Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sk8erPeter

    nagyúr

    válasz chester91 #19757 üzenetére

    Köszi, hogy leírtad. De a "felhívod a fogyasztóvédelmet, elmeséled a sztorit. Nem biztos, hogy foglalkoznak vele, de akkor átirányítanak az adott megye Békéltető Testületéhez", valamint a "Békéltető testület elé viszed az ügyet. Ha a döntés nem tetszik, vagy ők, vagy te mehetsz továbbiakban bíróság elé" pont azok az időtöltések, amikről beszéltem, hogy az átlagember nem akarja vele tönkretenni az idegeit, vagy épp feltételezhető, hogy kellemesebb dolgokkal is tudja tölteni a munka/tanulás utáni szabadidejét; hiszen ahogy általában ezt hallani/tapasztalni lehet, pitiánernek tűnő ügyek is rohadt sokáig húzódhatnak, amiből aztán nem biztos, hogy jól jössz ki, így lehet továbbvinni az ügyet (ahogy írtad is). Na most ha egy webshop esetén konkrétan pénzt nem vesztettél (mert mondjuk személyes átvételt vagy utánvétes szállítást választottál), akkor ki az, akinek megéri kiharcolni azt, hogy a már eleve nyilvánvalóan hibásan feltüntetett, tizenakárhányezres árat kiharcold a harmincakárhányezres helyett, ha mondjuk a bolt nem ijed be a jogi lépések emlegetésétől? Persze ezt úgy is fel lehet fogni, hogy akkor hülye vagy töketlen az átlagpolgár, mert nem harcolja ki azt, ami neki jár, de azért életből is egy van, és szabadidőből is kevés. :D
    Na de jó tudni, hogy elméletben lenne lehetőség harciaskodni.
    Amúgy meglepő, hogy a boltban hibásan feltüntetett árral kapcsolatban is ki lehetne harcolni az eredeti árat; a gyakorlatban mondjuk kevés esetről hallani, hogy valaki meg is tette volna.

    Csak kíváncsiságból nézegettem, itt találtam egy ilyen részt:
    "Hibás teljesítés esetén a fogyasztó elsősorban — választása szerint — kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az iPon Computer Kft. számára a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget.
    Ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha az iPon Computer Kft. a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül nem tud eleget tenni — választása szerint — megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
    Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely e rendelkezésektől a fogyasztó hátrányára tér el. A 17/1999 (II.5.) Korm. rendeletet kiegészült a 213/2008 (VIII.29) Korm. Rendelettel, mely 2008. szeptember 1-től hatályba lépett."

    Most konkrétan például itt a "szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne" rész nem tudom, konkrétan mit jelent, ha hasonló hülyeséget követnek el, mint a korábban linkelt eset (hogy feltűnően olcsóbban adják, mint ami reális lenne, mert elcseszték az ár feltüntetését).

    Ezenkívül nem tudják védeni magukat előre a rosszul feltüntetett adatokból következő problémáktól valami ÁSZF-ben feltüntetett plusz ponttal?
    Csak mert a topicban is volt nemrég ilyen eset, hogy rossz írási/olvasási adatok voltak feltüntetve, valaki ezek fényében vette meg az SSD-t, és utólag csalódott, amikor látta az elvárthoz képest rosszabb benchmark-eredményeket.

    Sk8erPeter

Új hozzászólás Aktív témák