentől függ. Különösen, hogy milyen motorról is van szó (mire, milyen használatra való) és, hogy milyen stílusban közlekedsz vele. Nem mindegy, hogy egy "nyomaték király" 600-as egyhengeres endúró-ról beszélünk, vagy egy 600-as négyhengeres GSX R-ről!
A pont minap összevitáztam egy motoros fórumon egy 1000-es GSX-R tulajjal, mert állítása szerint ő simán elmegy bármikor 7-8 liter környékén. Rögtön cáfoltam is a baromságát, mivel lassan 2 éve egy pont egy 1000-es K8 tulaja vagyok én is (egy 600-as GSR-t váltott). Elmagyaráztam neki, hogy persze, el lehet mászkálni ennyivel is. Óvodás langyos víz stílusban, már 100 alatt is 5-6-ik sebességfokozatban használva, ezáltal semmit nem tapasztalva a motor erejéből amire az valóban képes lenne. Ilyen embernek felesleges ilyen motort venni! (Azt most hagyjuk, hogy a közlekedési szabályokat betartva hol lehet kihasználni egy ilyen gépet, nem ide tartozik.) Mert hiába beszélünk 1000 köbcentiről és kb 180 lóról (újabbaknál még többről is), mivel egy rövid löketű motorról van szó (ezért is lehet bele ennyi lóerőt belepréselni) ezáltal folyamatosan középmagas fordulaton kell tartani, hogy valóban dinamikus maradjon, és így ki lehessen használni a valós teljesítményét. Tehát tapasztalatból mondom, hogy azt a 7-8 litert egy ilyen motornál ha igazán tempózol simán meg lehet duplázni!
Nem neked címeztem az egész mondanivalómat, csak a te hozzászólásod volt a kiinduló alap.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz dave93 #63100 üzenetére
Nem rossz ez az SR, ennyit mindenképp megér, szép is. Viszont a 70-es Malossi hengernél kicsit konkrétabbat is írhatott volna, hogy mi van rajta.
Valószínű, hogy egy Malossi sport 70 (öntöttvas) van rajta. Így reális is az a tíz lóerő amit odabiggyesztettek. Nem kajálja le a gatyád legalább mint egy alu. A rezo viszont nem egy nagy durranás.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 7 / 5 / 3 1***(X) "Summit Ridge" (AM4)
- Netflixesedik a YouTube, AI gyárt rá videót
- Megnyugtató hírek érkeztek az új Battlefield játékkal kapcsolatban
- Hyundai, Kia topik
- Autós topik
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- E-book olvasók
- Milyen monitort vegyek?
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Szólánc.
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen