Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Srac321

    csendes tag

    Sziasztok.
    Nem szokásom fórumozni, de ezt az egész 3D nyomtatós fórumot, elolvastam. Sok hasznos információt találtam benne (persze ezeket vadászni kell). Én is tervezek egy 3D nyomtatót építeni, általános otthoni felhasználásra (s persze a tervezés / építés öröme nállam is cél). Nyomtatási terület kb. XYZ 200x300x300. Gépészmérnök vagyok, így tehát az alapvető 3D tervezési lehetőségeket ismerem, s otthoni barkácsszerszámaim vannak.
    Van egy pár kérdésem, amire nem kaptam világos választ itt a fórumban. (Először kezdem a mechanikával)

    1. Mik a mechanizmusoknak az előnyei és hátrányai; pl. Prusa, CoreXY, Delta? Itt leginkább azok véleménye érdekel, akik több nyomtatóval is találkoztak, vagy azoké, akiknek jó mechanikai érzékük van. Nekem igy az eddigiekből a CoreXY a szimpatikusabb, de nem vagyok zárkózott más típústól sem.

    2. Mennyire fontos hogy a nyomtató tálca rugós megoldással legyen rögzítve?

    3. A coreXY megoldásnál, a Z tengely mozgatását egy oldali rögzitéssel ajánlott megoldani, vagy kétoldalival? Ehhez a kérdéshez kapcsolódik még: két oldali rögzitésnél két csavar mechanizmus szükséges; lehet 1 vezérlő jellel két step motor vezérlőt (2 step motrot) vezérelni?

    4. Költségvetés szempontjából első nyomtatóra nem szeretnék túl nagy összeget befektetni (nem igazán a keret miatt) igy tehát arra gondoltam (tudom a lineáris sin jobb) hogy edzet rúdból és lineáris csapágyból építeném a mechanikát. Rúd vastagság: X 10mm (mozgó), Y 12mm (fix), Z 12mm (fix). XY mozgatás GT2 szíjakkal corexy-nak megfelelően, Z tengely mozgatása 12es trapézmenetes csavarral.
    Alap kiindulási ötletnek megfelelőnek találjátok?